Mx5 NB 2.5 V6

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

King_Arthur
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2014, 10:16
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

30 sie 2016, 10:52

Uszanowanko ! :senkju:

Czy interesował się ktoś swapem silnika z mx6?
Nie znalazłem ani wątku na forum, ani takiej miaty.
Moje 1.8 bierze olej wiec pojawił się dylemat remont / swap :lol:

Pozdrawiam Artur
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 sie 2016, 10:57

Nie ma na forum takiego projektu, ale na yt widiałem NA z tym silnikiem. Koszt takiego swapa to pewnie 2x wartość NB :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
King_Arthur
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2014, 10:16
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

30 sie 2016, 11:12

A jaka NB? Bo wczoraj z kumplem kupiliśmy za trochę ponad 3500 :lol:
Wiec taki koszt byłby całkiem rozsądny ;)
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

30 sie 2016, 11:16

to to razy 5 :D
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

30 sie 2016, 14:49

Pomysł swapa słuszny, tylko dlaczego 2,5 z mx6 a nie na przykład 3.2 z Omegi B?
Uważam, że Opel lepszy, bo:
- od początku siedzi w aucie rwd i jest ustawiony wzdłużnie
- tani i łatwo dostępny
- więcej KM i Nm ;)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 sie 2016, 21:36

szymek pisze:tylko dlaczego 2,5 z mx6 a nie na przykład 3.2 z Omegi B?

Jeden i drugi jest średnio sensowny. Ilość włożonych zasobów w taki swap jest gigantyczna, więc zakup silnika to nie jest jakaś znaczna część wydatków. Jeżeli ma się budę, silnik, dużo umiejętności i czasu można się bawić dla własnej przyjemności, inaczej nie ma to najmniejszego sensu. Jeżeli silnik trzeba kupić to istnieją zdecydowanie lepsze typy.
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

30 sie 2016, 23:23

ee tam Opla będziecie wsadzać do miaty....

https://www.carthrottle.com/post/is-it- ... te-engine/

:)
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

31 sie 2016, 6:03

RS pisze:Jeden i drugi jest średnio sensowny.

To poprosimy o sensowną propozycję ;)
Omegę B w "całości" kupuję się w okolicach 2,5-3,5k Budowa z tanich i łatwo dostępnych części, gwarantuje szybkie i tanie likwidowanie fuckupów :D
tinuviel pisze:ee tam Opla będziecie wsadzać do miaty....

Opel ma taki plusik, że jak będzie Tobie mało KM i Nm, to możesz go dmuchnąć. W serii, ten motor wytrzymuje ponad 400KM.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

31 sie 2016, 9:44

ciekawi mnie jedynie waga takiego silnika z opla czy będzie dużo większa
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

31 sie 2016, 10:03

Phil Alexa z Car Throttle ma mieć wrzucane V6 z MX-6 (ile nazw własnych w jednym zdaniu!). Więc pewnie pojawi się tam sporo informacji na ten temat.

https://www.carthrottle.com/post/ive-re ... rand-plan/
#miatarri
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

31 sie 2016, 14:20

Kostek pisze:ciekawi mnie jedynie waga takiego silnika z opla czy będzie dużo większa

Internety powiadają, że:
Mazdowe BP z osprzętem to +/-150kg
Oplowe Y32SE z osprzętem to +/-190kg
i dla porównania, LS1 z osprzętem +/-225kg
+/- bo nigdzie nie wyszczególnili, ile osprzętu ktoś miał na myśli.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

31 sie 2016, 16:07

szymek pisze:budowa z tanich i łatwo dostępnych części

Za to lubię Opla. Oplowskie V6 jest świetnym swapem ale w GMy, gdzie prawie wszystko jest P&P, ewentualnie wymaga dorobienia jednej łapy. Są prawie klocki, które się składa i tam koszt silnika jest znacznym kosztem całej operacji. To nie sławne Oplowskie X20XEV, ale i tak zacznijmy od znalezienia sztuki, która nie żłopie oleju.

szymek pisze: gwarantuje szybkie i tanie likwidowanie fuckupów

Jeżeli robisz coś po raz drugi to nigdy nie jest tanio. Wolę to określać kosztami nauki i nabywania doświadczenia :evil:.

szymek pisze:W serii, ten motor wytrzymuje ponad 400KM.


Nie widzę szans na założenie dwóch małych burbawek, a jedna duża to kilometry dolotu i wydechu. Kilogramy, chociaż przy V6 przy którym środek ciężkości przesunięty jest do tyłu powinno dać się przeżyć. Samym cywilnym dolotem i wydechem można dobić w okolice 250hp.


Zastanówcie się co trzeba zrobić:
-czy silnik siądzie w sanki > nowe sanki > trzeba zrobić szablony- ma to sens przy robieniu kilku sztuk.
-czy miska siądzie na nowe sanki > przespawanie starej miski/nowa miska,
-wybierak zmiany biegów też raczej nie siądzie na seryjne miejsce,
-kolektory wydechowe, oryginalne powinny się dać wcisnąć, są bardzo kompaktowe ale do równoodległoścówki to im daleko,
-wywalenie PPF, trzeba dorobić mocowanie do skrzyni i dyfra
-wiązka i ECU powinny być proste w przeszczepie,
-trochę modyfikacji dolotu,
-modyfikacja wału,
-sprzęgło i tu i tu jest hydrauliczne, więc co najwyżej przewód i ewentualnie pompa w innym rozmiarze, ciekawostka: wysprzęglik do 3.0 V6 kosztuje 500pln.

Roboty jest dokładnie tyle samo co przy włożeniu V8 i jej koszty są znacznie większe od wartości całej Omegi z takim V6 i skrzynią. Przy jednej sztuce koszty są absurdalne. Zastanawia mnie jakie by był przy 3-4 autach. Wtedy może się to okazać bardzo ciekawym rozwiązaniem.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

01 wrz 2016, 6:56

Przywołałem silnik Opla nie bez przyczyny, ponieważ od dawna kolega Andego męczy taką jednostkę w swoim aucie z bardzo dobrym skutkiem. Projekt oparty na jednej sprężarce, która daje radę ;)
Co do V8... jak tylko trafię/imy "6" w totka, to ja kupuję budę NA i silnik 5.0V8 z merca... Andy chyba robił już z ciekawości wstępną przymiarkę i raczej wejdzie :)
Załączniki
astra.jpg
astra.jpg (62.47 KiB) Przejrzano 5624 razy
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 wrz 2016, 13:27

j3x z Hondy mocowane na http://www.superfastmiatas.com/JV6%20Miata%20Kit.html Koszt gratów zamknie się w 20k, reszta to robota.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 wrz 2016, 16:56

Kim Son San pisze:j3x z Hondy

Szybkie spojrzenie na allegro. Za słupek chcą prawie 5500zł. Moim zdaniem to go dyskwalifikuje. I skrzynia z Mxa, która się może szybko zmielić. Zestaw z przesyłką z USA i podatkiem też tani nie będzie, a robiąc na miejscu najlepiej korzystać z lokalnych gratów.

Patrząc tutaj ceny bieda wersji (około 300hp) w serii nie są straszne, a samym zrobieniem wydechu i strojeniem powinno się coś uzyskać.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 20mercedes

Tylko albo raczej aż problem z dorobieniem adaptera do sensownej skrzyni, skrzynia+adapter+jakiś standalone do sterowania wszystkiego zdecydowanie przekroczą cenę słupka. W wypadku swapu na Opla spokojnie można użyć ECU z Opla.

Pytanie czy to ma jakąkolwiek szansę się zmieścić przy delikatnym cięciu nadwozia.

Jeżeli swap na V6 zamknąłby się w 10k na gotowo, to V8 jest drogie. Jeżeli ma to być 20 to z mojego punktu widzenia jest to mocno abstrakcyjne, ale nie zastanawiałbym się nad dołożeniem kolejnych 6k, żeby to jednak było V8.

Edit:
Robiąc zestaw pod Opla droga do zasadzania Saabowskiego B204/B234 będzie już bardzo krótka, a to do mnie bardzo przemawia w rozsądnych pieniądzach.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 wrz 2016, 10:50

Inzynierowie Forda i Mazdy zrobili kiedys projekt NB z silnikiem 3.0 Duratec: http://www.miata.net/news/v6.html

Znalazlem firme w UK, ktora zrobila kit do NA uzywajacy silnika AJ30 od Jaguara (w gruncie rzeczy jest to ten sam silnik co Duratec) – the Rocketeer https://www.youtube.com/watch?v=hguW3i-0Ux8

Obrazek

Przeszukalem pol internetu za info o tym swapie i zebralem calosc moich znalezisk w jeden post:

AJ V6 od Jaguara spelnia wszystkie wymagania dobrego dawcy do swapu:

Plusy

Lekki – aluminiowy blok i glowica – 165 kg
Kompaktowy – wielkosci mazdowego KLDE, ktory uchodzi za jeden z mniejszych widlastych szostek
Mocny – 240 hp i 293 Nm
Tani – od 1000 zl za slupek
Wytrzymaly
Powszechnie dostepny
VVT, kuty korbowod
Rozwojowy – na driftworks po portingu, wydechu i dolocie wyskoczylo 290 hp. Noble uzywa tego silnika z twin turbo.

Minusy:

Dwumasowe kolo zamachowe w serii Jaguara
Dziwna miska olejowa – do zmiany (opcje: Mondeo; X-type)
Rozrusznik po zlej stronie

Silnik ten jezdzi w kilku Jaguarach w konfiguracjach RWD i FWD, wiec nie bedzie mial problemow ze smarowaniem:

2000–present Jaguar S-Type, 240 hp (179 kW) and 216 ft-lb (293 N·m)
2002–present Jaguar X-Type, 231 hp (172 kW) and 209 ft-lb (283 N·m)
2009–present Jaguar XF, 240 hp (179 kW) and 221 ft-lb (300 N·m)

Jest kilka rozwiazan, ktore moga ulatwic nam zycie - miedzy innymi pasujaca miska olejowa i kolektor dolotowy.

Duratec 2.5 dimensions:

20"L x 24"W x 26" tall

http://locostbuilders.co.uk/upload/Back ... 20size.jpg

KLZE 2.5 dimensions:

18.5" long , 21" wide , and 21" tall (thats a bare engine , with a slightly shortened sump )

http://locostbuilders.co.uk/upload/Back ... ine%20.jpg

Duratec 3.0 weight:

3.0 = 270 lbs bare – 123 kg.
360LB for a "Ford Duratec 2.5/3.0 V6 "fully dressed" (164 kg).

O uzywaniu kola zamachowego z Mondeo 2.5 V6:

Even though the block is basically a duratec, the hole PCD on the end of the crank is different to Fords which meant the flywheel from a Mondeo won't fit. I could have made a custom one but the cost were just too high. For the moment it will do and if he ever needs to change to a solid one then at least there is plenty of space inside the bell-housing now to do so.

I am using s type flywheel with a X type (mondeo) clutch plate. Which is 1" 23 spline.  W polaczeniu ze skrzynia RX8.

Inne opcje kol zamachowych:

Noble uses Fidanza flywheel #186251

Crosschecked application Ford Contour (Cougar, Mysique) 2.5L same as 3.0L available from Jeggs $385

2.5L Contour Flywheel works on 3.0L verified.Used 4.6L Ford ARP flywheel bolts

Cougar V6: I have scrounged the single-mass flywheel and the pressure plate of a Ford Cougar V6 that falls perfectly into this engine, same diameter, same anchor and position, etc ...
And also the clutch collar must adapt in changing it

Cougar clutch disc diameter: 240mm Exterior. Interior 170 mm. 23 splined teeth
S14 clutch disc diameter: 240 mm Exterior. Interior 160 mm. 24 splined teeth

O uzywaniu kolektora dolotowego/ssacego z Mondeo 2.5:

The Duratec V6 inlet will fit, but needs a 30mm thick spacer plate between the lower and upper manifold parts. This is lower but wider.

O uzywaniu miski olejowej z Mondeo 2.5:

Along with the mondeo sump you will need the oil pickup pipe as well. It would also be interesting to take a look at an X-TYPE 3.0 sump It should be a similar shape and maybe a little bigger and better suited than the mondeo one.

Engine Size: 2.5 Type: Duratec VE Oil Capacity: 5.5L Oil Type: 5w-30
Engine Size: 3.0 Type: Duratec SE Oil Capacity: 5.7L Oil Type: 5w-30

O uzywaniu glowic z 2.5:

2.5L heads is because the smaller chambers bump the compression a point.

I na koniec rozpiska potrzebnych czesci i kilka kwot, na podstawie zestawu Rocketeer i allegro:

Roughly speaking, XP2 kit looks like this (Mazda MX-5 MK1):

Adapter plate (25mm CNC machined Aluminium)
Bespoke Lightweight flywheel (steel)
Crapengineering subframe + new mounts to be designed – 3000 zl / modyfikacja sanek MX5 1000 zl
Mondeo Oil Sump + dipstick – 200zl + 200zl
Mondeo intake manifold + spacer - 50zl + 1000 zl
Full exhaust (SS) – 3000 zl
Megasquirt – 2000 zl
Water pump (electric)
Thermostat housing
Hose kit
Engine loom
Bushing kit front subframe
COPS – OEM Jag
Oil Filter adapter spigot
Various sundries/nut/bolts/brackets etc

You will need:

1x Jaguar S-Type 3.0l V6 (AJ30) Engine – 2000 zl
including:

Starter motor
Lower induction ports with injectors
Fuel rail
Mass damper front Pulley

Recommended but not essential:
6 speed gearbox (for strength not ratios) – 1000 zl
Min 3.9:1 Final drive diff (preferably Limited Slip) – 1000 zl
Bigger brakes(!) – 1000 zl
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 wrz 2016, 14:56

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

23 wrz 2016, 8:05

Seryjnie w Jagu (x-type 2001 3.0 awd, takigo mamy jako daily) ten silnik szalu nie robi, wolni sie kreci i mocy nie czuc. Pewnie w miacie byl by zywszy itd. Podobno dobrze wystrojony na itb do 400hp moze dociagnac. Tak czy siak sporo potencjalu ma w sobie.
Jest jeszcze opcja2.5 czy 2.1 v6
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

05 paź 2016, 13:41

mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Volf
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2016, 11:58
Model: NC
Lokalizacja: Rzeszów

12 paź 2016, 22:29

Kurcze aż mnie zaciekawił ten silnik od Jaguara...
Ale narazie muszę w 1.8 pierścienie zmienić bo olej bierze :(
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

14 paź 2016, 9:30


:D
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

15 lis 2016, 9:12

Rs.
X20xev nie jest sławny. C20xe jest.
V6 opla jest male lekkie.wysprzeglik centralny to nie problem. Latwo go zastąpić zewnetrznym z omegi A. Siknik znosi 500-600 na korbe.tłoki 2,2 bara ze sprężarki o wirniku 87mm.

Vr6 jest tez opcja. Do 3,2 wklamy wal z 2,8 mamy odprężone 3.0 ktore przyjmie 600hp
Można tez isc w sabb lub volvo r4 po500hp

Skrzynia do 450 potem loteria.
Szukalem alernatywy i tylko c32 amg wydaje sie sensowne. V8 ? Ls to technologiczne dno. Coyot forda jest 3lvl wyzej. Silniki amg tez.
A co do carthrottle i Phila... tam jest festiwal drutu.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 lis 2016, 17:44

Andy pisze:X20xev nie jest sławny. C20xe jest.

RS pisze:To nie sławne Oplowskie X20XEV, ale i tak zacznijmy od znalezienia sztuki, która nie żłopie oleju.


Wiem, miałem Opla. Miałem na myśli sławę w kontekście żarcia oleju-X20XEV ciężko jest przebić.
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

15 lis 2016, 17:53

Nie prawda. Jedyną wada sa lecace Uszczelki pod głowa. Ogolnie świetnie buduja moc.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 lis 2016, 1:56

Andy pisze:(...)
A co do carthrottle i Phila... tam jest festiwal drutu.



:lol: Witamy w realiach UKdm :ryjezesmiechu:
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

16 lis 2016, 11:11

Lexx pisze:
Andy pisze:(...)
A co do carthrottle i Phila... tam jest festiwal drutu.



:lol: Witamy w realiach UKdm :ryjezesmiechu:


Możecie rozwinąć? :)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

16 lis 2016, 11:41

Lexx pisze:
Andy pisze:(...)
A co do carthrottle i Phila... tam jest festiwal drutu.



:lol: Witamy w realiach UKdm :ryjezesmiechu:

Oj tam przynajmniej jest kolorowo :p
White NA BP'95
ony
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2016, 14:52
Model: Inny

16 lis 2016, 18:39

Miata z 1uzfe to by było to :)
Dziwięk mega, niut nisko :twisted:

Tutaj gdzieś do 4:00

tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

16 lis 2016, 19:23

Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

23 lis 2016, 19:19

Jak jesteście przy V6 można zainteresować się jeszcze silnikiem z 300ZX. Aktualnie na facebookowej grupie MX5 BUY AND SELL jest na sprzedanie NA z tym motorem.
ODPOWIEDZ