remont czy wymiana na inny- turbo plany :)

Silnik

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

09 sty 2018, 14:50

Witam,
planuje dmuchnąć w silnik z 0.6-0.8 bara na przyszłą zimę(docelowo max 230 km) i stąd ten post :
1. czy zwykłe 1.6 l wytrzyma tyle?
2. mój aktualny silnik ma już 230k km lepiej kupić z mniejszym przbiegiem czy zrobić remont ?
3 jaki koszt remontu ? jaki koszt zdrowego słupka z przelotem około 100k km?
4 jeśli remont to u kogo najlepiej ? (nie znam forumowych speców , jeśli masz jakiegoś napisz najlepiej okolice warszawy)
uprzedzę pytania , nie chce swapa na 1.8 i turbić., marzy mi się 1,6 turbo :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 sty 2018, 17:15

Ja się trzymam zasady, że przed turbo zawsze remont. Używany motor to loteria więc i tak trzeba rozebrać pomierzyć, powymieniać. Koszty się różnią w zależności od stanu motoru i tego ile zrobisz sam. Jesteś z Warszawy więc najbliżej masz do dr Kokona vel Śluby. Pogadaj z nim robił już trochę turbo projektów. Co do doładowania 1,6 powinno przyjąć 0,8 bara na seryjnym dole (bez kutych tłoków i korb).
bartek1706
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2018, 17:36

Jako, że jestem świeżo po odbiorze uturbionego 1,6 pozwolę sobie napisać kilka słów.
Jeśli chodzi o remont silnika to pytanie czy coś się z nim dzieje? Bierze olej? Jeśli jest zdrowy to po co remontować?
Również mam około 230tys km według licznika, co więcej z instalacją gazową i nie ruszałem nic oprócz rozrządu, świec, filtrów itp eksploatacji.

U mnie na 0,7B wyszło 207km i 277nm.

W razie pytań dawaj znać :)
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

09 sty 2018, 20:02

bartek1706 pisze:Jako, że jestem świeżo po odbiorze uturbionego 1,6 pozwolę sobie napisać kilka słów.
Jeśli chodzi o remont silnika to pytanie czy coś się z nim dzieje? Bierze olej? Jeśli jest zdrowy to po co remontować?
Również mam około 230tys km według licznika, co więcej z instalacją gazową i nie ruszałem nic oprócz rozrządu, świec, filtrów itp eksploatacji.

U mnie na 0,7B wyszło 207km i 277nm.

W razie pytań dawaj znać :)

Część;
Turbiłeś i zbierałeś klamoty sam? Czy warsztat? Dużo papierów wychodzi? Zmieszczę sie w 10? Także mi sie marzy więcej kucy ... ale nie bardzo wiem jak klamoty ogarnąć ...

Pozdrawiam
bartek1706
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2018, 21:08

Akurat jeden z użytkowników sprzedawał Swój zestaw, który dla niego Śluba złożył więc wydaje mi się, że trochę oszczędziłem. Mimo kupna zestawu praktycznie p2p zawsze wychodzą jakieś dodatki, pierdoły. Ja się w okolicach dyszki zmieściłem za całość ze strojeniem. Uderz do wcześniej wspomnianego Śluby, bo bardzo fajnie przemyślany zestaw moim zdaniem wyszedł.
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

10 sty 2018, 20:17

bartek1706 pisze:Akurat jeden z użytkowników sprzedawał Swój zestaw, który dla niego Śluba złożył więc wydaje mi się, że trochę oszczędziłem. Mimo kupna zestawu praktycznie p2p zawsze wychodzą jakieś dodatki, pierdoły. Ja się w okolicach dyszki zmieściłem za całość ze strojeniem. Uderz do wcześniej wspomnianego Śluby, bo bardzo fajnie przemyślany zestaw moim zdaniem wyszedł.


Szczęściarz :) ... właśnie dojrzewam do myśli o Turbo :) a o kol. Śluba słyszałem wiele dobrego i z pewnością spróbuję u niego coś wymodzić. Dzięki i pozdrawiam
R.
ODPOWIEDZ