Osłony na rollbar - padding

Czyli, co się stanie kiedy głowa spotka się z rurą? :)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1423
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Bochnia

17 lis 2016, 9:44

"Rura w aucie - kask na głowie" - nie pamiętam już kto mi rzucił takim tekstem ale dało mi to do myślenia.

Ponieważ rolka już zamówiona i jak nic się nie obsunie to w przyszłym tygodniu zabieram się za montaż, badam trochę ten temat.
Na co dzień mam zamiar jeździć w na seryjnych fotelach i w seryjnych pasach.
Najbardziej zastanawia mnie w co przywali moja głowa przy, dość popularnym przyznacie, zdarzeniu - ktoś się zagapi i wjedzie mi w d&#pę - centralnie albo i nie...

Dość popularne osłony (ang. padding).
Od ohydnych piankowych przypiętych na trytytki do takich w skórzanych osłonach jakie robi np. Hard Dod czy Boss Frog.
Zastanawiał się ktoś nad tym?

Obrazek
Obrazek
Jest Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 lis 2016, 10:30

Tak, ja.

Na wiosnę chcę dać do obszycia rolla alcantarą (oryginalną) podbitą pianką. Kolor wiadomy.

PS Ktoś już go obszył skórą i też bardzo dobre wrażenie to robiło (nie był to gotowy produkt - robił to tapicer na zamówienie).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2016, 10:33

dmk pisze:podbitą pianką

Jakąś konkretną? Pianki tapicerskie nawet te o wysokich indeksach twardości są mimo wszystko miękkie w porównaniu do "paddingów", które montuje się np. na klatkach.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

17 lis 2016, 11:01

Jeśli już się decydować na takie coś, to imo warto po prostu kupić otulinę dedykowaną (do wyboru, do koloru, dosłownie ;)). Nawet taka otulina jest liczona na sytuację, gdy głowa jest chroniona kaskiem, ale na pewno z nią kontakt z rurą będzie łagodniejszy... Mój ulubiony przykład to Revlimiter, któremu pianka uratowała głowę, ale i tak zaliczył solidny wstrząs.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 lis 2016, 12:37

A wy poważnie głowę chcecie "tjuningowyn" kawałkiem skóry chronić ?
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1423
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Bochnia

17 lis 2016, 15:01

remik pisze:A wy poważnie głowę chcecie "tjuningowyn" kawałkiem skóry chronić ?


1. nie chodzi o skórzany pokrowiec tylko siedzące pod nim otuliny stosowane w klatkach
2. tak, daję sobie sprawę że w aucie z klatką jeździ się w kasku, szelkach i kuble
3. wydaje mi się jednak że w razie "W" lepiej spotkać się z absorbującą energię okładziną niż stalową rurą
4. nie twierdzę, że to ma sens tylko szukam wiedzy
rsmx5 pisze:Zastanawiał się ktoś nad tym?

5. nie zrezygnuję z tego powodu z rollbara, ale jeżeli można coś poprawić to czemu nie
Jest Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 lis 2016, 18:33

tez o tym myslałem ale nie wpadlem na idealne rozwiazanie. nie wiem tez jak bedzie z montowaniem dachu jezeli rollbar s7e pogrubi o te 3-4cm
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 lis 2016, 20:10

rsmx5 pisze:
remik pisze:A wy poważnie głowę chcecie "tjuningowyn" kawałkiem skóry chronić ?


1. nie chodzi o skórzany pokrowiec tylko siedzące pod nim otuliny stosowane w klatkach
2. tak, daję sobie sprawę że w aucie z klatką jeździ się w kasku, szelkach i kuble
3. wydaje mi się jednak że w razie "W" lepiej spotkać się z absorbującą energię okładziną niż stalową rurą


Niestety, zmieniłeś profil swojego auta na torowe- co niesie za sobą pewne konsekwencje. Jazda bez kasku który chroni głowę - to w tym wypadku analogia do nie zapiętych pasów (tylko analogia, nie równoznaczność) , tak czy inaczej ryzykujesz sporo. Moim zdaniem - po prostu bezpieczeństwo jest znacznie ważniejsze niż względy estetyczne, więc jak się śmiejesz z trytytek i homologowanych otulin do klatek bezpieczeństwa - to imho, w moich oczach wystawiasz sobie nie najlepsze świadectwo ...

Zrób wszystko dla Twojego bezpieczeństwa, a później poprawiaj wygląd, nie odwrotnie ..
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2016, 20:38

Przy mocnym uderzeniu rurka z piankową osłona przetnie skórę głowy bez żadnego problemu. Widziałem takie akcje na własne oczy. Imo żadne to bexpieczenstwo, jedyne w czym pomoże to że przy wsiadaniu czy przez przypadek jak się uderzysz, nie będzie tak bolało
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1423
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Bochnia

17 lis 2016, 21:30

@remik
proszę! poczytaj jeszcze raz to co napisałem.

Ja się chłopie głośno zastanawiam co będzie najlepsze, a nie co będzie najładniejsze.
Chociaż wspomniane "homologawane" można przypiąć trytytką i można obszyć skórą, prawda?

Liczyłem na to że ktoś obeznany z tematem doradzi najlepsze rozwiązanie i po to założyłem ten wątek a Ty traktujesz mnie jak idiotę.
EOT
Jest Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 lis 2016, 22:14

rsmx5 pisze:@remik
proszę! poczytaj jeszcze raz to co napisałem.

'

To może mi przytoczysz, gdzie Ty pisałeś w pierwszym poście, że chcesz homologowaną otulinę obszyć skórą - bo może nie to forum czytamy ...

Tak - możesz obszyć taką otulinę skórą , no problem , nie będzie to już wyglądało tak ładnie, jak na zdjęciach które wrzuciłe- ale na pewno przy lekkim dzwonie głowa będzie bolała krócej . Nadal jednak sporo ryzykujesz .
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

29 maja 2018, 21:43

nie chcę zakładać osobnego wątku, więc ponawiam tutaj pytanie rsmx5 sprzed półtora roku, które nie znalazło odpowiedzi

Do tych, którzy mają na swoim rollbarze homologowaną otulinę pokrytą skajem/skórą: czy moglibyście tu wstawić zdjęcia i podzielić się radami dot. materiałów i wykonania?

chciałbym coś takiego zlecić na double hoopie lub modelu V od Cybula, tudzież czymś podobnym od Yapa, z przeznaczeniem do NA
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 mar 2020, 11:04

Podbijam, ktoś padding robił?

Myślę jeszcze o zrobieniu zaglowkow, widziałem raz na hamburgerach że ktoś sobie dorobił i wygląda to całkiem całkiem...

Obrazek
(Przykład z 911)

A tu link do posta z forum miata.net
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=23
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

09 mar 2020, 6:27

w mojej NA zrezygnowałem z otuliny - za szeroka (nie zmieściłaby się pod zaciągniętym dachem) i za twarda
wydłużyłem zagłówki:
Obrazek
ODPOWIEDZ