2.0 kompletny wydech plus strojenie - kompleksowy temat

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 sty 2018, 16:46

blackdev pisze:Też zgłaszam swoją chęć na kolektor.

Dopisany do listy rezerwowej z numerem 1 ;)
Kolektory się tworzą, niemniej taka ilośc przytłoczyła trochę wykonawcę i jest poślizg w terminie. Trzymam rękę ostro na pulsie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lut 2018, 9:18

Pierwszy egzemplarz gotowy :) Nie mogłem uchwycić na fotce, ale w środku na zejściu czterech kanałów jest długi stożek by spaliny łagodniej wychodziły z rurek. Dostanę fotki ze spawania to wrzucę .

20180206_100052.jpg
20180206_100052.jpg (743.38 KiB) Przejrzano 3912 razy

20180206_100100.jpg
20180206_100100.jpg (592.2 KiB) Przejrzano 3912 razy


Kolektor spakowany , wysłany i od razu leci na montaż :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

06 lut 2018, 9:52

Wygląda super :) Ciekawe jakie przyrosty wygeneruje.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lut 2018, 14:42

Wspomniane zejście 4w1 jest zrealizowana w taki oto sposób : :kciuk:

27658529_932563956912446_223256695_n.jpg
27658529_932563956912446_223256695_n.jpg (47.66 KiB) Przejrzano 3881 razy


27718752_932563786912463_1340030283_n.jpg
27718752_932563786912463_1340030283_n.jpg (75.13 KiB) Przejrzano 3881 razy
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

06 lut 2018, 18:58

Tak sobie oglądam i sie zastanawiam czy pierwsza rurka nie beędzie kolidowała z alternatorem?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lut 2018, 20:12

stratus pisze:Tak sobie oglądam i sie zastanawiam czy pierwsza rurka nie beędzie kolidowała z alternatorem?

Słuszna uwaga, przekażę a ten kolektor nr.1 wstrzymam do weryfikacji.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 lut 2018, 14:01

Ruszył temat zakupu grupowego licencji ecuteka, szczegóły tutaj: viewtopic.php?f=59&t=25812
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 lut 2018, 17:45

To ja wrzucam spy foto... wiem mam brudno pod maską... komora będzie prana gdzieś bliżej wiosny, póki co jeżdżę (a raczej stoję) z wiadrem Chorwackiego kurzu pod maską :)
Załączniki
k02.jpeg
k02.jpeg (272.76 KiB) Przejrzano 3751 razy
k01.jpeg
k01.jpeg (337.23 KiB) Przejrzano 3751 razy
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

13 lut 2018, 17:48

Czyli jednak nie koliduje?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 lut 2018, 17:54

Na zdjęciu jest poprawiona wersja, wszystko okazało się pasowne ale na własne oczy jeszcze nie widziałem i nie jechałem :(
Jedynie co to tak jak Five pisał, trzeba sondę przedłużyć.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 lut 2018, 18:01

Ciężki jest żywot prototypów, projekt jest już ulepszony i od teraz składany/przymierzany na silniku wraz z osprzętem i łapami.
Wg zapewnień dziś ma być kolejny kolektor gotowy a drugi jutro.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

13 lut 2018, 20:48

już niedługo!!!
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

09 mar 2018, 9:28

Jakieś postępy? Wybudziłem Mazdę ze snu zimowego i umieram z ciekawości :)
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2018, 12:43

GTwice pisze:Święta więc i Miacie się należy prezent :)
Serią się już najeździłem więc czas coś podziałać - jak wiadomo, NC 2.0 jest dosyć podatna na poprawę wydechu, zwłaszcza kolektora. Chciałbym zarówno podnieść (lekko ale zauważalnie) osiągi, jak i zadbać o lepsze wrażenia dźwiękowe.

Generalnie gdyby pieniądze nie grały roli, kupiłbym po prostu zestaw pokroju BBR NC Super 185 GT i byłoby z głowy, ale kwota rzędu 10k PLN to zdecydowanie za dużo - chciałbym się zmieścić max w połowie tej kwoty, więc trzeba kombinować.

Po pierwsze, sam kompletny wydech z zachodu to wydatek rzędu €1000 albo i więcej (I.L., BBR, Racing Beat itp.). Czy ktoś ma doświadczenia z wykonywaniem wydechu (przynajmniej kolektor, midpipe) indywidualnie w firmach tuningowych? Czy można liczyć na porównywalną jakość i osiągi za mniejszą kwotę?

Po drugie, jeśli jednak kupowałbym gotowe części, to czyimi produktami się interesować?

Trzeba to oczywiście będzie potem wystroić, ale tym się będę martwił jak już przynajmniej graty będą w garażu albo na aucie.

Wszelkie porady i opisy własnych doświadczeń mile widziane, temat jest dla mnie zupełnie nowy i jak widać nie wiem jeszcze całkowicie jak się za to zabrać.


Z doświadczenia gdybym był na Twoim miejscu to zamówiłbym to:

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 0080C.html

Dolar teraz tani i przy tanim transporcie w gratisie masz ceramiczne wykończenie.

ewentualnie bez ceramiki,

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0080.html
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 mar 2018, 13:02

GTwice pisze:Jakieś postępy? Wybudziłem Mazdę ze snu zimowego i umieram z ciekawości :)

Na ten moment mogę powiedzieć tyle, że wczoraj zaliczyłem wycieczkę w jedną stronę do Bydgoszczy i z niecierpliwością wyczekuję następnej soboty :)
Awatar użytkownika
zemoj
Posty: 145
Rejestracja: 01 sie 2016, 13:41
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Bydgoszcz

10 mar 2018, 17:24

Będziesz zadowolony :kciuk:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

16 mar 2018, 12:29

To ja tak tylko napiszę, że teoretycznie temat modyfikacji jest u mnie zamknięty.
Powiem krótko - polecam. Także jeśli ktoś się waha to warto. Kolektor oraz strojenie robi mega robotę a obsługa całej akcji przez Five na pro poziomie.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 mar 2018, 16:55

irekJ pisze:To ja tak tylko napiszę, że teoretycznie temat modyfikacji jest u mnie zamknięty.
Powiem krótko - polecam. Także jeśli ktoś się waha to warto. Kolektor oraz strojenie robi mega robotę a obsługa całej akcji przez Five na pro poziomie.

Dzięki za referencję ;) mam nadzieje, że auto sprawi ci mnóstwo nowej radości na torze jak i ulicy :mrgreen:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

16 mar 2018, 16:57

Ktoś pytał o wykresy ale widzę że post usunięty - dołączam do prośby jakby co :)
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
zemoj
Posty: 145
Rejestracja: 01 sie 2016, 13:41
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Bydgoszcz

16 mar 2018, 17:42

Prośba o wykres była/jest w temacie Irka. Jego odpowiedź również tam jest ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 mar 2018, 22:37

Konkluzja jest taka, ze warto zhamowac sie przed i po na tej samej, tak samo przeklamujacej hamowni ;) A najlepiej na hamerykanckiej zeby tłusto wyszło :)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

17 mar 2018, 6:11

Danillo pisze:Konkluzja jest taka, ze warto zhamowac sie przed i po na tej samej, tak samo przeklamujacej hamowni ;) A najlepiej na hamerykanckiej zeby tłusto wyszło :)

+1 ;) hamownie różnią się miedzy sobą a szczególnie porównywanie między hamowniami inercyjnymi i obciążeniowymi może być bardzo rozbieżne. Niemniej pamiętajmy, że wolnossak mazdy to nie turbo i przyrosty nie są szokujące. Można oczywiscie wyłączyć wszystkie zapieczenia i korekty w komputerze , iśc na hardkora i stroić jak auta z lat 90 ze stetoskopem na uszach ale chodzi o to by wilk był syty i owca cała a w tym wypadku silnik nie tracił niezawodności.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

26 maja 2018, 9:45

167,3 bhp/6760 rpm
189,6 Nm/4545 rpmObrazek

Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

26 maja 2018, 10:05

Czyli idealna seria?
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

26 maja 2018, 10:15

kolektor wydechowy + remap + wkładka k&n = +7 bhp, +1,6 Nm w porównaniu do danych fabrycznych, bo nie hamowałem wcześniej.

Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

26 maja 2018, 11:24

No ale czekaj, to nie jest tak, że NC ma 160, a NCFL 167 właśnie?
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 maja 2018, 12:41

Wyniki nie powalają szczerze mówiąc. Procentowo to bardzo marny ten wzrost mocy. Jest to w ogóle odczuwalne? Albo moc bez modyfikacji była niższa niż katalogowa... Choć chyba te silniki trzymają parametry. Czekam na wykresy kogoś kto mierzył na tej samej hamowni serię i silnik po montażu kolektora i strojeniu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

26 maja 2018, 13:55

W dowodzie mam 118 kW, więc fabrycznie powinno być 160 KM.
ace pisze:No ale czekaj, to nie jest tak, że NC ma 160, a NCFL 167 właśnie?


Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

26 maja 2018, 14:01

Sama zmiana kolektora jest na pewno słyszalna. U mnie za kolektorem wydechowym wszystko jest fabryczne.
Strojenie poprawiło reakcję na gaz.
Fajnie gdyby można było porównać wykresy.
Może ma ktoś wykres fabrycznego silnika?
Fifkers pisze: Jest to w ogóle odczuwalne?




Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

26 maja 2018, 21:36

Będę niedługo hamował 2.0, to wrzucę.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
ODPOWIEDZ