Układ wydechowy ND

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

03 sie 2018, 6:07

Witam. Mam pytanie odnośnie wydechu w ND 2.0
Zrobiłem końcowy przelotowy ale za cicho ... na następnej złączce jest już środkowy i mały kat z sonda tylko przed katem ( tak ? ) mam pytanie, czy ktoś usuwał tego kata i robił środkowy ( od złączki ) i na jakiej średnicy to zrobił i jak z mocą ? Pozdrooo
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2018, 6:17

Bez strojenia nie licz na przyrost mocy. Modyfikacja wydechu bez strojenia poprawi ewentualnie wrażenia dźwiękowe. Nawet jeżeli wystroisz auto to zyskasz z dużym prawdopodobieństwem odrobinę mocy po przesunięciu odcinki do 7000 lub 7200 rpm. Zysk jest na poziomie 8-10 km. BBR posiada w ofercie gotowy wydech, który w teorii gwarantuje po strojeniu 190 km. Co do dźwięku to wymiana kolektora wydechowego znacząco wpływa na dźwiękowe doznania. Gdybym miał zgadywać pozbycie się środkowego kata niewiele zmieni.
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

03 sie 2018, 6:38

Chodzi mi tylko o doznania dźwiękowe. Pytam jak dźwięk po wyrzuceniu środkowego kata i tłumika, a jeśli chodzi o moc to pytam czy moc nie spada i na jakiś średnicach ktoś robił żeby nie spadła, w serii początek jest na 60mm a po kacie środkowym 55mm, zrobię tak jak w serii
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

03 sie 2018, 11:41

Jak nie planujesz dalszych modyfikacji, to tnij, wstawiaj prostą rurę o średnicy odpowiadającej serii.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 10:13

Nie jest to do końca o co pytasz, ale może pomoże. Mam cat-back 2.5 cala na jednym tłumiku (z tyłu, środkowego nie mam wcale). Spadek mocy raczej jakiś jest, przypuszczam że ok 10km. Sonda jest przed catem z tego co pamiętam.
Naprawdę chcesz się pozbywać katalizatora w nowym aucie? :roll:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 10:49

No u mnie jest dość głośno, w zupełności wystarczy jak na mój gust. Myślałem nawet o DB Killerach, ale po zamontowaniu lekkiego zamachu wyciszył się ze 30% "od dołu" pod obciążeniem. Pierwotnie było strach tym jeździć - a jak widziałem radiowóz to gorąco mi się robiło i tylko turlałem auto bez gazu. Mój wydech składa się z kolektora wydechowego 4-1 i centralnej sekcji od BBRa, natomiast końcowy to centralny Ulter Sport. Jedyny mankament jest taki, że kołnierz BBRa nie do końca pasuje do serii (Ulter zrobił kryzę pod serię) i trochę tam dmucha bokiem. Może w przyszłości kupię coś z klapkami na tył. Koniec końców wg mnie dźwięk całkiem rasowy, ale to raczej zasługa kolektora. Super to śmiga między 4.5 a 6.5 tysiąca obrotów. Bez strojenia raczej przyrost mocy słaby, ale przynajmniej serię trzyma. Trochę momentu straciłem, niemniej jednak cieszę się że się maksymalny moment przesunął do góry. Myślę że moc maksymalna byłaby sporo wyższa gdyby odcinkę na 7200 ustawić. Jak widać z wykresu cały czas górna część obrotów była bardzo liniowa. Podsumowując fajna modyfikacja. Zarówno dźwiękowa i nie tylko...Może komuś przydadzą się informacje z hamowni więc załączam wykresy....
Załączniki
20180804_155144.jpg
Kolektor wydechowy 4-1 oraz centralna sekcja od BBRa plus końcowy Ulter Sport bez strojenia
20180804_155144.jpg (692.51 KiB) Przejrzano 838 razy
20180804_155349.jpg
Seria bez strojenia z końcowym Ulter Sport

Seria bez strojenia z końcowym Ulter Sport
20180804_155349.jpg (614.97 KiB) Przejrzano 838 razy
ODPOWIEDZ