DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2013, 17:34

Jutro sprawdze co i za ile mogę załatwić.

BTW. Igor, przejażdżka z Maykiem mnie zmotywowała ;)
Wolę to robić razem/równolegle z Tobą, niż nigdy samemu ;)

Pozdr,
DEX
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2013, 21:07

Ja bym się na Twoim miejscu dobrze zastanowił Dex, chociaż zgodzę się że lepiej robić we dwójkę niż samemu :wink:
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2013, 5:45

Zastanowiłem się, ale chętnie wysłucham Twojej opinii ;)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2013, 7:30

Moja jest taka że albo idziesz w stajling w obecnym sezonie a jak mazdaslow się znudzi to turbisz/kompresorzysz przez zimę lub w następnym sezonie. Plus jest taki że szlak bedziesz miał przetarty a nie sam go będziesz krwawicą przecierał. Imho jedno i drugie ciężko będzie Ci ogarnąć jednocześnie. Poza tym chyba wiesz o jakich kosztach, trudnościach i nieprzespanych nocach mówimy? Jeśli nie to na pewno osoby które turbiły/kompresorzyły auto od zera będą mogły dorzucić tu swoje 5 groszy :idea:
Puentując:robić tylko mierzyć siły na zamiary :cool:
Rules are made to be broken
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2013, 9:55

Spoko Michał, langsam langsam :wink:
Na razie to i tak tylko zbieranie klocków a Tomek po prostu wybiega ze swoim projektem już parę kroków do przodu :kciuk: Tak jak Ci mówiłem ja też się nie będę spieszył, stage 1 to i tak musi być zakup drugiego auta, realizacja projektu pewnie zimą a strojenie i dopięcie wszystkiego dopiero wiosną 2014 :roll: Poza tym najpierw chcę zrobić hamulce, zawieszenie no i przede wszystkim trochę pojeździć coby ogarniać jakoś to auto póki ma circa 100KM w N/A. Tomek pewnie raczej nie będzie wyrywał się do przodu i albo zrobimy to wspólnie albo przetrę mu nieco szlaki :wink:

A żeby nie odbiegać od tematu - RS i jak tam zamówienie? Zdążymy przed Tokajem?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 maja 2013, 11:19

[hide]NIE KUPUJCIE NA RAZIE ROLEK.

OKAZAŁO SIĘ, ŻE ŚREDNICA WEWNĘTRZNA TO 8, a NIE 10mm JAK W KATALOGU.[/hide]
Ostatnio zmieniony 07 maja 2013, 13:31 przez RS, łącznie zmieniany 1 raz.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2013, 12:10

:?: Co robimy? Ja mam już zamówione :roll:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 maja 2013, 13:31

PRZEPRASZAM. FAŁSZYWY ALARM

Rolki są ok. Pewna osoba (nie ja) stwierdziła na oko, że to 8, a nie 10mm, a w rozmowie użyła słowa "zmierzyłem"

Mam już u siebie taką, do pomiaru odsadzenia, wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 maja 2013, 10:02

RS, wrzuciłbyś rysunek tego napinacza w cadzie?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

08 maja 2013, 11:31

Gdybym miał to bym mógł się podzielić. Firma, której to zleciłem robi kopie na podstawie wzoru, a projekt zostaje u nich na wieki wieków.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 maja 2013, 11:52

to zapytaj, czy nie daliby CADa i przy okazji nie przymierzyli się do tego https://www.dropbox.com/s/53o9ycojsd5ipdl/supercharger_cad_drawings.zip
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

08 maja 2013, 11:57

Widzę, że ktoś też się odzywał do Barryego Spiersa? :wink: :kciuk:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

08 maja 2013, 12:21

Już pytałem, projekt zostaje u nich. Taką mają politykę. Nie będzie problemu z dorobieniem takich napinaczy w przyszłości.

Masz na myśli kolektor do kompresora, mocowanie czy obydwa?
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 maja 2013, 10:36

Mocowanie oczywiście.

rogI pisze:Widzę, że ktoś też się odzywał do Barryego Spiersa?


Wygrzebałem to w baaardzo starych archiwach nutzów, sprzed wykupienia tego patentu przez TR Lane.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

09 maja 2013, 13:27

rogI pisze:Widzę, że ktoś też się odzywał do Barryego Spiersa? :wink: :kciuk:

ja sie do niego odzywałem z 3 razy na przestrzeni 1 roku i ani razu sie nie odezwał :P
MIATA nim jak szatan
Obrazek
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

09 maja 2013, 13:37

To znaczy, że ja miałem wyjątkowe szczęście bo wymieniliśmy parę maili :loser:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 maja 2013, 15:55

SponeR pisze:ja sie do niego odzywałem z 3 razy na przestrzeni 1 roku i ani razu sie nie odezwał


To samo u mnie.
A konstruktywnie - czy ktoś się podejmie wrzucenia tego do CADa i przekucia w namacalny przedmiot?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 maja 2013, 17:22

W przyszłym tygodniu zapytam o wycenę tam gdzie zamówiłem napinacze. Przy jednej sztuce obawiam się, że cena zabije.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 maja 2013, 0:19

jak by nie było, to jednak te sokowirówki jakoś do bloku przymocować trzeba...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

10 maja 2013, 2:04

ja mam z profilówki i kawalka katownika ;)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, 11:56 przez MEDYK, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

10 maja 2013, 6:21

Mam tylko małe pytanie, czy mocowanie kompresora z rysunków nie jest tylko do M45? Będzie pasować do M62?
Medyk ty masz dwie przepustnice, czy obie otwierają się w tym samym czasie? Zamocowałeś dwie linki pod pedał gazu?
Mikołaj
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 maja 2013, 6:38

tfutfu99 pisze:Będzie pasować do M62?

Nie
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

10 maja 2013, 11:55

Mocowania kompresorow M45 i M62 sa napewno inne, do M62 wykonanie jest banalie proste przynajmniej pod glowice 1.6 ktora ma otwory jak by specjalnie przygotowane pod kompresor ;)

Tak mam dwie przepustnice obie otwieraja sie jednoczesnie ale nie podciagalem dwuch linek do pedala. Nie wiedziec czemu ale silnik lepiej pracuje jezeli przepustnica nr2 czyli ta przed kompresorem u mnie musi byc troszeczke uchylona w pozycji spoczynku znaczy sie lykko otwarta juz na starcie. Silnik lepiej reaguje na gaz i lepiej zachowuje sie na wolnych obrotach.

Piszcie jakie szczegoly chcielibyscie zobaczyc w zblizeniu to zrobie wam dobre zdjecia...
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

12 maja 2013, 18:15

Rolki dla tfutfu99 i dla mnie są od wczoraj u mnie.
Będę zamawiał jeszcze dwie sztuki dla DEXTERA - ktoś ma ochotę się podłączyć? :wink:

A co do mocowania to albo udam się z tymi rysunkami od Barryego do poleconej mi przez Mayka firmy gdzie wycinają takie cuda wodą albo sam będę rzeźbił z kątowników :wink: Tak czy inaczej dam na pewno znać.
Załączniki
IMG_20130512_190248.jpg
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

12 maja 2013, 18:36

Rolka jest plastikowa czy metalowa? Byłbyś w stanie ją zważyć? Gates jest metalowy i waży aż 300g.
Wysłałem zapytanie o mocowanie M45 Mini do 1.6.
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

12 maja 2013, 19:02

Medyk może umieścisz lepsze zdjęcia mocowania kompresora oraz jak zainstalowałeś linki od przepustnicy. Dodatkowo widzę, że nie musiałeś zmieniać miejsca baniaczka spryskiwaczów. Możesz podać jak długi jest kompresor i ile jeszcze miejsca za kompresorem?
Mikołaj
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2013, 12:03

Sama rolka jest plastikowa, natomiast wewnętrzna część oczywiście metalowa. Wagę będę mógł Ci podać najprędzej w weekend bo dzisiaj wyjeżdżam na delegację.

edit:
Dokładnie tak to wygląda:
Obrazek
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

18 maja 2013, 6:39

Proszę poprawcie mnie jeśli się mylę.
Kompresor ze zdjęcia to M65. Zainstalowany jest tam zawór bypass.
Jeżeli powyższe jest prawdą, czy ktoś przymierzał, że kompresor tak ja ze zdjęcia zmieści się przy kolektorze wylotowym silnika?
Załączniki
3228758777.jpeg
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 maja 2013, 13:12

Obawiam się, że może być ciężko ze zmieszczeniem tego. Napisz do sprzedawcy żeby go zmierzył.

We środę napinacze mają być gotowe.

Będę robił z alu zbiorniczki na płyn do spryskiwacza. Zamierzam zasadzić go pomiędzy przednią kolumną, a przewodami paliwowymi. Ceny jeszcze nie znam (nie mam projektu jeszcze, zajmę się tym w przyszłym miesiącu).
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

19 maja 2013, 23:07

może lepiej na podszybiu?

ODPOWIEDZ