Na skutek moich poszukiwań w temacie buildu pod kompresor podbijam poniższy temat z konkretnymi pytaniami.
Założenia:
Silnik 1.6 NA zdrowy bez wycieków
Eaton m62 lub m45 z merca jako jednostka doładowująca napędzany seryjnym kołem.
Oczekiwany poziom doładowania ok 0.4- 0.5 bar
Seryjny układ paliwowy z w miarę zachowawczym strojeniem w okolicach 170 - 180 KM- z czasem ew. przejście na wtryski RX-8 (żółte)
Część projektu wykonane jako DIY a część w warsztacie znajomego mechanika.
Strojenie DET 3 ( może Zibisoft)
Elementy układu:
Filtr stożkowy = >OEM przepływomierz=> rura silikonowa 3 cale => flansza dolotowa (dorabiana) => kompresor (kompresor np. m45 montowany hotside do bloku) => flansza wylotowa (dorabiana)= > rury wlotu do IC 2,5 cala ( kwasówka) => IC FMIC sposób montażu IC podpatrzony u użytkownika Zbynie (wg. foto)=> wylot z IC 2,5 cala=> trójnik=> druga przepustnica/ BOV/ podłączenie do kolektora ssącego = > przepustnica=> silnik= > kolektor wydechowy (+ew. kocyk termiczny) => wydech Cobalt
Pytania:
Jeśli zdecyduję się na Bypass valve z Mini zamiast BOV to czy coś to zmienia w kwestii lokalizacji drugiej przepustnicy ?
W przypadku orurowania warto pójść na łatwiznę i gdzie się da dać węże silikonowe zamiast kwasówki ?
Czy zapomniałem o jakimś elemencie w tym układzie ?