reroute i podkładka pod termostat

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 maja 2016, 17:40

Ogarniam temat związany ze zrobieniem rerouta. Zamówiłem już obudowy termostatu z kii:
Poglądowe foto:
Obrazek

Zastanawiam się jakie zrobić wejścia/wyjścia w podkładce, aby była jak najbardziej uniwersalna. Według mnie najlepiej zrobić gwinty metryczne, co prawda trudniej kupić końcówki/króćce/zakucia, ale za to łatwiej można zrobić zaślepki i u tokarza nie będzie problemu.

1. Wejście na czujnik temperatury 2 pinowy rozmiar gwintu M12x1,5.
Czy ma ktoś na wierzchu czujnik z NB (3 pinowy) i może sprawdzić czy ma taki sam gwint?

2. Wyjście na mały obieg, choinka pod węża 16mm i gwint zakucia 22x1,5mm, niestety z mniejszym gwintem nie mogę znaleźć.

3. Wejście na turbinę choinka pod węża 8mm i gwint zakucia 14x1,5mm, tutaj również chciałem znaleźć mniejszy 12x1,5, aby miejsce było wymienne z czujnikiem, ale niestety takich nie ma.

Z tego co widzę przeważnie w podkładkach robią 4 wejścia, więc powinienem zrobić wejście na czujnik temperatury wody dla dodatkowego wskaźnika. Znalazłem info że te czujniki mają gwint 1/8 npt, więc średnio to widzę, jutro poszukam jakiegoś reduktora na metryczny gwint.

Dobry plan czy inaczej coś byście zrobili?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

05 maja 2016, 22:24

autopaga pisze: Wyjście na mały obieg, choinka pod węża 16mm

jesli chcesz uzyc ori weza, to bedzie troche luzu bo chyba ma jakies 17mm, ale opaska da sie scisnac na tyle, ze nie cieknie ;)
niestety prowadzenie weza jest na tyle zawile, ze silikon sie lamie, a jakos nie znalazlem zbrojonego w takiej srednicy :roll:

ori czujnik dalo sie chyba wkrecic bezposrednio w glowice jak cos ;)

w koncu z ktorej kijanki to jest? jedno zamowilem, to jest lekko na ukos :(
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 maja 2016, 22:32

autopaga pisze:ale za to łatwiej można zrobić zaślepki i u tokarza nie będzie problemu.


Ogarnięty tokarz nie powinien mieć problemu z typowymi gwintami rurowymi.

autopaga pisze:Znalazłem info że te czujniki mają gwint 1/8 npt, więc średnio to widzę, jutro poszukam jakiegoś reduktora na metryczny gwint.


Kup gwintownik 1/8NPT. Na Ebayu 3,5-10USD z przesyłką.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

06 maja 2016, 6:48

R.E.D. pisze:w koncu z ktorej kijanki to jest? jedno zamowilem, to jest lekko na ukos

Kia Sephia II
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

06 maja 2016, 10:17

jesli chcesz uzyc ori weza, to bedzie troche luzu bo chyba ma jakies 17mm, ale opaska da sie scisnac na tyle, ze nie cieknie ;)
niestety prowadzenie weza jest na tyle zawile, ze silikon sie lamie, a jakos nie znalazlem zbrojonego w takiej srednicy :roll:


tak ale króciec dn 16, ma tak naprawdę w najszerszym miejscu 17,5mm. No jak nie miałeś fabrycznie wyprofilowanego węża to na pewno.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

06 maja 2016, 13:40

Jak będziesz strugał podkładkę to chętnie zapisałbym się na drugą.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

06 maja 2016, 14:08

Generalnie zamówiłem w carspeedzie 7 czapek, dla siebie robię 2 i 5 będzie do wzięcia. Bo roboty przy tym tyle że szkoda mi robić tylko na swój użytek.

Dzisiaj odwiedziłem drugi sklep hydrauliczny i stwierdziłem że robię tylko 3 wyjścia z podkładki: króciec na mały obieg, króciec 8mm np. dla turbiny i na czujnik temperatury. Na wskaźnik jak ktoś będzie chciał to albo można dorobić sobie we własnym zakresie, albo wpiąć gdzieś na wężu lub na przedniej zaślepce. Druga sprawa projektuję pod 1.8 NA i NB, nie dam sobie głowy uciąć czy będzie pasować do 1.6, tzn pasować na śruby będzie, ale czy nie będą króćce kolidować z czymś.
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

07 maja 2016, 19:35

Mozemy sprawdzic na mojej NA 1.6, jak wrócę, czy podejdzie.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 maja 2016, 7:01

w na 1,6 z tego, co pamietam to nie trzeba miec nawet zadnych dystansow bo wystarczy krocce zamienic przod z tylem i wszystko pasuje - nie wiem jak w na 1,8, ale od nb jest juz wystajacy krociec, ktory zasila woda clodniczke/podgrzewacz filtra oleju i przepustnice ;)
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2016, 9:27

Wszystko zależy od tego jakie chce się mieć wyjścia z tyłu.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 maja 2016, 10:48

pewnie tak, ale przy nb dystans jest konieczny jesli chce sie popraowadzic waz po zimnej stronie silnika ;)
w sumie mozna zaslepic ten maly wystajacy krociec, ale jest klejony, wiec operacja nie konczy sie zamiana na srubke :roll:
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

12 lip 2016, 7:53

Czy cos w temacie ruszylo?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 lip 2016, 15:21

generalnie tak. Mam obudowy termostatu z kii 7 sztuk, materiał na podkładki PA6 i króćce kupione, dwa prototypy na drukarce 3d za mną i zaprojektowane zaślepki na przód i egr. Kilka tygodni i będzie kilka kompletów do kupienia.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

12 lip 2016, 15:22

A cena jaka będzie?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 lip 2016, 16:05

Nie znam wszystkich kosztów jeszcze.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

12 lip 2016, 19:06

Jak cos to sie pisze jesli zamknie sie to w 700pln.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 lip 2016, 21:27

Generalnie też powiedzcie co by was interesowało, bo jest kilka wersji możliwych. Jutro postaram się przedstawić wszystkie możliwe opcje. Węże najchętniej ustaliłbym do kupienia we własnym zakresie, bo można iść budżetowo w gumowe albo na bogato w silikony w kolorze jakim komu pasują.

Różnie można też rozwiązać zablokowanie przodu. Ja np. będę montował turbo i wywalam wszystkie wodne bajery takie jak podgrzewanie przepustnicy, fabryczną mini chłodnicę oleju Dlatego wstawiam płytkę blokującą wodę przy samej głowicy z przodu i wywalam cały ten brzydko wystający dynks znajdujący się pomiędzy kółkami rozrządu a pompą wody.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

13 lip 2016, 7:18

Mnie chyba wlasnie taka opcja interesuje. Clodniczka jednak wyleci bo watpie czy wystarczy do chlodzenia silnika i turbin.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2016, 11:47

Ok zrobiłem schemat.

Widzę trzy warianty na najwęższy obieg (seryjnie na chłodnicę/nagrzewnicę oleju i przepustnicę). W przypadku wolnossaka można to zostawić i spiąć na krótko węże z przodu (zielona linia). W przypadku turbo można wydłużyć węże i wstawić w szereg turbo (fioletowa linia) lub wywalić chłodniczkę oleju i nagrzewanie przepustnicy co planuję uczynić i zrobić obieg na samą turbinę (szara linia). Dzięki takiego rozwiązaniu w podstawce są potrzebne w sumie tylko króciec na mały obieg i otwór na czujnik temperatury.

Generalnie ciężko będzie mi przygotować zestawy plug & play, bo można różne rzeczy wykonać na kilka sposobów. Więc ograniczyłbym się do tego co trzeba wykonać na zamówienie lub jest trudno dostępne, a pozostałe rzeczy wypisałbym co potrzeba np. węże, opaski zaciskowe, tulejkę łączącą węże potrzebną np. przy wariancie zielonym.

Zasadniczo podkładka z tyłu koliduje z rurką od egru, ale sądzę że każdy chciałby go przy okazji wywalić, więc zaślepki do kolektora dolotowego będą w komplecie, zastanawiam się co z kolektorem wydechowym, bo przy turbo jak wiadomo zaślepka nie będzie już potrzebna, ale przy wolnossaku będzie, więc wypadałoby to albo zaspawać albo kupić korek.

Kolejnym elementem który można wykonać na wiele sposobów jest wystający element z przodu głowicy, który u siebie chcę na pewno usunąć, jednak widziałem że różnie to ludzie robią, ale to przeważnie przy 1.6 jak jest tam czujnik temperatury. Według mnie zaślepka w tym miejscu i pełen obieg wody wokół cylindrów jest lepszym rozwiązaniem.

Kolejna kwestia to uszczelki których będzie sporo, też nie wiem czy mam je kompletować czy każdy w swoim zakresie.
Załączniki
reroute schemat.jpg
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

13 lip 2016, 13:16

Weze, opaski i zlaczki to raczej nie problem dopasowac
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2016, 14:43

No właśnie pytanie też o uszczelki pod podkładkę, czapkę termostatu i zaślepkę z przodu głowicy, ja sobie zrobię z klingierytu z tyłu i z silikonu z przodu i egru.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

13 lip 2016, 15:00

U mnir EGRa brak, uszczelki to tak czy siak najmniejszy problem, tak jak piszesz zawsze mozna dorobic.
Podgrzewania przepustnicy u mnine nie bedzie a i turbo ma tylko chodzenie olejem ale dobze bylo by miec wyprowadzenie w razie zmiany koncepcji.
Jesli o mnie chodzi to jeseli okreslisz jaka uszzelka jest potrzebna do czego to sobie sam to moge ogarnac.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2016, 18:31

Klingeryt to generalnie arkusz a4 z którego można wyciąć uszczelkę o dowolnym kształcie, wystarczy obrysować element i wyciąć skalpelem kształt i otwory, a kosztuje kilka złotych. Można go jeszcze delikatnie przesmarować silikonem wysokotemperaturowym i to wszystko. Do wody na pewno się nadaje, a do powietrza chyba tym bardziej, a jak nie to sam sylikon.

Generalnie jak nie planujesz chłodzenia ani turbo ani przepustnicy, to jakoś będziesz musiał zaślepić ten mały króciec z tyłu głowicy i spływ przy pompie wody, widziałem na fmic.pl są kapturki silikonowe za kilka złotych, chyba ciśnienie wody ich nie zrzuci jak będą z opaską. Lepiej ich nie zaspawać bo kiedyś mogą się jeszcze przydać.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

13 lip 2016, 18:35

Klingerty chyba jeszcze gdzies mam.
Krocce beda zaslepione wlasnie w ten sposob o ktorym piszesz.
Daj znac jak juz bedzie znana cena.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2016, 21:03

Ciekawa sprawa nie wiem jakim cudem znalazłem w garażu dwa nowe przewody idealnie pasujące do rerouta. Mają nawet numery, tylko że nie pamiętam skąd je mam i za bardzo nie mogę ich znaleźć do kupienia w Polsce. O dziwo pasują i na chłodnicę 32mm i dałem radę założyć na pokrywkę termostatu 35mm.

Są firmy NAPA belts hose 7737 i 8443
Załączniki
P1100568.JPG
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

14 lip 2016, 10:22

Jedna podpowiedz:
Jak robilem u siebie dawno temu rr w NA, to pamietam ze po wyfrezowaniu dystansu na tyl i zalozeniu pokrywki z kii czy innego koreanca byla kolozja z.. Chyba sciana grodziowa, wiem ze musialem podkladke frezowac z czola zeby obnizyc wysokosc termostatu do minium za silnikiem-> zwracales na to uwage?

Mialem robic rr do speeda w pozniejszym czasie majac juz wiedze jak sie zachowuje temp, ale skoro cos powstaje to chetnie wspomoge pomysl $$ i po prostu kupie.

Uszczelki- jestem raczej wierniejszy sylikonowi.
Przewody- mysle ze kazdy ma inna sytuacje pod maska i wizje.

Zastanawiam sie jeszcze nad zrodlem wody dla turbo, optymalnie bylo by pojsc gdzies z bloku/glowicy blisko sprezarki i zwracac przed chlodnice.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 lip 2016, 10:35

Jeżeli chodzi o miejsce to nie sprawdzałem tego na żywo jeszzcze, ale u revlimitera przy tej samej grubości podkładki i z tą samą czapką z kii jest miejsce:
Obrazek

W niebieskiej i u tycjana w top secretprojekcie też się mieści podobny zestaw.

Jeżeli chodzi o zasilenie turbo to można dodatkowy otwór na godzinie 12stej zrobić w podkładce, szczególnie jak masz copsy to jest tam mnóstwo miejsca. Króćce mosiężne 8mm nawet mam, a spływ to już gdzie kto lubi ja dam w miejscu wskazanym w załączniku.
Załączniki
spływ.jpg
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 lip 2016, 10:47

Ok, tak więc w komplecie będą:
1. Czapka termostatu.
2. Podkładka z króćcem na nagrzewnicę i otworem na czujnik temperatury.
3. Śruby do podkładki.
4. 3 zaślepki: 1 na przód głowicy i 2 do kolektora dolotowego.
5. Rurka fi 32mm idąca wzdłuż kolektora dolotowego, z przetłoczeniem na końcach.


We własnym zakresie trzeba zakupić:
- 2 przewody chłodnicze 32mm.
- silikon lub uszczelki pod zaślepki, czapkę i podkładkę.
- obejmy do węży.
- w przypadku pozostawienia wody w przepustnicy nowy odcinek węża 8mm lub łącznik 90 stopni 8mm.
- w przypadku seryjnego kolektora wydechowego z egr zaślepka lub zaspawanie otworu.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

14 lip 2016, 10:55

To teraz cena i zamawiamy :D
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 lip 2016, 13:00

Przyszły tydzień, postaram się wszystko kupić (rurki i śrubki) oraz zrobić zamówienie na laserze i u tokarza.
ODPOWIEDZ