Duża temp. wody przy upalaniu

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 13:00

Może ktoś ma pomysł co można zrobić. Pacjent za bardzo nagrzewa się przy upalaniu a nawet przy mocniejszej jeździe. Woda przy dużej chłodnicy idzie do 105-110 *C.

W aucie mam wszystkie osłony, gruba chłodnica, dwa wentylatory i re-route.

Chciałbym uniknąć otworowania zderzaka. Macie jakiś pomysł co można zrobić by tą temp. jeszcze zmniejszyć? Miał ktoś podobnie?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 maja 2017, 13:43

probowales dodatkow do plynu chlodzacego? Np. Redline Water Wetter, Millers ExtraCool (tanszy i latwiej dostepny). Jest szansa ze bedzie lepiej odbieral cieplo od silnika ale tez lepiej oddawal cieplo do chlodnicy czyli otoczenia.

moze podniesc maske na zawiasach?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 15:23

A płyn chłodniczy? Może zmień proporcje woda/płyn na 70% wody 30% płynu? Woda lepiej odprowadza ciepło.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 15:50

Tu może leżeć problem powiem szczerze. Spuszczę 2l i doleje wody.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 15:55

A taki stosunek nie wysadzi chłodnicy jak mróz chwyci? W sensie to nie powinno jeszcze zamarzać jakoś szybko nie? No chyba, że auto garażowane w ciepłym to nie było pytania :D

Redline Water Wetter podobno robi kosmiczną robotę
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

17 maja 2017, 16:03

henorek pisze:A taki stosunek nie wysadzi chłodnicy jak mróz chwyci?

Ja słyszałem, że jak się stosuje takie racingowe rozwiązania to do upalania w zimie trzeba po prostu wymienić na płyn.
gzy
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 16:45

Na przykładzie Motul Inugel, przy 1/3 płynu i 2/3 wody mamy ochronę przed zamarzaniem do -22*C więc naprawdę duży margines ;)
płyn.PNG
płyn.PNG (10.5 KiB) Przejrzano 1289 razy

Zaznaczone na czerwono temperatury, to temp wrzenia. Tabelka może sugerować, że im większy udział płynu, tym lepiej.
Tylko pamiętajmy, że debatujemy nad oddawaniem ciepła, a nie temperaturą wrzenia (która oczywiście też nie jest pomijalna), a woda najlepiej oddaje ciepło.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 22:11

No tak tylko z tego wynika że furę można upalac do 120*C bez konsekwencji bo i olej na tyle pozwala... Jerzj czy sprawdzałeś kiedyś na torze rzeczywista temp wody po OBD2 na przykład ? Bo może robię niepotrzebne zamieszanie a wszyscy mają podobne temperatury
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 22:21

turbo pchała pisze:No tak tylko z tego wynika że furę można upalac do 120*C bez konsekwencji bo i olej na tyle pozwala... Jerzj czy sprawdzałeś kiedyś na torze rzeczywista temp wody po OBD2 na przykład ? Bo może robię niepotrzebne zamieszanie a wszyscy mają podobne temperatury

Owszem, robię to odkąd mam turbo.
Na jastrzębiu w zeszłym roku w upalny dzień, bez reroute i drugiego wentylatora miałem 105* w porywach do 110. Odczyt z emu. To skłoniło mnie do zrobienia reroute, drugiego wentylatora, zmiany termostatu i proporcji płynu chłodzącego.
Na ostatnim Ułężu nie przekroczyłem 98*.

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 maja 2017, 7:04

jerzj pisze:A płyn chłodniczy? Może zmień proporcje woda/płyn na 70% wody 30% płynu? Woda lepiej odprowadza ciepło.

ciekawi mnie ile realnie mozna na tym zyskac. Bawilem sie troche w zeszlym roku, plukanie i takie tam i faktycznie temperatura na samej wodzie demineralizowanej byla nieco nizsza. Ale bylo to raczej 2-3stopnie nie wiecej przy normalnej jezdzie, bo upalac tak nie probowalem.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

18 maja 2017, 7:14

Demol tez mocno walczyl z grzaniem auta - moze ten set powoduje taki stan rzeczy? Tylko nie bardzo rozumiem co w nim mialo by to powodowac...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 maja 2017, 9:27

u mnie motul 50/50, thermostat 71'C, gruba chlodnica, dwa wentylatory, temp. zalaczania obu 97'C bodajrze. Turbo chlodzone woda.
Na co dzien na drodze/autostradzie itp. nie jestem w stanie "zagotowac" wody -> trzymam sie ponizej 100'C. Na torze -> na ostatniej silesi tylko jeden przejazd podniosl wode powyzej 105'C -> wtedy sie schlodzilem I wiecej sie nie powtorzylo -> ale zwalam to na dziurawy kolektor I pieklo pod maska od.... spalin ;-). Temp. oleju nie sledze bo nie ma to sensu wg. mnie w miatowym ukladzie, woda I tak jest zawsze pierwsza I to ona daje signal do "atencji".


Czester, zmiana plynu na "wiecej wody" daje zawsze natychmiastowy efekt.
ale skoro masz juz wszystko co teoretycznie mozna zalozyc, zrob jeden test: wyjmij thermostat. Sprawdz co sie dzieje. Jezeli nie bedzie jako tako poprawy przy upalaniu, zmienilbym pompe wody na "323 GTR" style. Ona ma inna budowe lopatek -> taka pompe wody ma rowniez fabrycznie mazdaspeed I na pewno nie zaszkodzi, chyba ze chcesz od razu pojsc w najlepsze czym mozesz cyrkulowac, poszedl bym w elektryczna pompe 100l/min +, sterowana przez SA, wtedy mozesz rowniez thermostat wywalic. Rozwazalem to juz do siebie, ale poki co sie nie gotuje speedi wiec zrezygnowalem z zakupu dla satyskacji posiadania ;-)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 maja 2017, 9:37

naprawde jest sens dawac termostat 71st? Nie wystarczylby seryjny z 323 bodaj (82 albo 83st, nie pamietam)?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2017, 9:51

Dobra, najpierw spróbuję z wodą bo mam "bogatą" mieszankę. Jak nie pomoże, pompa i termostat. Z tym drugim mini problem bo jest reroute i dostać się tam będzie ciężko.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 maja 2017, 9:54

Millersa ExtraCool mozesz tez wyprobowac przy okazji zabawy z mieszanka. 50zl nie majatek
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2017, 11:52

turbo pchała pisze:Dobra, najpierw spróbuję z wodą bo mam "bogatą" mieszankę. Jak nie pomoże, pompa i termostat. Z tym drugim mini problem bo jest reroute i dostać się tam będzie ciężko.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.

W mieście (= w korkach) masz 2 niesprzyjające warunki:
- większą moc do oddania niż w seryjnym silniku
- brak przepływu powietrza przez chłodnię, która jest dodatkowo zasłonięta przez IC

U mnie wentylatory włączają się dość regularnie, ale wystarczy, że zacznę jechać i jest ok.
Inna sprawa, że w mieście nigdy nie przeszło mi przez 97*C, wentylatory skutecznie zbijają temperaturę.

I tak sobie jeszcze myślę - 100*C przy upalaniu jest jeszcze jak najbardziej ok, natomiast na torze, gdzie więcej się hamuje i notorycznie przyspiesza do niedużych prędkości będziesz miał większe wyzwanie, aby utrzymać temperaturę, więc jeśli na Ułężu miałeś 105*C to zdecydowanie warto coś poprawić.

Trzymam kciuki i daj znać co dała inna mieszanka.
ODPOWIEDZ