Megasquirt P&P

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 cze 2010, 18:16

snafu pisze:ja bym sie ne zgodził że ECU niema związku z wentylatorem

Nie zgadzam sie z niezgodzeniem. Do 94 roku wentylator byl zalaczany tylko i wylacznie za pomoca (trzeciego) czujnika temperatury na szyjce wychodzacej z przodu bloku.
Pozniej funkcje ta przejał ecu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 cze 2010, 20:57

Ok, ale gdy zdejmuję wtyczkę z czujnika na termostacie - wentylator pracuje w dalszym ciągu :shock: Ma ktoś schemat instalacji elektr. dla modelu NA 1.6 z 1991r. bo mnie szlag trafi przez ten pracujący nieustannie wentylator :evil:
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

23 cze 2010, 0:52

Fiveopac pisze:
snafu pisze:ja bym sie ne zgodził że ECU niema związku z wentylatorem

Nie zgadzam sie z niezgodzeniem. Do 94 roku wentylator byl zalaczany tylko i wylacznie za pomoca (trzeciego) czujnika temperatury na szyjce wychodzacej z przodu bloku.
Pozniej funkcje ta przejał ecu.

Doprecyzuje. Do 97 roku wszystkie 1.6 NA wentylator obsługuje sam czujnik bez udziału ECU.

Co do samego problemu po Twojej stronie Irakleo to zagadka... Spięcie?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2010, 8:14

Co do samego problemu po Twojej stronie Irakleo to zagadka... Spięcie?


Najprawdopodobniej.... Miałem kiedyś taki przypadek w aucie "niestuningowanym" które dosyć długo stało. Sprawcą był akumulator... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 cze 2010, 9:43

Gdy uruchamiam silnik wentylator nie pracuje....dopiero po lekkim nagrzaniu włącza się i pracuje bezustannie.....to tak jakby jakiś czujnik uruchamiał wentylator, tylko zbyt szybko kiedy silnik dopiero się nagrzewa. Wymieniałem jednocześnie zegary i ECU ale na logikę jedno i drugie nie ma z tym nic wspólnego a problem pojawił się dopiero po zamianach. Czy ten czujnik na termostacie bezpośrednio załącza wentylator, czy jednak robi to poprzez jakiś przekaźnik? Nie mam schematu a wiązki są poowijane i ciężko "iść po kablach"
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 cze 2010, 8:53

Fiveopac pisze:
snafu pisze:ja bym sie ne zgodził że ECU niema związku z wentylatorem

Nie zgadzam sie z niezgodzeniem. Do 94 roku wentylator byl zalaczany tylko i wylacznie za pomoca (trzeciego) czujnika temperatury na szyjce wychodzacej z przodu bloku.
Pozniej funkcje ta przejał ecu.


conrader pisze:Doprecyzuje. Do 97 roku wszystkie 1.6 NA wentylator obsługuje sam czujnik bez udziału ECU.



Okazuje się że przewód z czujnika na szyjce termostatu steruje przekaźnikiem włączającym wentylator.....ale jest on przedłużony również do ECU które ma możliwość sterowania wentylatorem. To chyba na wszelki wypadek gdyby czujnik wysiadł albo spadł z niego kabel. Walczyłem z miernikiem i prześwietliłem kable pomiędzy ECU a przekaźnikiem sterującym.
Yanik i ja zetknęliśmy się z tym problemem ponieważ mamy MS-a p&p....w przypadku innych MS-ów tego przewodu najprawdopodobniej nikt nie podpina :wink:
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

24 cze 2010, 9:12

W przypadku 1.6 podpięcie pod ECU jest nadmiarowe W 1.8 nie ma innej opcji bo przekaźnikiem steruje tylko ECU. Jeżeli masz taki przypadek, że Twój wentylator jest podpięty pod MSa to po prostu przekonfiguruj sobie MSa (ustawiasz tam przy jakiej temperaturze ma załączać wentyl).
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 cze 2010, 9:36

Może i nadwymiarowe....ale jestem spokojniejszy gdy wiem że w przypadku awarii czujnika albo instalacji wentylator uruchomi ECU. Wydaje mi się że każda NA ma taki "zawór bezpieczeństwa" skoro do seryjnego ECU podpięto sterowaniem wentylatorem (łatwy sposób na sprawdzenie - podczas gdy wentylator pracuje wystarczy zdjąć kabel z czujnika i poczekać chwilę). Proste i tanie rozwiązanie stosowane przez wielu producentów aut a przegrzanie silnika to popękane głowice itd.
ps. na chwilę obecną MS to jeszcze dla mnie gąszcz możliwości i funkcji z których większości nie ogarniam :mrgreen: mam problem z przeskalowniem wskazań temperatury z fahrenheita na celsjusza nie mówiąc już nic o przestawieniu temperatury włączenia wentylatora....ale powoli,małymi kroczkami prę do przodu :wink:
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

24 cze 2010, 9:54

Tutaj masz schematy elektryczne: http://neomiata.com/garage/index.php?path=Wiring+Diagrams%2FWiring+Diagrams+1990-1996/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2010, 20:07

conrader pisze:W przypadku 1.6 podpięcie pod ECU jest nadmiarowe

irakleo pisze:Może i nadwymiarowe....

Może i nie jest... Obaj nie macie klimatyzacji, to akurat w waszym przypadku jest nadmiarowe
irakleo pisze:mam problem z przeskalowniem wskazań temperatury z fahrenheita na celsjusza nie mówiąc już nic o przestawieniu temperatury włączenia wentylatora

Przestaw sobie w megatune w parametrach projektu stopnie Farenheita na Celcjusza, i będzie od razu wygodniej
irakleo pisze:Taki mostek w złączu diagnostycznym średnio mi się podoba dlatego muszę rozkminić jak to fachowo podłączyć.

No i słusznie, ten mostek służy jedynie do załączenia pompy paliwa bez pracującego silnika, na przykład przy sprawdzeniu szczelności przewodów paliwowych. A nie do jeżdżenia z taką druciarnią.
irakleo pisze:Program MegaTune pokazuje mi inne wartości temperatury powietrza czujnik w przepływce versus czujnik zakupiony z MS-em.

Bo one mają inną charakterystykę, musisz wprogramować parametry nowego czujnika do softu.

Po
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 lip 2010, 18:59

majkel_c pisze:
irakleo pisze:mam problem z przeskalowniem wskazań temperatury z fahrenheita na celsjusza nie mówiąc już nic o przestawieniu temperatury włączenia wentylatora

Przestaw sobie w megatune w parametrach projektu stopnie Farenheita na Celcjusza, i będzie od razu wygodniej

ogarnięte :wink:
majkel_c pisze:
irakleo pisze:Taki mostek w złączu diagnostycznym średnio mi się podoba dlatego muszę rozkminić jak to fachowo podłączyć.

No i słusznie, ten mostek służy jedynie do załączenia pompy paliwa bez pracującego silnika, na przykład przy sprawdzeniu szczelności przewodów paliwowych. A nie do jeżdżenia z taką druciarnią.

na 100% tak tego nie zostawię :mrgreen:
majkel_c pisze:
irakleo pisze:Program MegaTune pokazuje mi inne wartości temperatury powietrza czujnik w przepływce versus czujnik zakupiony z MS-em.

Bo one mają inną charakterystykę, musisz wprogramować parametry nowego czujnika do softu.

przeceniasz mnie :mrgreen: nie mam pojęcia jak to ugryźć
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 maja 2011, 11:50

Po wywaleniu klapkowego przepływomierza powietrza musiałem "zmostkować na krótko" sterowanie pompą w złączu diagnostycznym. Czas skończyć z tym druciarstwem i zrobić to bardziej profesjonalnie. MS posiada sterowanie pompą lecz nie wiem czy mogę to bezpośrednio podłączyć czy muszę użyć jakiegoś przekaźnika. Kolejna kwestia gdzie mam podawać sygnał pochodzący z MS-a? Czy do przewodu w złączu diagnostycznym czy może odgrzebać przewód sterujący pompą z wiązki starej przepływki i ogarnąć temat wewnątrz MS-a? Doświadczonych w temacie proszę o rady.
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2011, 12:01

irakleo pisze:MS posiada sterowanie pompą lecz nie wiem czy mogę to bezpośrednio podłączyć czy muszę użyć jakiegoś przekaźnika


MS steruje przekaźnikiem który załącza zasilanie do pompy paliwa, dokładnie to podaje minus na cewke przekaźnika który puszcza plus zasilania na pompę.

Napiecie do zasilania pompy możesz wziąć z Main Relay - przekaźnika głównego załączanego po przekręceniu kluczyka.
Fuksja i Turkus :)
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

07 cze 2011, 13:26

Co uwazacie o MS III?
Po ostatniej wizycie w Wawie powaznie sie zastanawiam nad zmiana mojego EBC Blitz na pelny SA. Po tym jak Demol i Sluba chodzili wokol mnie pukajac sie po glowie, czemu zakupilem Blitza, zaczalem analizowac sytuacje... Na dzien dzisiejszy nie wiem tylko gdzie sprzedac teraz obecne EBC???
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2011, 13:40

kociol pisze:Co uwazacie o MS III?

Ciekawy model, ale w przypadku MX5 właściwie nie ma w nim żadnej funkcjonalności w porównaniu do MS2, którą można w sensowny sposób wykorzystać. MS3 jest bardzo wygodny jeśli potrzeba dopiąć się przez CAN do jakiejś gigantycznej ilości urządzeń zewnętrznych. Z dużych zmian ma jedynie w standardzie sekwencyjny wtrysk paliwa, który i tak można zrealizować w MS2 jako rozszerzenie jeśli ktoś go bardzo chce.
Dodatkowo dalszy rozwój modelu MS3 jest nieznany, bo zarówno sprzęt jak i oprogramowanie są zamknięte, w związku z tym szanse na jego wsparcie przez projekty zewnętrzne są zerowe.
kociol pisze:Po tym jak Demol i Sluba chodzili wokol mnie pukajac sie po glowie, czemu zakupilem Blitza,

:mrgreen:
kociol pisze:Na dzien dzisiejszy nie wiem tylko gdzie sprzedac teraz obecne EBC???

To taki to już jest problem z tego typu zabawkami. Sprzedaje się je ze sporą stratą.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

07 cze 2011, 13:50

Jezeli MS jest w polowie tak dobry jak chlopaki go zachwalali to jestem gotow Blitza oddac ze spora strata... On kosztowal prawie 800$ ;( Ale co tam...
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 cze 2011, 17:26

kociol pisze:Jezeli MS jest w polowie tak dobry jak chlopaki go zachwalali to jestem gotow Blitza oddac ze spora strata... On kosztowal prawie 800$ ;( Ale co tam...

o matko :!: :shock: :o kiedyś miałem EBC Greddy który był wart o wiele mniej a posiadał masę różny funkcji których i tak bym nie wykorzystywał. Za 800 USD spokojnie zakupiłbyś MS-a z którego byłby większy pożytek niż z EBC.
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

07 cze 2011, 18:09

ja z DIYPNP na MSII + sendę szrokopasmowa + kabelki i czyjniku potrzebne zapłaciłem 740$ z przesyłką do Polski
no i on jest pnp z fabrycznymi wtyczkami nie musiałem przeciąć ani jednego kabelka w seryjnej instalacji
a wogóle to już jeździ
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 cze 2011, 21:22

krzych31 pisze:a wogóle to już jeździ

wystrojone ? jaka różnica w porównaniu z jazdą na ECU z 1,6? byłeś na hamowni?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2011, 23:28

kociol pisze:Blitza oddac ze spora strata... On kosztowal prawie 800$

OMG :shock: Podejrzewałem że tani nie był, ale myślałem tak bardziej o poziomie 200 usd... 800 usd... To jest połowa komercyjnego SA Hydry, mniej więcej jakiś podstawowy model SA Emeralda....
Ale generalnie wracając do pytania... imho optymalny byłby MS2 a nie MS3. Obsługuje większość potrzebnych Ci funkcjonalności, w przypadku nawet bardzo rozbudowanych potrzeb klocki sprzętowe można doprojektować i sfabrykować, a oprogramowanie zmodyfikować (mimo że to niewdzięczna robota bo oryginał strasznie niechlujnie jest napisany).
W cenie Blitza miałbyś już baaardzo spasioną wersję. I byłaby to kasa, która jest bezpiecznie wydana, tzn w przypadku nawet znacznych modyfikacji miaty nie jest tracona. W przypadku Slubowego MS2 zaczynaliśmy od zwykłego silnika, potem były trąbki, w międzyczasie cała masa różnych pomysłów i za każdym razie po analizie wychodziło że nadal jego MS jest do zastosowania, co najwyżej po dokonaniu jakiś modyfikacji.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

08 cze 2011, 6:56

irakleo pisze:wystrojone ? jaka różnica w porównaniu z jazdą na ECU z 1,6? byłeś na hamowni?


częściowo nie do końca różnica jest jak wszystko bedzie ok to odwiedzę hamownie
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 wrz 2011, 11:20

Może kogoś z posiadaczy MS zainteresuje taki PNP data logger -> http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?s=9d11ac84e9b949628567472820e2ed0a&showtopic=81905

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 wrz 2011, 11:24

Dobrze, że mi przypomniałeś - muszę napisać do Jadźwina i zapytać, kiedy wreszcie wróci funkcja logowania offline w EMie. I szczerze sądziłem, że MS potrafi logować offline w standardzie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2011, 20:45

dmk pisze:I szczerze sądziłem, że MS potrafi logować offline w standardzie.

W pewnym sensie tak. Nie ma co prawda takiej funkcji w podstawowej wersji kitu, ale procesor w wersji 2 ma w standardzie zaimplementowanego CANbusa i istnieje sporo modułów z rozbudowanymi loggerami podłączanymi do niego. Ten logger z aukcji powyzej wydaje mi się mocno cenowo przesadzony. Za te pieniądze sensowniej sobie carPC zapakować.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mlody1921
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2009, 14:34

26 paź 2011, 14:22

Widze że wiedza u was na temat MSa kwitnie to jako tez posiadacz mazdy ktoś pomoże

Jest to MSI v2.2 extra code do niego zamontowane jest koło 36-1+vr sensor+moduł edis+cewka, pacjent to mazda mx-3 2,5 v6

Na dzień dzisiejszy auto odpaliło mapa benzyny i zapłonu wgrana bazowa przykładowa do 2,5v6 problem jaki mam to wolne obr. po nagrzaniu auto ma od 450 do 750 i tak faluje co może być problemem, dodam że to chyba nie problem mas vr podłączony kablem ekranowanym i z edis6 do MS tez ekran, może ustawienia sa coś nie tak,

wrazie czego moge podesłać .msq do wglądu jakby ktoś chciał
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

26 lis 2011, 19:55

majkel_c pisze:* wersji o której pisze irakleo, czyli PNP do NB na chwilę obecną nie ma. DIY od dłuższego czasu opowiada że już za chwilę się pojawi, ale na razie żadne racjonalne konkrety nie
są na ten temat znane. W grę wchodzi w takim wypadku nomalna wersja samodzielnie sklejona i uruchomiona.


Cytuję post z przed dwóch lat i trochę odkopuję bo wydaje mi się że sytuacja się trochę zmieniła.

Begi ma teraz w ofercie MS Pnp do NB. Chociaż liczą sobie, oj liczą

http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=5_51_285_288&products_id=723
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 lis 2011, 20:16

swimmer pisze:Cytuję post z przed dwóch lat i trochę odkopuję bo wydaje mi się że sytuacja się trochę zmieniła.

Begi ma teraz w ofercie MS Pnp do NB. Chociaż liczą sobie, oj liczą

http://www.bellengineerin...products_id=723

Wysadzany diamentami chyba :shock: co jak co ale ms za ta kase to rozboj w bialy dzien.

mlody1921 pisze:Na dzień dzisiejszy auto odpaliło mapa benzyny i zapłonu wgrana bazowa przykładowa do 2,5v6 problem jaki mam to wolne obr. po nagrzaniu auto ma od 450 do 750 i tak faluje co może być problemem, dodam że to chyba nie problem mas vr podłączony kablem ekranowanym i z edis6 do MS tez ekran, może ustawienia sa coś nie tak,

Nie wiem czy aktualne, ale spróbuj w accel enrichment przestawic suwak tps vs map z 100% na 0% :P
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

26 lis 2011, 22:01

Fiveopac pisze:Wysadzany diamentami chyba co jak co ale ms za ta kase to rozboj w bialy dzien.


tru
Obrazek
Ale istnieje :smile:
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

27 lis 2011, 6:43

Ja do swojego NA ściągałem taki zestaw i z sondą szerokopasmową i przesyłką wyszedł 730$. Sam komp 530$. Więc Begi rzeczywiście przycina na polutowaniu kabli. :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2011, 13:41

Fiveopac pisze:Nie wiem czy aktualne, ale spróbuj w accel enrichment przestawic suwak tps vs map z 100% na 0% :P

:?: Jemu na wolnych obrotach to lata. Więc to nie jest kwestia AE.

Fiveopac pisze:ozboj w bialy dzien

krzych31 pisze:Więc Begi rzeczywiście przycina na polutowaniu kabli. :mrgreen:

Bego jest drogie z natury. Ale przeczytajcie dokładnie specyfikację. Tam jest zapakowane nieco więcej niż w zwykłym DYI, a to trochę kosztuje. A poza tym w cenie jest zdaje się osprzęt do wiązek z NBfl, a on jest dość kosztowny. I trudno dostępny do kupienia w postaci pojedynczych elementów. Więc bym się tak bardzo nie skłaniał ku teorii, że to taka okrutnie przestrzelona cena.

swimmer pisze:Ale istnieje :smile:

Od dość długiego czasu już.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ