Mx5 NB 2.5 V6

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

24 lis 2016, 12:28

300zx , tzw crap engine. Awaryjny jak ca18.
mlody1921
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2009, 14:34

28 lis 2016, 18:55

Siema, ale Vr6 będzie ciężkie, a czy czasem FIVE w NC u siebie niema silnika L5-VE 2,5 R4 z Mazdy 6 ??

Dmuchał go nie zakutego i sporo mocy było teraz dmucha zakuty i śmiga, może tym tropem pójść ?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 8:23 przez mlody1921, łącznie zmieniany 1 raz.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

28 lis 2016, 19:13

Napisz jeszcze raz po polsku kolego proszę.
White NA BP'95
rowerblazeja
Posty: 163
Rejestracja: 05 wrz 2014, 12:23
Model: NB
Wersja: 1.8 LSD
Lokalizacja: Czarna Białostocka

31 sty 2017, 14:04

Myślał ktoś z was o swapie na 1.8t vagowskie? Silnik tani i rozwojowy i jest go pełno. Na swapach się nie znam za bardzo ale długo już myślę co zrobić, żeby moje nb miało lepsze kopyto i póki co właśnie ten silnik mi najczęściej po głowie chodzi. Ciekawe ile waży ta jednostka i czy w ogóle udałoby się ją usadzić w sankach :?:
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

31 sty 2017, 16:02

Nie będzie to żaden progres względem dmuchania mazdowego BP. Narobisz się (najpierw swap i jeszcze upgrade serii do większej mocy) a nic więcej nie uzyskasz aniżeli turbo w BP
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 sty 2017, 18:54

+1.
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

31 sty 2017, 19:00

Mocowo może nie, ale seryjnie uturbiony silnik to jednak inna para kaloszy niż dokładanie turbo do silnika który go nie ma. Do tego 1.8 Turbo vagowskie to chyba bardzo dobry silnik i można z niego wycisnąć już później znacznie więcej i taniej niż z uturbionego 1.8 mazdy.

Nie zmienia to faktu że jakoś tego nie widzę w MX5 :P Moim zdaniem Miacie najbardziej pasuje kompresorek na seryjny 1.8 albo swap na jakąś V6, ewentualnie dobrze zestrojone soft turbo. Natomiast duża turbina, nieliniowy przyrost momentu, turbo lag, napęd na tył, lekki tył == mielenie kołami w miejscu.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

31 sty 2017, 19:21

Najlepszy swap do miaty, to K20, ale, że drogi, to rozmawiamy o v6. Turbo czy kompresor, to nie ten wątek.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 sty 2017, 20:57

1.8 z NA był turbiony w 323 gtr, zresztą to bez znaczenia. Swap na inny silnik ma sens tylko na duży wolnossący, aby pominąć turbinie.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

09 lut 2017, 12:15

Wracajac do tematu AJV6, ktos wie jak mozna rozwiazac sprawe kola zamachowego/sprzegla i wysprzeglika?

Do silnika pasuje lekkie kolo z Mondeo 2.5 v6, ale ma 23 zabki, podczas gdy w mxie mamy 22.

Dystans kola zamachowego? Customowe kolo?
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

10 lut 2017, 2:19

tinuviel pisze:Mocowo może nie, ale seryjnie uturbiony silnik to jednak inna para kaloszy niż dokładanie turbo do silnika który go nie ma.

Zależy jaki, ale BPek jest wręcz stworzony do turbienia i inne jego modyfikacje wg. mnie nie mają sensu.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

27 wrz 2021, 6:07

Trochę odkopie, dobre informacje tu są zebrane.

Jak z tym kołem zamachowym i sprzęgłem, idzie to z czymś w miarę normalnym cenowo pożenić?

Która skrzynia nadaje się najlepiej, tzn czy musi być rx8 czy seryjna miarowa także obleci - pewnie w zależności od adaptera...

Komuś w Polsce udało się takie v6 jaguara z sukcesem ożenic z MX5 i napiszę po kolei co by zrobił tak samo a co inaczej?
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

27 wrz 2021, 14:27

Chyba tylko jjocer pracuje nad swapem V6 z Jaga:

http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... el#p543673
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

27 wrz 2021, 15:36

Tam to kosmos się odbywa a nie SWAP xD
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

28 wrz 2021, 18:17

Mayor pisze:Chyba tylko jjocer pracuje nad swapem V6 z Jaga:

http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... el#p543673
To nawet nie tyle jjocer co Pepeg. Ostatnio coś tam się zaczęło dziać, ale roboty i czekania tam sporo
ODPOWIEDZ