swap K20, K24, inne?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 gru 2018, 8:36

Wiesz że takie auto nie dostanie dopuszczenia do ruchu. Jest zmiana na silnik nie homologowany w żadnej wersji miaty, aktualne przepisy tego zabraniają. Dlatego auto do użytku poza drogami publicznymi. No chyba że przegląd na lewo i w papierach motor seria, ale wtedy w razie zdarzenia drogowego Cię ukrzyżują.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 gru 2018, 11:35

True story :D

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

total-psotal
Posty: 23
Rejestracja: 12 lut 2019, 15:59
Model: Inny
Lokalizacja: WD

15 lut 2019, 11:45

ree pisze:
12 gru 2018, 8:36
Wiesz że takie auto nie dostanie dopuszczenia do ruchu. Jest zmiana na silnik nie homologowany w żadnej wersji miaty, aktualne przepisy tego zabraniają. Dlatego auto do użytku poza drogami publicznymi. No chyba że przegląd na lewo i w papierach motor seria, ale wtedy w razie zdarzenia drogowego Cię ukrzyżują.
Coś się zmieniało w przepisach w ostatnim roku/dwóch? To że silnik jest niehomologowany, to jeszcze nie zamyka drogi do wbicia go w dowód i dopuszczenia do ruchu w PL. Trzeba się przy tym niestety trochę nachodzić, załatwić zaświadczenia od rzeczoznawcy, że wszystko wykonane ze sztuką i papiery ze stacji kontroli pojazdów stwierdzające że taki silnik jest w aucie i zmieniasz dowód rejestracyjny. Później trochę problemów żeby ubezpieczenie dostać, bo niektóre agencje jadą tylko z kalkulatora, i jak nie ma opcji do wyboru to rozkładają ręce, ale też do ogarnięcia.

Chyba że zmiana silnika w dowodzie nie jest wystarczająca żeby dopuścić do ruchu auto w PL.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 lut 2019, 20:07

total-psotal pisze:
ree pisze:
12 gru 2018, 8:36
Wiesz że takie auto nie dostanie dopuszczenia do ruchu. Jest zmiana na silnik nie homologowany w żadnej wersji miaty, aktualne przepisy tego zabraniają. Dlatego auto do użytku poza drogami publicznymi. No chyba że przegląd na lewo i w papierach motor seria, ale wtedy w razie zdarzenia drogowego Cię ukrzyżują.
Coś się zmieniało w przepisach w ostatnim roku/dwóch? To że silnik jest niehomologowany, to jeszcze nie zamyka drogi do wbicia go w dowód i dopuszczenia do ruchu w PL. Trzeba się przy tym niestety trochę nachodzić, załatwić zaświadczenia od rzeczoznawcy, że wszystko wykonane ze sztuką i papiery ze stacji kontroli pojazdów stwierdzające że taki silnik jest w aucie i zmieniasz dowód rejestracyjny. Później trochę problemów żeby ubezpieczenie dostać, bo niektóre agencje jadą tylko z kalkulatora, i jak nie ma opcji do wyboru to rozkładają ręce, ale też do ogarnięcia.

Chyba że zmiana silnika w dowodzie nie jest wystarczająca żeby dopuścić do ruchu auto w PL.
Mówisz z własnego praktycznego doświadczenia, bo ja tak. Mam 126p 1.2 75KM z Punto. Dotychczas 903ccm z 127 wbite w dowód. Aktualnie żaden diagnosta nieche podbić przeglądu po zmianach konstrukcyjnych. Oczywiście posiadam opinie rzeczoznawcy, że wszystko jest ok.
Podaj proszę podstawę prawną, że mogę mieć nie homologowany w dany modelu silnik, bo z tego co ja znalazłem to nie mogę.
Poważnie pytam bo mam z tym duży problem i chętnie dowiem się jak to załatwić.
PS. Przed 2015 i zmiana przepisów swap robiłem legalnie i bez problemów.
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

17 lut 2019, 18:52

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 lut 2019, 18:58

Napisz proszę jak udało się wam wbić silnik w dowód, mam z tym duży problem.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

17 lut 2019, 19:09

Wygląda jakby do setki przyspieszał 2 sekundy. :O
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
total-psotal
Posty: 23
Rejestracja: 12 lut 2019, 15:59
Model: Inny
Lokalizacja: WD

22 lut 2019, 13:25

Hej @ree sory za późny odzew.

To co piszę, piszę według mojej najlepszej wiedzy i najszczerszej intencji pomocy i tworzenia wartościowego materiału.

Nie przechodziłem tej drogi osobiście, bo zmieniłem plany związane z autem, ale ostro szykowałem się na tą ścieżkę, obdzwoniłem kilka stacji żeby znaleźć taką która wystawia odpowiednie papiery. Mam również znajomych, którzy drogę tą przeszli w ostatnich 2-3 latach, i mają normalnie w dowodzie wbity inny silnik.

Postaram się nieco szerzej napisać to, co skrótowo było w poprzedniej wiadomości.

Na samym początku, należy pamiętać że każdy przypadek jest inny, i niestety, to że komuś pójście jedną drogą przyniosło szybki sukces, nie znaczy że każdemu tak się uda.

Kiedy zmienisz silnik w aucie, na taki którego nie było w danym modelu dostępnego,
i chcesz móc legalnie podbijać co roku przegląd,
1. potrzebujesz zmienić dane w dowodzie, żeby to uzyskać,
2. potrzebujesz papier dla urzędu, taki papier wystawia stacja diagnostyczna, że są zmiany kosztuje to kilkadziesiąt PLN. Niestety nie każdy diagnosta, nie każda stacja chce takie papiery wystawiać na silnik który nie był w danym aucie (wspomniany brak homologacji).
3. Wtedy potrzebujesz orzeczenie od rzeczoznawcy, że wszystko gra i buczy, diagnosta jest kryty, może się zgodzi wystawić papier.
4. Może jednak zażądać zrobienia/dostarczenia papieru z przeglądu rozszerzonego
5. Pomocny może się okazać dowód zakupu silnika który jest obecnie w aucie.
6. Rachunek za montaż silnika w wyspecjalizowanym zakładzie
UWAGA punkty 3 i 4 w zależności od diagnosty/stacji mogą być wymagane oba, któryś z nich, albo żaden. Wszystko zależy jak trafisz. Punkty 5 i 6 raczej się nie trafia.

Podstawy prawnej niestety nie podam, bo nie jestem prawnikiem, a nie mam też wolnego czasu do przepalenia, żeby szukać. Kojarzy mi się że ktoś kiedyś powoływał się, że zmiana silnika nie jest zmianą przeznaczenia pojazdu i że można korzystać z jakiś przepisów które pozwalają później wbić inny silnik. Ale tylko coś mi dzwoni, i nie wiem w którym kościele.

Napisz proszę, na jakim etapie jesteś, bo z tego co zrozumiałem, to masz inny silnik w aucie, inny w dowodzie, opinię rzeczoznawcy i nie chcą Ci podbić przeglądu.
Jeśli tak, to musisz ruszyć w stronę wbicia silnika w dowód, a później dopiero normalnego przeglądu. Jak jeden diagnosta nie będzie chciał pomóc, jedź do następnego... Jak mówiłem nie jest to prosta droga, ale jest do zrobienia.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 lut 2019, 20:08

Mam auto po swapie aktualnie na 1.2mpi. Sytuacja jest w większości taka jak mówisz. Wyjątek to że opinia rzeczoznawcy nie kryje diagnosty, to on podbija dopuszczenie do ruchu i bierze odpowiedzialność. Dlatego przynajmniej w moich okolicach (Szczecin) jest problem. Dodatkowo problemem jest to, że takie zmiany może podbić tylko okręgówka.
Podsumowując czekam mnie turystyka przeglądowa.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 lut 2019, 21:47

Fajnie było do tej pory

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 lut 2019, 22:22

kammich pisze:Fajnie było do tej pory Obrazek

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Nie peniaj, teraz koleś jeden ma przyczepę lawetową na malucha więc luz Obrazek
ODPOWIEDZ