swap K20, K24, inne?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

30 sie 2016, 21:56

No cóż jak większości z nas brakuje mi mocy....
uparłem sie na wolnossący motor więc turbo odpada

stąd rozważania.

jaki najlepiej silnik na swap?
propozycje padają na jednostki hondy- K20 lub K24- dość dobrze reagują na modyfikacje.
1 UZ z Lexusa ze względu na rzeźbę odpadło, V6 mazdy (2,5 KL) raczej też.
pytania?
Cy macie sugestie innych jednostek? Priorytetem pozostaje moc ale relacja cena- efekt jest nadal ważna. Ma tego być 220-250 km
czy ktoś może polecić kogoś kto taki swap wykona? Ktoś chce wziąć taki projekt?
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 sie 2016, 22:03

Wiem, że jest gotowy "kit" do konwersji na k24a2 tutaj:
https://kmiata.com/products/k-series-mi ... ersion-kit
Inna sprawa, że cena jest dość wysoka.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

30 sie 2016, 22:10

widziałem, cena lekko z kosmosu- są firmy w Polsce które zrobią to za ułamek tej kwoty.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 sie 2016, 0:30

jak dla mnie jesli to ma być n/a to k24

bo raczej o elesie tu nie rozmawiamy :D

k24a3 bo takie sa ogolno dostepne kupisz dosc tanio. Po wirusie, wydechu i jakims dolocie masz te 210 koni moze wiecej dalej to juz zalezy od Ciebie.


ale teraz kwestia czy napewno polskie firmy zrobia taki swap za ułamek tej kwoty śmiem wątpić, moze bedzie taniej ale nie drastycznie.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

31 sie 2016, 5:37

No ok przesadzilem troche z ulamkiem ale nadal 16 000 za zestaw do montazu to sporo.
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

31 sie 2016, 7:20

swap K do hondy civic V, VI czy np. Integry to rząd wielkości 20-30 tysięcy jeżeli robi to tjuner, a poziom skomplikowania jednak trochę mniejszy.. sam się zastanawiam na Kserią (alternatywą jest rotrex) i dochodzę do wniosku, ze jednak 16k za gotowy kit to nie jest aż tak dużo (dochodzi "tylko" silnik i strojenie)..

trzeba byłoby zapytać przemy72 na ile wycenia zrobienie swapu Kserii do RX8 bo już kilka takich zrobił i czy i za ile podjaby się do MX5..
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2016, 8:27

Zdala od przemy. W rx8 faktycznie na początku zrobił kilka dobrych sztuk, jednak przez ostatni rok brał fury i nie oddawał.. Obecnie gdzieś za granica a ludzie nie wiedza co robić.
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

31 sie 2016, 8:38

no to nawet nie wiedziałem :? z dwa lata temu miałem robić u niego turbo w CRXie, ale właśnie przez ciągłe zbywanie i już wtedy pogłoski o nieterminowości sprawiły że odpuściłem.. generalnie szkoda bo mega ogarnięty typ (pierwszy zamontował eatona w Hondzie, nawt IHI też włożył do jednego civica i śmiga bezproblemowo, no i k20 w RX8.. )
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

31 sie 2016, 10:14

ubek pisze:jak dla mnie jesli to ma być n/a to k24

bo raczej o elesie tu nie rozmawiamy

k24a3 bo takie sa ogolno dostepne kupisz dosc tanio. Po wirusie, wydechu i jakims dolocie masz te 210 koni moze wiecej dalej to juz zalezy od Ciebie.

Albo jeszcze ciekawiej, hybrydę K24/20 i okolice 280-290KM ;)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 sie 2016, 11:01

No tak dlatego pisałem że reszta zależy od chęci i stanu posiadania wlasciciela, zrobiony wydech który i tak trzeba będzie zrobić tak samo dolot i wstawienie ecu po przeprogramowaniu da spokojnie 210 kucy więc to wartość początkową od której można dopiero zacząć zabawę w n/a.

Za ten kit to w sumie koszt przesyłki i cło więc pewno 16k wyjdzie lekko.
White NA BP'95
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

31 sie 2016, 16:23

Polecam k serie w lekkiej budzie , jestem kompletnie zafascynowany tą jednostką :kciuk:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

31 sie 2016, 16:44

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

31 sie 2016, 18:35

namawiacie widze....
no ja juz jestem przekonany zobaczymy co z tego wyjdzie. lets hope! :diablo:
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

01 wrz 2016, 8:08

Chyba lepiej 3UZ-FE z Lexusa. Silnik od RWD, skrzynie jakaś z BMW i już ;)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 wrz 2016, 9:00

Rafa pisze:Chyba lepiej 3UZ-FE z Lexusa. Silnik od RWD, skrzynie jakaś z BMW i już ;)

tzn. juz po miesiacu dzialan ze spawarka i diaxem ew. tygodniu pod warunkiem spania w garazu zeby nie tracic czasu :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

01 wrz 2016, 14:48

do lansu na pewno. do jezdy po torze niekoniecznie. tu potrzebna jest niska masa, male wymiary, wysoko odcinka by moc sparowac z jak najkrotsza skrzynia biegow (czyli 9tys obrotow i przelozenie glowne ponad 5), nisko srodek ciezkosci, niski moment i jak najwyzsza moc i odpornosc na upalanie. to sa cechy dobrego silnika do upalania na torze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

01 wrz 2016, 15:46

piwo pisze:do lansu na pewno. do jezdy po torze niekoniecznie. tu potrzebna jest niska masa, male wymiary, wysoko odcinka by moc sparowac z jak najkrotsza skrzynia biegow (czyli 9tys obrotow i przelozenie glowne ponad 5), nisko srodek ciezkosci, niski moment i jak najwyzsza moc i odpornosc na upalanie. to sa cechy dobrego silnika do upalania na torze.


+1 , w skrócie - w klasie do 2.0 - to jest silnik K20 + Hondata i kilka innych drobiazgów jak FD 5.3 i dobra szpera - coby to na koła przenieść a nie mieć moc wirtualną .. ;)
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

01 wrz 2016, 23:39

Jak juz niski srodek ciezkosci... boxer z BRZta nie wlezie? Za szeroki? Tylko 200kuni ale boxer w Miacie wart grzechu:)

A tak bardziej realnie to chyba ciezko przebic k20 czy k24. Wszyscy wszedzie je wciskajac wiec i latwiej to zrealizowac.
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

02 wrz 2016, 7:43

Ja proponuję pomyśleć nad ecoboost 2.0 z forda. Bardzo dobry silnik. Turbo.... :evil:
Skrzynia NC pasuje p&p do ecoboosta.
Jedynie nie wiem jak wyglada wrzucenie ecoboost+skrzynia NC do budy NA/NB.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

03 wrz 2016, 8:40

pytanie jak ten silnik znosi palwoanie na zakretach czy nie ma problemow z smarowaniem i odplywem oleju spod miski olejowej. to tez zasadnicze pytanie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

03 wrz 2016, 14:57

piwo pisze:pytanie jak ten silnik znosi palwoanie na zakretach czy nie ma problemow z smarowaniem i odplywem oleju spod miski olejowej. to tez zasadnicze pytanie.


W UK stosują go w kitcarach (bez suchej miski), wiec pewnie ok.
Może jakieś przegrody robią w misce
JanKowalski
Posty: 53
Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
Model: NB FL
Wersja: 2005 Impulse 1.8

03 wrz 2016, 19:16

Kto ogarnie dobrze swap silnika S2000 do NBFL? Przy zalozeniu, ze dostarczam silnik, wiazke i kit z KMiata.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 wrz 2016, 19:54

JanKowalski pisze:Kto ogarnie dobrze swap silnika S2000 do NBFL? Przy zalozeniu, ze dostarczam silnik, wiazke i kit z KMiata.

Andy ?
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

03 wrz 2016, 20:02

Za 2-3 miesiące zdam relacje z mojego przeszczepu
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

03 wrz 2016, 20:44

JanKowalski pisze:Kto ogarnie dobrze swap silnika S2000 do NBFL? Przy zalozeniu, ze dostarczam silnik, wiazke i kit z KMiata.


Nie wchodź w F20 - chyba, że budujesz bulwarówkę . Te silniki nie wytrzymują dużo , tylko K seria na upalanie ..
Awatar użytkownika
beecon
Posty: 94
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
Model: NA
Wersja: 1.8T
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

04 wrz 2016, 18:17

remik pisze:ap K do hondy civic V, VI czy np. Integry to rząd wielkości 20-30 tysięcy jeżeli robi to tjuner, a poziom skomplikowania jednak trochę mniejszy.. sam się zastanawiam na Kserią (alternatywą jest rotrex) i dochodzę do wniosku, ze jednak 16k za gotowy kit to nie jest aż tak dużo (dochodzi "tylko" silnik i strojenie)..

trzeba byłoby zapytać przemy72 na ile wycenia zrobienie swapu Kserii do RX8 bo j


Jako zawodowy hondziarz potwierdzam!

f20/24 z s2000 to wcale nie taki fajny silnik, mimo że bardzo bliźniaczy do k20/24

szukaj k20z3 to najbardziej idiotoodporny silnik z rodziny K
z 2 litrów po wydechu i dolocie + hondata (bądź emu) robisz ok 235-245KM i momentu 220-235


Apropo hondaty jest teraz ruska wersja hondaty i robi tą samą robote i jest bezproblemowa a i 3 razy tańsza
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

04 wrz 2016, 19:35

f20/24 z s2000 to wcale nie taki fajny silnik, mimo że bardzo bliźniaczy do k20/24


Rozwiń jeśli Ci się chce, bo jak czytałem o nich, to wychodzi na to, że jedne z najlepszych silników wolnossących, przez 3 lata utrzymał tytuł najlepszego silnika w kategorii 1.8-2.0, a tam konkurencja spora. Fajnie byłoby przeczytać trochę mniej pozytywną opinię.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 wrz 2016, 7:47

Też byłem napalony na ten motor, ale z czasem gubią moc.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 wrz 2016, 10:13

D4C pisze:
f20/24 z s2000 to wcale nie taki fajny silnik, mimo że bardzo bliźniaczy do k20/24


Rozwiń jeśli Ci się chce, bo jak czytałem o nich, to wychodzi na to, że jedne z najlepszych silników wolnossących, przez 3 lata utrzymał tytuł najlepszego silnika w kategorii 1.8-2.0, a tam konkurencja spora. Fajnie byłoby przeczytać trochę mniej pozytywną opinię.


1. F2x rzadko trzymają moc
2. Są słabe jeśli chodzi o modyfikacje
3. Na torze padają nagminnie , widziałem kilka tych silników po Torze Poznań - nie wygląda to dobrze .
Praktycznie każdy missshift kończy się totalnym armagedonem i jednostka nadaje się na złom .

Tyle ode mnie ..
JanKowalski
Posty: 53
Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
Model: NB FL
Wersja: 2005 Impulse 1.8

06 wrz 2016, 16:37

Robie auto drogowe, ale nie bulwarowe. Gonione mocno, ale drogowo, czyli na 90% a nie palowane na 101% torowo. W koncepcji silnika wolnossacego bardzo korci mnie zakres obrotow, plynnosc rozwijania mocy i momentu oraz dzwiek. Na serio silniki z S2000 sa tak malo odporne? Wiem, ze maja problemy z olejeniem, ale to sie chyba rozwiazuje przegrodami w misce oraz pilnowaniem stanu oleju na max.
ODPOWIEDZ