2.0 kompletny wydech plus strojenie - kompleksowy temat

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 maja 2018, 14:50

Dla mnie ten wykres jest mega dziwny, moc ma płaski przebieg od 6700, osobiscie nie wdzialem nigdy by moc szła poziomo do odcinki, szczegolnie,ze jest funkcją momentu, który spada. Te silniki nawet w NC generuja moc liniowo do ponad 7000 tys a FL nawet do 7400.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
blackdev
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:41
Model: NC
Wersja: Niseko

29 maja 2018, 20:56

Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
Załączniki
auta_1.jpg
auta_1.jpg (707.57 KiB) Przejrzano 4629 razy
Dawniej: Mazda MX5 NB FL 1.8L Silver Blues 2004
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

30 maja 2018, 6:44

ladnie to wyszlo Tobie.
z moejgo doswiadczenia kolektor porpawia glownie srodek obrotow a gory praktycznie wogole i moc zostaje ta sama a w srodku obrotow od 3 do 5tys zmieniac sie dosc sporo i dochodzi sporo momentu.
wynik 180 w mx5 musi byc super odczuwalny. no i ta bezawaryjnosc i przyjemnosc wkrecania na obroty. sens zakladania awaryjnego turbo w takim przypadku jest mocno watpliwy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 maja 2018, 10:23

Muszę pojechać na inną hamowanie, najlepiej na tą co wy, wtedy będzie jakieś porównanie.
Fiveopac pisze:Dla mnie ten wykres jest mega dziwny, moc ma płaski przebieg od 6700, osobiscie nie wdzialem nigdy by moc szła poziomo do odcinki, szczegolnie,ze jest funkcją momentu, który spada. Te silniki nawet w NC generuja moc liniowo do ponad 7000 tys a FL nawet do 7400.


Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 cze 2018, 9:07

blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!


Fajnie auto zaregaowało na odetkanie i optymalizację map :kciuk: mam nadzieje, że sprawi masę frajdy tak na ulicy jak i na torze :mrgreen:

Tak gwoli wtrącenia moich 0,03zł to co do wyników z hamowni to kazde jedno strojone auto zachwouje sie inaczej i niestety nie ma jednej optymalnej mapy dla wszystkich, zawsze muszą być indiwidualne korekty tak paliwa jak i zapłonu. Wynika to z faktu, że nie każdy silnik zużyty jest w równym stopniu (a przy tych rocznikach maja prawo już nie trzymać serii), czujniki mogą być także lekko rozkalibrowane lub brudne, świece nie najnowsze a filtr powietrza przytkany. Fabryczna mapa jest bardzo tolerancyjna na ekstremalne wręcz odchyłki od specyfikacji fabrycznej i tym samym zachowawcza. Idealnie by auto na strojenie miało minimum nowe świece, filtr powietrza i czysty przepływomierz 8-)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2018, 10:00

Fiveopac pisze:
blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!


Fajnie auto zaregaowało na odetkanie i optymalizację map :kciuk: mam nadzieje, że sprawi masę frajdy tak na ulicy jak i na torze :mrgreen:

Tak gwoli wtrącenia moich 0,03zł to co do wyników z hamowni to kazde jedno strojone auto zachwouje sie inaczej i niestety nie ma jednej optymalnej mapy dla wszystkich, zawsze muszą być indiwidualne korekty tak paliwa jak i zapłonu. Wynika to z faktu, że nie każdy silnik zużyty jest w równym stopniu (a przy tych rocznikach maja prawo już nie trzymać serii), czujniki mogą być także lekko rozkalibrowane lub brudne, świece nie najnowsze a filtr powietrza przytkany. Fabryczna mapa jest bardzo tolerancyjna na ekstremalne wręcz odchyłki od specyfikacji fabrycznej i tym samym zachowawcza. Idealnie by auto na strojenie miało minimum nowe świece, filtr powietrza i czysty przepływomierz 8-)


Cenne uwagi...zdążyłem się już przekonać jak istotny jest czysty filtr powietrza :lol:

Pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
Granat
Posty: 71
Rejestracja: 14 cze 2018, 14:18
Model: NC FL
Wersja: Sport

14 cze 2018, 14:25

blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!


Ja tez chce...
Fiveopac - ogarnalbys tez moja? :) Nawet zrobie sobie wycieczke z Wroclawia do Bydgoszczy...
granatnakolach.pl- o motoryzacji, po swojemu.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 cze 2018, 14:31

Granat pisze:
blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!


Ja tez chce...
Fiveopac - ogarnalbys tez moja? :) Nawet zrobie sobie wycieczke z Wroclawia do Bydgoszczy...


Strojenie nie problem, gorzej z dostępności kolektora :P odezwij sie na PW :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

15 cze 2018, 8:29

Ja już po strojeniu, wybiorę się w najbliższym czasie na tą samą hamownię zobaczyć co się zmieniło.

Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?

Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 cze 2018, 10:18

Generalnie reakcja na gaz i hamowanie silnikiem są zdecydowanie szybsze względem serii.
U mnie jest osobna mapa która strzela z dupy i na niej faktycznie jazda na 1-2 biegu w okolicach 2000rpm jest mocno utrudniona. natomiast na pozostałych mapach (tych niestrzelających) jest jak najbardziej ok. Kwestie ponownego nauczenia się operowania sprzęgłem i tyle. Po ruszeniu jest ok. Pogadaj z Fivem czy czasem nie masz "strzałów" na wszystkich mapach.
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

15 cze 2018, 11:28

GTwice pisze:Ja już po strojeniu, wybiorę się w najbliższym czasie na tą samą hamownię zobaczyć co się zmieniło.

Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?

Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).


Hej, mam podobne odczucia, tzn. miatka szybciej reaguje na gaz, ale jednocześnie po odpuszczeniu nogi z gazu od razu jest hamowanie silnikiem. Efektem jest to że miata stała się trochę narowista, nieostrożne operowanie gazem powoduje szarpnięcia. Po jakimś czasie już to w znacznej mierze opanowałem, ale seria pod tym względem była łatwiejsza w prowadzeniu.
Mówię raczej o dolnym zakresie obrotów, faktem jest że nie jest do końca pożądane przy jeździe spacerowej natomiast do zapier...nia jest naprawdę bajka i tu gratulacje Paweł :kciuk:
Natomiast trochę to wynika z mojej niewiedzy przed strojeniem, wszak celem było poprawienie osiągów. Tak się stało chć dotychczas sprawdzane tylko dupohamownią. Teraz dopiero wiem czego chcę i czego bym sobie jeszcze życzył od "ojca chrzestnego" mojej miatki ;p - dodatkowej mapy "soft-eko-emeryt" :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 cze 2018, 12:13

A jak się te mapy zmienia kiedy mamy dwie?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 cze 2018, 12:25

Fifkers pisze:A jak się te mapy zmienia kiedy mamy dwie?

4 mapy przełącza sie przyciskami tempomatu.

GTwice pisze:Ja już po strojeniu, wybiorę się w najbliższym czasie na tą samą hamownię zobaczyć co się zmieniło.

Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?

Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).


Mapy przepustnicy troche wyostrzyłem przy okazji usuwania limiterów ale daleko jeszcze do liniowego mapowania ktore jest juz calkiem agresywne. Jak chcesz moge przywrocic seryjne mapowanie np na pierwszym biegu pozostawiajac wysotrzenie na pozostalych albo wszedzie wgrac serie. We wtorek bede znacznie blizej ciebie i moge wgrac nowa mapke.

irekJ pisze:Generalnie reakcja na gaz i hamowanie silnikiem są zdecydowanie szybsze względem serii.
U mnie jest osobna mapa która strzela z dupy i na niej faktycznie jazda na 1-2 biegu w okolicach 2000rpm jest mocno utrudniona. natomiast na pozostałych mapach (tych niestrzelających) jest jak najbardziej ok. Kwestie ponownego nauczenia się operowania sprzęgłem i tyle. Po ruszeniu jest ok. Pogadaj z Fivem czy czasem nie masz "strzałów" na wszystkich mapach.


GTwice nie ma mapy ze strzałami ;) na seryjnym wydechu nie byloby ich niestety słychac ;) ale faktycznie moze ona lekko przymulac w niskich obciazeniach.
AndrzejG pisze:Mówię raczej o dolnym zakresie obrotów, faktem jest że nie jest do końca pożądane przy jeździe spacerowej natomiast do zapier...nia jest naprawdę bajka i tu gratulacje Paweł :kciuk:
Natomiast trochę to wynika z mojej niewiedzy przed strojeniem, wszak celem było poprawienie osiągów. Tak się stało chć dotychczas sprawdzane tylko dupohamownią. Teraz dopiero wiem czego chcę i czego bym sobie jeszcze życzył od "ojca chrzestnego" mojej miatki ;p - dodatkowej mapy "soft-eko-emeryt" :mrgreen:

J.w. Mozemy zrobic wtorkowego spota i wrzucic cywilniejsze mapowanie :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

15 cze 2018, 17:47

Fiveopac pisze:Mapy przepustnicy troche wyostrzyłem przy okazji usuwania limiterów ale daleko jeszcze do liniowego mapowania ktore jest juz calkiem agresywne. Jak chcesz moge przywrocic seryjne mapowanie np na pierwszym biegu pozostawiajac wysotrzenie na pozostalych albo wszedzie wgrac serie. We wtorek bede znacznie blizej ciebie i moge wgrac nowa mapke.


O, a gdzie to będziesz? Rano auto idzie na serwis klimy, potem dałoby się coś podziałać ale to nie jest też nic istotnego.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 cze 2018, 11:49

Badam grunt pod kolejną grupówkę na zakup licencji. Wszystko na temat tutaj: viewtopic.php?f=59&t=27028
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 paź 2018, 7:35

Nastąpiła przecena zakupu licencji ecuteka z 300 na 220 usd beż żadnych grupowych zakupów :) może ktoś reflektuje? :D
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2174
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

10 paź 2018, 8:49

Dlaczego znów jak budżet pokazuje rezerwę? ;)
Jakieś ramy czasowe tej przeceny?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 paź 2018, 11:21

flatline pisze:Dlaczego znów jak budżet pokazuje rezerwę? ;)
Jakieś ramy czasowe tej przeceny?

Z tego co widze, to chyba tak zostanie, choc na poczatku bylo 200 usd a po dwoch dniach podniesli na 220 i taka cena sie trzyma. Niemniej fajna obniżka o 80 usd :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 paź 2018, 20:16

Jak kupię drugą to będzie szybciej? :diablo:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

11 paź 2018, 14:23

Irek, teraz to już wałeczki pasuje.. i wystroicie tym co już masz :)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 paź 2018, 6:51

irekJ pisze:Jak kupię drugą to będzie szybciej? :diablo:

Zdecydowanie tak! :ryjezesmiechu:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 lis 2018, 11:17

Kolejny drobny pomysł w temacie dłubania eNCeków ;) viewtopic.php?f=59&t=28066
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

10 lis 2018, 10:19

Mam pytanie co do samego błędu sondy, czy strojenie to jedyna możliwość jej wyłączenia/przeprogramowania? Jakie będą korzyści z samej wymiany kolektora bez strojenia?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 lis 2018, 11:27

kamilsloma pisze:
10 lis 2018, 10:19
Mam pytanie co do samego błędu sondy, czy strojenie to jedyna możliwość jej wyłączenia/przeprogramowania? Jakie będą korzyści z samej wymiany kolektora bez strojenia?
Innej opcji by wyłączyć błędu sondy nie ma. Co do wymiany samego kolektora to na pewno kilka km i nm powinno dojść oraz fajniejszy dźwięk z wydechu :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

13 gru 2018, 16:28

Fiveopac pisze:
10 lis 2018, 11:27
kamilsloma pisze:
10 lis 2018, 10:19
Mam pytanie co do samego błędu sondy, czy strojenie to jedyna możliwość jej wyłączenia/przeprogramowania? Jakie będą korzyści z samej wymiany kolektora bez strojenia?
Innej opcji by wyłączyć błędu sondy nie ma. Co do wymiany samego kolektora to na pewno kilka km i nm powinno dojść oraz fajniejszy dźwięk z wydechu :)
Cały czas gryzie mnie ten kolektor :) Chodzi mi o to, że nie zależy mi na grzebaniu w parametrach i podnoszeniu przez to osiągów, che mieć "serię" jeżeli chodzi o komputer. Chcę wyłączyć tylko sondę, czy taki zabieg jest wtedy tańszy i nie trzeba już wykupywać licencji?
Awatar użytkownika
Granat
Posty: 71
Rejestracja: 14 cze 2018, 14:18
Model: NC FL
Wersja: Sport

13 gru 2018, 22:35

kamilsoma - ale co chcesz osiągnąć? Wywalasz katalizator i sondę lambda, na seryjnym mapowaniu kompa będziesz miał okrutnie ubogie AFR i za kilkadziesiąt tysięcy km wypalone gniazda zaworowe. Jak już coś robić, to porządnie a nie mordować samochód :/
granatnakolach.pl- o motoryzacji, po swojemu.
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

14 gru 2018, 7:42

Granat pisze:
13 gru 2018, 22:35
kamilsoma - ale co chcesz osiągnąć? Wywalasz katalizator i sondę lambda, na seryjnym mapowaniu kompa będziesz miał okrutnie ubogie AFR i za kilkadziesiąt tysięcy km wypalone gniazda zaworowe. Jak już coś robić, to porządnie a nie mordować samochód :/
jestem zielony w temacie więc nie znałem konsekwencji... teraz już wiem z czym to się je. Też jestem zdania, że jak robić to dobrze. Także, trzeba zbierać budżet ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 gru 2018, 9:30

I nie wywalaj katalizatora :lipa: Sportowy katalizator kosztuje niewiele, więc nie ma co dziadować i zatruwać powietrza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

14 gru 2018, 15:36

Raczej chodziło o wywalenie pierwszego kata który zniknie razem z seryjnym kolektorem.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

14 gru 2018, 17:23

Tak chodziło mi o pierwszy. Reszta zostaje w serii. Czy to cos zmienia w moim pytaniu? Tak jak mowilem nie ogarniam w ogóle tego tematu technicznie ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ