Witam,
planuje dmuchnąć w silnik z 0.6-0.8 bara na przyszłą zimę(docelowo max 230 km) i stąd ten post :
1. czy zwykłe 1.6 l wytrzyma tyle?
2. mój aktualny silnik ma już 230k km lepiej kupić z mniejszym przbiegiem czy zrobić remont ?
3 jaki koszt remontu ? jaki koszt zdrowego słupka z przelotem około 100k km?
4 jeśli remont to u kogo najlepiej ? (nie znam forumowych speców , jeśli masz jakiegoś napisz najlepiej okolice warszawy)
uprzedzę pytania , nie chce swapa na 1.8 i turbić., marzy mi się 1,6 turbo
remont czy wymiana na inny- turbo plany :)
Silnik
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ja się trzymam zasady, że przed turbo zawsze remont. Używany motor to loteria więc i tak trzeba rozebrać pomierzyć, powymieniać. Koszty się różnią w zależności od stanu motoru i tego ile zrobisz sam. Jesteś z Warszawy więc najbliżej masz do dr Kokona vel Śluby. Pogadaj z nim robił już trochę turbo projektów. Co do doładowania 1,6 powinno przyjąć 0,8 bara na seryjnym dole (bez kutych tłoków i korb).
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Jako, że jestem świeżo po odbiorze uturbionego 1,6 pozwolę sobie napisać kilka słów.
Jeśli chodzi o remont silnika to pytanie czy coś się z nim dzieje? Bierze olej? Jeśli jest zdrowy to po co remontować?
Również mam około 230tys km według licznika, co więcej z instalacją gazową i nie ruszałem nic oprócz rozrządu, świec, filtrów itp eksploatacji.
U mnie na 0,7B wyszło 207km i 277nm.
W razie pytań dawaj znać
Jeśli chodzi o remont silnika to pytanie czy coś się z nim dzieje? Bierze olej? Jeśli jest zdrowy to po co remontować?
Również mam około 230tys km według licznika, co więcej z instalacją gazową i nie ruszałem nic oprócz rozrządu, świec, filtrów itp eksploatacji.
U mnie na 0,7B wyszło 207km i 277nm.
W razie pytań dawaj znać
bartek1706 pisze:Jako, że jestem świeżo po odbiorze uturbionego 1,6 pozwolę sobie napisać kilka słów.
Jeśli chodzi o remont silnika to pytanie czy coś się z nim dzieje? Bierze olej? Jeśli jest zdrowy to po co remontować?
Również mam około 230tys km według licznika, co więcej z instalacją gazową i nie ruszałem nic oprócz rozrządu, świec, filtrów itp eksploatacji.
U mnie na 0,7B wyszło 207km i 277nm.
W razie pytań dawaj znać
Część;
Turbiłeś i zbierałeś klamoty sam? Czy warsztat? Dużo papierów wychodzi? Zmieszczę sie w 10? Także mi sie marzy więcej kucy ... ale nie bardzo wiem jak klamoty ogarnąć ...
Pozdrawiam
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Akurat jeden z użytkowników sprzedawał Swój zestaw, który dla niego Śluba złożył więc wydaje mi się, że trochę oszczędziłem. Mimo kupna zestawu praktycznie p2p zawsze wychodzą jakieś dodatki, pierdoły. Ja się w okolicach dyszki zmieściłem za całość ze strojeniem. Uderz do wcześniej wspomnianego Śluby, bo bardzo fajnie przemyślany zestaw moim zdaniem wyszedł.
bartek1706 pisze:Akurat jeden z użytkowników sprzedawał Swój zestaw, który dla niego Śluba złożył więc wydaje mi się, że trochę oszczędziłem. Mimo kupna zestawu praktycznie p2p zawsze wychodzą jakieś dodatki, pierdoły. Ja się w okolicach dyszki zmieściłem za całość ze strojeniem. Uderz do wcześniej wspomnianego Śluby, bo bardzo fajnie przemyślany zestaw moim zdaniem wyszedł.
Szczęściarz ... właśnie dojrzewam do myśli o Turbo a o kol. Śluba słyszałem wiele dobrego i z pewnością spróbuję u niego coś wymodzić. Dzięki i pozdrawiam
R.