Megasquirt P&P

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2010, 8:46

Z tego co pamiętam to Five kupował zestaw pośredni pomiędzy wersją do polutowania a gotowym P&P i miał w nim przejściówkę do podłączenia wiązki z kompa....może warto pójść w tym kierunku....
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2010, 12:42

Przygotowuję się do zakupu. Dołączy do mnie najprawdopodobniej Bardock. W poskładaniu pomoże nam majkel :)

Generalnie dla potomnych zestaw w czarnej skrzynce:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html
Dodatkowo układ i selenoid, którym na żywo można sterować doładowaniem (dla chętnych):
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-and-v22-boost-control-modkit-p-160.html
http://www.diyautotune.com/catalog/ebc-electronic-boost-control-solenoid-kit-p-285.html
Nie jestem pewien czy dodatkowo do sterowania obrotami na jałowym nie kupić:
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-pwm-iac-valve-control-tip120-39modkit39-p-134.html

Reszta potrzebnych bzdetów do dostania w PL bez problemu.

Tak czy siak najprawdopodobniej ja biorę wszystko co powyżej. Koszt: 305$

Jak ktoś chce się dołączyć to zapraszam. Zamówienie składam na początku lutego.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 sty 2010, 13:59

Uff, człowiek nie zagląda chwilę i naprodukowana hałda :wink:
conrader pisze:Pytanie zasadnicze to czy wtyczka od 1.8 i 1.6 jest taka sama? Czy jestem w stanie przepinać komputery?

O ile sobie dobrze przypominam to złącze jest identyczne, ale pinologia już nie. Ale to mały problem.
conrader pisze:Czy jestem w stanie przepinać komputery? Myślę tutaj w szczególności o początkowym okresie kiedy MS'a będę testował, ale nie odważę się wpiąć na stałe do codziennej jazdy - wtedy pojeździłbym jeszcze na kompie 1.6.

Szkoda czasu imho. Konfiguracja na N/A jest prosta i dostępna od ręki do załadowania. Będzie wymagała jedynie trochę korekt na parametry wtrysków i wolne obroty, nie ma się co bawić w przepinanie kompów. A jak później założysz FI to i tak seryjny komp z 1.6 nie obsłuży tego za dobrze...
conrader pisze:W poskładaniu pomoże nam majkel :)

Wsparcie moralne masz jak w bank -) Jak odmarznę to Ci wyślę kompletną listę rzeczy potrzebnych z mojego setupu. Aha, sprawdź jeszcze ceny na www.glensgarage.com , kiedyś byli tańsi niż DYI...

Btw, zrobiłem sobie przejażdżkę po Puszczy Kampinoskiej i udało mi się dziś pierwszy raz użyć podgrzewanych siedzeń -) Całkiem dobry wynalazek przy minus 15 -))

Po
eM
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2010, 7:54

conrader pisze:Przygotowuję się do zakupu. Dołączy do mnie najprawdopodobniej Bardock. W poskładaniu pomoże nam majkel :)

Generalnie dla potomnych zestaw w czarnej skrzynce:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html
Dodatkowo układ i selenoid, którym na żywo można sterować doładowaniem (dla chętnych):
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-and-v22-boost-control-modkit-p-160.html
http://www.diyautotune.com/catalog/ebc-electronic-boost-control-solenoid-kit-p-285.html
Nie jestem pewien czy dodatkowo do sterowania obrotami na jałowym nie kupić:
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv3-pwm-iac-valve-control-tip120-39modkit39-p-134.html

Reszta potrzebnych bzdetów do dostania w PL bez problemu.

Tak czy siak najprawdopodobniej ja biorę wszystko co powyżej. Koszt: 305$

Jak ktoś chce się dołączyć to zapraszam. Zamówienie składam na początku lutego.


Myślisz że powinienem zamówić podobny setup ?? czyli te dodatki za pare dolków ? :) w sumie lepiej jakbyśmy mieli podobny zestaw, zawsze to raźniej :twisted:

Kiedy zamawiasz? na dniach matki pieniężnej więc trzeba coś wydać.

Tylko że mnie jeszcze czeka wydatek na akumulator, ktoś może polecić jakiś dobry żelowy nie za drogi? :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2010, 9:05

Bump, reaktywuję się :mrgreen:
Bardock pisze:Myślisz że powinienem zamówić podobny setup ?? czyli te dodatki za pare dolków ? :) w sumie lepiej jakbyśmy mieli podobny zestaw, zawsze to raźniej :twisted:

A najlepiej identyczny zrobić :wink: łatwiej się potem konfiguracją wymieniać :wink:
Grono rośnie w siłę :wink: Może czas jakieś kompendium popełnić, szczególnie do NB/NBfl :mrgreen:

Jeszcze w kwestii podłączenia do wiązki. Info z wczoraj, moi znajomi grzebacze od hondy wyczesali na jakimś czyszczeniu magazynów w krainie hamburgerów pojedyncze sztuki gniazd i płytek do rozszycia kabla od MSa. To są co prawda gniazda 76pin do hondy i mitsu, ale do mazdy NA i NB (nie NBfl) też powinny pasować, jedna sekcja nie będzie używana. Jak przyjdą na miejsce to się sprawdzi czy nasze wtyczki na pewno pasują. Jeśli ktoś nie znajdzie w międzyczasie innego rozwiązania i nie będzie miał ochoty ciąć wiązki, to umówiłem się z chłopakami że 2 sztuki zablokują i nie będą na razie nikomu ich oddawać. Cena imho jest niezła w porównaniu z innymi rozwiązaniami, gniazdo 15 USD, płytka 8 USD i jakieś pojedyncze 3-4 USD udział w koszcie transportu. Foto takiego czegoś w załączeniu.

Co do komponentów do modyfikacji MSa... Ja do swojego nie kupowałem w US nic poza podstawowym kitem. Całą resztę można na miejscu bez problemu dostać w cenach groszowych. Więc nawet jak sie o czymś zapomni to nie jest to żaden problem.

Z tymi stacjami do lutowania z postów powyżej to pojechaliście :mrgreen: MS to w sumie bardzo mało zintegrowana konstrukcja, wystarczy lutownica z regulowaną temperaturą za 20 PLN :mrgreen: Myk tkwi w know-how co tam pozmieniać i jak to upchnąć w środek, ale ta wiedza na szczęście istnieje :wink:

Pozdr
eM
Załączniki
composite.JPG
composite.JPG (40.04 KiB) Przejrzano 1993 razy
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2010, 14:21

majkel_c, cieszę się, że jesteś. Selenoid warto kupić do EBC jeżeli ktoś chce sterować turbiną z poziomu komputera. Moim zdaniem warto dopłacić te parę $. Dobrze, że przyblokowałeś dwa gniazdka - kiedy mogą przyjechać do PL?

Być może będzie potrzebne jeszcze trzecie dla Yoozefa - może warto na zapas zamówić?

Zakupy organizować będę pewnie w okolicy poczatku lutego. Zorganizuje pewnie dziś topic w giełdzie. Pytanie czy w DIY da się załatwić paczkę wysłaną jako gift albo jakoś inaczej? Jakoś nie uśmiecha mi się dopłacanie VATu. A może ktoś zna kogoś w US, kto odbierze paczkę i wyślę jako gift?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 lut 2010, 13:32

A troszkę większe pieniązki wygrzebałem tu: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4527&parentid=0&stocknumber=07-16910

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2010, 21:47

pmcomp pisze:A troszkę większe pieniązki wygrzebałem tu: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4527&parentid=0&stocknumber=07-16910

Pozdro

Cóż, to jest taka sobie detaliczna cena na tego typu graty. Jak zwykle pierdoły najdrożej kosztuja... Chociaż jakbym miał płacić za nią 75 USD to chyba bym wolał 100 USD za pełną przejściówkę boomslanga (ma obie strony, gniazdo i wtyczki do przedłużenia wiązki) albo kupić za 100 USD taką extension board od chłopaków z mturbo.net. Popełnili małą serię produkcyjną jakiś czas temu, oprócz gniazda ma parę układów do obsługi różnych rzeczy...


Po
eM
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

22 lut 2010, 22:30

Majkel odbierz odemnie PW please.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 mar 2010, 19:00

Procedura startowa nie daje mi spokoju.....ostatnio wykopałem na ebay stycznik pedału sprzęgła montowany w modelu NB. Zanurkowałem pod konsolę swojej Miaty żeby zerknąć czy jest tam jakieś fabryczne miejsce na zamontowanie takiego diwajsa. Okazuje się że moja NA posiada identyczny stycznik na pedale sprzęgła do którego są podłączone dwa przewody....hmm....czy mogę to wykorzystać do uruchomienia procedury?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 mar 2010, 21:52

Jasne ze tak, masz go przeciez podpietego w wiazce i ms go widzi. Wlacz funkcje launch controll, wcisnij sprzeglo i gaz w podloge. Jak zadziala to zauwazysz ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 mar 2010, 19:59

Dzięx Five....jak mi jeszcze powiesz gdzie mam podłaczyć dodatkowy kabel z przepustnicy z automata w której są 4 piny zamiast 3 jakie miałem do tej pory to normalnie przyjadę do Bydzi i będę Ciebie na rękach nosił..... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 mar 2010, 20:58

Z tego co pamietam musisz pociagnac do MS'a kabelek o nazwie VREF do VTPS'a i podlaczyc do analogowego wyjscia (zmierzysz miernikiem ktory), pozostale piny ladują w pozostalych pinach w podobnej kolejnosci jak w TPS. Nie mam fotek z podlaczania i pamiec juz nie ta, jak wlasciciel pozwoli to jakos na dniach zerkne pod maska jak to podlaczylem hehe
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 kwie 2010, 21:07

Fiveopac pisze:Z tego co pamietam musisz pociagnac do MS'a kabelek o nazwie VREF do VTPS'a i podlaczyc do analogowego wyjscia (zmierzysz miernikiem ktory), pozostale piny ladują w pozostalych pinach w podobnej kolejnosci jak w TPS. Nie mam fotek z podlaczania i pamiec juz nie ta, jak wlasciciel pozwoli to jakos na dniach zerkne pod maska jak to podlaczylem hehe

Z linku poniżej wynika że kabel z czwartego pinu VTPS`a muszę podłączyć do pinu nr.26 w MS-ie.
http://www.symtechlabs.com/support/docs/4G63_MS_Wiring_Guide.gif
Rozkręciłem mojego MS-a P&P i namierzyłem ten pin, o dziwo nie jest podłączony do żadnego z pinów wyjściowych w kostkach (a jest w nich przynajmniej 8 ślepych pinów)....jakby producent nie przewidział podłączenia do NA 1,6 przepustnicy od automata.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

03 kwie 2010, 9:50

Faktycznie, wg instrukcji:

Wiring up a potentiometer type TPS

The stock switch-type throttle position sensor does not provide very much useful information to MegaSquirt, so it is not connected. If you want to modify the MSPNP to use a potentiometer type TPS, here’s what you need.

First, remove the TPS stabilizer resistors, R6 and R7. These are the "through-hole" resistors on the daughter board, not the surface mount R6 and R7 resistors on the V3.57 daughter board. Then you will need to connect the TPS signal and reference wires to the Miata harness. There are four holes that access pins on the Miata connector on the underside of the MSPNP board. Solder a jumper from the 5V VREF hole to 1N, and another jumper from the TPS hole to the 2L hole. This will bring the MegaSquirt’s connections out to the Miata wiring harness. This picture shows where to change the wiring.

Obrazek


At the throttle position switch plug, you will have three wires. If you have modified the MSPNP as described, the red will supply a 5 volt reference voltage, the green and white wire will take the signal back to the MegaSquirt, and the black and green wire will provide a ground.

If you’re not sure which connection on your TPS goes to which wire, check it with an ohmmeter. Observe the resistance as the throttle opens and closes. Each pair of pins will behave differently:

The resistance between the 5 volt and ground pins will remain constant.

The resistance between the ground and signal pins will be low with the throttle closed and high with the throttle wide open.

The resistance between the 5 volt and signal pins will be high with the throttle closed and low with the throttle wide open.

Using these rules, you can establish which pin on the TPS goes to which wire.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 kwie 2010, 10:45

Nie wiele z tego kumam.....mam wylutować jakieś oporniki? A już się łudziłem że tylko podłączę dodatkowy przewód z przepływki pod pin nr.26.... :evil:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 cze 2010, 11:13

Od wczoraj próbuję pozbyć się przepływki....ale coś nie bardzo mi wychodzi :evil:
Wgrywam do MS-a mapę bazową dla auta pozbawionego przepływki, podpinam czujnik temperatury powietrza jak należy, ustawiam parametry wtryskiwaczy itd....auto zapala po czym za chwilę gaśnie :shock: Gdy podpinam przepływkę zamiast czujnika wszystko wraca do normy. Program MegaTune pokazuje mi inne wartości temperatury powietrza czujnik w przepływce versus czujnik zakupiony z MS-em. POMOCY :!:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 cze 2010, 11:15

irakleo pisze:Od wczoraj próbuję pozbyć się przepływki....ale coś nie bardzo mi wychodzi :evil:
Wgrywam do MS-a mapę bazową dla auta pozbawionego przepływki, podpinam czujnik temperatury powietrza jak należy, ustawiam parametry wtryskiwaczy itd....auto zapala po czym za chwilę gaśnie :shock: Gdy podpinam przepływkę zamiast czujnika wszystko wraca do normy. Program MegaTune pokazuje mi inne wartości temperatury powietrza czujnik w przepływce versus czujnik zakupiony z MS-em. POMOCY :!:


A mapsensor działa?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 cze 2010, 11:20

mapsensor jest OK
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

20 cze 2010, 11:52

Irakleo :) Wszystko jasne.

Musisz połączyć F/P z GND w kostce diagnostycznej. Odłączając przepływkę odłączasz pompę paliwa. Docelowo powinieneś użyć wiązki od przepływomierza do przeprowadzenia kabla do MSa i pozwolić MSowi sterować pompą. Ja natomiast jeździłem z wpiętym na stałe kablem w diagnostic.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 cze 2010, 11:52

a do jakiego rodzaju przepływki masz dane ponoć w naszych 1.6 NA przepływka działa "na odwrót" niż np. u Juniora może tu jest problem ??? :shock:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

20 cze 2010, 11:58

Ja miałem akurat przepływkę od 1.6. Irakleo - zewrzyj te dwa piny w Diagnostic. Jak nie zadziała to się nie znam :)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 cze 2010, 12:59

No właśnie jak podpinam przepływkę to się pompa paliwa w zbiorniku odzywa...po zmostkowaniu pinów w/g instrukcji conradera wszystko jest OK :grin: O dziwo w manualu na stronie producenta nawet nie wspominają o konieczności zmian podłączeń pompy paliwa. Taki mostek w złączu diagnostycznym średnio mi się podoba dlatego muszę rozkminić jak to fachowo podłączyć.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2010, 11:05

Conrader a jak później to u Ciebie działało jak porzyczyłes mi tego kabelka z kostki, u siebie zapomniałes potem zamontowac i pompa działała ?
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2010, 11:08

Bardock pisze:Conrader a jak później to u Ciebie działało jak porzyczyłes mi tego kabelka z kostki, u siebie zapomniałes potem zamontowac i pompa działała ?


Kiedy jest przepływka to nie trzeba nic mostkować. Problem pojawia się po odłączeniu przepływki.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 cze 2010, 21:42

Problem z pompą ogarnięty :grin: Dzięki Conrader, dzięki Five :wink:
teraz ma dziwny problem z wentylatorem chłodnicy....włącza się już przy lekko nagrzanym silniku i pracuje praktycznie bezustannie - ale to chyba nie ma nic wspólnego z MS-em
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

21 cze 2010, 22:51

ja bym zaczął własnie od ustawień MSa - pamietam ze troche sie z tym nameczylem bo to jakieś pogmatwane jest...
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

22 cze 2010, 1:25

W 1.6 MS ani fabryczne ECU nie steruje wentylatorem. Ja bym powiedział, że padnięty termostat. Sprawdź czy jak odłączysz czujnik to wentylator się wyłączy (wtyczka na fajce z przodu silnika).
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 cze 2010, 6:34

Gdybym miał coś z termostatem to temperatura silnika byłaby zbyt wysoka.....a ona rośnie do pewnej wartości i po włączeniu wentylatora nie może jej przekroczyć. Zdjęcie kabla z czujnika na termostacie nic nie daje - najwyraźniej MS ma coś wspólnego ze sterowaniem wentylatora bo na seryjnym sterowniku problem nie występował i pojawił się dopiero po zainstalowaniu MS-a.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

22 cze 2010, 18:07

ja bym sie ne zgodził że ECU niema związku z wentylatorem :P wystarczy połączyć w złączu diagnostycznym piny GEN i TEN a po delikatnym dodaniu gazu włączy się wentylator (oczywiście seryjna miata )
Mazda mx5 NB 1,8 00r
ODPOWIEDZ