Cześć wszystkim!
Dziś dojechała do mnie paczka z DET'em, a ja zabieram się za lekturę.
Zanim dojedzie do wpakowanie go w samochód minie ze 3-4 tygodnie (bile, H&r'y, cynkowne wahacze i masa innych rzeczy czeka na zamontowanie w pierwszej kolejności), postanowiłem ten czas przeznaczyć na doszkalanie się w kwestii świniaka.
Wybaczcie, że grzeszę przez lenistwo (tym bardziej po świętach), ale brakuje mi na naszym forum rzetelnej, skondensowanej informacji na temat urządzenia. Wszystko rozrzucone jak plamy rdzy na mojej MX 5.
Chciałbym poprosić osoby które montowąły DET'a wypowiedziały się w kwestiach podłączeń, pinoutu oryg.komputera, sposobu wpięcia wtrysków itd.
Wszelka pomoc zostanie wam wynagrodzona złocistym napojem przy najbliższej okazji
Podbijam i prosze o weryfikację czy ten ten pinout z Begi gadza się z waszymi doświdczeniami:
http://www.bellengineering.net/template ... iagram.pdf
DET 3 - Podstawy - prośba o pomoc
podstawowe funkcje, pinout seryjnego ECU, konfiguracja itd.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 maja 2017, 8:39
- Model: NB
- Wersja: Standard
Nie wiem czy widziałeś poniższy temat, mi dużo naswietlił:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=8587
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=8587
Co do samego spięcia zapłonu to polecam zamiast używać sygnału wału skorzystać obu sygnałów sterowania cewkami - z kompa wyjścia na cewki do ignition in oraz frequency in a do cewek podłączyć wyjścia det'a ignition out i frequency out.
Nasze komputery generalnie nie lubią opóźniania sygnału wału kiedy sygnał wałka zostaje w tym samym miejscu - potrafi to powodować problem z synchronizacją.
Przesunięcie całej mapy równo trochę poprawia ten stan (nie tylko tam gdzie chcemy/musimy) ale później tracimy moment w całym zakresie i mamy na wolnych obrotach 5 stopni wyprzedzenia
Nasze komputery generalnie nie lubią opóźniania sygnału wału kiedy sygnał wałka zostaje w tym samym miejscu - potrafi to powodować problem z synchronizacją.
Przesunięcie całej mapy równo trochę poprawia ten stan (nie tylko tam gdzie chcemy/musimy) ale później tracimy moment w całym zakresie i mamy na wolnych obrotach 5 stopni wyprzedzenia
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Mayk - mam pytanie Podlaczylem jak piszesz 2 sygnaly w NA SPAMa i efekt byl taki ze auto odpalalo, wchodzilo na obroty ale po zejsciu na wolne zwykle gaslo. Gdy byl opozniony jeden z sygnalow CAS tego efektu nie bylo. Potem sprawa zajal sie Zibi i wg. relacji SPAMa udalo mu sie opoznic 2 sygnaly bez problemu. Co ja moglem zrobic nie tak?? Robilem wg instrukcji, pullupy dodalem etc
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Rozumem, że ilość sygnałów na jeden pełen obrót silnika ustawiona poprawnie? Obroty były poprawnie wskazywane przez DET'a? Jeśli dobrze w głowie liczę to powinny być 2...
Zazwyczaj problem z wolnymi przy zejściu z obrotów wynika tylko i wyłącznie z złego składu mieszanki na bardzo niskim podciśnieniu (w miejscu gdzie Fuel cut się kończy). Ewentualnie Fuel resume był ustawiony zbyt nisko i silnik nie zdążył wygenerować mocy by utrzymać obroty...
Zazwyczaj problem z wolnymi przy zejściu z obrotów wynika tylko i wyłącznie z złego składu mieszanki na bardzo niskim podciśnieniu (w miejscu gdzie Fuel cut się kończy). Ewentualnie Fuel resume był ustawiony zbyt nisko i silnik nie zdążył wygenerować mocy by utrzymać obroty...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Mayk pisze:Rozumem, że ilość sygnałów na jeden pełen obrót silnika ustawiona poprawnie? Obroty były poprawnie wskazywane przez DET'a? Jeśli dobrze w głowie liczę to powinny być 2...
Zazwyczaj problem z wolnymi przy zejściu z obrotów wynika tylko i wyłącznie z złego składu mieszanki na bardzo niskim podciśnieniu (w miejscu gdzie Fuel cut się kończy). Ewentualnie Fuel resume był ustawiony zbyt nisko i silnik nie zdążył wygenerować mocy by utrzymać obroty...
obroty DET wskazywal poprawnie, reszte ustawien robil SPAM bo ja widzialem DETa drugi raz na oczy. Nie pamietam dokladnie jak to bylo ale wydaje mi sie ze przestawialismy tylko tryb retard single signal na retard two signals i przelutowalem kabelki. W pierwszym przypadku silnik pracowal poprawnie w drugim nie. Byc moze chodzilo o to ze auto bylo niewystrojone, owszem nie bylo, bylo to przygotowanie hardware do strojenia na wstepnej mapie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting