Rozmiar chłodnicy oleju

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2016, 10:34

Jeszcze miesiąc temu nie pomyślałbym, że będę tu pisał:D

Czy ktoś z was się orientuje jaki rozmiar chłodnicy oleju wybrać do miaty zakładając, że będzie chłostana na torze?
Gdzie ją umieszczaliście w swoich projektach?

Znalazłem takie zestawy, cena za nie też jest spoko więc są warte zainteresowania. Gość dorabia przewody i wszystko na wymiar.

https://www.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.olx.pl%2Foferta%2Fzestawy-chlodnic-oleju-jdmgarage-honda-toyota-bmw-nissan-subaru-jdm-CID5-IDa3Nv7.html%23a90200d29d&h=6AQGghedr
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 lis 2016, 12:42

Miałem w niebieskiej 6 rzędów z podkładką bez termostatu, a potem wsawiłem 16 rzędów i podkładkę z termostatem. Generalnie 6 rzędów za mała 16 za duża bo olej przy normalnej jeździe miałem na poziomie 80 stopni. Małą chłodnicę miałem ostatnią, a dużą pomiędzy intercoolerem a chłodnicą wody. Teraz dałbym 12 rzędów, z podkładką z termostatem lub patentem andyiego z pompą elektryczną + odpalanie pompki po przekroczeniu odpowiedniej temp.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2016, 13:09

;)
Ja bym zainwestowal te pieniadze w porzadne chlodzenie wody, z tym problemu temp. Oleju absolutnie nie powinno byc.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2016, 14:39

Re-route będzie zrobiony, to na bank. Do tego gruba chłodnica już jest i dwa wentylatory.
Ale jak już wszystko będzie rozebrane a chłodnica kosztuje 500zł to nie ma sensu robić to dwa razy.

Myślałem nad 9-rzędową i oczywiście podkładka z termostatem.

Autopaga dzięki za wskazówki, wydaje mi się jednak, że pompka to gorszy pomysł bo olej cały czas będzie w dużym obiegu i istnieje ryzyko niedogrzania auta przy normalnej jeździe. W dalszym ciągu będzie to 50/50 (tor/droga).
Natomiast nie chcę czyścić silnika bo "kolejny raz wypluł olej na torze".
Pamiętam wszystkie takie wymiociny na MMC włącznie z Twoimi Grzesiek :D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 lis 2016, 15:13

Pompkę uruchamiasz gdy temperatura oleju przekroczy zadaną.

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2016, 16:18

Moje speedowe olejo rzyganie nie mialy nic wspólnego z temp -> odma mazdaspeed fabrycznie ma tendencje do "zassania" na zakręcie, to sie u mnie stalo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2016, 16:38

Nie polecam podkładek wymuszajacych przepływ przez chłodnice, niezależnie czy z termostatem czy bez.

Przykład:
Olej 15w60 Millers
1. Ciśnienie oleju z podkładką Mocala z termostatem po rozgrzaniu oleju ~1.0bar@1000obr oraz ~2,5bar@4000obr. Ciśnienie spadało na łeb na szyję w momencie otwierania termostatu.
Kiedy olej miał poniżej 70 stopni ciśnienie było przynajmniej 50% wyższe.
2. Ciśnienie bez podkładki -> ~2.0bar@1000obr, >4bar@4000obr.

Wnioski pozostawiam czytającym :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2016, 21:06

Mayk ale jakąś podkłądkę masz tylko rozumiem, że bez termostatu tak?
Nie ma problemu z niedogrzaniem się oleju przy normalnej jeździe do 3000 rpm?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2016, 21:13

Raczej chodziło mi o to, że wymuszenie przepływu oleju o dodatkowe 1,5m zawsze będzie powodowało duże spadki ciśnienia. Po prostu uważam używanie jakichkolwiek podkładek za zły pomysł.

Wziąć pompą elektryczną olej prosto z miski i przez chłodnice z powrotem do miski - brak wpływu na zasilanie silnika olejem.
Uruchomienie pompy po przekroczeniu temperatury i wyłączenie jak spadnie :)
110@???KM
134@???Nm
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2016, 21:16

Dwa krućce wspawane w miskę olejową + elektryczna pompa oleju starowana z emu, czy tam jakoś z czujnika temp. oleju. + chłodnica i już.
Podkładki wszelakie pod filtr zabierają ciśnienie.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2016, 21:46

Mayk pisze:Raczej chodziło mi o to, że wymuszenie przepływu oleju o dodatkowe 1,5m zawsze będzie powodowało duże spadki ciśnienia. Po prostu uważam używanie jakichkolwiek podkładek za zły pomysł.

Wziąć pompą elektryczną olej prosto z miski i przez chłodnice z powrotem do miski - brak wpływu na zasilanie silnika olejem.
Uruchomienie pompy po przekroczeniu temperatury i wyłączenie jak spadnie :)


Bo tak jest, jak pompa nie wyrabia (tak duże spadki raczej wskazują już na problem z samą pompą, ale nie będę polemizował bo nie wiem jakiej pojemności był osiągnięty układ), a zwiększa się układ o 100 albo więcej procent pojemności. Po to zrobili między innymi tą pompę (którą nota bene masz, więc problemu być nie powinno):

https://www.flyinmiata.com/high-volume-oil-pump.html

Ale podzielam zdanie Grzesia - gruba chłodnica wody, termostat otwierający się przy niższej niż standardowa temperaturze (np. 85'C), dobry płyn + water wetter i nie zauważysz problemu z temperaturą oleju w najbardziej upalne dni przy ostrym chłostaniu.

czester_ pisze:Re-route będzie zrobiony, to na bank.


Czekam, aż ktoś po tym zabiegu przejedzie 100 tys. km i pokaże, jak wygląda pierwszy cylinder. Moim zdaniem będzie wyglądał podobnie albo gorzej, do 4 cylindra bez re-routa. Ale to tylko moje zdanie.

czester_ pisze:Nie ma problemu z niedogrzaniem się oleju przy normalnej jeździe do 3000 rpm?


I znowu dochodzimy do punktu, w którym chłodnica wodna która jest standardem w 1.8 jest dużo lepsza, niż jakiekolwiek inne rozwiązania - olej nagrzewa się bardzo szybko, dzięki wodzie.

PS Alternatywnie ciekawą opcją są grube chłodnice z automatów ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 lis 2016, 22:12

Alternatywnie ciekawą opcją są grube chłodnice z automatów ;)


Ree będzie badał ten temat w praktyce.

Czekam, aż ktoś po tym zabiegu przejedzie 100 tys. km i pokaże, jak wygląda pierwszy cylinder. Moim zdaniem będzie wyglądał podobnie albo gorzej, do 4 cylindra bez re-routa. Ale to tylko moje zdanie.


Wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego tak uważasz, skoro pierwszy cylinder dostaje najzimniejszą wodę, reroute czy nie i tak 4 będzie miał najgoręcej. Druga kwestia jest taka, że ten silnik został pierwotnie zaprojektowany pod wyjście na chłodnicę z tyłu bloku o czym świadczy wejście na czujnik temperatury i frezik na termostat.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2016, 22:40

autopaga pisze:Wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego tak uważasz, skoro pierwszy cylinder dostaje najzimniejszą wodę, reroute czy nie i tak 4 będzie miał najgoręcej. Druga kwestia jest taka, że ten silnik został pierwotnie zaprojektowany pod wyjście na chłodnicę z tyłu bloku o czym świadczy wejście na czujnik temperatury i frezik na termostat.


Przepływ cieczy - uważam, że bez ograniczenia przepływu do kolejnych cylindrów pierwszy będzie miał hot-spota. W oryginalnym układzie istnieje przepływ z tyłu do chłodnicy przez chłodnicę oleju. W tym wypadku blokujesz całkowicie przepływ wody od przodu bloku. Ale to moja opinia, dlatego chciałbym taki silnik pomacać i zobaczyć, czy jest to słuszne podejrzenie czy nie. Bardzo możliwe, że błędne.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2016, 23:42

Fajna rozmowa się rozwinęła! Widać, że nie ma jednego rozwiązania a wręcz każdy ma swoje.

W sumie chlodnicę zawsze można dołożyć, patent z pompą do miski teraz ma sens.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

30 gru 2016, 14:41

dmk pisze:
Ale podzielam zdanie Grzesia - gruba chłodnica wody, termostat otwierający się przy niższej niż standardowa temperaturze (np. 85'C), dobry płyn + water wetter i nie zauważysz problemu z temperaturą oleju w najbardziej upalne dni przy ostrym chłostaniu.


Bazując na swoich testach w NB niestety nie potwierdzam. Miałem u siebie chłodnicę wody o 50mm grubości rdzenia. Do tego cooling re-route i termostat 82st C. W najcięższych warunkach w lecie w 30st upale na Torze Poznań temp. wody nie przekraczała 95st podczas gdy temp. oleju po dwóch kółkach przekraczała 130st. Bez chłodniczki oleju się nie da.

Przy czym mówimy tu o zmodowanym i doprężonym silniku 1.8. W standardowym zapewne większa chłodnica wody by się sprawdziła. Ciekawe jest to, że nawet seryjne 1.8 po chłostaniu lubi zapiekać pierścienie i puszczać olej - z moich doświadczeń w tych silnikach obowiązkowo należy dołożyć większą chłodnicę wody lub cooling re-route jeśli ktoś chce pojeździć ostro więcej niż dwa sezony bez otwierania silnika.

Z powyższej dyskusji wyciągam też wniosek, że obowiązkowo muszę doinstalować miernik ciśnienia oleju. Dam znać jakie wyniki u mnie z chłodniczką oleju i podstawką z termostatem.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 gru 2016, 17:16

Pomiar temperatury oleju rozumiem ale po co cisnienie? IMHO Jesli z dowolnego powodu cisnienie zaniknie podczas upalania nawet na moment to po silniku raczej. A tak w ogole to do upalania inne wskazniki jak te z glosnym alarmem sa bessęsu. Pamietam jak na Poznaniu ustawilem w Szuwaru ma poczatek alarm blyskowy na 105st, zorientowalem sie ze cos miga jak bylo 115 ;-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 gru 2016, 19:53

artek pisze:Bazując na swoich testach w NB niestety nie potwierdzam. Miałem u siebie chłodnicę wody o 50mm grubości rdzenia. Do tego cooling re-route i termostat 82st C. W najcięższych warunkach w lecie w 30st upale na Torze Poznań temp. wody nie przekraczała 95st podczas gdy temp. oleju po dwóch kółkach przekraczała 130st. Bez chłodniczki oleju się nie da.


Jesteś bardzo dobrym materiałem eksperymentalnym. Seryjną chłodniczkę olej/woda masz zostawioną, czy została wyrzucona?

artek pisze:Przy czym mówimy tu o zmodowanym i doprężonym silniku 1.8. W standardowym zapewne większa chłodnica wody by się sprawdziła. Ciekawe jest to, że nawet seryjne 1.8 po chłostaniu lubi zapiekać pierścienie i puszczać olej - z moich doświadczeń w tych silnikach obowiązkowo należy dołożyć większą chłodnicę wody lub cooling re-route jeśli ktoś chce pojeździć ostro więcej niż dwa sezony bez otwierania silnika.


To też słuszna uwaga - masz dość wysiloną jednostkę, szczególnie że to N/A. Wniosków z tego nie będę wyciągał, ale ja po kilku kółkach na torze Poznań (co prawda nigdy w tak ekstremalnych warunkach z temp zewnętrzną!) nie miałem tak wysokich temperatur oleju. Pytanie czy masz wszystkie seryjne plastiki, osłonę pod silnikiem itd.? Interesuje mnie, czy przepływ powietrza jest taki, jak być powinien.

Alex pisze:Pomiar temperatury oleju rozumiem ale po co cisnienie? IMHO Jesli z dowolnego powodu cisnienie zaniknie podczas upalania nawet na moment to po silniku raczej. A tak w ogole to do upalania inne wskazniki jak te z glosnym alarmem sa bessęsu. Pamietam jak na Poznaniu ustawilem w Szuwaru ma poczatek alarm blyskowy na 105st, zorientowalem sie ze cos miga jak bylo 115


artek pisze:Z powyższej dyskusji wyciągam też wniosek, że obowiązkowo muszę doinstalować miernik ciśnienia oleju. Dam znać jakie wyniki u mnie z chłodniczką oleju i podstawką z termostatem.


Patrz wyżej - Mayk rzucił tezę, że podkładka z termostatem + długi obieg oleju przez chłodnicę = spadek ciśnienia oleju.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

31 gru 2016, 0:35

dmk pisze:Jesteś bardzo dobrym materiałem eksperymentalnym. Seryjną chłodniczkę olej/woda masz zostawioną, czy została wyrzucona?

To też słuszna uwaga - masz dość wysiloną jednostkę, szczególnie że to N/A. Wniosków z tego nie będę wyciągał, ale ja po kilku kółkach na torze Poznań (co prawda nigdy w tak ekstremalnych warunkach z temp zewnętrzną!) nie miałem tak wysokich temperatur oleju. Pytanie czy masz wszystkie seryjne plastiki, osłonę pod silnikiem itd.? Interesuje mnie, czy przepływ powietrza jest taki, jak być powinien.


Dla temperatur które podałem cały układ chłodzenia poza tym co wymieniłem był seryjny. Czyli wymiennik ciepła olej-woda pod filtrem oraz wszystkie plastikowe osłonki pozostały nie zmienione.

Dopiero po instalacji chłodnicy oleju wyrzucony został wymiennik a w jego miejsce jest podkładka z termostatem. Zobaczymy jak wypadnie tutaj bilans strat ciśnienia. Mam 19 rowkową chłodnicę (rdzeń 220x140x50) z przewodami 1/2" co też ma wpływ na straty (większy przekrój, mniejsze straty). Inna sprawa, to żeby to dogrzać do 100st w zimę, to muszę jeździć dość dynamicznie. :lol:

Druga kwestia, to gdzie mierzona jest temperatura oleju. U mnie czujnik jest pod filtrem oleju a teraz bez wymiennika praktycznie przy samym bloku. Mierzona w misce olejowej podejrzewam, że pokaże niższe temperatury.

Alex pisze:Pomiar temperatury oleju rozumiem ale po co cisnienie? IMHO Jesli z dowolnego powodu cisnienie zaniknie podczas upalania nawet na moment to po silniku raczej. A tak w ogole to do upalania inne wskazniki jak te z glosnym alarmem sa bessęsu. Pamietam jak na Poznaniu ustawilem w Szuwaru ma poczatek alarm blyskowy na 105st, zorientowalem sie ze cos miga jak bylo 115


Tutaj bardziej chodzi o to, żeby zrobić diagnostykę przed ostrym upalaniem. Jeśli ciśnienie będzie za bardzo spadać to trzeba będzie doinwestować w bardziej wydajną pompę jak wyżej dmk zaproponował lub pokombinować ze zmniejszeniem strat w układzie. Poza tym jak jeździłem wyścigowym maluchem, to miałem na desce rozdzielczej zainstalowane jebutne czerwone światło stopu podłączone do progowego czujnika ciśnienia oleju właśnie, innych przydatnych zegarów poza obrotomierzem brak. :kciuk:
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

18 mar 2017, 23:55

Mayk pisze:Nie polecam podkładek wymuszajacych przepływ przez chłodnice, niezależnie czy z termostatem czy bez.

Przykład:
Olej 15w60 Millers
1. Ciśnienie oleju z podkładką Mocala z termostatem po rozgrzaniu oleju ~1.0bar@1000obr oraz ~2,5bar@4000obr. Ciśnienie spadało na łeb na szyję w momencie otwierania termostatu.
Kiedy olej miał poniżej 70 stopni ciśnienie było przynajmniej 50% wyższe.
2. Ciśnienie bez podkładki -> ~2.0bar@1000obr, >4bar@4000obr.

Wnioski pozostawiam czytającym :)


Moje pomiary ciśnienia w specyfikacji chłodzenia oleju jak wspominałem wyżej. Olej 10W60 Liquimoly.

1. Na zimno czyli termostat podkładki zamknięty:
~4bar@1500obr
~5.5bar@4000obr

2. Na ciepło czyli termostat otwarty z pełnym obiegiem:
~2.5bar@1000obr (~3bar@1500obr)
~4.5bar@4000obr

Patrząc na wyniki, szczególnie na zimno kiedy obieg jest zbliżony do oryginalnego, można pokusić się o wniosek, że podkładka stawia mniejsze opory przepływu oleju niż oryginalny wymiennik ciepła woda-olej. Ma to oczywiście swoje słabe strony, bo takie auto nie powinno poruszać się na krótkich trasach przy małym obciążeniu silnika.

Nie zaobserwowałem u siebie tak drastycznego spadku ciśnienia po otwarciu pełnego obiegu. Tak jak wcześniej wspomniałem może to mieć związek z przekrojem przewodów i samej chlodnicy a raczej mniej ze złączami (mam te najprostsze) i samą podkładką.

Poza tym różnica ciśnienia przy rożnych obrotach jest podobna jak u Mayka.
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

02 kwie 2017, 0:27

Dodam swoje 3 grosze.


U mnie po 50km upalania non-stop (11 kółek Ułęż) temp oleju nie przekracza 115 stopni mimo grzałki w postaci turbiny NIE chłodzonej wodą. Na ten wynik wpływa:
- czysty układ chłodzenia - banał, ale osoby poszukujące przyczyn gotowania się silnika często o tym zapominają, płukanka wynnsa polecana, gdzieś w moim wątku jest opis co i jak
- woda destylowana w układzie chłodzenia - im więcej wody destylowanej tym lepiej, woda najlepiej odprowadza ciepło (przynajmniej tak mi zawsze mówiono), korek chłodnicy odkręcam zawsze jak sprawdzam poziom oleju, warto kontrolować klarowność płynu, oczywiście trzeba pamiętać, żeby wymienić wodny płyn przed zimą
- sprawna, nowa seryjna chłodnica - tak tak nie mam alu tylko normalną chłodnicę koyorad za 2xx zł
- dyfuzor chłodnicy - blacha otaczająca chłodnicę wymuszająca przepływ powietrza
- mały rerout wody z nagrzewnicy - cała woda wchodząca do silnika przechodzi przez chłodnicę - słynne kraniki
- chłodnica oleju 16 rzędów, podkładka bez termostatu... efektywność chłodnicy -8 stopni po zamontowaniu dyfuzora-łapacza powietrza. chłodnica wisi na maglownicy - za każdym razem jak wpadam w oponę robię pod siebie że ją uszkodzę, ale jakoś nie znalazłem na nią miejsca w nadkolach (chłodzenie hamulców) ani między chłodnicą, a IC - tutaj nie widzę możliwości dorobienia do niej dyfuzora

Po 2-3 kółkach na Ułężu 105-110 stopni. 0.9-1 bar doładowania.

Z moich obserwacji wynika, że w tych samych warunkach MOTUL jest zimniejszy niż VALVOLINE o ponad 5 stopni! Mimo wszystko wolę Valvoline - mniej go miata siorbie ;)
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2017, 7:44

Ja na Kaji miałem ponad 120 przy 10*C:/
Fakt nie zamontowalem jeszcze dyfuzora i osłony silnika ale wydaje mi się że chłodnica też niedługo wpadnie.

BTW? Jaja sobie robicie z tym nickiem?:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ