ND mini mody

tylny tłumik + zmiejszenie przechyłów nadwozia

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

05 sie 2017, 21:37

Cześć, szukam fajnego tłumika do nd, oczekiwania - standard, czyli nie dokuczliwy dzwięk podczas normalnej jazdy, i fajny bulgot podczas troche szybszej. Co myślicie http://www.bbrgti.com/product/bbr-mx-5- ... -silencer/
Jakieś propozycje? Akcesoryjny mazdy jest strasznie drogi (3000pln) więc odpada.
Drugi problem to spore przechyły nadwozia, nie szarpnołem się po top wersje z bilsteinem, trochę załuje. W sumie nastawy seryjnego zawiasu są dla mnie super, ale optymalnie było by gdyby się mniej bujała. Są jakieś gotowe recepty na ten problem?
Coś słyszałem o podobnym problemie w nc przed liftem, tam wymieniają staby na po liftowe, w nd tez mamy taki fajny myk?
Chce zamontować 16' felgi, takie z jakimi wyjezdzało 1.5, czy przypadkiem w 2.0 nie ma większych hamulców uniemożliwiających montaż czegoś mniejszego niż 17 stki?
POZDRO600
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

06 sie 2017, 8:59

Z przechyłami, to w NC ładujemy stabilizatory od RX-8 a jesli chodzi o ND, to pewnie jakis zestaw od eibacha jest do kupienia.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2017, 9:18

HDM pisze:Z przechyłami, to w NC ładujemy stabilizatory od RX-8 a jesli chodzi o ND, to pewnie jakis zestaw od eibacha jest do kupienia.


Gwinty też już są. Choćby Dżunior ma zamontowany.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

06 sie 2017, 9:38

Wersja z Bilstein też się mocno buja, więc w serii zysk marny, natomiast z pro kit powinno się lepiej sprawować niż standardowe amortyzatory. Ja właśnie czekam na dostawę zestawu pro kit + Bilstein B8, mogę dać znać jaki będzie efekt.
Przymierzałem 16 z poprzedniego NBFL, pasują i nic nie obciera. Nie wiem czy to kwestia za niskiego profilu opon czy jednak rozmiaru kół ale wyglądało to średnio - ciągle zastanawiam się czy ich użyć na zimę czy poszukać jakichś 17...
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

07 sie 2017, 16:16

ok, choć nie wiem czy zdecydował bym się na aż taki wydatek, tym bardziej że char. serii na prawdę mi pasuje. Ale czekam na opinie, może warto :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 sie 2017, 22:42

Pro Kit Eibacha jest na tę chwilę trudno dostępny, przynajmniej u nas w kraju (info z pierwszej ręki). Nie wiem czy Eibach podaje jakiekolwiek wiarygodne terminy kiedy springi na 100% będą dostępne. Jeśli ktoś używa auta sezonowo, na ten sezon chyba nie ma już szans by zdążyć z montażem.

Na przechyły najbardziej pomogą aftermarketowe staby. Gdy w ubiegłym roku sprawdzałem ceny i dostępność, najkorzystniej wypadł zestaw Eibacha ściągany z USA. Polecam współpracę z Tire Rack. Przy mało korzystnym kursie USD, z przesyłką morską zamknąłem się w okolicach 1500PLN (oczywiście transport "optymalizowany": darmowy kurier z Tire Rack w obrębie USA + Doma Shipping przez Atlantyk).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

08 sie 2017, 13:33

A jak wrażenia, dużo pomogło? Choć po wersji wnoszę że masz bilsteina. Moim pierwszym krokiem będą chyba sprężyny eibach pro kit, jak to nie pomoże, to pewnie zamówie ten stab. W intercarsie są dostępne (4 dni oczekiwania za dodatkowe 15 euro, lub 3 tygodnie w cenie) za 618 pln
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

08 sie 2017, 17:32

Ja zamawiałem w ostatnią środę i nie było żadnych problemów, wczoraj paczka przyszła.
650PLN z przesyłką w m44.pl
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

08 sie 2017, 18:45

debek007 pisze:A jak wrażenia, dużo pomogło? Choć po wersji wnoszę że masz bilsteina. Moim pierwszym krokiem będą chyba sprężyny eibach pro kit, jak to nie pomoże, to pewnie zamówie ten stab. W intercarsie są dostępne (4 dni oczekiwania za dodatkowe 15 euro, lub 3 tygodnie w cenie) za 618 pln

Nic a nic, bo i pomóc nie mogło, skoro zostało w kartonie. :facepalm:
Równolegle zamówiłem gwint Teina i zacząłem upgrade zawieszenia od niego. Zaraz po przekładce zrobiłem kilka tysięcy kilometrów po Bałkanach i po powrocie stwierdziłem, że dalsze mody nie są mi potrzebne. Tein ograniczył przechyły do akceptowalnego dla dróg publicznych poziomu, a na tor ND'kiem póki co się nie wybieram.

Jeśli priorytetem pozostaje komfort i seryjna wysokość zawieszenia: rozejrzałbym się za stabami. Jeśli w grę wchodzi także optyczne obniżenie, zacząłbym od springów, tym bardziej przy cenie Pro Kitu. Obawiam się jednak, że Pro Kit nie wyeliminuje przechyłów w takim stopniu jak gwint z wyraźnie twardszymi sprężynami.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

11 sie 2017, 19:42

Dżunior pisze:
debek007 pisze:A jak wrażenia, dużo pomogło? Choć po wersji wnoszę że masz bilsteina. Moim pierwszym krokiem będą chyba sprężyny eibach pro kit, jak to nie pomoże, to pewnie zamówie ten stab. W intercarsie są dostępne (4 dni oczekiwania za dodatkowe 15 euro, lub 3 tygodnie w cenie) za 618 pln

Nic a nic, bo i pomóc nie mogło, skoro zostało w kartonie. :facepalm:
Równolegle zamówiłem gwint Teina i zacząłem upgrade zawieszenia od niego. Zaraz po przekładce zrobiłem kilka tysięcy kilometrów po Bałkanach i po powrocie stwierdziłem, że dalsze mody nie są mi potrzebne. Tein ograniczył przechyły do akceptowalnego dla dróg publicznych poziomu, a na tor ND'kiem póki co się nie wybieram.

Jeśli priorytetem pozostaje komfort i seryjna wysokość zawieszenia: rozejrzałbym się za stabami. Jeśli w grę wchodzi także optyczne obniżenie, zacząłbym od springów, tym bardziej przy cenie Pro Kitu. Obawiam się jednak, że Pro Kit nie wyeliminuje przechyłów w takim stopniu jak gwint z wyraźnie twardszymi sprężynami.


Oo, zazdroszcze zestawu. Gdybyś chciał sprzedać eibachy plus bilsteina, to chętnie przytule taki zestaw :). Wydane mi sie ze było by to optimum, jak dla mnie, czyli 90% lajk emeryt, reszta bardzo energiczna. Oczywiście bez głupiego katowania :)
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

14 sie 2017, 0:31

Bilsteiny i eibachy założone, wrażenia po pierwszych testach bardzo pozytywne - trzyma się drogi super, bez przechyłów które tak denerwują w serii. Komfort wybierania nierówności też jest całkiem przyzwoity, porównywalny do Skody którą jeżdżę na codzień. Nie jeździłem ND z żadnym gwintem, więc trudno porównać czy lepiej czy gorzej, ale póki co zdecydowanie mogę B12 polecić. Warte wydanej kasy, zwłaszcza że przy cenie samochodu to nie jest wielki koszt, a prowadzenie auta to jest zupełnie inna jakość niż w serii.
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

15 sie 2017, 22:00

A gdzie kupiłeś b12? Widzę tylko amorki b6 za 165 euro/.szt. i b8 za 170, oraz zestawy BILSTEIN - B14 PSS za 1005,00 EUR i BILSTEIN - B16 PSS10 za 1669,00 EUR. Ogólnie różnice pomiędzy b6 i b8 to krótszy skok b8, a co z różnicami pomiędzy b12/14/16?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

15 sie 2017, 23:21

B12 to kit amortyzatory B8 + sprężyny eibach (pro kit lub sportsline). B14 i B16 to z tego co pamiętam gwinty. Kupowałem w m44.pl, w ofercie na stronie nie ma ich, trzeba maila napisać i wtedy podają cenę i dostępność, podobnie na bilsteinpolska.pl. Zmieściłem się w 3k za cały zestaw z przesyłką.
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

16 sie 2017, 11:42

A nie dobija Ci amortyzator, przez ten krótszy skok b8? Proszę, napisz o jakiś minusach :) Zastanawiam się pomiędzy b6 i pro kit - set chyba lepszy na zwykłe drogi, a b8 & pro kit - pewnie lepszy na tor, no i b14, ale tu muszę się doedukować, bo nic o tym zestawie jeszcze nie wiem, oprócz tego że jest drogi :)
No i ciekawe jak się ma mx-owy bilstein do b6/b8.
ps - przy zmianie wysokości, poprzez gwint, bądz inne sprężyny, trzeba ustawiać geometrie?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

16 sie 2017, 14:05

B6 jest przeznaczone do zawieszenia o standardowej wysokości, B8 do obniżonego, więc jeśli chcesz wrzucić pro kit to lepiej B8, natomiast do seryjnych sprężyn B6.
Widziałem różne opinie na temat fabrycznych Bilsteinów, niektórzy twierdzą że to B6, inni że to coś jeszcze innego, niedostępnego w sprzedaży poza ASO Mazdy. Oznaczenia mają inne niż B6 w katalogu Bilsteina.
Nie zauważyłem póki co żadnych problemów. Jedyne minusy to że jest bardziej twardo niż w serii i prześwit mniejszy, ale to jasny oczywiste ;)
Przy każdej z tych modyfikacji trzeba ustawić geometrię.
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

17 sie 2017, 18:13

dostałem cennik, Amortyzatory
B6 przedni 560zł sztuka
B6 tylny 560zł sztuka
B8 przedni 580zł sztuka
B8 tylny 580zł sztuka

Kompletne zawieszenie gwintowane
B14 – cena 4500zł
B16 – cena 7000zł

Sprężyny

Eibach ProKit 687zł komplet
Eibach Sportline 692zł

brał bym :) twój set Heretic, czyli b8 + pro kit, faktycznie wychodzi mniej niż 3k, ALE :)
znalazłem jeszcze gwint TEIN FLEX Z COILOVERS za około 800 funciaków, z tym że tłoczyska, w porównaniu z bilsteinami, wyglądają dosłownie cienko - jakieś opinie?
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

19 sie 2017, 15:25

Co prawda do nbfl, ale stałem przed podobnym dylematem czyli bille i pro kit lub gwint i zdecydowałem się właśnie na tein flex z. Możesz zerknąć na moje posty w temacie alternatywne zawieszenia. Gwint dotarł do mnie w piątek a w środę jadę zostawić auto do montażu.
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

27 sie 2017, 20:10

Jednak przekonałem się do teina. Teraz pytanie Mono Sport czy Flex Z. Jakąś faktyczną przewagę ma mono, czy to tylko marketingowy bełkot?
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

30 lis 2017, 0:16

Dżunior pisze:
debek007 pisze:A jak wrażenia, dużo pomogło? Choć po wersji wnoszę że masz bilsteina. Moim pierwszym krokiem będą chyba sprężyny eibach pro kit, jak to nie pomoże, to pewnie zamówie ten stab. W intercarsie są dostępne (4 dni oczekiwania za dodatkowe 15 euro, lub 3 tygodnie w cenie) za 618 pln

Nic a nic, bo i pomóc nie mogło, skoro zostało w kartonie. :facepalm:
Równolegle zamówiłem gwint Teina i zacząłem upgrade zawieszenia od niego. Zaraz po przekładce zrobiłem kilka tysięcy kilometrów po Bałkanach i po powrocie stwierdziłem, że dalsze mody nie są mi potrzebne. Tein ograniczył przechyły do akceptowalnego dla dróg publicznych poziomu, a na tor ND'kiem póki co się nie wybieram.

Jeśli priorytetem pozostaje komfort i seryjna wysokość zawieszenia: rozejrzałbym się za stabami. Jeśli w grę wchodzi także optyczne obniżenie, zacząłbym od springów, tym bardziej przy cenie Pro Kitu. Obawiam się jednak, że Pro Kit nie wyeliminuje przechyłów w takim stopniu jak gwint z wyraźnie twardszymi sprężynami.


A który zestaw Teina masz? Flex Z czy Mono Sport?
ODPOWIEDZ