K20a2 Swap, Czyli VTEC Just Kicked In Yo!

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

13 mar 2017, 18:48

Czerwona NA nie ma ze mna latwo. Leciwe 1.6 upalane jest przynajmniej raz w tygodniu, a walczyc musi w tej samej klasie glownie z Civic'ami i CRX'ami po 160 czy 180KM.

Zeby ulatwic sobie sprawe, juz w zeszlym roku rozeznalem sie w temacie swap'ow ktore spelnilyby moje oczekiwania i pozwolily na latwiejsza rywalizacje na torze, rallysprintach i calej reszcie imprez motoryzacyjnych.

Zalezalo mi na:
- niskiej wadze przekladki, nie wiekszej niz seryjnie
- niezawodnosci silnika
- odpornosci na calodzienne katowanie bez problemow z przegrzewaniem
- dostepnych modyfikacjach i relatywnie tanich czesci zamiennych
- ilosci dostepnych informacji o silniku i mod'ach
- pozostaniu przy jak najwiekszej ilosci seryjnych elementow i rozwiazan jak np. skrzynia czy polozenie maglownicy

Ostatecznie, zainspirowany tematem takich przekladek zza oceanu(kmiata), zdecydowalem sie na K20a2 z EP3 TypeR.
Silnik dorownuje dopracowaniem i efektywnoscia slynnemu b16 i na moje szczescie, w przeciwienstwie do niego, kreci sie w odpowiednia dla swapu strone:)
Mam w Poznaniu, na miejscu ludkow ogarnietych w temacie Hondy lacznie z kilkoma silnikami do wyboru wiec powinno pojsc latwiej.
W bonusie bedzie krecenie silnika powyzej 8000rpm no i zarty w stylu VTEC kicked in, yo!
Załączniki
MG_9715_2.jpg
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

13 mar 2017, 18:50

Pierwszy element ukladanki dotarl wlasnie z wysp. Od czegos trzeba zaczac.
Załączniki
IMG_20170313_161557.jpg
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 mar 2017, 19:29

a ja myslalem ze swap jest juz na ukonczeniu ;)

ciezko mi sobie wyobrazic jak to bedzie zasuwac w twoich rekach, pamietam jak mnie przewiozles na Debrznie 1.6 :shock:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

13 mar 2017, 21:02

Super plan, sam mam podobny ;)
Czekam na kolejne update'y ;)
Powodzenia!
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 mar 2017, 21:43

S2kmiata:D?
Swietna sprawa.
Ps. Tarczy 225mm nie widu:/ chyba poszlo z zlomexem. ale jeszcze pogrzebie w poszukiwaniu.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

13 mar 2017, 21:52

K20 inside - Dobry wybór co do motoru :kciuk:
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

13 mar 2017, 22:11

remik pisze:K20 inside - Dobry wybór co do motoru :kciuk:
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
U ciebie w mx-5 juz siedzi?

grzes pisze:S2kmiata:D?
Swietna sprawa.
Ps. Tarczy 225mm nie widu:/ chyba poszlo z zlomexem. ale jeszcze pogrzebie w poszukiwaniu.
Dokladniej k20, bo motorowni z s2k nie chce, mniej idiotoodporny:) Ta tarcza sprzegla 225mm wlasnie tu sie przyda. Chyba nie zaden rarytas?

Sowaone pisze:Super plan, sam mam podobny ;)
Czekam na kolejne update'y ;)
Powodzenia!
Kolejne update'y beda, choc pewnie rozlozone troche w czasie. Narazie kolekcjonuje graty, to ta przyjemna czesc:)

Alex pisze:a ja myslalem ze swap jest juz na ukonczeniu ;)

ciezko mi sobie wyobrazic jak to bedzie zasuwac w twoich rekach, pamietam jak mnie przewiozles na Debrznie 1.6 :shock:
Ja bym powiedzial, dobrze ze w ogole sie zdecydowalem:) Prawy masz zaklepany na mmc
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

13 mar 2017, 22:16

Tak prezentuja sie sanki/rama od Claire z Crapengineering.
Wazy toto 9,5kg czyli juz na starcie 5,5kg oszczednosci na przodzie wzgledem serii.
Po dopasowaniu silnika beda dospawane lapy z poliuretanowymi mocowanimi, a calosc pojdzie do lakierowania proszkowo.
Załączniki
IMG_20170313_163147.jpg
IMG_20170313_163130.jpg
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2017, 6:32

W jakiej to klasie teraz będzie jeździć? :) Już nie seria, a jeszcze nie doładowana:) Dobry pomysł na spełnienie dwóch marzeń na raz.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

14 mar 2017, 6:46

Mega projekt :) Będę śledził :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 mar 2017, 6:48

Uuuu fajnie sie zaczyna :kciuk: kibicuje 8-) miło, że w EU da się zakupić gotowa ramę pod silnik, swoją droga ciekawa nazwa firmy :ryjezesmiechu:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 9:36

Fiveopac pisze:Uuuu fajnie sie zaczyna :kciuk: kibicuje 8-) miło, że w EU da się zakupić gotowa ramę pod silnik, swoją droga ciekawa nazwa firmy :ryjezesmiechu:
Wbrew temu co moglaby nazwa sugerowac dogadalem sie z Claire szybko a calosc wydaje sie byc pospawana bardzo poprawnie i z elementow cietych laserem.
Poprosilem tez na specjalne zyczenie o wersje do NA z udoskonalaona geometria zawieszenia od NB co wymagalo wykoniana nowego wzornika.

MarekJ pisze:Mega projekt :) Będę śledził :)
Jestem rownie podekscytowany. Do tego stopnia ze ogladam na yt onboardy civikow kreconych do 10k rpm ;)

czester_ pisze:W jakiej to klasie teraz będzie jeździć? :) Już nie seria, a jeszcze nie doładowana:) Dobry pomysł na spełnienie dwóch marzeń na raz.
Wydaje mi sie ze klasa "doladowana" MMC przyjmuje tez wszystkiego rodzaju przekladance.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 mar 2017, 10:01

Jest różnica w sankach pomiędzy NA a NB?
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 10:23

autopaga pisze:Jest różnica w sankach pomiędzy NA a NB?
Dodatkowy otwor montazowy i co wazniejsze wiekszy mozliwy kat wyprzedzenia zwrotnicy przy zachowaniu tego samego negatywu.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

14 mar 2017, 10:28

Dodatkowy otwor montazowy i co wazniejsze wiekszy mozliwy kat wyprzedzenia zwrotnicy przy zachowaniu tego samego negatywu.


co daje jakies +50mm.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

14 mar 2017, 10:46

U.S.U.L pisze:
remik pisze:K20 inside - Dobry wybór co do motoru :kciuk:
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
U ciebie w mx-5 juz siedzi?


U mnie siedzi już w Integrze - rozmawialiśmy na Bednarach :mrgreen:
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

14 mar 2017, 11:00

Temat dodany do obserwowanych i trzymam kciuki za udany projekt.
Patrząc na zalety k20 to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór do mx5 jeśli ktoś chce się bawić w swapy. Co jak co, ale hondzie trzeba przyznać że małe silniki to potrafią robić.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 11:51

remik pisze:
U.S.U.L pisze:
remik pisze:K20 inside - Dobry wybór co do motoru :kciuk:
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
U ciebie w mx-5 juz siedzi?


U mnie siedzi już w Integrze - rozmawialiśmy na Bednarach :mrgreen:
Ahh, myslalem ze cos nowego sie urodzilo:)
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 11:54

D4C pisze:Temat dodany do obserwowanych i trzymam kciuki za udany projekt.
Patrząc na zalety k20 to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór do mx5 jeśli ktoś chce się bawić w swapy. Co jak co, ale hondzie trzeba przyznać że małe silniki to potrafią robić.
Trudno sie nie zgodzic, tyle ze ja mam juz klapki na oczach :slinotok:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 mar 2017, 12:28

[quote=U.S.U.L]Dodatkowy otwor montazowy i co wazniejsze wiekszy mozliwy kat wyprzedzenia zwrotnicy przy zachowaniu tego samego negatywu.[/quote]
grzes pisze:co daje jakies +50mm.


+50mm gdzie? ET ?

USUL, kiedy zaczynasz prace? W tym roku widzimy sie jeszcze w klasie 1.6 ?
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 16:47

Qbatron pisze:USUL, kiedy zaczynasz prace? W tym roku widzimy sie jeszcze w klasie 1.6 ?
Patrzac realnie wydaje mi sie na pierwsza runde w kwietniu bedzie jeszcze po staremu:)
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 18:00

Kolejny element ukladanki. Rdzen 50mm.
Załączniki
IMG_20170314_134312.jpg
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

14 mar 2017, 21:56

U.S.U.L pisze:Wazy toto 9,5kg czyli juz na starcie 5,5kg oszczednosci na przodzie wzgledem serii.
.


Oki, dobra - a policzyłeś ile silnik K20 będzie cięższy od serii NA ?
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 22:31

remik pisze:
U.S.U.L pisze:Wazy toto 9,5kg czyli juz na starcie 5,5kg oszczednosci na przodzie wzgledem serii.
.


Oki, dobra - a policzyłeś ile silnik K20 będzie cięższy od serii NA ?
Ciezko znalezc wiarygodne zrodlo, ale wedlug kolektywnej informacji z netu k20a2 wazy 275lbs czyli 125kg. Moje 1.6 B6ZE(RS) wazy w okolicach 280lbs, wiec wychodzi prawie to samo. 1.8 oczywiscie juz wiecej.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

14 mar 2017, 22:46

U.S.U.L pisze:Ciezko znalezc wiarygodne zrodlo, ale wedlug kolektywnej informacji z netu k20a2 wazy 275lbs czyli 125kg. Moje 1.6 B6ZE(RS) wazy w okolicach 280lbs, wiec wychodzi prawie to samo. 1.8 oczywiscie juz wiecej.


hmm, ciekawe ile z osprzętem - ale to byłaby dobra wiadomość. Nieoficjalnie mam info - że K seria jest z osprzętem cięższą od B serii , co mnie trochę martwiło . Tym bardziej stawiam - że seria NA powinna być sporo lżejsza , ale być może te mazdowskie jednostki są po prosu takie ciężkie ...
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

15 mar 2017, 9:22

remik pisze:
U.S.U.L pisze:Ciezko znalezc wiarygodne zrodlo, ale wedlug kolektywnej informacji z netu k20a2 wazy 275lbs czyli 125kg. Moje 1.6 B6ZE(RS) wazy w okolicach 280lbs, wiec wychodzi prawie to samo. 1.8 oczywiscie juz wiecej.


hmm, ciekawe ile z osprzętem - ale to byłaby dobra wiadomość. Nieoficjalnie mam info - że K seria jest z osprzętem cięższą od B serii , co mnie trochę martwiło . Tym bardziej stawiam - że seria NA powinna być sporo lżejsza , ale być może te mazdowskie jednostki są po prosu takie ciężkie ...
To niby wagi z osprzetem bez skrzyn. Jakby nie patrzec aluminiowy blok i miska w k20a2 vs zeliwny b6ZE. Przyjdzie czas to postaram sie porownac jak to w rzeczywistosci wyglada.
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2017, 14:42

A co z wydechem robisz?

Skrzynia z mx5 podchodzi p&p do tego silnika?
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

15 mar 2017, 16:19

MarekJ pisze:A co z wydechem robisz?

Skrzynia z mx5 podchodzi p&p do tego silnika?


raczej na pewno nie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

15 mar 2017, 19:36

Byłoby mega fajnie, jakbyś jakiś kosztorys też prowadził - kupiłem sobie rok temu MX5, miał być zwykły dupowóz. I był. Dopóki się z dziewczyną nie rozstałem w lipcu. Od tej pory cały hajs ładuję w auto, cały czas spędzam albo w pracy albo w aucie :lol: Nigdy nie chciałem obniżanego auta - kupiłem gwint, niby jest nisko niby z nowym kołem jest fitment ale kusi mnie żeby wywalić plastikowe osłony nadkoli i zejść niżej :lol: Niby 1.6 mi wystarcza, ale od jakiś dwóch tygodni coś mi się stało w głowę i chodzi za mną albo swap (rozważałem 13B REW albo K20 właśnie), albo dmuchanie (+ swap na BP) :lol: Chyba zachorowałem na nieuleczalną zakaźną chorobę pod tytułem mazda miata :twisted: Miało być po sezonie lakierowanie całości, ale kurcze coś mnie ciągnie na ciemną stronę mocy, także kibicuję mocno bo jak nie wyzdrowieję to czeka mnie to samo :lol:
Obrazek
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

15 mar 2017, 20:07

Sowaone pisze:
MarekJ pisze:A co z wydechem robisz?

Skrzynia z mx5 podchodzi p&p do tego silnika?


raczej na pewno nie ;)
Wydech bedzie budowany od podstaw. Caly czas mysle o wykorzystaniu czesci seryjnego kolektora wydechowego od jakiegos silnika serii k czy moze z f20c (s2000), tak zeby odciac i poprowadzic reszte zaraz za miska na druga strone(k seria ma na odwrot kolektory wzgledem miaty).

Skrzynia zostaje seria mx-5 polaczona z silnikiem za pomoca wyfrezowanego adaptera.

Kosztorys to cos czego wole nie byc swiadmy, ale tak na boku prowadze:)
ODPOWIEDZ