Pasy szelkowe

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2015, 21:03

Czy ktoś z obecnych tutaj miał do czynienia z OMP Racing 4M. Czytałem na kilku forach, że pasy te się sprawdzają i mimo stosunkowo niskiej ceny ~390zł są porządnie wykonane. Waszym zdaniem można takie kupić czy lepiej w tej cenie kupić coś używanego np. z utraconą homologacją?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

27 gru 2015, 21:23

Zagadaj do himbera, on takie ma/miał.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

27 gru 2015, 21:53

czester_ pisze:Czy ktoś z obecnych tutaj miał do czynienia z OMP Racing 4M. Czytałem na kilku forach, że pasy te się sprawdzają i mimo stosunkowo niskiej ceny ~390zł są porządnie wykonane. Waszym zdaniem można takie kupić czy lepiej w tej cenie kupić coś używanego np. z utraconą homologacją?



Ja takie mam i polecam ;), chociaż następne będę chciał chyba z centralna klamra mimo braku homologacji drogowej, ponieważ wydaje mi się ze powinny się łatwiej zapinać, ponieważ tu na stałe są zapięte pasy ramienne z biodrowymi.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2015, 22:21

Znam minusy takiego rozwiązania, miałem okazję pojeździć ale to mi nie przeszkadza. Czy przy mocnym zapieciu się nie luzuja?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

27 gru 2015, 22:40

Nie mialem takich problemow
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

29 gru 2015, 1:18

Ponad 2 lata mam OMP Racing 4M i mogę coś o nich napisać...

PLUS
+ tanie
+ homologacja drogowa
+ dobrze wykonane, w końcu to oryginalny OMP
+ atestowane i sprawdzone

MINUSY
- trudne wypinanie się, nie da się uwolnić z nich jedną ręką (tak jak w pasach z centralną klamrą), o ile rozpięcie zapięcia to nie problem to ramiona zostają i aby je uwolnić konieczne jest poluzowanie pasów (potrzeba dwóch rąk do tego), dla mnie to największa wada
- miejsce dociągania na ramionach pasów szybko się wyrabia i powstają wyczuwalne zagłębienia
- regulacja pasa biodrowego jest przy zaczepach, a nie przy klamrze, w efekcie aby wyregulować pas często musimy wysiąść z fotela (mały ten mx-5)
- pas ma tendencję do przesuwania się do góry - brakuje 5/6 punktu dociągającego zapięcie w dół, w efekcie zapięcie zamiast na pasie biodrowym wędruje gdzieś na brzuch, ale to może być problem każdych 4 punktowych pasów


Obecne OMP Racing 4M w nowym sezonie wylądują u pasażera/pilota, a ja rozglądam się za 5/6 punktowymi OMP z centralną klamrą.

Aha zdecydowanie warto iść w 3" pasy na ramionach. 2" potrafią boleć. Oczywiście oryginalne. Nieoryginalne to możemy sobie kupić buty czy koszulkę. Bezpieczeństwo to oczywista oczywistość - https://www.youtube.com/watch?v=vFIXXZ8az-Q
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

29 gru 2015, 8:03

Polecam pasy RRS EVO 4 lub QSP Budget 4p - obydwa 3" i FIA a jak ktoś już musi mieć ECE - to lepiej zainwestować w Schroth Profi FE , we wszystkich jeździłem i to b.dobry budżetowy sprzęt ...
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 gru 2015, 8:23

Ja również przymierzam się do zakupu pasów i po zrobionym riserczu wybieram właśnie ten model.

Swoją drogą w jaki sposób macie (lub zamierzacie mieć) zamontowane pasy? Chodzi oczywiście o mocowania boczne. Chciałbym uniknąć wspawywania kostek jednocześnie nie tracąc dużo na bezpieczeństwie.
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2015, 10:41

ma-rc pisze:Ja również przymierzam się do zakupu pasów i po zrobionym riserczu wybieram właśnie ten model.

Swoją drogą w jaki sposób macie (lub zamierzacie mieć) zamontowane pasy? Chodzi oczywiście o mocowania boczne. Chciałbym uniknąć wspawywania kostek jednocześnie nie tracąc dużo na bezpieczeństwie.


Jedyne sensowne mocowanie dolne szelek jakie widzę, od strony tunelu to przewiercenie otworu, oraz załapanie śruby oczkowej na płytkę z nakrętką.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 gru 2015, 12:32

Jarri pisze:Jedyne sensowne mocowanie dolne szelek jakie widzę, od strony tunelu to przewiercenie otworu, oraz załapanie śruby oczkowej na płytkę z nakrętką.

No właśnie, czyli kostka o której wspomniałem. Jednak ona chyba wymaga wspawania czy się mylę? Słyszałem o jakimś patencie montażu do dolnego mocowania fotela, jednak nie wiem w jaki sposób dokładnie to wygląda i czy spełnia jakiekolwiek wymogi bezpieczeństwa.

Od drugiej strony oczko można zamontować chyba do punktu montażu seryjnych pasów, prawda?
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2015, 12:38

ma-rc pisze:
Jarri pisze:Jedyne sensowne mocowanie dolne szelek jakie widzę, od strony tunelu to przewiercenie otworu, oraz załapanie śruby oczkowej na płytkę z nakrętką.

No właśnie, czyli kostka o której wspomniałem. Jednak ona chyba wymaga wspawania czy się mylę? Słyszałem o jakimś patencie montażu do dolnego mocowania fotela, jednak nie wiem w jaki sposób dokładnie to wygląda i czy spełnia jakiekolwiek wymogi bezpieczeństwa.

Od drugiej strony oczko można zamontować chyba do punktu montażu seryjnych pasów, prawda?


Co do wspawania tu trzeba potwierdzić, lecz aby było to zgodne z logiką i zał. J to płyka ma być ;) . Co do mocowania do fotela to jest to ta sama zasada co seryjnie klamra pasów - to jest też mocowane do fotela, a nie podłogi. Lecz w przypadku szelek raz, że jest to niezgodne z zał. J, dwa, że masz zły kąt między pasem, a fotelem, a trzy, że nie jest to zbyt bezpieczne. W przypadku wyrwania fotela z mocowana mając pasy zamocowane w sposób prawidłowy to one utrzymają fotel względnie na miejscu. Co do mocowania od strony drzwi to śrubę oczkową pospolicie się wkręca w większości samochodów w dolne mocowanie pasa.
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

29 gru 2015, 12:43

Z lewej strony ucho przykręcasz do ori mocowania pasów.

Z prawej strony kiedyś napisałem taki tutorial (jest w moim wątku):

1. Odkręcić zapięcie pasa OEM od fotela, klucz 18mm.
2. Odsunąć fotel do przodu i maksymalnie pochylić.
3. Odkleić róg tapicerki ścianki za fotelem oraz odsunąć tapicerkę tunelu środkowego.
4. Znaleźć miejsce na tunelu gdzie mamy podwójną blachę (widać spawy konstrukcyjne).
5. Wiertłem 12mm wiercimy dziurę.
6. Nacinamy tapicerkę, przekładamy ucho mocowania pasa szelkowego przez OEM zapięcie pasa, od spodu łapiemy specjalną nakrętką przyspawaną do kawałka blachy.
7. Malujemy jakimś szuwaksem przeciwko rdzy.


Obrazek

Obrazek


Takie ucho razem z ori zapięciem pozwoli na stosowanie pasów ori razem z szelkami - wygodne np. jak chcemy po bułki do sklepu skoczyć.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 gru 2015, 13:26

himber, super tutorial, dzięki :) Upewnię się czy zgodnie z zał. J płytka nie wymaga spawania, ale na zdrowy rozsądek takie rozwiązanie jak w tutku powinno być wystarczające. Jakby tak było to super, bo jedna mała dziurka, to jednak mniejsza stała ingerencja w samochód niż spawanie budy. A na jak najmniejszej ingerencji mi zależy. U mnie akurat seryjne pasy wylecą także ominąłbym tylko punkt z OEMową klamrą.
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2015, 14:56

Zał. J, 6.2:
"Zabronione jest mocowanie pasów bezpieczeństwa do foteli lub ich wsporników.
Pasy bezpieczeństwa mogą być zamontowane w punktach montażu seryjnych pasów."

"W każdym z nowo wykonanych punktów zamocowania dla pasów, musi być zastosowana
stalowa płyta wzmacniającą o powierzchni minimum 40 cm² i grubości minimum 3 mm. "

Obrazek

To chyba rozwiewa wszelkie wątpliwości :)
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 gru 2015, 15:23

Jarri, czy dobrze rozumiem, że w takim razie zał. J wyklucza zamontowanie płytki pionowo do środkowego tunela jak to ma miejsce w tutorialu himbera? Jeśli dobrze kumam, to w ten sposób zamocowana śruba pracuje na rozciąganie, a żeby pracowała na ścinanie musiałaby być chyba zamontowana poziomo bezpośrednio do podwozia.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 gru 2015, 15:29

W Hamerykach ludzie mocują też do izofixów, zdaje sie że otwory na nie są po obu stronach auta ale chyba tylko w nbfl.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

30 gru 2015, 9:09

To czy śruba będzie w przypadku Himbera zgodna z J czy nie, zależy od tego jak pas będzie poprowadzony, bo jeżeli pionowo do góry wzdłuż tunelu a dopiero potem do fotela -> czyli sama śruba będzie ścinana, to jest zgodne. Rzeczywistość mx5 ale jest taka, że pas będzie ucho rozciągał bo przelotka trafia z każdego fotela na tyle nisko że przy tym rozwiązaniu pas wpadnie bezpośrednio do niej, więc żeby skorzystać z metody otworu na tunelu, trzeba najlepiej zrezygnować z ucha, zastosować płytkę mocującą pas taką jak jest na obrazku z J., otwór powinien być możliwie nisko na tunelu, no i jeżeli przelotka fotela pozwoli tak poprowadzić by ścinalo.. to będzie zgodne.

J. To wytyczne, jak je spełnimy Nasza dowolność, na upartego spełnić J w 100% w każdym punkcie w mx5 to istna masakra, bo brakuje miejsca na wszystko co się sprawdza w normalnych futrach 5d/4d.


Co do stalowej płyty, bo gdzies cos mi świta ze ktos pytał, to w praktyce musi byc przyspawana. Nawet jezeli J tego nie precyzuje. Inaczej mówiąc żaden ogarnięty sędzia nie puści tego bez przyspawania.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 21:43

Czy do tej płytki spawaliście od razu śrubę by było łatwo wszytko odkręcać od góry? Można w ogóle tak zrobić?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 sty 2016, 6:24

Spawanie stali podwyższonej wytrzymałości w nieprzemysłowych warunkach to zło. Kup gotową płytkę z nakrętka i przynituj lub przykręć ją do budy żeby nie odpadła.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

07 sty 2016, 8:10

RS pisze:Kup gotową płytkę z nakrętka i przynituj lub przykręć ją do budy żeby nie odpadła.

Dokładnie, również jestem przed montażem pasów, tylko dla bezpieczeństwa pewnie przyspawam tę płytkę do budy.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2016, 11:16

RS pisze:Spawanie stali podwyższonej wytrzymałości w nieprzemysłowych warunkach to zło. Kup gotową płytkę z nakrętka i przynituj lub przykręć ją do budy żeby nie odpadła.


Wiesz co za radą pojechałem do sklepu by je kupić. Oglądałem te płytki w rallyshopie i zrobię sobie sam. Płytka ma 3mm i kosztuje 19zł. Zrobię takie sam z blachy 4-5mm i pospawam na około a nie w 2 miejscach. Dla mnie to co jest w sklepie to śmiech, nie wspominając, że nie ma tu atestów etc.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 sty 2016, 7:58

Żadnych nitów. Nigdy nitów w żadnym miejscu gdzie mocujemy coś co ma przenosić. Zwłaszcza takie elementy jak pasy, el. kontrukcyjne w samochodzie itp.

Można to sobie samemu zrobić, spawać dowolnie, byle prawidłowo ;-). Zaletą gotowców będzie że są w całości ocynkowane- przynajmniej z ocynkowanymi zawsze miałem styczność.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2016, 20:38

Przeprowadziłem rozmowę z sędzią technicznym z doświadczeniem w badaniu samochodów rajdowych i wyścigowych na poziomie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy Rallycross. Rozmowa dotyczyła nurtującego tematu pasów oraz dodatkowych punktów mocowania. Płytki z nakrętką nie muszą być przyspawane w momencie mocowania ich od spodu samochodu. Spawanie jest konieczne w przypadku dołożenia mocowania wewnątrz samochodu. Nie miej jednak zalecane jest obspawanie płytki. I nie mam tu na myśli spawu ciągłego, a jedynie np narożniki. Miało by to zapobiec ewentualnemu obracaniu i odkręcaniu elementu. Lepiej tego chyba wyjaśnić się nie da :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2016, 21:19

Jakby kogoś to interesowało to poniżej filmik pokazujący 3 techniki mocowania pasów.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zGcN-JAMw3c#t=254[/youtube]
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3758
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

23 lut 2017, 11:59

Które klamry fejkowych TAKAT lubiły się zacinać?
Te okrągłe czy te standardowe?
Obrazek
Obrazek
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 lut 2017, 11:55

kazde fejkowe pasy nadaja sie do plecaka nie do jazdy.
Kup najtansze markowe, albo chociazby rrs lub inne dziwne marki ktore przynajmniej maja papier nabyty legalnie nie udawaja czegos innego.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

24 lut 2017, 22:44

grzes pisze:kazde fejkowe pasy nadaja sie do plecaka nie do jazdy.
.


+1 . nigdy nie oszczędzać na wyposażeniu dot. bezpieczeństwa. Jak się już podoba Takata - kupić oryginał ..
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2017, 23:07

I nie szukać naderwanych okazji...
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

09 gru 2019, 20:21

Odkopie trochę temat ale nie bardzo widzę info na ten temat. Jak wygląda mocowanie takich pasów do harnes bara (górne mocowania)? Większość modeli jest zakończona mocowaniami do śrub przypominającymi karabinki, a jak rozumiem w tym wypadku trzeba pasy zapętlić wokół samego harnes bara. Czy wszystkie modele da się w ten sposób zaczepić??
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

09 gru 2019, 20:28

bgoka pisze:
09 gru 2019, 20:21
Odkopie trochę temat ale nie bardzo widzę info na ten temat. Jak wygląda mocowanie takich pasów do harnes bara (górne mocowania)? Większość modeli jest zakończona mocowaniami do śrub przypominającymi karabinki, a jak rozumiem w tym wypadku trzeba pasy zapętlić wokół samego harnes bara. Czy wszystkie modele da się w ten sposób zaczepić??
dokładnie, górne pasy owijasz wokół harnessbar w taki sposób:
https://www.youtube.com/watch?v=zGcN-JAMw3c
NB, 1/2NBFL, NC
ODPOWIEDZ