DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
soberinho
Posty: 69
Rejestracja: 22 kwie 2016, 12:31
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: WWA

21 mar 2017, 8:54

sophisty pisze: Naprawdę szkoda Twojego czasu, pieniędzy i nerwów na FMU. Skoro pytasz, zaufaj tym co Ci podpowiadają.

OK. Brak pytań. PRIV za to jest :)

sophisty pisze:O jakim rozwiązaniu piszesz i jakiej pompie "pobocznej"?

To inne rozwiązanie pod FMU. Zapomnijmy o tym temacie ;)
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2017, 9:36

Bypass był do dostania w ASO BMW/Mini za ok. 300 zł z tego co pamiętam.
Nr części 11614543535 lub 11617568423

W temacie pompy i sterowania zgadzam się w 100% z przedmówcami.

Jeśli jesteś zainteresowany to mój IC, żółte sikawki z rexa i może co tam jeszcze będą na sprzedaż - zapraszam na PW
Awatar użytkownika
soberinho
Posty: 69
Rejestracja: 22 kwie 2016, 12:31
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: WWA

21 mar 2017, 17:28

rogI pisze:Bypass był do dostania w ASO BMW/Mini za ok. 300 zł z tego co pamiętam.
Nr części 11614543535 lub 11617568423

W temacie pompy i sterowania zgadzam się w 100% z przedmówcami.

Jeśli jesteś zainteresowany to mój IC, żółte sikawki z rexa i może co tam jeszcze będą na sprzedaż - zapraszam na PW


Dzięki rogI! - ttylko ten drugi numer części jeszcze występuje w aso bmw. Jeśli @RC się nie odezwie co do sprzedaży, to z pewnością sięgnę do aso :)

Biję na PW.
Awatar użytkownika
soberinho
Posty: 69
Rejestracja: 22 kwie 2016, 12:31
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: WWA

19 lip 2017, 13:52

Kilka dodatkowych pytań do Was ogarniaczy w temacie :)

1) Ktoś orientuje się czy w regionie Warszawy jest jakiś magik który by mógł zrobić sensownie mocnowanie kompresora na hotside w NB, oraz wejście do kopresorka z obejściem na bypass z mini?
- ewentualnie stworzenie projektu (choćby w CAD) mogę wziąć na siebie, ale potrzeba magika który mi to później przygotuje jakimś sposobem obróbki metalu?
2) Czy przepustinicę trzeba przesuwać, czy może pozostać w oryginalnym miejscu?
3) Filtr odmy czy połączenie odmy z dolotem. Czytałem różne opinie i nie wiem już sam co jest lepszym rozwiązaniem.
4) Jeśli kompresor ma elektrosprzęgło, to czy trzeba je usuwać, czy wystarczy je po prostu uruchamiać ze stacyjką i tyle?

Będę wdzięczny za podpowiedzi :)
Ł.
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

19 lip 2017, 14:34

co do pytania pierwszego to też się podłączam. Poszukuje łapy do eatona m62 pod silnik 1.6 115 NA przedlift.
Czy jest tu ktoś kto się tym zajmował/ma gotowy projekcik jak to zrobić i/lub osobę która już to robiła i wie co i jak ?
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

11 maja 2020, 19:27

Na skutek moich poszukiwań w temacie buildu pod kompresor podbijam poniższy temat z konkretnymi pytaniami.

Założenia:

Silnik 1.6 NA zdrowy bez wycieków
Eaton m62 lub m45 z merca jako jednostka doładowująca napędzany seryjnym kołem.
Oczekiwany poziom doładowania ok 0.4- 0.5 bar
Seryjny układ paliwowy z w miarę zachowawczym strojeniem w okolicach 170 - 180 KM- z czasem ew. przejście na wtryski RX-8 (żółte)

Część projektu wykonane jako DIY a część w warsztacie znajomego mechanika.
Strojenie DET 3 ( może Zibisoft)

Elementy układu:

Filtr stożkowy = >OEM przepływomierz=> rura silikonowa 3 cale => flansza dolotowa (dorabiana) => kompresor (kompresor np. m45 montowany hotside do bloku) => flansza wylotowa (dorabiana)= > rury wlotu do IC 2,5 cala ( kwasówka) => IC FMIC sposób montażu IC podpatrzony u użytkownika Zbynie (wg. foto)=> wylot z IC 2,5 cala=> trójnik=> druga przepustnica/ BOV/ podłączenie do kolektora ssącego = > przepustnica=> silnik= > kolektor wydechowy (+ew. kocyk termiczny) => wydech Cobalt

Obrazek

Pytania:
Jeśli zdecyduję się na Bypass valve z Mini zamiast BOV to czy coś to zmienia w kwestii lokalizacji drugiej przepustnicy ?
W przypadku orurowania warto pójść na łatwiznę i gdzie się da dać węże silikonowe zamiast kwasówki ?
Czy zapomniałem o jakimś elemencie w tym układzie ?
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

23 maja 2020, 10:44

Nie za bardzo rozumiem jak chcesz podpiąć drugą przepustnicę.
Z tego co wiem to w normalnym układzie jedna przepustnica jest przed kompresorem a druga za kompresorem.
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2020, 9:58

Gość który ma to rozwiązanie w hondzie wysłał mi taki schemat.Obrazek

Edit:
Ogolna zasada dzialania 2 przepustnicy to znaczne wyciszenie eatona( na jalowych obrotach powietrze leci w amtosfere)ponoć sprawia ze eaton ma lzej przez co sie tak nie grzeje po 3 odciaza nam blow offa - nie wyje cały czas...tyle wiem z opisów...a jak jest w praktyce...

A tu link do ogłoszenia na OLX https://www.olx.pl/oferta/przepustnica- ... uIKMR.html
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

24 maja 2020, 11:48

Na tym schemacie brakuje standardowej przepustnicy z pedału gazu.
Ja miałem zainstalowany kompresor w innej konfiguracji, przepustnica z pedału gazu przed kompresorem oraz bypass.
Pisałeś też o przepływomierzu, gdzie chcesz go umieścić? Dodatkowe pytanie jak chcesz sterować dawką paliwa?
Mikołaj
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

24 maja 2020, 18:17

Dodatkowa przepustnica na tym schemacie jest trochę dziwnie umieszczona.
Jak przepustnica ma upuszczać powietrze do atmosfery? To zadanie realizuje BOV lub DV podpięty jako bypass z tym że powietrze wraca przed kompresor.
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2020, 6:20

Faktycznie na schemacie nie ma normalnej przepustnicy. W NA ona byłaby umieszczona bezposrednio na "wejściu " do silnika.
Idea działania tej 2 przepsutnicy jest ponoć taka że na biegu jałowym kiedy główna przepustnica jesr zamknięta ta druga się częściowo otwiera i wypuszcza powietrze zanim odlozy się ono w blow-offie. Ponoć jeśli się stosuje sam BOV typu properfekt 2 to w przypadku kompresora który pompuje cały czas hałas BoV jest strasznie uciążliwy.

Co do sterowania dawką paliwa to na początku chciałem zostawić normalny przepływomierz podłączyć det3 ale teraz poważnie myślę nad MAP sensorem zamiast przeplywki i ew. nad umiesczeniem deta-a jako fuel implant.

A w jakich kompresorach stosowaliscie bypass valve? M45 od mini? Tam sytuacja chyba jest prostsza bo jest gdzie to zamontować. Oglądałem ostatnio eatona m62 do siebie i próbowałem jakoś wizualnie dopasować gdzie mógłbym umieścić ten bypass tak żeby cofnął powietrze przed kompresor ale za map sensorem i szczerze nie bardzo wiem jak to zrobić.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

25 maja 2020, 8:40

OK. Już wiem o co chodzi.

Tak standardowo jadąc z jakąś stała prędkością kiedy silnik nie ma dużego zapotrzebowania na powietrze a kompresor mimo wszystko pracuje powietrze musi sie gdzieś podziać. BOV upuszczający powietrze będzie syczał. DV zmniejsza ten efekt. Tutaj przepustnica tak naprawdę realizuje zadanie BOV z tym że nie potęguje efektu syczenia upuszczając powietrze do atmosfery.

Przy przepływce jest problem przekłamań. Jeżeli zamontujesz ją przed kompresorem to zawory upuszczające powietrze za nim będą "psuć" pomiar.

Bypass da rade do każdego kompresora zamontować.Można nawet poszukać wersji MP z wbudowanym.
Ja montuje zawór DV z powrotem przed kompresor więc wychodzi połączenie bypass ( nie wiem tylko jak z szybkością tego będzie).
Co do MAP sensoru to nie powinien on być za przepustnicą? Zrobiłem na niego miejsce w kolektorze dolotowym bo to pierwsze miejsce za nią :/
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2020, 15:11

W kwesti dokładnego umieszczenia map sensora się nie wypowiem bo jeszcze nie doczytałem dokladnie i mogłem coś pomylić. Bedę się konsultować na miejscu w Zibisoft gdzie ew. będę robił strojenie. Najchętniej zainstalowałbym bypass /diverter valve i dał sobie spokój z bov . Masz może jakieś zdjęcie jak to jest zamonotowane u Ciebie?

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

18 cze 2020, 12:55

Inne pytanie odnośnie kompresora. Czy ktoś dorabiał koło pasowe pod szerszy pasek? Zastanawia mnie jak brak tłumienia drgań na kole wpłynie na silnik.
Awatar użytkownika
Kubski-KN
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2016, 20:15
Model: NC
Wersja: 2.5 compressor
Lokalizacja: Gdynia

24 wrz 2020, 8:03

Witajcie,
Ruszam z projektem montażu kompresora do MX5 NB 1.8. Póki co nie zakładam sprowadzania całego KIT'u. Czy jest ktoś u nas, kto przechodził już tę drogę? Jeśli tak, to chętnie skorzystałbym z wiedzy i doświadczenia, zwłaszcza w zakresie rozwiązania koła pasowego i paska, dolotu do kompresora. Może ktoś szykował jakieś rysunki na CNC, albo ma inne sprawdzone rozwiązanie? Może ktoś ma gotowy KIT na zbyciu? Celuję raczej w Eaton M65 (ewentualnie M65) raczej na ciepłej stronie, ale nie wykluczam montażu na zimnej stronie. Jeśli ktoś skutecznie zamontował kompresor na zimnej stronie np. z chłodzeniem cieczą, to też prośba o pomoc. Chętnie wynagrodzę :)
Pozdrawiam,
Kuba
Kuba "Kubski"
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 wrz 2020, 17:33

Załóż turbo chyba że koniecznie musi być kompresor.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3742
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 lut 2021, 8:06

Ile jest wart używany kompresor kit Flying Miata do NC? MP62 + reszta. Pasuje do każdego rocznika i silnika generacji NC. Google nie podpowiada żadnych cen, ani ówczesnych nowych, ani używanych.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 lut 2021, 0:32

bjorm pisze:
01 lut 2021, 8:06
Ile jest wart używany kompresor kit Flying Miata do NC? MP62 + reszta. Pasuje do każdego rocznika i silnika generacji NC. Google nie podpowiada żadnych cen, ani ówczesnych nowych, ani używanych.
Kupiłem używany zestaw w 2019 od sprawdzonego "użytkownika" z forum plus pełny serwis z wymianą "trybików" w specjalistycznym serwisie 13+2=15k PLN. Przy silniku 2.5 trzeba wy***** pompę wspomagania, przy 1.8 i 2.0 jest chyba plug and Play. Dodatkowo zakupiłem chłodnice oleju i większą chłodnice silnika bo podobno przy OEM się za bardzo grzeje to coś
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3742
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lut 2021, 5:48

tytusr pisze:
03 lut 2021, 0:32
Kupiłem używany zestaw w 2019 od sprawdzonego "użytkownika" z forum plus pełny serwis z wymianą "trybików" w specjalistycznym serwisie 13+2=15k PLN. Przy silniku 2.5 trzeba wy***** pompę wspomagania, przy 1.8 i 2.0 jest chyba plug and Play. Dodatkowo zakupiłem chłodnice oleju i większą chłodnice silnika bo podobno przy OEM się za bardzo grzeje to coś
Mozesz podpowiedziec co to za serwis? Byłeś zadowolony z ich pracy?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 lut 2021, 9:04

[/quote]
Mozesz podpowiedziec co to za serwis? Byłeś zadowolony z ich pracy?
[/quote]

AD PROJECT SP. Z O.O. z Łodzi. Kompresor działa bez zarzutu. Serwis / regeneracja była częścią umowy zakupu na co zgodził się sprzedający. Kupno używanego kompresora bez przeglądu byłoby bardzo ryzykowne przy takich cenach.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3742
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lut 2021, 11:23

Kto ci stroil caly zestaw? I czym to stroiles?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 553
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 lut 2021, 11:49

Pepeg z Five'em. Ecutek
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2021, 14:21

Szybkie pytanie a propos zasilenia paliwem silnika 1.6 z podpiętym kompresorem dmuchającym ok 0.5-0.7 bar. Kolega jeździł na wtryskach z RX-8 i miał wystrojony silnik na DET3 w trybie fuel implant na ok 190km. Ja celuję w trochę skromniejszy przyrost: powiedzmy 170km z obecnych 115km. Podobno teoretycznie wtryski z 1.6 powinny to ogarnąć ale wolałbym mieć trochę zapasu . Czy ktoś z Was orientuje się czy złotym środkiem nie byłoby wstawienie wtrysków z wersji 1.8? Są sporo tańsze i bardziej dostępne niż rx-owe i mam wrażenie że nie będą tak przelewać na tym setupie.

Edit: strona internet.pl oraz gtfu pokazały mi że seria w 1.6 to 205 cc a 1.8 to 230 cc i teorerycznie przy 0.6 bara powinno być naprawdę przyzwoicie ( opinia z miata.net)

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Soobolka
Posty: 37
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:04
Model: NA
Wersja: Classic Red 91’
Lokalizacja: Bydgoszcz

16 paź 2021, 14:20

Ziolkov pisze:
14 kwie 2021, 14:21
Szybkie pytanie a propos zasilenia paliwem silnika 1.6 z podpiętym kompresorem dmuchającym ok 0.5-0.7 bar. Kolega jeździł na wtryskach z RX-8 i miał wystrojony silnik na DET3 w trybie fuel implant na ok 190km. Ja celuję w trochę skromniejszy przyrost: powiedzmy 170km z obecnych 115km. Podobno teoretycznie wtryski z 1.6 powinny to ogarnąć ale wolałbym mieć trochę zapasu . Czy ktoś z Was orientuje się czy złotym środkiem nie byłoby wstawienie wtrysków z wersji 1.8? Są sporo tańsze i bardziej dostępne niż rx-owe i mam wrażenie że nie będą tak przelewać na tym setupie.


Edit: strona internet.pl oraz gtfu pokazały mi że seria w 1.6 to 205 cc a 1.8 to 230 cc i teorerycznie przy 0.6 bara powinno być naprawdę przyzwoicie ( opinia z miata.net)

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Na przyszłość. Ja w swoim setupie mam zielone z supry/rav4/celica
Nr części 2325074160
Aktualnie zmagam się ze ślizgającym paskiem powyżej 4K obrotów. Jestem zmuszona zrobić custom koło pasowe na 6pk. Aktualnie 4pk nie jest w stanie przenieść mocy. Doładowanie 0,7b. Napięcie bardzo dobre. Ktoś jakieś pomysły, jakie koło pasowe na wal może pasować do nbflwego silnika 1.8 ?
Przeszukałam już forum miataturbo.net i żadnych pomocnych informacji
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 paź 2021, 14:37

Pasuje z mazdy 323 i xedos 6, ale one wszystkie są na czterożebrowe paski.
Awatar użytkownika
Soobolka
Posty: 37
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:04
Model: NA
Wersja: Classic Red 91’
Lokalizacja: Bydgoszcz

16 paź 2021, 14:42

mutra pisze:
16 paź 2021, 14:37
Pasuje z mazdy 323 i xedos 6, ale one wszystkie są na czterożebrowe paski.
Kolo 190-200mm na 6pk, takie poszukuje
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 paź 2021, 12:58

a jak duże jest opasanie koła kompresora paskiem? Może da się je zwiększyć dodając jakąś rolkę?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Soobolka
Posty: 37
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:04
Model: NA
Wersja: Classic Red 91’
Lokalizacja: Bydgoszcz

17 paź 2021, 17:27

Alex pisze:
17 paź 2021, 12:58
a jak duże jest opasanie koła kompresora paskiem? Może da się je zwiększyć dodając jakąś rolkę?
Dokładnie tak
Załączniki
1BF8BD2C-9420-4D88-82A2-6BA9FDA07322.jpeg
1BF8BD2C-9420-4D88-82A2-6BA9FDA07322.jpeg (3.36 MiB) Przejrzano 5316 razy
Awatar użytkownika
Soobolka
Posty: 37
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:04
Model: NA
Wersja: Classic Red 91’
Lokalizacja: Bydgoszcz

17 paź 2021, 17:33

Alex pisze:
17 paź 2021, 12:58
a jak duże jest opasanie koła kompresora paskiem? Może da się je zwiększyć dodając jakąś rolkę?
Z tego co mówił gość, który to stroił, trzeba dać inne koło pasowe na 6pk, bo 4pk nie jest w stanie przenieść mocy powyżej 4K obrotów. Trzymając równo gaz, pasek ślizga się jak głupi.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1750
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

26 sty 2023, 9:07

Moi drodzy. Zaraz po zakupie Marfiego chodził mi po głowie montaż kompresora. Skompletowałem trochę materiałów pisanych na ten temat. U mnie temat umarł ale może komuś się przydadzą. Wrzuciłem je na dysk google
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ODPOWIEDZ