skrzynia biegów

modyfikacje da sie?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

10 lip 2009, 10:26

Siema :)
mam taka rozkminkę.... mianowicie jak sporo z was pewnie wie albo właśnie się dowie w hondach ludzie bardzo modyfikują skrzynie biegów wsadzaj rożne inne biegi (kola zębate o innym przełożeniu ) z innych modeli skrzyń hondy.. np. do civic'a 2 i 3 bieg z crx'a wymieniają je na krótsze itd zmieniają charakterystykę skrzyni i osiągi auta... nie mowie już o spalaniu jak np w miejsce 5 biegu wsadzimy bieg 6 ze skrzyni 6 biegowej i w trasie mamy zdecydowanie mniejsze obroty

sadzicie ze takie zabiegi są do wykonania w mazdach a raczej w mx5? np użycie przełożeń/biegów z rx7?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
uczen79
Posty: 130
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:28

10 lip 2009, 12:40

Moim zdaniem gra nie warta świeczki, chyba że poważnie podchodzisz do 1/ 4mili.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 14:47 przez uczen79, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 lip 2009, 15:52

A po co?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Zielony
Posty: 82
Rejestracja: 29 sie 2008, 11:53

10 lip 2009, 19:15

Znając Slubę obstawiałbym że do driftu :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 lip 2009, 0:43

krotsze przelozenia do przyspieszania. A dluzsze dla nizszego spalania :P

Mysle ze sluba teoretycznie narazie pyta.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

11 lip 2009, 1:45

tak pytam tylko orientacyjnie bo wydawało mi się ze można na tym trochę podciągnąć jak w hondach... ale skoro gra nie wara świeczki to niema sensu bo na 1/4 nie będę uderzał :) narazie na oku mam okazyjnie zestaw sprzęgła i zamachu i tyle będzie z modyfikacji napędu puki co ...
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 lip 2009, 16:54

na fm maja cos w tym temacie, ale cena poraza: http://flyinmiata.com/index.php?deptid=4531&parentid=0&stocknumber=08-90500%20%20CLOSE
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 paź 2009, 19:09

Odkurzam temat!
Znalazłem na ebay w Japonii wałek atakujący oraz wieniec do dyfra od RX-7 który rzekomo pasuje do MX5. W NA wieniec posiada 43 zęby a sprzedawany z RX-7 41 zębów. Wałek atakujący jest identyczny w obu modelach i posiada 10 zębów. Nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki.....ile można ugrać na takie różnicy przełożeń?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180310378493&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 paź 2009, 7:19

irakleo pisze:Nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki.....ile można ugrać na takie różnicy przełożeń?

W usa bawia sie chlopaki w takie swapy ale to jzu raczej przy innych mocach ;) poza tym zwroc uwage na to, ze przy takim swapie bedzie ci predkosciomierz okrutnie przeklamywal podawana predkosc ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

24 paź 2009, 16:06

irakleo, policz - it's easy :wink:

Zmieniasz przełożenie główne z 43/10 na 41/10 - czyli z 4.3 na 4.1. Jednym słowem wydłużasz przełożenie o 5%, co oznacza, że przyśpieszenie spadnie o niecałe 5%, za to prędkość maksymalna o ile moc pozwoli zwiększy się o te niecałe 5%. Przy 300 konnej Miatce, która nie ma trakcji na starcie może to mieć sens.

Fajf - nie tak okrutnie. Dokładnie będzie zaniżać o niecałe 5% i tylko pod warunkiem, że czujnik prędkościomierza w MX-5 jest w skrzyni, bo jeśli w dyfrze to nie będzie przekłamywać. BMW mają w dyfrze, a jak ma Miata?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2009, 21:47

Wroniasty pisze:BMW mają w dyfrze, a jak ma Miata?

W skrzyni :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

25 paź 2009, 0:07

majkel_c, dzięks

Czyli prędkościomierz będzie zaniżał niecałe 5% :wink:
czarnaamba
Posty: 113
Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
Lokalizacja: Pruszków

25 sty 2010, 17:39

a pozatym producent iprawo dopuszcza pomylki do 4% a najlepsze rozwiazanie to jak predkosc jest odczytywana z czujnika ABSu ale to tez sie przeklamuje zakaldajac niefabryczne kola
a co do tematu to skrzynia seryjna i nic pozatym wedlug mnie
ODPOWIEDZ