ND Wymiana Wydechu, Wasze typy...

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

14 lut 2023, 21:12

francmiko pisze:
14 lut 2023, 19:43
Danillo pisze:
14 lut 2023, 19:15
Dobrze to wyglada! Jaka jest średnica końcówek wydechu?
Powiedział bym że mega dobrze;)
Przekonałeś mnie, zamawiam go.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

14 lut 2023, 21:40

Wyszło dokładnie 480e z przesyłką clem i vatem nie tanio ale i tak chyba lepiej niż bastuck
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 lut 2023, 12:58

Kto wie, jak założyć na seryjny wydech (2,25 cala?) ten aftermarket midpipe 2,5 cala?
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 lut 2023, 13:16

Jesli dobrze widze to na midpipe jest zwezenie na koncu, to chyba to o co pytasz.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

16 lut 2023, 15:20

Jest zwężka...czy tam rozszerzka.
Parę postów wcześniej linkowałem filmik z montarzu.

@Danillo zamówiłeś i już dojechał?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 lut 2023, 17:48

Tak, dzieki. Poszukam filmu. Jeszcze nie zamawiałem bo w środku ferii zimowych jestem. Jak wrócę to zamówię.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

16 lut 2023, 18:27

Jest zwężka która obejmuje oryginalna rurę dlatego jest obejma w komplecie
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

25 kwie 2023, 10:44

Panowie i Panie jakie są na chwile obecną alternatywy jeśłi chodzi o wydech do ND, jest ULTER, jest RCP (który miałem w poprzedniej ND i byłem zadowolony) coś jeszcze jest?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 kwie 2023, 10:57

Chodzi ci o aktywny wydech czy ogolnie wydechy?

Jak ogolnie to masz BBR, Ulter, Scorpion, Cobra, Fox, i wiele wiele innych...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

25 kwie 2023, 13:14

Jako że miałem okazję zatoczyć pełne koło jeśli chodzi o modyfikacje wydechu, to pozwolę sobie polecić wg mnie rozwiązanie najlepsze, ale i zarazem najdroższe. Sam też tak planuję zrobić jeśli pojawią się sprzyjające okoliczności.
Do ND2 wrzucałbym kolektor 4:1 lub 4:2:1 wedle uznania, zostawił środkowy katalizator a na tył aktywny wydech z konkretną puszką, która będzie w stanie ucywilizować auto. Ewentualnie kombinacja z dodatkowym środkowym tłumikiem w sekcji środkowej. Oczywiście oznacza to całkowity custom.

Z moich doświadczeń wynika, że kolektor + Cobalt (lub substytut) jest zbyt głośny i uciążliwy. Kolektor + oem wydech (w tym bastuck) umiera dolny zakres obrotów w porównaniu do wspomnianej konfiguracji. OEM kolektor + Cobalt brzmi bardzo fajnie, ale auto nie rozwija mocy tak lekko i przyjemnie jak po remapie. Mądrzejszy o te doświadczenia nad niczym innym już się nie zastanawiam. Dodam, że aby dojść do powyższych wniosków musiałem spalić 5kzł kiedy było to jeszcze coś warte :oops:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 kwie 2023, 15:56

Kolektor + OEM wydech i umiera dolny zakres?

Masz na myśli setup z czy bez strojenia?

Bo kluczem do jakiegokolwiek odetkania ND1 2.0 jest strojenie. Nawet na OEM kolektorze i wydechu. Tak samo nie ma raczej sensu wstawianie kolektora i nie stroic auta.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

25 kwie 2023, 17:58

Chodzi ci o aktywny wydech czy ogolnie wydechy?

tak aktywny, w RCP jest cat-back non resonated z klapą, poprostu z ciekawosci czy jest jakas alternatywa dla takiego ukladu? Bo daje on super brzmienie I mysle ze z 5konikow wiecej, (psychicznie z 50). :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 kwie 2023, 18:53

@galex masz jeszcze produkt flying miata

https://flyinmiata.com/products/nd-hush-o-matic
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

25 kwie 2023, 19:38

bjorm pisze:
25 kwie 2023, 15:56
Kolektor + OEM wydech i umiera dolny zakres?

Masz na myśli setup z czy bez strojenia?

Bo kluczem do jakiegokolwiek odetkania ND1 2.0 jest strojenie. Nawet na OEM kolektorze i wydechu. Tak samo nie ma raczej sensu wstawianie kolektora i nie stroic auta.
Doprecyzuję, miałem kolektor 4:1 BBR, oem środek, Cobalt na końcu. Silnik był wystrojony na 204km / 211nm i był wariatem od samego dołu.
Po zmianie Cobalta na Mazdowego Bastucka do 2500rpm działo się absolutnie nic. Do tego stopnia, że od nowa uczyłem się ruszać, bo zdarzało mi się udusić silnik (np ruszając pod górkę). Możliwe, że coś mi tu umyka, możliwe, że kolejne strojenie by pomogło - nie wiem.
Osobiście żałuję, że nie miałem okazji przetestować 4:2:1, bo ponoć ma dawać lepsze odczucia w dolnym zakresie obrotów.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2023, 22:26

irekJ pisze:
25 kwie 2023, 19:38
bjorm pisze:
25 kwie 2023, 15:56
Kolektor + OEM wydech i umiera dolny zakres?

Masz na myśli setup z czy bez strojenia?

Bo kluczem do jakiegokolwiek odetkania ND1 2.0 jest strojenie. Nawet na OEM kolektorze i wydechu. Tak samo nie ma raczej sensu wstawianie kolektora i nie stroic auta.
Doprecyzuję, miałem kolektor 4:1 BBR, oem środek, Cobalt na końcu. Silnik był wystrojony na 204km / 211nm i był wariatem od samego dołu.
Po zmianie Cobalta na Mazdowego Bastucka do 2500rpm działo się absolutnie nic. Do tego stopnia, że od nowa uczyłem się ruszać, bo zdarzało mi się udusić silnik (np ruszając pod górkę). Możliwe, że coś mi tu umyka, możliwe, że kolejne strojenie by pomogło - nie wiem.
Osobiście żałuję, że nie miałem okazji przetestować 4:2:1, bo ponoć ma dawać lepsze odczucia w dolnym zakresie obrotów.
Irek, tak zachowywały się kolektory w ND1, nie liczyłbym na jakiś przełom w ND2….

https://www.instagram.com/p/B-cdIxfHrlG ... MyMTA2M2Y=
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 kwie 2023, 14:12

@MMRS cyferki znam, pamiętam, że nawet rozmawialiśmy o tym, tylko dość dawno temu. Ostatecznie na daily ważniejsze są wrażenia z jazdy stąd chętnie bym przetestował. Tak swoją drogą do dzisiaj, żałuję, że pozbyłem się kolektora. Trzeba było cisnąc temat aktywnego wydechu albo po prostu czegoś sensownego na końcu. Ale Wrocław + presja czasu = mission imposible.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2023, 23:23

irekJ pisze:
26 kwie 2023, 14:12
@MMRS cyferki znam, pamiętam, że nawet rozmawialiśmy o tym, tylko dość dawno temu. Ostatecznie na daily ważniejsze są wrażenia z jazdy stąd chętnie bym przetestował. Tak swoją drogą do dzisiaj, żałuję, że pozbyłem się kolektora. Trzeba było cisnąc temat aktywnego wydechu albo po prostu czegoś sensownego na końcu. Ale Wrocław + presja czasu = mission imposible.
Mam na składzie kolektor 4-2-1 Goodwin Racing.
To jest kolektor Karola z Czech od ND2. Karol chce go sprzedać, jakby co to mogę Ci go dać do testów. Jak Ci przypadnie do gustu to z Karolem opanujesz cenę 🤚😎
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 kwie 2023, 11:11

@MMRS Jest to temat do przegadania. Nie wiem jeszcze kiedy, nie wiem jak ale w głowie rodzi się plan odstawienia fury do Was na pakiet All Inclusive :)
Ciągle czekam i po ciuchu liczę, że EcuTec przeprosi się z ND2 a przy tym rozkmini jak poprawnie robić revbilp. Do pełni szczęścia jeszcze przebudowa skrzyni.
Btw masz na dzień dzisiejszy kogoś, kto zrobi "na miejscu" aktywny tłumik końcowy? W sensie, aby odebrać wóz gotowy do jazdy :)
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

27 kwie 2023, 20:48

bjorm pisze:
25 kwie 2023, 18:53
@galex masz jeszcze produkt flying miata

https://flyinmiata.com/products/nd-hush-o-matic
chodziło mi o taki co można dostać w PL. Pozatym nie tylko końcowy, a coś ala RCP.... więc widze ze alternatywy nadal nie ma, może i dobrze bo z RCP w poprzedniej byłem bardzo zadowolony więc być może wyląduje tez w LADY FANTASY
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 kwie 2023, 10:25

Dorzucę swoje 3 grosze w temacie wydechu choć nie aktywnego.

Założyłem wczoraj wydech a’la Bastuck od mx5parts i bardzo fajnie to gada. Basowy pomruk na postoju a pod obciążeniem się lekko wycisza.
Słychać, ze jest wydech w końcu ale nie jest natarczywy.
2,3 tys za taki wydech to rozsądna cena.

Zobaczymy jak będzie po kolektorze… 🙂
Ostatnio zmieniony 26 maja 2023, 22:21 przez Danillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

28 kwie 2023, 11:17

Ja też go polecam. Chociaż po paru wyjazdach na tor i konkretnym go zgrzaniu zrobił się trochę głośniejszy. ...nie żeby mi to przeszkadzało ;)
Założyłem na początku marca.
Austin
Posty: 18
Rejestracja: 06 wrz 2022, 7:46
Model: ND RF
Lokalizacja: Cieszyn

23 sie 2023, 10:34

Podpinam się z moim pytaniem.

Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html

W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
Załączniki
IMG_7277.jpeg
IMG_7277.jpeg (1.33 MiB) Przejrzano 1583 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 sie 2023, 10:56

Austin pisze:
23 sie 2023, 10:34
Podpinam się z moim pytaniem.

Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html

W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
Musisz mieć tę uszczelkę albo tę która jest zamontowana oryginalnie.
Austin
Posty: 18
Rejestracja: 06 wrz 2022, 7:46
Model: ND RF
Lokalizacja: Cieszyn

23 sie 2023, 13:28

mutra pisze:
23 sie 2023, 10:56
Austin pisze:
23 sie 2023, 10:34
Podpinam się z moim pytaniem.

Zakupiłem wydech Cobalt.
https://www.moss-europe.co.uk/shop-by-m ... 0-620.html

W zestawie była też taki element. Bez niego wydech lepiej się układa.
Czy jednak jest to element konieczny i muszę do założyć?
Musisz mieć tę uszczelkę albo tę która jest zamontowana oryginalnie.
Dzięki za odpowiedź.
Zostawiłem oryginalną.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ