drukowany dolot powietrza
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ostatnio zagłębiałem się w temat druku 3D i jakoś mi chęci do inwestowania w to kasy przeszły... jakość "produktów" jest słabsza niż można by się spodziewać :/
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ravestation pisze:ostatnio zagłębiałem się w temat druku 3D i jakoś mi chęci do inwestowania w to kasy przeszły... jakość "produktów" jest słabsza niż można by się spodziewać :/
Dokładnie o tym mówiłem. I nadal podtrzymuję, że koszt druku takiego dolotu (oczywiście w łączonych fragmentach) to koszt jednej szpuli materiału.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm..
jakość jak wszędzie: kosztuję, nawet w obróce mechanicznej dopiero zejście poniżej pewnego progu bardzo znacznie podwyższa koszty, obecny rozwój technologiczny obróbki mechaniczej sprawił, że cena/ jakość jest bardzo atrakcyjna dla przeciętnego śmiertelnika, no ale już w latach 20-30 a pewnie i wcześniej podstawowe zabiegi jak toczenie były wykonalne przez człowieka i maszynę bez najmniejszych kłotopów, ale zlecenia do +/- 0,01mm dla detalu skomplikowanego, jednostkowego będą dalej bardzo drogie, tylko nikt tego nie robi, to nie wie. W druku oczywiście póki co, nie wykonalne, ale nie po to powstał druk.
Póki co w druku to co dla Nas wydaje się "racjonalne" kosztami, niestety jest dalekie od zachowania np. tolerancji kształtu/wymiaru/powierzchni, czy samych aspektów wizualnych, co jest wiele prostsze dla elementów obrabianych mechanicznie. Ale również obróbka wyrafinowanych kształtów jest droga- a wykonalność z jednego kawałka wielu detali dla dowolnych celów często nie możliwe- taką lukę w dzisiejszej wykonalności ma wypełnić druk. Zgodzę się z pewnością że póki co jeżeli chodzi o detale prezycyjne, z precyzyjnym zastosowaniem druk pozostawia wiele do życzenia, ale jest sporo naprawdę nakładu pracy ludzi nawet w PL którzy rozwijają temat w tym kierunku, to co jest od ręki dostępne jest daleko w tyle za tym co jest już dzisiaj możliwe i osiągalne za odpowiednie pieniądze- kwestia czasu kiedy ta różnica zostanie zniwelowana, postęp w tej dziedzinie jest ogromny.
Cena, o cenie już napisałem- czynników wpływających na cenę w przypadku zapytania o druk jest tak wiele, że naprawdę tylko zaciągnięcie kilku ofert, z kilku źródeł może dać nam przekrój "ile to może kosztować", niestety.. no i tutaj znowu nawiążę do kwestii dotacji, sytuacja na rynku, kto i w jakim celu potrzebował drukarki, chyba sprawiła że nie odpowiednie osoby mają je w swoich domach i próbują tak zarabiać pieniądze na życie- z tym spotkałem się już parę razy bo z moich rąk zlecenia na druk schodziły wielokrotni w przeciągu ostatnich dwóch lat. Dodam, że nie jako "target" i z góry założony punkt w fazie rozwijania projektów automotive, ale jako posiłkowanie się technologią tam gdzie była to albo jedyna/ albo optymalna na tę chwilę metoda. Druk wypełnią pewną lukę, jak napisałem, trzeba też z głową z tego korzystać. Ale co do słuszności jego powstania nie mam najmniejszych wątpliwości...
Tam gdzie można korzystać z obróbki mechanicznej, wtrysku, formowania, kształtowania czy jakiejkolwiek innej metody wytwarzania- róbmy to, bo te metody już są technologicznie oklepane. Ale popatrzmy na ten dolot również przez pryzmat 15 lat, (dalej nie potrafię bo wcześniej o technice i tego typu sprawach nie miałem pojęcia takiego żeby potrafić coś ocenić wartościowo), ale 15 lat temu (10 lat temu nie zaryzykuję bo wiem że 10 lat temu już można było coś nie coś podrukować nawet w kraju, choć bardzo drogo), dolot który tutaj widzimy, dla człowieka który nie posiada: wiedzy, sprzętu, programu byłby NIEOSIĄGALNY,bo jakakolwiek konwecjonalna metoda, wykonania takiego kształtu z jakiegokolwiek trwalszego tworzywa niż papier była by kosztowo horrorem, pomysłem bez przyszłości i do zapomnienia (*tutaj może się wbić jakiś modelarz zaraz ale nawet w modelrani /włóknoszklane/żywica, nakład pracy manualnej, przekroczylibyśmy rozsądek $$),
a dzisiaj? Nie potrzeba nic, tylko plik-> wysyłka, klika godzin druku i gotowy element za 300-400zł? To jest tanio, i kropeczka
A drukowi trzeba dać nieco czasu, chociaż uważam że ma się dobrze, jest na dobrej drodze.
jakość jak wszędzie: kosztuję, nawet w obróce mechanicznej dopiero zejście poniżej pewnego progu bardzo znacznie podwyższa koszty, obecny rozwój technologiczny obróbki mechaniczej sprawił, że cena/ jakość jest bardzo atrakcyjna dla przeciętnego śmiertelnika, no ale już w latach 20-30 a pewnie i wcześniej podstawowe zabiegi jak toczenie były wykonalne przez człowieka i maszynę bez najmniejszych kłotopów, ale zlecenia do +/- 0,01mm dla detalu skomplikowanego, jednostkowego będą dalej bardzo drogie, tylko nikt tego nie robi, to nie wie. W druku oczywiście póki co, nie wykonalne, ale nie po to powstał druk.
Póki co w druku to co dla Nas wydaje się "racjonalne" kosztami, niestety jest dalekie od zachowania np. tolerancji kształtu/wymiaru/powierzchni, czy samych aspektów wizualnych, co jest wiele prostsze dla elementów obrabianych mechanicznie. Ale również obróbka wyrafinowanych kształtów jest droga- a wykonalność z jednego kawałka wielu detali dla dowolnych celów często nie możliwe- taką lukę w dzisiejszej wykonalności ma wypełnić druk. Zgodzę się z pewnością że póki co jeżeli chodzi o detale prezycyjne, z precyzyjnym zastosowaniem druk pozostawia wiele do życzenia, ale jest sporo naprawdę nakładu pracy ludzi nawet w PL którzy rozwijają temat w tym kierunku, to co jest od ręki dostępne jest daleko w tyle za tym co jest już dzisiaj możliwe i osiągalne za odpowiednie pieniądze- kwestia czasu kiedy ta różnica zostanie zniwelowana, postęp w tej dziedzinie jest ogromny.
Cena, o cenie już napisałem- czynników wpływających na cenę w przypadku zapytania o druk jest tak wiele, że naprawdę tylko zaciągnięcie kilku ofert, z kilku źródeł może dać nam przekrój "ile to może kosztować", niestety.. no i tutaj znowu nawiążę do kwestii dotacji, sytuacja na rynku, kto i w jakim celu potrzebował drukarki, chyba sprawiła że nie odpowiednie osoby mają je w swoich domach i próbują tak zarabiać pieniądze na życie- z tym spotkałem się już parę razy bo z moich rąk zlecenia na druk schodziły wielokrotni w przeciągu ostatnich dwóch lat. Dodam, że nie jako "target" i z góry założony punkt w fazie rozwijania projektów automotive, ale jako posiłkowanie się technologią tam gdzie była to albo jedyna/ albo optymalna na tę chwilę metoda. Druk wypełnią pewną lukę, jak napisałem, trzeba też z głową z tego korzystać. Ale co do słuszności jego powstania nie mam najmniejszych wątpliwości...
Tam gdzie można korzystać z obróbki mechanicznej, wtrysku, formowania, kształtowania czy jakiejkolwiek innej metody wytwarzania- róbmy to, bo te metody już są technologicznie oklepane. Ale popatrzmy na ten dolot również przez pryzmat 15 lat, (dalej nie potrafię bo wcześniej o technice i tego typu sprawach nie miałem pojęcia takiego żeby potrafić coś ocenić wartościowo), ale 15 lat temu (10 lat temu nie zaryzykuję bo wiem że 10 lat temu już można było coś nie coś podrukować nawet w kraju, choć bardzo drogo), dolot który tutaj widzimy, dla człowieka który nie posiada: wiedzy, sprzętu, programu byłby NIEOSIĄGALNY,bo jakakolwiek konwecjonalna metoda, wykonania takiego kształtu z jakiegokolwiek trwalszego tworzywa niż papier była by kosztowo horrorem, pomysłem bez przyszłości i do zapomnienia (*tutaj może się wbić jakiś modelarz zaraz ale nawet w modelrani /włóknoszklane/żywica, nakład pracy manualnej, przekroczylibyśmy rozsądek $$),
a dzisiaj? Nie potrzeba nic, tylko plik-> wysyłka, klika godzin druku i gotowy element za 300-400zł? To jest tanio, i kropeczka
A drukowi trzeba dać nieco czasu, chociaż uważam że ma się dobrze, jest na dobrej drodze.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Zeszliśmy tutaj trochę z tematu, bardziej pytaniem jest czy taki dolot w ogóle jest sensowny?
Jeśli tak, to czy da się zaadaptować przepływomierz z NB/NA 1.8 do NA 1.6, nawet robiąc do tego elektronikę?
Jeśli tak, to czy da się zaadaptować przepływomierz z NB/NA 1.8 do NA 1.6, nawet robiąc do tego elektronikę?
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
krótko i na temat:
~250zł/ komplet przy ~5 zestawach z ABSu. Kolor do dogadania.
Jeżeli ktoś chce sobie taki dolot sprawdzić- > to szybko szybko drukujemy póki drukarka wolna.
~250zł/ komplet przy ~5 zestawach z ABSu. Kolor do dogadania.
Jeżeli ktoś chce sobie taki dolot sprawdzić- > to szybko szybko drukujemy póki drukarka wolna.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Czy ten twór będzie pasował do 1.8 NBFL?
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Od dłuższego czasu chodzi za mną temat dolotu zimnego powietrza dedykowany do NA. Posiadacze tej wersji miaty doskonale wiedzą jaki problem występuje z pobieraniem zimnego powietrza do silnika (ciepłe powietrze to zło bo za mało w nim tlenu a tlen = moc). Rozwiązaniem tego wyzwania jawi się propozycja opisana przez "asmasm" z miataturbo.net. Tutaj jest cały wątek na temat dolotu drukowanego: link a tutaj jest strona własna autora: link
Z tego co piszą na forum, wydrukowanie takiego dolotu w USA z poliwęglanu kosztuje co najmniej 308USD.
Znalazłem we Wrocławiu firmę, z której otrzymałem poniższą ofertę:
Technologia MJF, wysokość warstwy 0.08 mm, materiał PA12, kolor szary, wykończenie standard.
Więcej o technologii MJF można znaleźć na stronie firmy: https://3dl.tech/druk-3d-mjf/
Materiał informacyjny HP: link
Teraz najważniejsze czyli ceny:
1sz. - 815,49zł
10szt i więcej - rabat 2%
20szt. i więcej - rabat 5%
Będę wdzięczny "mądrym głowom" za wyrażenie opinii o prezentowanym dolocie, technologii druku i cenie. Jeśli ktoś byłby zainteresowany takim dolotem to proszę o info. Jeśli będzie zainteresowanie to spróbuję ogarnąć zakup grupowy.
Z tego co piszą na forum, wydrukowanie takiego dolotu w USA z poliwęglanu kosztuje co najmniej 308USD.
Znalazłem we Wrocławiu firmę, z której otrzymałem poniższą ofertę:
Technologia MJF, wysokość warstwy 0.08 mm, materiał PA12, kolor szary, wykończenie standard.
Więcej o technologii MJF można znaleźć na stronie firmy: https://3dl.tech/druk-3d-mjf/
Materiał informacyjny HP: link
Teraz najważniejsze czyli ceny:
1sz. - 815,49zł
10szt i więcej - rabat 2%
20szt. i więcej - rabat 5%
Będę wdzięczny "mądrym głowom" za wyrażenie opinii o prezentowanym dolocie, technologii druku i cenie. Jeśli ktoś byłby zainteresowany takim dolotem to proszę o info. Jeśli będzie zainteresowanie to spróbuję ogarnąć zakup grupowy.
- Załączniki
-
- printed-intake.jpg (81.87 KiB) Przejrzano 2130 razy
Ostatnio zmieniony 04 paź 2018, 11:42 przez Morfi, łącznie zmieniany 1 raz.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Ktoś na forum drukował doloty, przejrzyj temat "Filtr stożkowy", gdzieśtam będzie cały opis.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Ja wpadłem na inny pomysł(chyba nigdy niepraktykowany ) chłodnica z civica B16/B18 - jest węższa, króćce pasują(nie wszystkie, trzeba pytać), trzeba dospawać mocowania i podłączyc wentylator z civica, wydajnościowo na pewno ogarnie, jeśli ktoś ma obawy to można dać grubego chińczyka. Po tym zabiegu obok chłodnicy zostaje sporo miejsca na dolot, który można dać pod pasem przednim.
Drugi patent znany z neta to dziura w podszybiu.
Będę jednak śledził temat, jak uda się zejść z ceny, to będę zainteresowany takim rozwiązaniem, żeby było mniej cyrtolenia
Drugi patent znany z neta to dziura w podszybiu.
Będę jednak śledził temat, jak uda się zejść z ceny, to będę zainteresowany takim rozwiązaniem, żeby było mniej cyrtolenia
Miata 12K:
viewtopic.php?f=22&t=26457
viewtopic.php?f=22&t=26457
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tomat0 miał taki setup w wolnossącej wersji bzyka
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Mówisz o moim rozwiązaniu?
Miata 12K:
viewtopic.php?f=22&t=26457
viewtopic.php?f=22&t=26457
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tak, o małej chłodnicy z Civica
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
do NC jest takie cuś:
https://www.moss-europe.co.uk/cold-air- ... 4-377.html
zasysa niby powietrze od razu z ryja
być może jest coś takiego do NA?
zastanawiałem się nad zakupem, ale sposób montażu, nie wiem czy zrekompensuje to co miałoby to dać (niby mam k&n) no i ryzyko że filtr jednak szybciej się ubrudzi
https://www.moss-europe.co.uk/cold-air- ... 4-377.html
zasysa niby powietrze od razu z ryja
być może jest coś takiego do NA?
zastanawiałem się nad zakupem, ale sposób montażu, nie wiem czy zrekompensuje to co miałoby to dać (niby mam k&n) no i ryzyko że filtr jednak szybciej się ubrudzi
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
autopaga pisze:Można też cofnąć chłodnicę i wyciąć dziurę w pasie przednim.
Jakieś foto jeśli ktoś to już robił?
Miata 12K:
viewtopic.php?f=22&t=26457
viewtopic.php?f=22&t=26457
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Przypomnij mi się na PW to cyknę wieczorem, bo ja tak mam u siebie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback