Megasquirt P&P

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 lip 2009, 19:40

Kilka pytań do znawców tematu:
-Czy do podłączenia MS-a z kompem P&P potrzebny jest jakiś specjalny kabel produkowany przez tą firmę ?
-Czy program niezbędny do strojenia MS-a P&P - to ten który można pobrać ze strony producenta czy trzeba mieć jakiś specjalny dołączony do zakupionego urządzenia?
-Czy niezbędny jest zakup dedykowanego czujnika IAT ?
-Czy każdy P&Psteruje doładowaniem poprzez zawór selenoidowy - jeśli tak, to czy trzeba zakupić dedykowany przez producenta MS-a, czy może każdy inny zamiennik np. z VW ogarnie temat?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2009, 10:25

irakleo pisze:-Czy do podłączenia MS-a z kompem P&P potrzebny jest jakiś specjalny kabel produkowany przez tą firmę ?

Nie, to jest zwyczajny RS232 (lub w niektórych modyfikacjach USB)
irakleo pisze:-Czy program niezbędny do strojenia MS-a P&P - to ten który można pobrać ze strony producenta czy trzeba mieć jakiś specjalny dołączony do zakupionego urządzenia?

Do PNP wszystko niezbędne jest na stronie http://www.megasquirtpnp.com/mspnp_downloads.htm
irakleo pisze:-Czy niezbędny jest zakup dedykowanego czujnika IAT ?

Teoretycznie możesz użyć dowolny. Użycie czujnika sprzedawanego przez DYI jest o tyle wygodniejsze że jego charakterystyka jest już zaprogramowana w parametrach softu. Jeśli użyłbyś jakiegoś bardzo różniącego się, to po prostu charakterystykę takową musiałbyś sam wklepać. Z tym że większość czujników "fabrycznych" MSa są to elementy GMa, więc wystarczy sprawdzić jaki mają partnumber, i kupić sobie dokładny odpowiednik stosowany w EU w oplach czy VW.
irakleo pisze:-Czy każdy P&Psteruje doładowaniem poprzez zawór selenoidowy - jeśli tak, to czy trzeba zakupić dedykowany przez producenta MS-a, czy może każdy inny zamiennik np. z VW ogarnie temat?

Odpowiedź dokładnie jak wyżej :mrgreen:

btw, widzę że klub zwolenników MSa bardzo się powiększa :mrgreen:

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 lip 2009, 7:16

irakleo pisze:-Czy do podłączenia MS-a z kompem P&P potrzebny jest jakiś specjalny kabel produkowany przez tą firmę ?

Ja korzystam z kabla RS232 (popularny com) a jko ze w lapku go nie mam to korzystam z przejsciowki na express card. Pzrejsciowki com->usb na kabelku nie działają a sprawdzilem jzu chyba z 3 typy.
-Czy program niezbędny do strojenia MS-a P&P - to ten który można pobrać ze strony producenta czy trzeba mieć jakiś specjalny dołączony do zakupionego urządzenia?

Dokladnie tak jak majkel_c prawi :grin: http://www.megasquirtpnp.com/mspnp_downloads.htm
irakleo pisze:-Czy niezbędny jest zakup dedykowanego czujnika IAT ?

Jest niezbedny, jesli chcesz usunac przepływkę. A chcesz :cool:
-Czy każdy P&Psteruje doładowaniem poprzez zawór selenoidowy

Teoretycznei kazdy. W praktyce bezproblemowo działa ten ze strony producenta i kosztuej tylko ~100zł. Ja zamienilem zaworek z VAGów - N75 na w/w i byl to bardzo dobry krok.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 lip 2009, 21:01

majkel_c pisze:
btw, widzę że klub zwolenników MSa bardzo się powiększa :mrgreen:

Pozdr
eM


trudno się dziwić obserwując poczynania i osiągi jakie uzyskał Five w porównaniu z FMU i MBC.... :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2009, 9:42

irakleo pisze:trudno się dziwić obserwując poczynania i osiągi jakie uzyskał Five w porównaniu z FMU i MBC.... :wink:

Ano fakt :mrgreen: Ja coś czuję że jeszcze przynajmniej 2 sztuki się pewnie pojawią na scenie klubowej niezadługo :mrgreen:
a tak mi do głowy przyszło... NA nie ma fabrycznego czujnika IAT, do którego można się MSem podpiąć ? Czy jest tak skonstruowany że przy modyfikacji dolotu musi wylecieć ?

Pozdr
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 lip 2009, 21:27

Moja wiedza na ten temat jest raczej mglista, ale wydaje mi się że w NA1,6 115KM z pancerną przepływką jest IAT wbudowane w nią. Późniejsze modele z normalną, przepływką mogą posiadać już inne rozwiązania.....ale nie jestem pewien czy tak właśnie jest. Przy przeglądaniu stronki diyautotune.com pod konkretnymi MS P&P wyszczególnione są dedykowane urządzeniai jakie firma poleca do zestawu. Do Miatek z komputerem OBD1 (takiej jak moja) IAT polecany jest z automatu, do modeli z OBD2 już nie....może to moja błędna dedukcja a może jest w tym jakiś sens....
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

26 lip 2009, 9:38

te pancerne przepływki nie zawsze miały IAT przynajmniej tak było w VW a jak jest w madzi to trzeba by było sprawdzić, najlepiej po ilości pinów w przepływce (5 pinów z IAT - 4 piny bez IAT )

ja tak się zastanawiam czy do Megasquirt by podszedł pod moją madzie i ile by było zabawy żeby taki ECU zaadaptować do tego silnika :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 lip 2009, 12:27

IAT jest w przeplywce, dlatego likwidujac ja trzeba dokupic inny.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 lip 2009, 13:54

Fiveopac pisze:IAT jest w przeplywce, dlatego likwidujac ja trzeba dokupic inny.


Chyba nawet w instrukcji montażu MS-a jest fotka informująca w które piny starej przepływki należy wpiąć przewody nowego IAT.....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2009, 15:24

snafu pisze:a tak się zastanawiam czy do Megasquirt by podszedł pod moją madzie i ile by było zabawy żeby taki ECU zaadaptować do tego silnika :/

Trochę by było. Zakładając oczywiście że chciałbyś zrobić wersję standalone.

* wersji o której pisze irakleo, czyli PNP do NB na chwilę obecną nie ma. DIY od dłuższego czasu opowiada że już za chwilę się pojawi, ale na razie żadne racjonalne konkrety nie
są na ten temat znane. W grę wchodzi w takim wypadku nomalna wersja samodzielnie sklejona i uruchomiona.

I tu z grubsza (w przypadku NB i NBfl) głównym problemem, który trzeba sobie samodzielnie rozwiązać jest obsługa seryjnych czujników położenia wałka, których elektronika z kitu nie obsługuje. Scenariusze na to są dwa:

A. wersja dla leniwych, czyli dołożenie do silnika NB/NBfl czujnika z NA. To opcja dość dobrze w świecie wyćwiczona, sporo ludzi to zrobiło w czasach kiedy była jedynie pierwsza wersja procesora MSa a i firmware nie obsługiwało zupełnie nowszych silników
MX5. Proste, ale trochę dziwacznie silnik wygląda, no i mało ambitne :mrgreen:

B. lekka przeróbka elektroniki układów wejścia/wyjścia megasquirta, trochę trzeba wyrzucic, trochę dołożyć. Parę setupów na świecie tak ma i działa dobrze.

Drugi problem przy standalone w NB to alternator. Nie wiedzieć czemu w NB/NBfl sterowaniem alternatorem zajmuje się fabryczne ECU. W związku z tym znowu są na to dwa scenariusze: wymiana alternatora na wersję z NA lub chyba RX7 (on jest całkowicie niezależny i nie wymaga nic zewnętrznego). Albo druga wersja, czyli zbudowanie dodatkowego układu sterującego alternatorem. Na temat sterowania alternatorem jest spory wątek na mturbo, na razie nie mam własnych doświadczeń praktycznych na ten temat.

Inne drobiazgi ? Jeśli ktoś ma klimatyzację, musi sobie też jakieś jej sterowanie dobudować, bo to znowu przez ECU sterowane jest. No i dla posiadaczy NBfl, sterowanie zmiennymi fazami. Temat nieogarnięty kompletnie, chociaż jeden kolo nad niezależnym sterownikiem do tego wynalazka już pracuje.

Jest jeszcze jedna ścieżka którą niektórzy stosują. Setup typu paralel, czyli MS obsługujący rzeczy ważne, czyli wtryski i zapłon, oraz pozostawiony seryjny komp zajmujący się obsługą całej badziewnej reszty czyli właśnie alternator, klima, fazy i takie tam...

Więc tyle by z grubsza było. Konkluzja jest prosta, jeśli lutownica i parę schematów nie budzi Twojego przerażenia, to nie jest to żaden problem :mrgreen:

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 lip 2009, 15:55

A ten P&P nie jest przypadkiem do wersji z komputerem OBD2 :?:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtpnp-mm9697-for-the-199697-mazda-miata-manual-tranny-p-193.html?osCsid=10cec695ae617c63075f0e0cd75a0225
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2009, 16:17

irakleo pisze:A ten P&P nie jest przypadkiem do wersji z komputerem OBD2 :?:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtpnp-mm9697-for-the-199697-mazda-miata-manual-tranny-p-193.html?osCsid=10cec695ae617c63075f0e0cd75a0225

OBD2 nie ma akurat tu nic wspólnego, to jedynie system diagnostyczny... Tego modelu PNP z linka powyżej nie zlepisz wprost z silnikiem NB+ przede wszystkim ze względu na różnice w budowie czujników położenia wałków.

Pozdr
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 sie 2009, 16:58

Dlatego cieszę się że posiadam NA z silnikiem 1,6 :mrgreen:
mam jedno pytanie do posiadaczy MS-a. Czy komputer z procesorem 800Mhz i pamięcią RAM 512 ogarnie program do strojenia? Mam starego, malutkiego IBM-a z takimi parametrami, ładowarką samochodową i jest on wyposażony w łącze COM1. Byłby idealny do tej zabawy ale nie wiem czy parametry tego wiekowego sprzętu ogarną temat.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 lis 2009, 9:54

W instrukcji obsługi MS-a jest mowa o możliwości podłączenia:
-Launch Control Input-
-Clutch Switch connection for launch control-

nie bardzo mogę rozkminić o co kaman :?:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2009, 9:57

Chodzi o to, że MS daje możliwość zaprogramowania startu, na przykład do 1/4 mili - stąd potrzebny przełącznik od sprzęgła i to drugie.

Chyba, że się mylę - spytaj fajf'a :twisted:
110@???KM
134@???Nm
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2009, 10:02

to chyba chodzi o procedurę startową... Five chyba to przerabiał
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 lis 2009, 10:07

ravestation pisze:to chyba chodzi o procedurę startową... Five chyba to przerabiał

tak coś własnie kojarzę że to procedura startowa.....przydatna podczas maksymalnie efektywnego ruszania z miajsca w autach ze sporą mocą i momentem.....to Five już to ogarnął :?:
Mayk pisze:Chodzi o to, że MS daje możliwość zaprogramowania startu, na przykład do 1/4 mili - stąd potrzebny przełącznik od sprzęgła i to drugie.

Chyba, że się mylę - spytaj fajf'a :twisted:

a co to "to drugie" ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2009, 10:21

irakleo pisze:W instrukcji obsługi MS-a jest mowa o możliwości podłączenia:
-Launch Control Input-
-Clutch Switch connection for launch control-
nie bardzo mogę rozkminić o co kaman :?:


Clucth switch to po prostu wlacznik pod pedalem sprzsegla, bez tego nie ruszy ani procedura startowa ani flat shift. Do ich dzialania potrzebujesz ponadtko plynny TPS, doklandnie nie taki jaki masz przy przepustnicy. Musisz upolowac najlepiej przepustnice od 1.6 z wersji z automatyczna skrzynai biegow, tak ja zrobilem :) lub zdrutowac vtps od 1.8 :)
LC jest fajne, ale flat shift jest po prostu boski! Efekt jakbys mial 40 koni na gorke.

-Launch Control Input to przypuszczam ze jest osobny przysik (masa) do wlaczania LC bez klikania w megatune oraz do ustawiania "w locie" obrotow z ktorych ma startowac LC.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lis 2009, 15:43

Fiveopac pisze:oraz do ustawiania "w locie" obrotow z ktorych ma startowac LC

Aż tak to bym się nie spodziewał, przynajmniej ze schematów nie wynika. To jest po prostu guzik do aktywacji, można go sobie pod pedał podłączyć, albo jako dodatkowy przycisk na kierownicy na przykład...

A tak w temacie... Najnowsza wersja oprogramowania MSa zaczęła wspierać pełen wtrysk sekwencyjny... Jak myślicie, warto się tym zainteresować ? Pomijam oczywiście aspekty poznawcze, na zasadzie zobaczyć czy działa :mrgreen: .

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lis 2009, 16:05

A tak w temacie... Najnowsza wersja oprogramowania MSa zaczęła wspierać pełen wtrysk sekwencyjny... Jak myślicie, warto się tym zainteresować ? Pomijam oczywiście aspekty poznawcze, na zasadzie zobaczyć czy działa :mrgreen: .

Do odwaznych swiat nalezy :P tylko po co podwajac sobei liczbe obdwodów? ;)
Aż tak to bym się nie spodziewał, przynajmniej ze schematów nie wynika.

To nie wynika ze schematow a z funkcji w megatune ;) Dziala, sprawdzone.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 lis 2009, 22:25

Właśnie zakupiłem na Ebay taką przepustkę od automata :twisted: Jeśli są jacyś chętni to jest jedna do wzięcia na Kujawach :wink:
http://www.allegro.pl/item824958439_mazda_mx5_mx_5_eunos_kolektor_ssacy_oryginal.html

ps. takie gratki do automatów to raczej rzadkość :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2009, 6:01

Fiveopac pisze:Do odwaznych swiat nalezy :P tylko po co podwajac sobei liczbe obdwodów? ;)

To wiem :mrgreen: Na razie jedyna rzecz która mnie przed eksperymentem powstrzymuje to dorabianie wiązki do wtrysków... Za leniwy jestem :mrgreen: Ale jakby mnie jednak naszło na test to się podzielę wrażeniami :wink:

Pozdr
eM
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

18 sty 2010, 0:01

Panowie,

po swapie silnika 90->130 doszedłem do wniosku, że kolejnym upgrade'em będzie MS. Pytanie zasadnicze jest takie czy koniecznie potrzebuje P&P z DIYautotune.com czy mogę za pół ceny kupić wersję do poskładania i poskładać go samemu? Pytanie tylko jak bardzo trudne to może być i jak ryzykowne dla kogoś kto lutownicę trzymał w rękach może z 10 razy? Może ktoś na forum jest w stanie mnie wesprzec moralnie i duchowo? ;-)

Rozumiem, że możliwościami oba MSy będą podobne?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2010, 1:10

conrader pisze:Panowie,

po swapie silnika 90->130 doszedłem do wniosku, że kolejnym upgrade'em będzie MS. Pytanie zasadnicze jest takie czy koniecznie potrzebuje P&P z DIYautotune.com czy mogę za pół ceny kupić wersję do poskładania i poskładać go samemu? Pytanie tylko jak bardzo trudne to może być i jak ryzykowne dla kogoś kto lutownicę trzymał w rękach może z 10 razy? Może ktoś na forum jest w stanie mnie wesprzec moralnie i duchowo? ;-)

Rozumiem, że możliwościami oba MSy będą podobne?


Możliwościami będą identyczne, lub nawet wersja samodzielna będzie bardziej rozbudowana o ile sobie od razu parę ekstrasów na przyszłość zafundujesz.
Tak naprawdę na początek musisz się zdecydować czy chciałbyś zrobić setup budżetowy i zrobić wersję z procesorem v1 MSa (silnik od NA bez problemu obsłuży) czy wydać trochę więcej (jakieś 60 USD) i pójść od razu w wersję procesora v2. No i oczywiście druga kwestia, standalone, piggyback czy paralel. Chociaż podejrzewam, że będziesz w standalone celować, jako że w tej chwili masz ECU niekoniecznie ze swoim silnikiem spasowane :wink:
10 razy lutownicę mówisz ? :mrgreen: To nie jest bardzo trudne, jest jedynie kilka elementów które trzeba zmontować z dużą precyzją ze względu na małą ilosć miejsca na płytce i ryzyko zrobienia jakiś zwarć. No i oczywiście kwestia testowania po drodze, warto chociaż najprostszy multimetr posiadać :wink: Gdybyś robił wersję v2 możesz spokojnie skopiować setup, który chodzi w mojej NBfl i NB Sluby, one są identyczne. Modyfikacje do czujników VR z NB powinny też obsłużyć czujnik CAS z NA (to jeszcze do sprawdzenia dokładnie oczywiście).
Jedyny poważny problem na jaki się natkniesz przy wersji samodzielnie składanej to gniazdo do podłączenia wtyczki z seryjnej wiązki :mrgreen: To jest jakoś nieprawdopodobnie trudny do kupienia element w pojedyńczych sztukach :mrgreen: Przejściówki "na gotowo" są dostępne, ale kosztują dość konkretne pieniądze. Niektórzy robią taką przejściówkę z gniazda wyrwanego z uszkodzonego seryjnego ECU, ale akurat w przypadku NB nie zdaje to egzaminu (jest więcej styków niż w NA i się wszystko zaczyna sypać), a w przypadku NBfl jest to totalnie nie do wykonania (trójrzędowy styk nie do rozmontowania i złożenia w całości). Ja do NBfl kupiłem gotową przejściówkę z boomslang.us, u Sluby po prostu rozbabraliśmy seryjną wiązkę i zamieniliśmy seryjny styk na własny.
Generalnie myśl i w razie czego pisz :mrgreen: Większość niezbędnych info znajdziesz na www.megamanual.com i www.msefi.com.
Aha, jeśli trafiłbyś gdzieś na ebay używkę zmontowaną pod inny pojazd niż miata to generalnie nie polecam. Rozebranie zmontowanych elementów i zamiana ich na wersję pod mazdę jest imho bezsensowne i raczej skazane jeśli nie na porażkę, to na czasochłonną i stresującą dłubaninę :mrgreen:
Na ebay lub mturbo czasami można dostać gotowe zestawy przygotowane pod NA (do NB raczej się nie trafiają, nie jest ich dużo szczególnie zrobionych pod seryjne czujniki NB).
Możesz też wybrać wersję pośrednią, tak jak zrobił to Fajf. Czyli zamiast kupować P&P z DIY kupić zmontowaną samodzielnie przez braineacka z forum mturbo. Koszt byłby pomiędzy P&P a samodzielnie złożoną :mrgreen:

Pozdr
eM
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

18 sty 2010, 8:44

majkel_c, oczywiście standalone.

Co do wtyczki to chciałbym aby pasowała jednocześnie do 1.6 (chyba, że przejściówkę zrobię. W najgorszym wypadku widziałem komputery od 200 do 300 zł gdzie mogę wyjąć samą wtyczkę. Pytanie zasadnicze to czy wtyczka od 1.8 i 1.6 jest taka sama? Czy jestem w stanie przepinać komputery? Myślę tutaj w szczególności o początkowym okresie kiedy MS'a będę testował, ale nie odważę się wpiąć na stałe do codziennej jazdy - wtedy pojeździłbym jeszcze na kompie 1.6.

Druga prozaiczna sprawa: czy jesteś w stanie pomóc w zakupie? Chodzi mi o dobór odpowiednich komponentów - myśląc przyszłościowo (turbo, IC, itd).

Zwykła lutownica transformatorowa starczy czy kupić coś bardziej precyzyjnego?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

18 sty 2010, 10:16

conrader pisze:Zwykła lutownica transformatorowa starczy czy kupić coś bardziej precyzyjnego?


Jeżeli proponujesz lutownice transformatorową to ... ja poradzę i powiem z doświadczenia: poszukaj u siebie w mieście jakiegoś dobrego technika w serwisie RTV/komputerowym, który wie co to jest precyzyjne lutowanie i mu to zleć. Zapłacisz 100 może 200 zł ale będziesz miał zrobione dobrze i sie nie rozleci.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

18 sty 2010, 10:40

Spoko - być może tak zrobię. Nie widziałem MSa na oczy i nie wiem jak blisko od siebie są luty.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

18 sty 2010, 10:52

jeśli nie masz jakiejkolwiek praktyki w precyzyjnym lutowaniu to posłuchaj rady pmcompa....bez lutownicy przynajmniej takiej jak ta z foty poniżej raczej do tematu nie podchodź. A kosztuje ona więcej niż usługa montażu wszystkiego u zawodowca.
Załączniki
images_lutownica_zmniejszacz-pl_9574.jpg
images_lutownica_zmniejszacz-pl_9574.jpg (16.1 KiB) Przejrzano 21986 razy
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 sty 2010, 17:01

irakleo pisze:jeśli nie masz jakiejkolwiek praktyki w precyzyjnym lutowaniu to posłuchaj rady pmcompa....bez lutownicy przynajmniej takiej jak ta z foty poniżej raczej do tematu nie podchodź. A kosztuje ona więcej niż usługa montażu wszystkiego u zawodowca.


Lutownica ze stacją? 200.. no może 300zł wersja podstawowa.

Inną sprawą jest to, że oddałbym komuś, kto ma pewną rękę.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

21 sty 2010, 16:05

Planuje na dniach kupić ten zestaw.

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html

Przesyłka kosztuje 40$ więc jak ktoś chce coś z tego sklepu to proszę o PW. Przy okazji, chciałbym dowiedzieć się, od Was czy jest tutaj wszystko czego potrzebuje do złożenia MS'a. Wtyczki do wiązki komputera i kabla COM nie liczę.

Z góry dzięki za info.
ODPOWIEDZ