Strona 1 z 1
Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 13:00
autor: turbo pchała
Może ktoś ma pomysł co można zrobić. Pacjent za bardzo nagrzewa się przy upalaniu a nawet przy mocniejszej jeździe. Woda przy dużej chłodnicy idzie do 105-110 *C.
W aucie mam wszystkie osłony, gruba chłodnica, dwa wentylatory i re-route.
Chciałbym uniknąć otworowania zderzaka. Macie jakiś pomysł co można zrobić by tą temp. jeszcze zmniejszyć? Miał ktoś podobnie?
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 13:43
autor: Alex
probowales dodatkow do plynu chlodzacego? Np. Redline Water Wetter, Millers ExtraCool (tanszy i latwiej dostepny). Jest szansa ze bedzie lepiej odbieral cieplo od silnika ale tez lepiej oddawal cieplo do chlodnicy czyli otoczenia.
moze podniesc maske na zawiasach?
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 15:23
autor: jerzj
A płyn chłodniczy? Może zmień proporcje woda/płyn na 70% wody 30% płynu? Woda lepiej odprowadza ciepło.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 15:50
autor: turbo pchała
Tu może leżeć problem powiem szczerze. Spuszczę 2l i doleje wody.
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 15:55
autor: henorek
A taki stosunek nie wysadzi chłodnicy jak mróz chwyci? W sensie to nie powinno jeszcze zamarzać jakoś szybko nie? No chyba, że auto garażowane w ciepłym to nie było pytania
Redline Water Wetter podobno robi kosmiczną robotę
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 16:03
autor: gzy
henorek pisze:A taki stosunek nie wysadzi chłodnicy jak mróz chwyci?
Ja słyszałem, że jak się stosuje takie racingowe rozwiązania to do upalania w zimie trzeba po prostu wymienić na płyn.
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 16:45
autor: jerzj
Na przykładzie Motul Inugel, przy 1/3 płynu i 2/3 wody mamy ochronę przed zamarzaniem do -22*C więc naprawdę duży margines
- płyn.PNG (10.5 KiB) Przejrzano 1312 razy
Zaznaczone na czerwono temperatury, to temp wrzenia. Tabelka może sugerować, że im większy udział płynu, tym lepiej.
Tylko pamiętajmy, że debatujemy nad oddawaniem ciepła, a nie temperaturą wrzenia (która oczywiście też nie jest pomijalna), a woda najlepiej oddaje ciepło.
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 22:11
autor: turbo pchała
No tak tylko z tego wynika że furę można upalac do 120*C bez konsekwencji bo i olej na tyle pozwala... Jerzj czy sprawdzałeś kiedyś na torze rzeczywista temp wody po OBD2 na przykład ? Bo może robię niepotrzebne zamieszanie a wszyscy mają podobne temperatury
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 17 maja 2017, 22:21
autor: jerzj
turbo pchała pisze:No tak tylko z tego wynika że furę można upalac do 120*C bez konsekwencji bo i olej na tyle pozwala... Jerzj czy sprawdzałeś kiedyś na torze rzeczywista temp wody po OBD2 na przykład ? Bo może robię niepotrzebne zamieszanie a wszyscy mają podobne temperatury
Owszem, robię to odkąd mam turbo.
Na jastrzębiu w zeszłym roku w upalny dzień, bez reroute i drugiego wentylatora miałem 105* w porywach do 110. Odczyt z emu. To skłoniło mnie do zrobienia reroute, drugiego wentylatora, zmiany termostatu i proporcji płynu chłodzącego.
Na ostatnim Ułężu nie przekroczyłem 98*.
Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 7:04
autor: Alex
jerzj pisze:A płyn chłodniczy? Może zmień proporcje woda/płyn na 70% wody 30% płynu? Woda lepiej odprowadza ciepło.
ciekawi mnie ile realnie mozna na tym zyskac. Bawilem sie troche w zeszlym roku, plukanie i takie tam i faktycznie temperatura na samej wodzie demineralizowanej byla nieco nizsza. Ale bylo to raczej 2-3stopnie nie wiecej przy normalnej jezdzie, bo upalac tak nie probowalem.
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 7:14
autor: Qbatron
Demol tez mocno walczyl z grzaniem auta - moze ten set powoduje taki stan rzeczy? Tylko nie bardzo rozumiem co w nim mialo by to powodowac...
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 9:27
autor: grzes
u mnie motul 50/50, thermostat 71'C, gruba chlodnica, dwa wentylatory, temp. zalaczania obu 97'C bodajrze. Turbo chlodzone woda.
Na co dzien na drodze/autostradzie itp. nie jestem w stanie "zagotowac" wody -> trzymam sie ponizej 100'C. Na torze -> na ostatniej silesi tylko jeden przejazd podniosl wode powyzej 105'C -> wtedy sie schlodzilem I wiecej sie nie powtorzylo -> ale zwalam to na dziurawy kolektor I pieklo pod maska od.... spalin
. Temp. oleju nie sledze bo nie ma to sensu wg. mnie w miatowym ukladzie, woda I tak jest zawsze pierwsza I to ona daje signal do "atencji".
Czester, zmiana plynu na "wiecej wody" daje zawsze natychmiastowy efekt.
ale skoro masz juz wszystko co teoretycznie mozna zalozyc, zrob jeden test: wyjmij thermostat. Sprawdz co sie dzieje. Jezeli nie bedzie jako tako poprawy przy upalaniu, zmienilbym pompe wody na "323 GTR" style. Ona ma inna budowe lopatek -> taka pompe wody ma rowniez fabrycznie mazdaspeed I na pewno nie zaszkodzi, chyba ze chcesz od razu pojsc w najlepsze czym mozesz cyrkulowac, poszedl bym w elektryczna pompe 100l/min +, sterowana przez SA, wtedy mozesz rowniez thermostat wywalic. Rozwazalem to juz do siebie, ale poki co sie nie gotuje speedi wiec zrezygnowalem z zakupu dla satyskacji posiadania
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 9:37
autor: Alex
naprawde jest sens dawac termostat 71st? Nie wystarczylby seryjny z 323 bodaj (82 albo 83st, nie pamietam)?
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 9:51
autor: turbo pchała
Dobra, najpierw spróbuję z wodą bo mam "bogatą" mieszankę. Jak nie pomoże, pompa i termostat. Z tym drugim mini problem bo jest reroute i dostać się tam będzie ciężko.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 9:54
autor: Alex
Millersa ExtraCool mozesz tez wyprobowac przy okazji zabawy z mieszanka. 50zl nie majatek
Re: Duża temp. wody przy upalaniu
: 18 maja 2017, 11:52
autor: jerzj
turbo pchała pisze:Dobra, najpierw spróbuję z wodą bo mam "bogatą" mieszankę. Jak nie pomoże, pompa i termostat. Z tym drugim mini problem bo jest reroute i dostać się tam będzie ciężko.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.
W mieście (= w korkach) masz 2 niesprzyjające warunki:
- większą moc do oddania niż w seryjnym silniku
- brak przepływu powietrza przez chłodnię, która jest dodatkowo zasłonięta przez IC
U mnie wentylatory włączają się dość regularnie, ale wystarczy, że zacznę jechać i jest ok.
Inna sprawa, że w mieście nigdy nie przeszło mi przez 97*C, wentylatory skutecznie zbijają temperaturę.
I tak sobie jeszcze myślę - 100*C przy upalaniu jest jeszcze jak najbardziej ok, natomiast na torze, gdzie więcej się hamuje i notorycznie przyspiesza do niedużych prędkości będziesz miał większe wyzwanie, aby utrzymać temperaturę, więc jeśli na Ułężu miałeś 105*C to zdecydowanie warto coś poprawić.
Trzymam kciuki i daj znać co dała inna mieszanka.