Obniżenie ponad -40mm

Krótsze łączniki stabilizatora - konieczność?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

26 gru 2017, 22:33

Witajcie,
zamierzam posadzić swoją Miatę trochę niżej niż przewidziała fabryka :D

Wybór wstępnie padł na gwint V-MAXX ze względu na ograniczony budżet oraz sposób użytkowania auta (głownie miasto po głównych drogach i autostrady). Na stronie https://www.topmiata.com/shop/coilover-kit-for-nb/ znalazłem odpowiadający zestaw i stąd moje pytanie:
Czy przy obniżeniu powyżej 40mm konieczne są krótsze łączniki stabilizatora, które oni oferują za 165€ ? :ryjezesmiechu:

Jeżeli tak to skąd najlepiej kupić krótsze, pasujące i nie kosztujące majątku? :bang:
I ostatnie pytanie brzmi - jakie jeszcze zmiany należy wprowadzić przy zakładaniu gwintu? Nie mówię tutaj o skręceni go na maxa, a o powiedzmy -45mm / -55mm?
dc10
Posty: 57
Rejestracja: 20 gru 2017, 16:32
Model: NB FL
Wersja: Sportive

27 gru 2017, 13:44

Wg mnie nie ma potrzeby wymiany stabilizatorów ani ich części.......ale mogę się mylić.....
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

15 sty 2018, 22:24

Tutaj masz ładnie wytłumaczone dlaczego powinno się zmienić łączniki na krótsze przy glebie:

https://www.powertrix.com/mazda/miata-n ... iew/39/160

W dwóch słowach - po obniżeniu auta pomiędzy seryjnymi łącznikami, a stabilizatorami powstaje kąt ostry, który osłabia ich (stabilizatorów) efektywność. Łączniki pracując pod kątami, do których nie zostały zaprojektowane przejmują dużą część naprężeń zamiast przekazać je na staby. Nie trzeba dodawać, że cierpi na tym stabilność w zakrętach.
Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 sty 2018, 9:11

Rozumiem, a ma ktoś może dojście do takich regulowanych łączników, które nie kosztują 750zł za przód i tył? :ryjezesmiechu:
Bo moim zdaniem 8 śrub połączonych łożyskiem za ponad 7 stów to GRUBA przesada...
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

17 sty 2018, 10:23

No niestety, takie hobby :) Sam będę szukał sensownego kompletu tyle, że do NA ale póki co nie mam faworyta za rozsądne pieniądze. Moje zaufanie wzbudziły łączniki Flyin'Miata bo są oparte na sworzniach, a nie na kulach, które szybko padają, natomiast też swoje kosztują.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2018, 11:45

W wątku moim Znajdziesz informacje jak ja to zrobiłem. Działa ok już teraz po ustawieniach. Zastosowałem przemysłowe główki cięgna
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 sty 2018, 21:22

Mówisz o regulowanych łącznikach stabilizatora by Kim Son San?
Pytam bo nie jestem pewien czy o te Ci chodziło, a jednak trochę odpowiedzi w Twoim wątku jest :shock:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

19 sty 2018, 2:28

Ja nic nie wymieniałem, gleba jest dużo bardziej sroga niż jakieś śmieszne -40 a w zakrętach jest bajka, żadnej zmniejszonej stabilności nie zauważyłem a wręcz przeciwnie dużo szybciej w zakrętach mogę jeździć i nie ma wrażenia że się nie wyrobię jak było na serii
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 sty 2018, 7:01

1. Chłopak napisał "powyżej 40mm" - czytaj ze zrozumieniem.
2. To, że nic nie zauważyłeś nie oznacza, że zjawisko nie występuje.
3. Gdyby takie rzeczy nie miały wpływu na prowadzenie auta nie miałoby sensu produkowanie stabilizatorów z regulacją punktów mocujących czy zmiana stabilizatorów na grubsze.
4. Jeśli ściągnąłeś auto na ziemię betonowym zawieszeniem i skok wynosi 20mm to czego się spodziewasz - stabilizator nie ma co robić bo stoi w miejscu, buda się nie wychyla bo nie ma skoku zawieszenia, a nie dlatego, że stabilizator ustawiony pod złym kątem nie ma wpływu na prowadzenie (celowo przerysowałem).
Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

31 sty 2018, 11:11

Trochę odkupując temat i trochę go modyfikując - ma ktoś może zdjęcia mx5 NB na sprężynach obniżających?
Eibach / Vogtland

Chodzi o zdjęcia przed i po na seryjnym amortyzatorze.
Jeżeli ktoś montował to jaki jest tego koszt w warsztacie?
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

31 sty 2018, 11:22

zdjęć pełno na forum. poszukaj w dziale nasze Mazdy. Zaraz trafisz na coś przed i po.
Tutaj masz posta gdzie masz zdjęcie przed i po.
viewtopic.php?f=22&t=18593&p=422279&hilit=eibach#p422279
The answer is always Miata.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

31 sty 2018, 12:19

Masz swiadomosc, że seryjne amortyzatory długo nie pożyją na przy takim obniżeniu?
Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

31 sty 2018, 17:04

Właśnie słyszałem ale ile osób tyle opinii i z jednej strony są osoby, które podzielają Twoje zdanie jak i te, które jeżdżą tak już dłuższy czas i nie zauważyły żadnych negatywnych skutków. Podobno seryjne amortyzatory mają właśnie zapas kilku mm, o które można je obniżyć.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

08 lut 2018, 13:47

. Jeśli ściągnąłeś auto na ziemię betonowym zawieszeniem i skok wynosi 20mm to czego się spodziewasz - stabilizator nie ma co robić bo stoi w miejscu, buda się nie wychyla bo nie ma skoku zawieszenia, a nie dlatego, że stabilizator ustawiony pod złym kątem nie ma wpływu na prowadzenie (celowo przerysowałem).


Sorry ale fizyka tutaj dziala przeciwnie do tego o czym piszesz. Stabilizator ma z zasady blokowac ruch z przeciwnym wektorem sily, a wychylenia o ktorych napisales nie sa „zabetonowane” obnizeniem i brakiem skoku, a zupelnie otwarte. Dziala sila odsrodkowa ktora unosi strone do gory, amortyzator u kresu swojego zakresu (wbita sztyca) prosi jak tylko moze o wyprostowanie i jak tylko taka mozliwosc nastepuje to poteguje efekt rolla. Tyle mozliwie prosto jak potrafie- potezna gleba na amortyzatorze o tradycyjnej budowie jedno valvingowej poteguje wychylenia nadwozia a zakretach co do zasady. Natomiast inne czynniki w mx5 sprawiaja ze odczucie jest inne-> przede wszystkim ponizej pewnej dlugosci mc persona wahacze przekraczaja swoj przewidziany zakres pracy, przechodza punkt rownolegly do podloza, kola wpadaja w silny negatyw, zawias zaczyna pracowac w zakresie w ktorym amplituda dlugosci mc persona jest bardzo krotka, bo idzie z zakresu nazwijmy go „ujemnego” i dopiero przy duzym rollu wracaja jedna strona na swoje miejsce.
Mx5 zawieszeniowo wiele wybacza, z mojego doswiadczenia przy 40/50mm obnizenia nie da sie wyczuc w jezdzie problemu z dlugoscia lacznikow, o ile geometria jest ustawiona na te wysokosci prawidlowo (a to juz trudniejsze bo brakuje zakresu do zbierznosci ze wzgledu na zaleznosc wahaczowa o ktorej probowalem wyzej napisac). Pisze to na podstawie obnizania zarowno serii sprezynami, bilsteinow sprezynami, gwintow tesco, koni, isc, ohlins... dopoki stab jest seryjny, nie ma raczej czym zawracac sobie glowy. Na pewno da sie uzyskac niski wizualnie ale dalej bezpieczny (pojecie wzgledne) setup.


Dodam jeszcze, ze w mx5 bumpstop pozwala wplywac bardzo mocno na charakterystyke zawieszenia, wlasnie dlatego ze geometrycznie pozwala wplywac na zakres pracy wahaczy.

Aha, no i mowa o gen na/nb.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

08 mar 2019, 12:30

Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?
ODPOWIEDZ