[ND] modyfikacje zawieszenia

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 lut 2018, 14:54

Nie wiem czy to tak odczytales, ale mialem na mysli ze bardzo dobrze kombinujesz.

Co do Twoich modow, proponuje ze porownamy fury na Silesii, ja bede na pewno w setupie low-costowym, eibachy na podstawowej bili z freedoma, a Ty bedziesz mial swoj "best choice" wg. Twojego uznania. Mozna albo auta nagrac "jedno za drugim" co da fajny rezultat do porownan jezeli beda w obu rownii kierowcy, lub zmienic sie furami (z czym ja nie mam problemu) juz w trakcie imprezy i sprawdzic jak zmiana specu wplywa na czas danego kierowcy -> vel Ciebie i mnie :)

Jedyna rozbierznosc jaka sie pojawi i jej nie wykluczymy, to opona, w zaleznosci od pogody ta bedzie miala sporo znaczenie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2018, 16:47

Ja nie widzę przeszkód, możemy pokombinować :) Zarówno jeden za drugim w obydwu konfiguracjach, jak również zamiana auta :) ciekaw jestem co z tego wyniknie :) no i ciekawi mnie opinia osoby, która będzie pierwszy raz za sterami mojego auta. Osobiście ciężko mi się teraz odnosić do serii, ponieważ modyfikacje robiłem stopniowo i cały czas coś tam się w balansie zmieniało. Jeżeli wyrobię się z zakupem opon, a mam nadzieję że się uda, bardzo interesuje mnie jak odpalimy ze startu i jak mocno ewentualnie "zamulę" auto tak ciężkimi oponami, w jakim tempie będziesz odjeżdżał mi na prostej od startu :) Jaki przewidujesz rozmiar opon i jakiej marki masz opony?
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 lut 2018, 19:19

Jezeli pogoda bedzie wystarczajaco obiecujaca, to kupie na te okazje michelin cup sport 2, 215/45 i prawdopodnie jakies felgi 17x8. Jezeli pogoda bedzie zapowiadana mokra, to seryjna opona r17, jak sniegowo to seryjny rozmiar zimowego falkena.

Na starcie nie zamulisz auta taka opona jak planujesz. Musiala by byc nie wiem jaka temp.
Kwestia strzalu z odpowednich obrotow.
Jezdzilem ad08r 215/40, na w sumie stosunkowo mocnym aucie, ale dopoki sie nie nagrzeje to rzadna opona semi cudow nie dziala.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 lut 2018, 19:35

Czemu chcesz dać szersze (245) opony tylko na tył? Jak dla mnie brzmi głównie jak poszukiwanie przyczepności związanej z przeniesieniem napędu, a z tym w seryjnym ND nie zauważyłem dużych problemów... Jednocześnie tą asymetrią na pewno zaburzysz w jakiś sposób balans samochodu w łukach, na moje rozumowanie w kierunku podsterowności?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2018, 20:29

Dobrze kombinujesz heretic :) Całe życie jeździłem samochodami FWD, no i moja MX5 nauczyła mnie respektu do siebie...niestety ;) Chyba delikatnie lepiej się czuję kiedy mam auto trochę w kierunku podsterownym. Druga sprawa to kombinowanie z tylną sprężyną, jeżeli posadzę tylną oś na Sportline'ach wówczas tył z racji krótszej i twardszej sprężyny pójdzie delikatnie w nadsterowność, a szersza opona skompensuje ten efekt. Generalnie cały setup jest dla mnie niewiadomą i z tego względu fajnie będzie potestować auto na torze. W zanadrzu mam również centymetrowe dystanse zarówno na przód jak i tył co daje dodatkowe możliwości balansowania auta. No i progresywne stabilizatory, jeżeli okaże się że balans jest zbytnio podsterowny będzie można przesunąć się z otworami w stabilizatorze. W tym momencie auto jest spięte maksymalnie sztywno. No i na koniec można jeszcze pomanewrować ciśnieniami w oponach. Opona 235 pracuje obecnie na tyle z centymetrowym dystansem, aczkolwiek gdzieś wyczytałem że nie ma to jak pójście z poszerzaniem rozstawu osi poprzez poszerzanie opony w obydwu kierunkach - nie tylko na zewnątrz. Wolałbym włożyć szerszą oponę na tył tj. 245 i uniknąć dystansów, tak aby przedni dystans służył ewentualnie do korygowania nad i podsterowności. No i wrzucając dystans psuje się promień zataczania. Zobaczymy jak to wyjdzie. Na koniec jest jeszcze efekt wizualny. Szeroka opona "na dupie" daje jednak fajny look :) Zobacz zresztą na fotce poniżej :)
Załączniki
DSC_0413.JPG
DSC_0413.JPG (771.99 KiB) Przejrzano 1463 razy
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

13 lut 2018, 6:44

Takie różnice z szerokością opon lub dodaniem delikatnego dystansu myślę że ciężko będzie w ogóle Tobie w jakikolwiek sposób odczuć. Chyba że już spędziłeś sporo godzin na torze w starym setupie i doszedles do granic możliwości auta i będziesz miał porównanie. A z drugiej strony dodanie innych sprężyn na tył innego rozmiaru opony z tyłu, dystans, stabilizator, model konkretnej opony. To tyle że i tak nie zorientujesz się co dało Ci np. więcej przyczepności itd. (obstawiam na oponę).
Bukos
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 lut 2018, 7:26

ja bym sie raczej martwil z taka opona i stosunkowo usztywnionym setupem co sie stanie jak Cie gdzie jakas ulewa zlapie... na wszelkim szybkiego ruchu bedziesz walczyl o trakcje powyzej 100kmh przez koleiny i wode... swoja droga same koleiny juz przy tej szerokosci i jazda po PL to bedzie calkiem calkiem wyzwanie.
Poza kwestia wizualna, dopoki nie ma tam setek KM wiecej, nie widze sensu szerszej opony niz 215, bo dobrej jakosci opona 215 przy tej mocy/wadze zalatwia robote, a poszerzanie rozstawu przez szersza opone to jakas szarlatanska metoda. (o tej tendencji u humburgerow nie dyskutuje, oni maja inne zwyczaje, inne drogi, inna pogode).

Co nie zmienia faktu ze wygladac to bedzie pewnie zacnie, bo lubie taki styl.

ps. pokaz jak wyglada na obecnej oponie Twoja felga/et z boku, 10mm dystansu przy 17x8 i et 4x to juz brzmi jak calkiem przyjemny spas...

ja celuje w 17x8 et35 mniej wiecej i licze ze nie bedzie trzeba dystansow, a JEZELI juz to max 5mm.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2018, 7:45

Obydwaj macie rację, zdecydowanie, po pierwsze - nie mam setek godzin wyjeżdżonych na torze - ale się szybko uczę - , po drugie - tak jak Grześ zauważył - kiedy jest mokro auto staje się nerwowe przy nagłych zmianach kierunku jazdy. Dało się to od razu odczuć po przesunięciu się na otworach w kierunku środka stabilizatorów - zrobiło się dziwnie "sprężyście" i "płasko" - bez wykładania na bok....ale w ostatni weekend miałem okazję śmigać "nadwiślanką" od Puław w kierunku Warszawy (każdy kto tam jechał wie co to za dukt :) ) i o dziwo przy suchej nawierzchni zaczęło mi się to wszystko bardzo podobać - mimo dziur auto świetnie spisuje się w zakręcie, dlatego nie mogę doczekać się szerokich opon. Na co dzień auto użytkuje moja żona, która korzysta z samochodu dojeżdżając 10 km do pracy, ja tylko weekendowo dla fun-u, tak więc trochę "wbijam" w to że jest twardy setup. Jak pada to wiem że kałuża to wróg i nauczyłem się nie wyjeżdżać z garażu bo wtedy nie ma zupełnie zabawy. Samochód już nauczył mnie pokory, jak wspominałem wcześniej - najważniejsze jest mieć świadomość że nie ma czegoś takiego jak "nieśmiertelność". Samochód przygotowuję zdecydowanie pod przyczepność, a jak skończą mi się pomysły na "przyczepność" może pójdę w Turbo, a wtedy szeroka opona z tyłu, chłodnica oleju z przodu będzie na starcie jak wartość dodana. Do tego czasu "potrenuję" w spokoju bez turbodoładowania i myślę że jednak jeżdżąc na granicy przyczepności da się odrobinę poczuć jak zmienia się balans. Przy poprzednim ustawieniu zawieszenia zdecydowanie trudniej było mi zarzucić tyłem, porównując to do serii, a to wg mnie oznaczało że uciekło mi w podsterowność, po ostatnich zmianach zdecydowanie wróciło w kierunku tyłu tj. nadsterowności. Oczywiście to są moje "drogowe" odczucia, a wszystko zweryfikuje tor. Początek na nowym ustawieniu zawieszenia był dla mnie trudny i dziwny, teraz natomiast coraz bardziej mi to ustawienie podchodzi. Nie jestem specjalistą, ale chyba każdy nim na początku nie był :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2018, 8:08

Tak to wyglądało na jesieni, ale będą zmiany, dzisiaj felga idzie do malowania w ciemny grafit, na tyle jest inna tarcza hamulcowa i takie tam... :) Jak będzie finalnie zmontowane to wrzucę jak foto jak wygląda finalnie, wrzuć zdjęcie swojej fury :)
Załączniki
DSC_0235.JPG
DSC_0235.JPG (1.38 MiB) Przejrzano 1430 razy
DSC_0079.JPG
DSC_0079.JPG (920.21 KiB) Przejrzano 1430 razy
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

13 lut 2018, 13:08

Nie próbowałeś wymusić tej lekkiej podsterowności zmianą 'spięcia' stabilizatorów?
Robiłeś jakieś porównania jak jeździ na podobnej oponie 205 i 235 czy od razu przeskoczyłeś w lepsze opony o większym rozmiarze?
Jak dla mnie 205-215 to zupełnie wystarczająca szerokość opon przy seryjnej mocy w ND ;)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2018, 17:24

Od razu 235 i od razu AD08R :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2018, 22:51

mydlo pisze:No to jestem bardzo ciekawy prowadzenia na takim setupie, pytanie czy teraz tył nie siądzie bardziej niż przód? Sam zastanawiałem się nad B8 + sportline, pomyślałem tylko że taki zestaw wychodzi, niewiele taniej niż gwint, a tam dochodzą dodatkowe możliwości regulacji.

Słowo się rzekło, poniżej fotorelacja, foto przed, po wymianie i pod obciążeniem :lol:
Co do prowadzenia się auta, jak auto padło na "tyłek" wg mnie duuuuuża poprawa w jeździe po ciasnych zakrętach, mam wrażenie że tył przestał uślizgiwać przy mocniej wciśniętym gazie. Jak będzie sucho pojeździmy trochę agresywniej, wtedy się zobaczy. Czy za nisko z tyłu pozostawiam do oceny.
Załączniki
DSC_0422.JPG
ProKit Przód / Sportline Tył Z kierowcą
DSC_0422.JPG (766.69 KiB) Przejrzano 1359 razy
DSC_0420.JPG
ProKit Przód / Sportline Tył Bez obciążenia
DSC_0420.JPG (833.87 KiB) Przejrzano 1359 razy
DSC_0418.JPG
ProKit przód /ProKit tył

ProKit Przód / ProKit Tył
DSC_0418.JPG (896.26 KiB) Przejrzano 1359 razy
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2018, 22:08

A po wymianie na letnie obuwie prześwit na tyle via Sportline wygląda następująco :
Załączniki
DSC_0430.JPG
DSC_0430.JPG (709.9 KiB) Przejrzano 1326 razy
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

11 mar 2018, 16:09

Tył siadł kozacko, bardzo mi się podoba. Czekam na info jak wpłynęło to na prowadzenie...
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2018, 20:17

mydlo pisze:Tył siadł kozacko, bardzo mi się podoba. Czekam na info jak wpłynęło to na prowadzenie...

Zobaczymy jak to moje druciarstwo przełoży się na prowadzenie i balans w zakrętach. Na dzień dzisiejszy jest mega zaje....cie, tył tak szybko nie ucieka i ładnie trzyma się w ciasnych zakrętach. Jak widać na focie poza sprężyną zmieniłem już oponę na semi (jakoś poza większym hałasem nie czuję większych niedogodności związanych z rozmiarem opony). Poza tym doszła jeszcze geometria u Pana Sylwka (Tu wielkie podziękowania dla Dr. KOKONA który skierował mnie do tego Pana) i auto naprawdę zaczęło się prowadzić. Tak więc kilka zmiennych jednocześnie, aczkolwiek wydaje mi się że jak cisniesz w łuku to jakby bardziej tyłek dociskalo - kwestia bardziej miękkiej sprężyny, która łatwiej się poddaje?
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 mar 2018, 13:54

hmm
jestes pewny ze uporanie z uciekajacym tylem to efekt sprezyn a nie korekcji geometrii?
Masz moze wydruk przed/po z geometrii?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ