DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 12:39

autopaga pisze:W sensie którą lepiej kupić?

RS pisze:kłopoty ze zmianą średnicy koła pasowego

Jeśli nie planujesz zmiany średnicy koła na kompresorze, lub chcesz go napędzać z dodatkowego koła na wale (co powoduje, że jego średnicą możesz przełożenie regulować) to nie ma żadnej większej różnicy. W innym przypadku poszukaj może m65, ma napęd bez sprzęgła a cena powinna być zbliżona, jest również dość powszechnie dostępny.
RS pisze:Może przy optymalnym sterowaniu zaoszczędziłoby się troszeczkę paliwa

Nie bardzo łapię zależności sprzęgła od zużycia paliwa...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2013, 12:44

Chciałem dać napęd z koła od klimatyzacji, bo jej nie mam. A jedna z nich nie ma czasem takiego koła, żeby pasowało bez przeróbek?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 sty 2013, 12:57

Tak jak w Mercedesie, przy wolnych obrotach kompresor był wyłączony.s. Nawet nie nabijający ciśnienia kompresor pobiera jakąś niewielką moc. W zastosowaniu jak u nas to sztuka dla sztuki. Chociaż równie dobrze mogło inżynierom Mercedesa chodzić o przedłużenie życia kompresora.

Edit:
Ile wynosi długość M65?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2013, 13:28

Może autopaga miał na myśli oszczędność paliwa przez załączanie kompresora w stylu "MadMax" czyli włączamy guzikiem kompresor jak chcemy mieć moc, jak nie to jeździmy N/A.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 14:10

ree, wymaga to grubej rzeźby. Musiałbyś mieć sposób żeby zupełnie omijać kompresor gdy nie jest załączony, co może być problematyczne między innymi ze względu na przeniesioną przepustnicę. No i musiałbyś przełączać w jakiś sposób mapy, bo pewnie masakrycznie by Cie przelewało gdybyś cisnął bez kompresora na jednej mapie. imho bez sensu, jeśli dobrze wystroisz, spalanie przy spokojnej jeździe nie wzrośnie z kompresorem.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2013, 14:38

Nie miałem nic na mysli, po prostu znalazłem dwa takie kompresory na sprzedaż i chciałem się coś dowiedzieć na temat tego sprzęgiełka, bo czasami to głupie patenty jak w dyfrze superfuji, może faktycznie lepiej bez tego, im mniej skomplikowanie tym lepiej, skoro i tak by się z niego nie korzystało.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 15:37

Raczej Ci się sprzęgło nie przyda, bierz ten który jest w lepszym stanie, sprzęgło możesz zdjąć z tego co się orientuję i potem jeszcze sprzedać :smile: .
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2013, 18:54

Wydzieliłem całość związaną z projektem MEDYKa do osobnego wątku, tam można sobie o nim do oporu gaworzyć --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=10050

A w sprawach tutejszych:

RS pisze:Ile wynosi długość M65?

ja niestety nie mam danych
autopaga pisze:A jedna z nich nie ma czasem takiego koła, żeby pasowało bez przeróbek?

Gdzieś mam dane kółek do różnych wersji, można sprawdzić jakie wyjdzie przełożenie.
ree pisze:Może autopaga miał na myśli oszczędność paliwa przez załączanie kompresora w stylu "MadMax" czyli włączamy guzikiem kompresor jak chcemy mieć moc, jak nie to jeździmy N/A

To nie ma większego znaczenia. Jak obieg kompresora bez obciążenia jest odcięty bypasem, to pozostają jedynie pomijalnie małe opory wewnętrzne na łożyskach rotorów.
Jak pompa nie spręża to energii nie zużywa...
swimmer pisze:No i musiałbyś przełączać w jakiś sposób mapy, bo pewnie masakrycznie by Cie przelewało gdybyś cisnął bez kompresora na jednej mapie.

Gdzie, skąd, jak... To miałoby miejsce jedynie przy czystym sterowaniu AlphaN, które stosuje się jedynie wtedy a/ kiedy nie da się w żaden sposób zmierzyć ilości powietrza b/ w wydziwionych czysto sportowych projektach. W innym przypadku dawka paliwa jest propocjonalna do ilości dostarczonego powietrza i już.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 sty 2013, 15:58

Jeżeli ktoś mógł by spojrzeć na zdjęcia tego m62.
Link:
[URL=http://dfiles.eu/files/93fzy7fjq]http://dfiles.eu/files/93fzy7fjq[/URL]
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2013, 17:31

Niewielkie wżery na rotorach są, ale chyba bez tragedii. Ogólnie wygląda nieźle. Niech ktoś jeszcze spojrzy.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 sty 2013, 11:12

Może stworzymy listę osób planujących zakopresorowanie w postaci:
- [Kompresor] [Blok] [Nick].
1. M62 1.8 RS.

Płyta z napinaczem i rolką prowadzącą jest chyba taka sama dla 1.6 i 1.8. Kąt opasania pompy wspomagania drastycznie spada po wymianie napinacza na taki jak TD (przy Ac sytuacja staje się jeszce gorsza). Dobrze by było dołożyć rolkę prowadzącą na dole.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 kwie 2013, 20:10

Zabawę czas zacząć. Napinacz od Tycjana jest u mnie od kilku dni.
Udało się odczytać typ rolek prowadzących na podstawie katalogu i rozmiaru.
"Troszeczkę" się zdziwiłem, gdy dowiedziałem się, że ten wymiar stosowany był w Ładzie 1500 16V
Gates T41101
OPTIMAL 0-N1914
INA 532 0438 10
RUVILLE 57204
TRISCAN 8646 70201
SCT Germany SR 913
Planuję założyć Gatesa, mimo mało ciekawej ceny (około 95pln/ szt.).

Jutro, jeżeli zdążę pojadę do firmy zajmującej się serwisowaniem maszyn i dorabianiem do nich części.
Mam nadzieję, że cena nie zabije pomysłu. oryginał wykonany jest z alu, waży 240g, kopia zrobiona ze stali (ewentualnie kwasówki, zależy od ceny), będzie ważyć 700g.

Ktoś chciałby przyłączyć się do zamówienia?
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

29 kwie 2013, 21:12

O kurczę dzieje się :shock:
Rozumiem, że to napinacz z kitu JR z MP62? Tycjan miał go w swoim Sportivie?
Możesz wrzucić jakieś fotki? Jeśli będzie pasował do mojego B6 to wchodzę w to zamówienie :mrgreen:
A co do rolek to być może uda mi się załatwić coś taniej - jutro potwierdzę.
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

29 kwie 2013, 21:58

widze że temat kompresora w miacie robi sie rozwojowy, osobiście poczyniłem taki zestawik jakis czas temu home made czyli 1.6 (po lifcie) + eaton m62 na sprzęgle.

Niestety jeszcze nie hamowany setup, ale det pokazuje między około 160-175kmk i 190-220Nm, hamowania dopiero prawdę powie :wink:

poniżej wykres z det'a

bedę miał czas to w końcu sklece swój temat
Załączniki
dyno.JPG
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2013, 22:02

RS pisze:Udało się odczytać typ rolek prowadzących na podstawie katalogu i rozmiaru.

Kiedyś oglądając dokładnie zdjęcia napinaczy TDRa, doczytałem się na nich oznaczeń GMB :mrgreen: Więc wkładają różnie :mrgreen:
RS pisze:Planuję założyć Gatesa, mimo mało ciekawej ceny (około 95pln/ szt.).

Ja bym z tymi rolkami nie przesadzał cenowo, nawet jak złapią trochę luzu to go skompensujesz :razz:
4Fan pisze:bedę miał czas to w końcu sklece swój temat

straszysz nas już z pół roku, weź się w garść i napisz wreszcie :mrgreen:

po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

29 kwie 2013, 22:49

ja łyknę chętnie taki napinacz.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 kwie 2013, 7:34

Obrazek


rogI pisze:Rozumiem, że to napinacz z kitu JR z MP62? Tycjan miał go w swoim Sportivie?
Możesz wrzucić jakieś fotki? Jeśli będzie pasował do mojego B6 to wchodzę w to zamówienie

Tak to ten. Jeżeli masz pompę wspomagania, to powinien pasować.

majkel pisze:Kiedyś oglądając dokładnie zdjęcia napinaczy TDRa, doczytałem się na nich oznaczeń GMB :mrgreen: Więc wkładają różnie

Na tym egzemplarzu nie znalazłem jakichkolwiek oznaczeń.

majkel pisze:Ja bym z tymi rolkami nie przesadzał cenowo, nawet jak złapią trochę luzu to go skompensujesz

Problem tkwi też w dostępności, ale może uda się znaleźć coś tańszego.

majkel pisze:straszysz nas już z pół roku, weź się w garść i napisz wreszcie

+1

Powinno mi się dzisiaj udać dowiedzieć czegoś konkretnego.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 kwie 2013, 9:14

RS pisze:Na tym egzemplarzu nie znalazłem jakichkolwiek oznaczeń.

Ej, to jeszcze inny model :mrgreen: TDR sprzedaje "ulepszone" napinacze z metalowymi rolkami od rozrządu :mrgreen: --> http://trackdogracing.com/info/supercharger/tensioner_compare.jpg

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 kwie 2013, 10:17

W sumie tak to się może skończyć.
Rolki od rozrządu mam na półce dwie w dobrym stanie, a Blueprint kosztuje poniżej 60pln.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

30 kwie 2013, 12:56

Wygląda identycznie jak napinacz z TRLane - kiedyś szukałem informacji na jego temat i z tego co pamiętam pasuje p&p do B6 NBFL - muszę to tylko potwierdzić :wink:
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 kwie 2013, 13:04

Dobra dostałem wstępną wycenę. Znalazłem firmę, która to zrobi. Wstępnie ustalaliłem, żeby tuleje i to do czego przymocowana jest rolka napinająca było z kwasówki.

- 1szt 452,8zł/szt.

- 3szt 280,6zł/szt.

- 5szt 231,4zł/szt.

Przy 5szt. cena robi się bardzo dobra (o więcej nie pytałem). Damy radę?

Oczywiście należy doliczyć koszt rolek, chyba najprościej będzie użyć takiech jak w rozrządzie.

Jeżeli kogoś by to interesowało, to pytałem w firmie Wietpol
http://www.wietpol.com.pl/

Edit:
Niestety nie będzie alu. Dostałem odpowiedź:
"Napinacz będzie wykonany ze stali węglowej ST i ocynkowany, tuleje i prowadnica z nierdzewki."
Myślę, że jest to do przeżycia.

Edit2:
Łapa pompy wspomagania jest taka sama w 89-05, więc napinacz powinien pasować.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

30 kwie 2013, 23:01

Co tu dużo gadać wchodzę w to :kciuk:
Kimson pisał, że też jest zainteresowany więc fajnie byłoby znaleźć jeszcze dwóch :wink:
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

01 maja 2013, 7:21

ja tez wchodze w to
czas zacząć kompletować zestaw
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 maja 2013, 7:23

Czyli
1. RS
2. Kmi Son San.
3. Rogi
4. Arturo_ga

W poniedziałek robię zamówienie i wtedy też muszę mieć już pieniądze u siebie na koncie.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

01 maja 2013, 20:06

Hej,
prawdopodobnie będę mógł załatwić rolki Ruville za ok. 70zł sztuka. Potwierdzę to na 100% po długim weekendzie. Ktoś byłby chętny? :wink:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 maja 2013, 11:21

Czy ktoś poza mną będzie chciał używać rolek od rozrządu ( użyłbym tych pokrytych plastikiem, tylko mam dwie rozrządowe w dobrym stanie w garażu na półce). Pytam, bo wymaga to innych tulejek.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

02 maja 2013, 12:32

Ja zostanę przy oryginale. Tym bardziej, że RUVILLE 57204 mogę mieć za trochę ponad 60zł/szt. Na początku przyszłego tygodnia będę je odbierał, wezmę od razu 4szt. żeby mieć dwie na zapas. Jeśli ktoś chce się podłączyć pod zamówienie to niech da znać tutaj albo na PW.

RS, czekam na ostateczną cenę i dane do wpłaty :wink:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 maja 2013, 13:31

Mi jest obojętne, to tylko rolka. Poproszę tę tańszą :mrgreen:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

02 maja 2013, 16:37

RS proszę dopisz mnie na listę napinacza.
Mikołaj
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 maja 2013, 16:39

No to mamy komplet. W poniedziałek składam zamówienie.
1. RS
2. Kmi Son San.
3. Rogi
4. Arturo_ga
5. tfutfu99

Edit:
Jeżeli ktoś wysłał PW to mogła nie dotrzeć.
ODPOWIEDZ