K20a2 Swap, Czyli VTEC Just Kicked In Yo!

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

16 mar 2017, 10:58

+50mm gdzie? ET ?

wymiar zew ;-) w porownaniu do wozka NA.




koszta? e co tam duzo liczyc. 25-30k. :mrgreen:
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

16 mar 2017, 11:15

grzes pisze:koszta? e co tam duzo liczyc. 25-30k. :mrgreen:
Docelowo chcialbym zmiescic sie w polowie tej kwoty :roll:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

16 mar 2017, 11:35

nie rob nadzieji potencjalnym interesariuszom...

1. kupiles tanio motor.. albo "miales"?
2. robisz wszystko sam?



motorownia, cutom dolot, wydech, SA sterowanie?, adaptacja osprzetu, wozek, adapter skrzyni + przeniesienie napedu...
12-15k. no bylby mega wynik.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2017, 11:40

Jak to mi wszyscy jeszcze 4 m-ce temu mówili. Pomyśli ile to będzie kosztować i pomnóż przez 2:D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

16 mar 2017, 12:46

grzes pisze:nie rob nadzieji potencjalnym interesariuszom...

1. kupiles tanio motor.. albo "miales"?
2. robisz wszystko sam?



motorownia, cutom dolot, wydech, SA sterowanie?, adaptacja osprzetu, wozek, adapter skrzyni + przeniesienie napedu...
12-15k. no bylby mega wynik.
Wyjdzie pewnie blizej 15k. Faktycznie oferte na kompletny silnik udalo sie niejako "po znajomosci" za cztery kola otrzymac.
Zarowno adapter miedzy skrzynia a motorem, kolo zamachowe i dolot chce wykonac tanio we wlasnym zakresie. Spora czesc robocizny na moich barkach, do tego zlecam pospawanie lap motoru, wydechu i polaczenia wiazek w jednym miejscu. Sa w planach oszczednosci takie jak wykorzystanie uzywanej tarczy sprzegla i obicie kevlarem czy ITB z motocyklowych przepustnic.

czester_ pisze:Jak to mi wszyscy jeszcze 4 m-ce temu mówili. Pomyśli ile to będzie kosztować i pomnóż przez 2:D
Nie krakac prosze;)
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

16 mar 2017, 13:16

U.S.U.L pisze:ITB z motocyklowych przepustnic.


No nie wiem. Z dedykowanymi zestawami trzeba się czasami natrudzić żeby działało to jak powinno, a co dopiero takie rozwiązanie.
Ale też nie chcę zniechęcać, bo ciekaw jestem czy Ci się uda. Tak więc działaj i trzymaj się założeń.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

16 mar 2017, 22:25

D4C pisze:
U.S.U.L pisze:ITB z motocyklowych przepustnic.


No nie wiem. Z dedykowanymi zestawami trzeba się czasami natrudzić żeby działało to jak powinno, a co dopiero takie rozwiązanie.
Ale też nie chcę zniechęcać, bo ciekaw jestem czy Ci się uda. Tak więc działaj i trzymaj się założeń.
Lubie wyzwania. Zawsze mozna zalozyc zwykly kolektor jak nic z tego nie wyjdzie.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

16 mar 2017, 22:47

Przyszla z UK tarcza cierna 225mm. Jak tylko zjawia sie kola zamachowe k20 i mx-5 przeystepuje do pomiarow i projektuje lekki, aluminiowy zamach hybryde.
Załączniki
IMG_20170316_131701.jpg
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

18 mar 2017, 11:32

To tez sie przyda:)
Troche wybieglem w przyszlosc za daleko na tym etapie ale kusilo strasznie i nic przy tym nie trzeba dlubac czy modzic..
15" srednica i 8 cali szerokosci zeby skleilo ladnie
Załączniki
IMG_20170316_131856.jpg
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2017, 13:25

Advany? :slinotok:
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

18 mar 2017, 17:25

A to nie Volk CE28N? Yedwabiste!!! :kciuk:
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

18 mar 2017, 17:47

Na VOLKach chyba by nie dali napisu JAPAN DESIGN :bang: Strzelam w ciemno że to Japan Racing JR5 :roll:
Obrazek
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2017, 18:01

Kucizna :slinotok:

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

19 mar 2017, 9:12

luki_92_92 pisze:Na VOLKach chyba by nie dali napisu JAPAN DESIGN :bang: Strzelam w ciemno że to Japan Racing JR5 :roll:
Bingo! Nie ten budzet zeby na japonska kucizne sobie pozwolic:) Mialo byc relatywnie tanio, szeroko i lekko przede wszystkim.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 mar 2017, 9:20

Ale zajawa, mocno kombinowalem swojego czasu jakby zrobic taki swap u siebie. Kibicuje i bede uwaznie sledzil postepy - przecierasz nam wszystkim szlaki :-) Mam nadzieje ze znajdziesz jakas opcje zrobienia adapterow skrzyni i dolotu na miejscu.

Swoja droga, czemu nie K24?

Jakby ktos byl ciekawy, mam orientacyjna rozpiske kosztow przy uzyciu gratow z Kmiata:

K24A3/K24Z3 3000 PLN
Oil pickup line 3000 PLN
Adapter skrzyni 2000 PLN
Sprzeglo z B1500 1200 PLN
Kolo zamachowe 1500 PLN
Skrzynia I dyfer 2000 PLN
Sanki od Claire 2000 PLN
EMU 2000 PLN
Kabelkologia 2000 PLN
Dolot od S2000 I adapter 1500 PLN
Wydech 500 PLN
Total 20700 PLN
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

22 mar 2017, 9:37

Adapter i kolo zamachowe projektuje samemu. O ile wszystko zadziala i bedzie pasowalo mozliwe ze uda sie zaoferowac taki "kit" dla chetnych.
k24 odpada poniewaz chce startowac w klasach do 2l pojemnosci no i jakos przemawiaja do mnie wyzsze obroty k20.

Jesli chodzi o liste to czesc pozycji musiala byc po jakims niezlym kursie i bez uwzglednianaia cla/vatu ;)
Paulie pisze:Ale zajawa, mocno kombinowalem swojego czasu jakby zrobic taki swap u siebie. Kibicuje i bede uwaznie sledzil postepy - przecierasz nam wszystkim szlaki :-) Mam nadzieje ze znajdziesz jakas opcje zrobienia adapterow skrzyni i dolotu na miejscu.

Swoja droga, czemu nie K24?

Jakby ktos byl ciekawy, mam orientacyjna rozpiske kosztow przy uzyciu gratow z Kmiata:

K24A3/K24Z3 3000 PLN
Oil pickup line 3000 PLN
Adapter skrzyni 2000 PLN
Sprzeglo z B1500 1200 PLN
Kolo zamachowe 1500 PLN
Skrzynia I dyfer 2000 PLN
Sanki od Claire 2000 PLN
EMU 2000 PLN
Kabelkologia 2000 PLN
Dolot od S2000 I adapter 1500 PLN
Wydech 500 PLN
Total 20700 PLN
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 mar 2017, 10:24

Jakos w tamtym roku skladalem te liste, wiec moze byc nieco zanizona, no i fakt - nie uwzglednia cla ;-)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 mar 2017, 10:24

K20A2 będzie chyba droższy - jeśli ktoś nie ma dobrego źródła. Co do obrotów - zgadzam się , choć mocowo lepsza
na pewno hybryda ..
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

23 mar 2017, 9:01

W ruch poszla suwmiarka. Musze dokladnie pomierzyc plaszczyzny polaczenia silnika z seryjna skrzynia mx-5 oraz obydwa kola zamachowe tak zeby zaprojektowac od podstaw adapter i hybrydowy zamach.

W miedzyczasie przyszlo kilka dodatkowych gratow. Stalowa miska od k24, ktora bedzie pozniej podczas przymiarek w komorze silnika odpowiednio nacieta i pospawana pod maglownice oraz gumowe tuleje bedace czescia mocowan silnika.
Załączniki
IMG_20170322_104036.jpg
IMG_20170322_104011.jpg
IMG_20170322_104002.jpg
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

27 mar 2017, 21:55

Wstepne przymiarki do ITB.
Po kilku godzinach spedzonych na poszukiwaniu informacji o mozliwosci zastosowania przepustnic z mototyckli wybor padl na throttle body z Suzi TL1000.
Jako ze sa z silnika v2 zakupilem 2 komplety i kombinuje jak polaczyc to w calosc i pozenic z glowica.
Opcja 4 przepustnic w rzedzie z Hayabusy byla kuszaca i wymagalaby o wiele mniej przygotowan i modzenia ale srednica za mala.
Załączniki
IMG_20170323_171757.jpg
mrcrx
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2017, 20:23
Model: Inny

30 mar 2017, 20:37

Siema, świetny projekt któremu mocno kibicuje, sam jestem fanem marki Honda oraz ich silników. Co do ITB, nie myślałeś użyć TB z Hondy CBR 1100 Blackbird? Jest to jedna z wiekszych przepustnic, oraz nie wiem jak do silników K serii, lecz do silników z B serii nawet pasowały wtyczki. Będe śledził temat. Pozdro
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

03 kwie 2017, 9:36

mrcrx pisze:Siema, świetny projekt któremu mocno kibicuje, sam jestem fanem marki Honda oraz ich silników. Co do ITB, nie myślałeś użyć TB z Hondy CBR 1100 Blackbird? Jest to jedna z wiekszych przepustnic, oraz nie wiem jak do silników K serii, lecz do silników z B serii nawet pasowały wtyczki. Będe śledził temat. Pozdro
Dzieki. Przepustnice od tl1000 wydaja sie byc idealne pod K serie jesli o srednice chodzi. Nie wiem jak wymiary tych z cbr 1100 ale B seria nie wymaga tak duzych srednic przepustnic. Bedzie troche dlubania zeby zintegrowac w calosc ale mysle ze efekt powinien byc zadowalajacy.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

04 kwie 2017, 20:28

A tak wygladac bedzie kolo zamachowe i adapter. Teraz tylko znalezc kumatego wykonawce i miec nadzieje ze bedzie pasowalo za pierwszym razem.
Załączniki
adapter_01.jpg
flywheel_01.jpg
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 kwie 2017, 5:19

Jak mierzyłeś rozstawy otworów w skrzyni i bloku?
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

05 kwie 2017, 7:57

nickesh v2.0 pisze:Solidworks?
Zgadza sie. Niesamowite narzedzie, od miesiaca juz poznaje mozliwosci a potencjal ciagle czlowieka zaskakuje.

RS pisze:Jak mierzyłeś rozstawy otworów w skrzyni i bloku?
Przyznam ze to bylo najtrudniejsze zadanie i spedzilem dwa dni z suwmiarka w reku.
Pozyczylem goly blok silnika i krok po kroku rozgryzlem "system" tak ze wszystko pasowalo co do milimetra. Ze skrzynia od mx-5 bylo troche trudniej bo wal niejako "wisi" w powietrzu bez punktow referencji, ale finalnie tez udalo sie zdjac wymiary.
Znajac srodki osi obu elementow, kat pochylenia silnika wzgledem skrzyni, grubosc adaptera, pozycje zamachu mx5 na wale skrzyni i zamachu k20 na wale korbowym udalo sie sprecyzowac grubosc hybrydowego kola zamachowego.
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

05 kwie 2017, 13:58

U.S.U.L pisze: Pozyczylem goly blok silnika i krok po kroku rozgryzlem "system" tak ze wszystko pasowalo co do milimetra. Ze skrzynia od mx-5 bylo troche trudniej bo wal niejako "wisi" w powietrzu bez punktow referencji, ale finalnie tez udalo sie zdjac wymiary.
Znajac srodki osi obu elementow, kat pochylenia silnika wzgledem skrzyni, grubosc adaptera, pozycje zamachu mx5 na wale skrzyni i zamachu k20 na wale korbowym udalo sie sprecyzowac grubosc hybrydowego kola zamachowego.


Obrazek

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

06 kwie 2017, 3:06

Na dokladke adapter do przepustnic ITB. Do niego przykrecane beda plastikowe krocce ktore polacza glowice z przepustnicami od Suzuki TL1000.
Załączniki
intake_final.jpg
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 kwie 2017, 12:52

Wygląda to bardzo obiecująco, ale też ryzykownie. Produkowałeś już kiedyś takie rzeczy? Bo widzę, że masz do tego pewną rękę.

Z czystym sumieniem będzie można przykleić sticker: "Build not bought." :kciuk:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 kwie 2017, 13:13

Z czego chcesz robic zamach?
Dobrze widze ze to ma byc alu+ okladzina..? Waga? Na pierwszy rzut wyglada dosyc przewymiarowanie..

Napisz ile Ci za niego krzykna. Jestem ciekaw.
Wg stawek na jakich ja pracuje to widze tam ~2500zl-3000zl net.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ