swap K20, K24, inne?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 wrz 2016, 19:16

JanKowalski pisze:. Na serio silniki z S2000 sa tak malo odporne? Wiem, ze maja problemy z olejeniem, ale to sie chyba rozwiazuje przegrodami w misce oraz pilnowaniem stanu oleju na max.


Nie jest tak źle. Po prostu jeśli chodzi o jazdę torową , to bardziej cenione są jednostki K20, uchodzące za bardzo odporne na ciężkie traktowanie, podatne na mody "wokół silnika" które dają relatywnie dużą moc/moment przy dość niskich kosztach inwestycji i małym ryzyku - że coś się wysypie na pierwszym lepszym upalaniu . Przykładem jest silnik K20A2 - który po kilku prostych modyfikacjach (komp Hondata / wiązka, kolektor dolotowy / wydech) + strojenie generuje moc na poziomie 230-250 KM , i jeździ bez większych problemów , co przy silniku Fxx nie jest już tak banalnie proste ...

Odpowiedz sobie na pytanie czego oczekujesz od auta i co chcesz z nim robić - a wnioski przyjdą same ...
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

07 wrz 2016, 21:58

Hmm... tak do drogowego to szczerze mówiąc chyba lepiej (soft)turbo. Zabije to trochę (wie bo mam) ducha roadstera, ale moment i jego zakres w ruchu miejsko podmiejskim robi rogala na twarzy.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 wrz 2016, 5:27

no wlasnie. odpowiedz sobie czy chcesz byc szybki czy na kazdym luku walic boki. kazdy bok to duza strata czasu nie mowiac ze i pieniedzy (opony, paliwo sie marnuje bezsensu :) ) .
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

08 wrz 2016, 5:50

piwo pisze:no wlasnie. odpowiedz sobie czy chcesz byc szybki czy na kazdym luku walic boki. kazdy bok to duza strata czasu nie mowiac ze i pieniedzy (opony, paliwo sie marnuje bezsensu :) ) .

Turbomiata Śluby, zeszła już na Poznaniu poniżej 1:50 a to zapewne dopiero początek progresu, więc może to turbo wcale nie jest takie złe ;)
Silnik BP naprawdę dużo wytrzymuje a koszt turbienia będzie niższy, niż zakup + swap K20
Nm da się jakoś opanować strojeniem i kontrolą doładowania... tylko po co psuć sobie zabawę :)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

08 wrz 2016, 7:59

szymek pisze:Turbomiata Śluby, zeszła już na Poznaniu poniżej 1:50 a to zapewne dopiero początek progresu, więc może to turbo wcale nie jest takie złe ;)


Turbo wydaje się jak najbardziej spoko jeśli chodzi o MX-a , i jeśli ktoś chcę poprzestać ma MMC i tptd to jest pewnie best opcja - (oczywiście zakładam, że jeździ miatą i czuje się w niej dobrze), . Jak tylko myślisz o czymś więcej (w sensie startów) , to już odpada ...

Jeśli chodzi o koszty - tutaj bym mocno polemizował w dłuższym okresie czasu, ale chyba nie ten wątek ...
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 wrz 2016, 9:11

nie no ja nei watpie ze turbo bp bedzie duzo tanszym rozwiazaniem niz wsadzenie k20 i mysle ze rownbie przyjemnym. ja sam pewnie wolalbym wsadzic turbo do bpka niz wsadzac do budy k20 i meczyc sie z bolaczkami takiego setupu przez pierwsze pare lat. nie oszukujmy sie to nie jest wsadzenie cegly i wychodzi pdoczas takiego swapa mnustwo bolaczek. a to cos sie wiesza, a to temperatury skacza, a lapy trzeba przerobic bo sie urywaja, a to linki przepustnicy przerobic, a to rozklad zmienil sie na gorsze i trzeba cos pokombinowac. to nie jest proste zrobic to dobrze i z glowa. dlatego to temat dla ambitnych ktorym nie zalezy na czasie i moga na to poswiecic 3 lata uziemienia auta. z projketem turbo jest podobnie. przez pierwszy rok od zaturbienia na pewno beda wychodzic kroczki.
czas sluby tylko pogratulowac. jak o nim uslyszalem nie uwierzylem na poczatku. zejsc ponizej 1m50s mx-5tka to juz wielka sztuka. ponizej bariery 1m50s juz kazda 1s to ogromny postep.
z drugiej strony moge poweidziec ze na seryjnym silniku 147km kolega MAteusz robil swim speedsterem 1m50,540:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=arD3g3zwCsI&feature=youtu.be[/youtube]
a teraz jak wsadzil tam k20 kolo 230KM to robi na poznaniu 1m47,7:
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 17:01 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

08 wrz 2016, 12:52

Polemizujcie polemizujcie, koszty takich modyfikacji to tez ten wątek.
Nie wiem czemu ale mam awersje do turbo i zawsze byłem zwolennikiem silników wolnossących.
Poza tym to nie ma być projekt torowy- ok może raz albo trzy razy w roku na tor wyskoczę ale to ma być moc dla satysfakcji i uniknięcia wstydu bycia objeżdżanym przez priusy i inne wynalazki.

I jak tak obserwuje wątki swapów, i tak poważnych modyfikacji jak turbo i wasze powyższe wypowiedzi to wychodzi na to że najtańszym i najprostszym rozwiązaniem jest swap auta... Tylko ze latanie szybką miatą to jest to....
Zatem przyjże się jeszcze waszym rozważaniom porozmawiam z potencjalnym wykonawcą i pomyślimy.

a jak nic nie wymyślę to madzia trafi na giełdę
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 wrz 2016, 17:02

zawsze sa inne rozwiazania. mx-5 nd z chipem na 180 koni, mx-5 MSM z seryjnym turbo i podciagniecie mocy poprzez jakies ebc. to sa duzo prostrze metody.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2016, 17:08

Nie wiem czy MSM to jest prosta metoda. Już samo znalezienie MSM w dobrym stanie to wyczyn i koszt pewnie 40-50k zł. A to dopiero początek drogi.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

15 wrz 2016, 13:04

Studiowalem temat jakis czas. Za kit z kmiata licza sobie sporo, skonczy sie u mnie pewnie na DIY. Mozliwe ze w przyszlym tyg bede mial wycene na customowe sanki, zamach i miske.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 wrz 2016, 11:59

U.S.U.L pisze:Studiowalem temat jakis czas. Za kit z kmiata licza sobie sporo, skonczy sie u mnie pewnie na DIY. Mozliwe ze w przyszlym tyg bede mial wycene na customowe sanki, zamach i miske.


Nie zapomnij się pochwalić, szczególnie tymi sankami
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

16 wrz 2016, 13:11

A USUL masz może kogoś kto ogarnie ci swap czy robisz to samodzielnie?
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

16 wrz 2016, 17:12

Poza fabrykacja niektorych elementow swap od strony mechanicznie chce sam rzezbic, polegne pewnie na wiazkach i elektronice, wiec z tym do jakiegos kumatego hondziarza:)
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 wrz 2016, 9:07

Sanki mozna miec duzo taniej od Claire z Crapengineering w UK - 350 funtow.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

07 paź 2016, 8:53

Paulie pisze:Sanki mozna miec duzo taniej od Claire z Crapengineering w UK - 350 funtow.
Claire ma przerwe. Da mi znac kiedy wroci z produkcja. Mozna pomyslec o zamowinieu kilku sztuk z geometria NB odrazu.
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

07 paź 2016, 13:56

a możesz go zapytać o sanki i adapter do skrzyni dla silnika V6 KL?
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

07 paź 2016, 14:02

Radmir pisze:a możesz go zapytać o sanki i adapter do skrzyni dla silnika V6 KL?
On wykonuje tylko sanki, mocowania do konkretnego silnika to kwestia dogadania.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

11 paź 2016, 11:33

Kim Son San pisze:
U.S.U.L pisze:Studiowalem temat jakis czas. Za kit z kmiata licza sobie sporo, skonczy sie u mnie pewnie na DIY. Mozliwe ze w przyszlym tyg bede mial wycene na customowe sanki, zamach i miske.


Nie zapomnij się pochwalić, szczególnie tymi sankami
Wycene krzykneli taka ze szkoda nawet podawac. Osobiscie poczekam na sanki od Claire za 350Ł, bez mocowan silnika bo takich pod k20 nie robil. Bedzie ktos jeszcze chetny zeby wziac kilka sztuk?

Adapter miedzy silnik a skrzynie planuje pomierzyc sam i dac do wyciecia u nas. Zamach, mysle uda sie wykonac za kwote nie przekraczajaca 1500zl. Z mechanicznych spraw zostaje kwestia wykonania miski z podcieciem na maglownice, mocowan silnika, i kolektora wydechowego.
Dolot z drobnymi modyfikacjami na poczatek od s2000.
Zostaje jeszcze wiazka silnika + hondata i integracja tego z wiazka seryjna auta...
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

11 paź 2016, 19:43

Dostalem wlasnie info od Claire'a ze zaczyna produkcje sanek pod silniki z udoskonalona geometria mocowan zawieszenia z NB(pasuja do NA/NB).

Czy poza mna bedzie ktos chetny na takie w cenie 350Ł + wysylka?
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

12 paź 2016, 10:01

ja odpadam bo niestety nie znalazłem wykonawcy do takiego Swapu.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

27 paź 2016, 13:00

Pierwsze egzemplarze ram rurkowych pod swapy sa juz gotowe. Jesli nie ma chetnych to jutro rano zamawiam 1szt dla siebie.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

27 paź 2016, 17:01

U.S.U.L - niezły plan , 3mam kciuki za powodzenie projektu!
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

27 paź 2016, 21:25

remik pisze:U.S.U.L - niezły plan , 3mam kciuki za powodzenie projektu!
Jak wszystko ruszy zaloze nowy watek, ale to pewnie po nowym roku.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 mar 2017, 9:22

Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

08 gru 2018, 22:26

Wiem - temat pociągnięty gdzie indziej. Fajna sprawa. Zapytuję tylko czy ktoś w kraju naszym opracował jakiś zestaw montażowy w osiągalnej dla ludu cenie do swapu na inniejszą jednostke napędową? R4 czy V6? Czy po prostu ceny tego co zagramanicą są nie do przebicia na naszym rynku?
+50 Smiles per galon
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 gru 2018, 7:19

Pewnie nie bo nic nie słychać. Zdaje się że USUL miał taki plan, ale jego Mx jeszcze chyba nie jeździ

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Bartpe
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2018, 7:47
Model: Inny

10 gru 2018, 12:09

A wie ktoś może jaki jest koszt zrobienia całego swapa na V6 od jaga AJ30 do NA? i co tam trzeba zrobic? bo widziałem ze wlasnie ten silnik ludzie wkladaja do NA.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

10 gru 2018, 13:19

Polecam wejść na stronę Rocketeer, zobaczyć ile kosztuje kit, dodać cenę silnika, I dołożyć jeszcze klika-kilkanascie tysięcy I może to wyjdzie.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2018, 17:19

Bartpe pisze:A wie ktoś może jaki jest koszt zrobienia całego swapa na V6 od jaga AJ30 do NA? i co tam trzeba zrobic? bo widziałem ze wlasnie ten silnik ludzie wkladaja do NA.
Gotowy kit w UK ok 7.500 GBP AFAIK, o ile o tym samym mówimy (3.0 v6) ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

11 gru 2018, 21:54

Na stronie Rocketeera podają 6250funtów za kompletny zestaw bez silnika +vat (i ew koszty wysyłki czy cła jakiegoś, pojęcia nie mam). Z przejrzanych filmów, opisów itd wygląda na to, że to P&P i żadna specjalna wiedza czy umiejętności nie są wymagane. Każdy etap przebudowy opisany w oddzielnej koszulce, z nadrukowanym numerem i potrzebnymi na dany etap śrubami itp (normalnie LEGO). Oglądając to odniosłem wrażenie, że na prawdę zależy im by każdy (dysponując podstawowymi narzędziami + coś do wytachania silnika i włożenie Jaga co już takim podstawowym narzędziem nie jest) był w stanie to zrobić. Reasumując - wydaje mi się, że nie trzeba jeszcze doliczać kilkunastu tysięcy bo nie ma rzeźby tylko wyciągnij - włóż, odepnij - przypnij itd.
z resztą: http://www.rocketeerltd.com/conversion-details

Ja się zakochałem - idę pisać do Mikołaja :poklony:
+50 Smiles per galon
ODPOWIEDZ