2.5 swap - ultimate guide

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

guardian
Posty: 395
Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:01
Model: NC
Lokalizacja: KrK

21 wrz 2015, 13:48

Zapewne niektorzy forumowicze znaja juz watek zwiazany z moim projektem:
viewtopic.php?f=22&t=12198

Jako mój wklad w rozwój forum - chcialbym podzielic sie z Wami moimi doswiadczeniami podczas projektu podmiany silnika w moim NC. Są to informacje zebrane z kilku wiarygodnych źródeł + moje "ulepszenia"
Swap jest juz od dluzszego czasu cwiczony i popularny za oceanem, a i na forum mamy juz 2 uzytkownikow ktorzy tego dokonali (jeden na turbo i jeden na kompresorze).
Wyglada na to ze bede pierwszy w aplikacji N/A

Dlaczego? Jak zawsze w pogoni za mocą, ale tym razem chodzi o Nm ktorych w 2.5 jest sporo (bazowo 20%) wiecej:

1.8 > 165 Nm
2.0 > 187 Nm
2.3 > 209 Nm
2.5 > 225 Nm

========================================

Zanim zabierzecie sie do pracy trzeba zakupic:

1. Pasek Conti 6PK2310 bądź jego odpowiednik/zamiennik.
2. Silikon szary olejoodporny (np. Permatex)
3. Kilka woreczkow strunowych do skladowania srub i ich opisywania.
4. Nożyk do tapet – najlepszy do usuwania pozostalosci po starych uszczelkach.
5. Klej epoksydowy 2-skladnikowy typu Plastic Weld
6. Zaslepka zaworu EGR – nie jest wymagana przy zastosowaniu zaworu OEM.
7. Filtr oleju (taki jaki używacie w 2.0)
8. 6L oleju 5W20 bądź 5W30 (według uznania)
9. Płyn układu chłodzącego
10. Oryginalne czesci Mazda:
- podkladka walkow rozrzadu 2szt L3K9-12-429
- podkladka kola pasowego 2szt L3K9-11-407
- sruba kola pasowego 1szt LF01-11-406
11. 1szt lozysko pilotujace (jeżeli silnik pochodzi z wersji auto): INA F-85265, LUK 410000910, FEB 14098
12. 1szt LF94-11-400 kolo pasowe z wersji 2.0 (opcja, jeżeli nie chcecie demontować swojego)
13. Zestaw do zaslepienia kanalu olejowego po usunieciu ukladu balansujacego walu korbowego firmy Massive (gotowiec ale drogi bo trzeba sciagac z USA), bądź alternatywne rozwiązanie – patrz ponizej.

Zaczynamy od pracy na silniku 2.5:

1. Ze starego silnika 2.0 odkrecamy plastikowa pokrywe znajdujaca sie ponizej kolektora dolotowego. Pokrywa od 2.0 jest identyczna z ta od 2.5. Aby nie kolidowala z kolektorem 2.0 zamontowanym na bloku 2.5, trzeba ja nieco przyciac np. przy pomocy dremela a nastepnie zaslepic na plasko przy uzyciu kawalka plastiku oraz kleju Plastic Weld.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Usunac miske olejowa i kolektor dolotowy
3. Usunac termostat i jego obudowe
4. Usunac by-pass ukladu chlodzacego i zawor EGR.
5. Po zdjęciu miski usunac mechanizm balansujacy wału oraz smok pompy olejowej. Zaslepic kanal olejowy pozostaly po usunieciu mechanizmu przy pomocy kitu Massiv bądź innym sposobem. Ja uzyłem opcji: gwintownik + nierdzewna sruba M10x1.5 osadzona na uszczelniaczu gwintow Loctite (niebieski bądź czerwony) oraz szarym silikonie Permatex.

Obrazek
Obrazek
Dla porównania kit Massive:
Obrazek

6. Usunac filt oleju I jego mocowanie.
Nozykiem do tapet usunac pozostalosci silikonu po mocowaniu miski olejowej i odtluscic.
7. Czas na usuniecie silnika 2.0 z komory. Polecam postepowac zgodnie z ponizsza instrukcja az do punktu nr 72 (belt removal):
http://www.good-win-racing.com/manuals/ ... 010_AD.pdf
8. Nastepnie odkrecic skrzynie biegow. Odkrecic sprzeglo i kolo zamachowe.
9. W skrzynce bezpiecznikow odloczyc nastepujace polaczenia

Obrazek

10. Usunac wiazke elektryczna.
11. Odkrecic pompe wspomagania i umiescic nad komputerem.
12. Odkrecic kompresor klimatyzacji I umiescic obok skrzynki bezpiecznikow.
13. Odkrecic przewod układu chłodniczego tuz nad kolektorem wydechowym.

Obrazek

14. Odkrecic sondy kolektora a nastepnie sam kolektor.
15. Wyjac silnik.

Nalezy przekrecic nastepujace czesci z 2.0 do bloku 2.5:

1. alternator
2. rozrusznik
3. filtr oleju i jego mocowanie
4. przewody ukladu chlodniczego i podcisnienia
5. kółko prowadzace paska
6. koło napinacza paska
7. termostat i jego obudowa
8. miske olejowa (osadzic na szarym Permatex) oraz smok pompy olejowej (uwaga na maly O-ring). Sruby miske olejowej dokrecamy z momentum 20 Nm od srodka do zewnątrz pamietajac o zlicowaniu miski z blokiem od czoła:

Obrazek

9. Pokrywe zaworów/wałków rozrzadu.
10. Uklad dolotowy (czesc dolna – aluminium i gorna - plastik). Warto zmodyfikować aluminiowy element dolotu tak , aby pasowal idealnie otworow wlotowych głowicy 2.5. Dodatkowo usunalem jego restrykcyjne klapki (spelniaja malo znaczaca funkcje tylko przy niskich obrotach)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

11. Łapy silnika
12. Koło zamachowe
13. Koło pasowe – do tego celu uzylem narzedzia opisanego powyżej (odkręcenie jego sruby wymaga uzycia całej wagi ciala). Pamietaj o uzyciu nowych podkładek !!!
14. Jeżeli nie wymieniacie walkow na ostrzejsze to warto tez uzyc walka dolotowego od 2.0. Przytrzymujac walki rozrządu kluczem dokrecic sruby walkow rozrzadu z momentem 75 Nm. Pamietaj o uzyciu nowych podkładek !!!

Obrazek

Po przykreceniu do 2.5 kola pasowego od 2.0 i wymianie walkow nadszedl czas na ustawienie rozrzadu. Do tego celu niezbędny jest specjalny zestaw do ustawienia rozrządu.
Sugeruje to jednak zlecic wykwalifikowanemu serwisowi.
Krecac kolem pasowym w kierunku ruchu zegara ustaw wciecia na walkach tak zeby uzyc ich blokady.

Obrazek

Zablokuj kolo pasowe na stale, a nastepnie usun blokade walkow.
Wkrec krotsza blokadę rozrządu w otwor w dolnej prawej części bloku silnika.
Przekrec lekko walem zgodnie z ruchem wskazowek zegara az do blokady.
Poluzuj srube kola pasowego.
Pokrec kolem pasowym az do momentu kiedy bedziesz mogl wkrecic w jego otwor I pokrywe rozrzadu mala srube M6.
Ponownie zaqinstalujplaska blokadę walkow.
Majac wkrecona krotka blockade + srube M6 + plaska blockade walkow, dokrec srube kola pasowego z momentem 35 Nm
Usun krotka blockade, srube M6 oraz plaska blockade walkow.
Obroc walem 1.5 obrotu, wkrec blockade rozrzadu, obroc walem 0,5 obrotu az do momentu zblokowania. Ponownie wkrec srube M6 oraz plaska blockade walkow.
Jezeli nie mozesz wkrecic sruby M6 albo wlozyc blokady walkow, to znaczy ze procedure ustawienia rozrzadu nalezy powtorzyc.
Jezeli wszystko jest ok, usun obie blokady oraz srube M6.
Zablokuj wal korobowy (zastosowalem specjalnie dorobiona blockade)

Obrazek

Dokrecaj srobe kola pasowego w nastepujacych krokach z 35 Nm do 70 Nm (odczekaj 10 min) do 100 Nm (obczekaj 10 min) itd. az do wartości końcowej 190 Nm. Alternatywna szkola mowi o dokręceniu do wartości 100 Nm a następnie dokręceniu o kolejne 90 stopni katowych.
Dokonaj finalnej inspekcji ustawienia rozrządu czy nic się nie poprzestawiało (oby nie, gdyż sruba kola pasowego jest jednorazowego użytku !!!)

15. Zainstaluj dolna czesc (aluminiowa) ukladu dolotowego od 2.0
16. Zainstaluj wtryski 2.5L z listwa od 2.0
17. Zainstaluj swiece i cewki od 2.0
18. Zainstaluj by-pass ukladu chlodzacego oraz EGR (ewentualnie jego zaslepke) od 2.0
19. Zainstaluj czujnik polozenia walka od 2.0 (w pokrywie zaworow)
20. Zainstaluj kolo zamachowe (dokręć) a następnie sprzeglo (przesmaruj wpust/gniazdo walka!)
21. Zainstaluj wiazke elektryczna od 2.0
22. Zainstaluj lapy silnika od 2.0 i dokrec
23. Zainstaluj kolektor wydechowy i dokręć
24. Zainstaluj gorna czesc dolotu od 2.0 oraz wszystkie weze podlaczeniowe
25. Zainstaluj kompresor klimatyzacji i pompe wspomagania od 2.0
26. Zainstaluj i podlacz okablowanie rozrusznika od 2.0
27. Zainstaluj weze chłodnicy a następnie napelnij układ chłodniczy (ok. 6-7 litrow0.
28. Zalej silnik nowym olejem (ok. 5-6 litra)
29. Zastosuj bagnet od 2.0
30. Sprawdz podlaczenie wszystkich wezy podcisnienia oraz listwy paliwowej
31. Podlacz wtyczki ECU oraz okablowanie w skrzynce bezpiecznikow.
32. Zainstaluj filtr powietrza oraz akumulator
33. Wgraj nowe oprogramowanie komputera

Opcjonalnie mozna tez pobawic sie w porting kanalow wydechowych (ja poszedlem z 36mm na 44mm srednicy przewidujac montaz wiekszego kolektora)

Obrazek

Done!

UWAGA:
Po zalozeniu silnika i skrzyni biegow nalezy wlasciwie wyregulowac wysokosc kratownicy. Powinna się ona miescic miedzy 2,7 – 3,5 cm mierzona wg poniższego rysunku.

Obrazek

Na koniec:
wykonac pomiar luzow zaworowych (wymagany przy wymianie wałków rozrządu)

Norma na zimnym silniku:
walek dolotowy 0.22- 0.28 mm
walek wydechowy 0.27-0.33mm

- pomiar maksymalnego luzu:
obróć wal korbowy az do momentu kiedy cylinder #1 znajdzie się w skrajnej gornej pozycji (krzywki dolotu i wydechu będą ~w pozycji 45 stopni do góry do srodka).
Dokonaj pomiaru luzu:
strona dolotowa na cylindrze #1 i #2
strona wydechowa na cylindrze #1 i #3

- pomiar minimalnego luzu:
obróć wal korbowy o 360 stopni (180 stopni na walkach)

Dokonaj pomiaru luzu:
strona dolotowa na cylindrze #3 i #4
strona wydechowa na cylindrze #2 i #4

Film obrazujacy ww. procedure:
https://www.youtube.com/watch?v=lq96bFZmoRs

To chyba na tyle - jezeli cos bedzie nie jasne badz znajda sie braki, będziemy uzupełniać.

Pozdrawiam
Tomek
RajdyWódaDupy
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

21 wrz 2015, 18:33

:poklony: :poklony: :poklony:
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

21 mar 2018, 22:54

Brawo za podejście. Nie mam jeszcze nc ale i tak należy się duże piwo :kciuk:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 mar 2018, 13:38

Pełna profeska, pewnie przyjdzie taki dzień, że będę musiał skorzystać z tego manuala.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

01 maja 2018, 12:43

Byłby piękny poradnik na lata - gdyby nie fotki hostowane photobucket :(
Bartpe
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2018, 7:47
Model: Inny

18 paź 2018, 8:19

Można swapowac tak łatwo 1.8 w Nc na 2.5?
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2018, 8:07

gdzieś to tu też było opisane opisane na forum, musisz pokopać
z tego co pamiętam część części wspólna, natomiast 1.8 na pewno nie ma komputera do zmiennych faz rozrządu
to już fachowcy muszą się wypowiedzieć

przy okazji: poradnik ekstra :)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 sty 2019, 2:48

przy swapie 1.8 do 2.5 zeby dzialaly zmienne fazy trzeba wymienic ECU...i po tej zmianie przeprogramowac immobilizer. ECU na ebay ok 100 USD, koszt przeprogreamowania immo..w PL do 1000 PLN w ASO
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

09 maja 2019, 19:39

No i stało się. Zaczynam korzystać z poradnika. Więc już drugie piwo dla autora.

Czy ktoś z mających doświadczenie w temacie wie , czy smok od 1.8 różni się od 2.0
Z 1.8 nie podchodzi pod pompę 2.5 ma za wąsko otwory na śruby.
Silnik forda chep
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

30 maja 2019, 9:27

Dla potomnych- smoki są inne trzeba od 2.0

momentem 108-116 Nm dokręcać śruby koła zamachowego
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2019, 12:29

Wie ktoś ile powinna wypluwać na hamowni 2.5 170 KM po swapie?

U mnie ostatnio zmierzyło się 165 KM @ 5200 RPM (fakt, że w trakcie ostatnich upałów). Silnik 2.5 + wtryski z 2.5 + komp z 2.0 + cały układ dolotowy i wydechowy z 1.8.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 cze 2019, 14:15

Goccolo pisze:
24 cze 2019, 12:29
Wie ktoś ile powinna wypluwać na hamowni 2.5 170 KM po swapie?

U mnie ostatnio zmierzyło się 165 KM @ 5200 RPM (fakt, że w trakcie ostatnich upałów). Silnik 2.5 + wtryski z 2.5 + komp z 2.0 + cały układ dolotowy i wydechowy z 1.8.
Silnik pochodzi od mazdy czy forda? Ostatnio miewam troche styczności z wynikami jakie wypluwaja 2.5 i wiekszosc z nich hamuje sie wlasnie na ~165 koni.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2019, 14:24

Silnik z Mazdy
Zgaduję że przy takim setupie za wąskie gardło można uznać dolot i wydech?
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

24 cze 2019, 14:44

kolektor oryginalny to największe "wąskie gardło".. no i wałki powodują, że silnik słabnie górą.. poka wykres...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 cze 2019, 20:05

Jesli silnik generuje okolice 240 nm to wszystko jest ok i trzeba szukac korków by odetkac przepływy u góry, kolektor to pierwszy poważny czop. Niemniej bez wałków nie da sie by rozwijał moc do odcinki.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2019, 21:12

Obrazek

Może ma ktoś wykresy innych niedłubanych 2.5 do porównania?
anwi
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2018, 13:18
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Lidzbark

21 sie 2019, 10:07

jakiś patent na wałki do 2.5 forda macie może? od 2.0 ssący to jak wyżej, a coś ostrzejszego?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 sie 2019, 10:21

W sprawie ostrzejszych wałków pisz do autora wątku.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

01 wrz 2019, 7:29

Jeśli ktoś swapuje z 1.8 to wstawiam link ze schematem jak podłączyć zmienną fazę.
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

05 gru 2019, 8:17

Witam szanowne grono- przymierzam sięna nowy sezon do zmiany mojego NA na NC.
i oczywiście dywagacje typu który silnik itp.
Jako że 2 litrowych miat w dobrym stanie nie ma dużo i są dość drogie to wpadłem na mało orginalny pomysł żeby kupić 1,8 i potem zeswapować na 2,5.

wrzucicie orientacyjny koszt zrobienia tego pod klucz? wstawiam auto z 1,8 odbieram 2,5 :) może być bez kosztu silnika bo wiadomo że ceny są rózne ale chodzi mi o rząd wielkości.
z góry dzięki
anwi
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2018, 13:18
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Lidzbark

05 gru 2019, 15:23

ktoś mi kiedyś powiedział, że 10k, osobiście wiem że więcej, bo jak już rozbierzesz to głupio np nie wymienić sprzędła itp. No i 2.0 lepszą bazą chyba.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

05 gru 2019, 23:47

anwi pisze:
05 gru 2019, 15:23
ktoś mi kiedyś powiedział, że 10k, osobiście wiem że więcej, bo jak już rozbierzesz to głupio np nie wymienić sprzędła itp. No i 2.0 lepszą bazą chyba.
2.0 jest lepszą bazą, bo kilka gratów jest do przełożenia, dodatkowo 2.0 ma LSD, zazwyczaj skrzynię 6b (choć tutaj są i zwolennicy 5b), Bilsteiny, bogatsze wyposażenie :D
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

06 gru 2019, 11:39

Ma komputer obslugujacy fazy rozrządu, to chyba slowo klucz :)
Reszta zalezna od wersji.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 gru 2019, 14:35

ochKarol pisze:
01 wrz 2019, 7:29
Jeśli ktoś swapuje z 1.8 to wstawiam link ze schematem jak podłączyć zmienną fazę.
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
Hey, ja miałem robionego SWAPa z 1.8. żeby uaktywnić vvt (zmienne fazy) konieczna była także wymiana ECU (i w efekcie przeprogramowanie immobilisera w ASO)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

08 gru 2019, 14:57

tytusr pisze:
06 gru 2019, 14:35
Hey, ja miałem robionego SWAPa z 1.8. żeby uaktywnić vvt (zmienne fazy) konieczna była także wymiana ECU (i w efekcie przeprogramowanie immobilisera w ASO)
Oczywiście potrzebna wymiana ecu od 2.0 ale również wiązka do akutatora zmiennych faz której nie ma w 1.8.
Nie trzeba w aso, ja płaciłem 50 zł w dorabianiu kluczy. Z ciekawości jaki koszt w ASO?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 gru 2019, 13:56

ochKarol pisze:
08 gru 2019, 14:57
tytusr pisze:
06 gru 2019, 14:35
Hey, ja miałem robionego SWAPa z 1.8. żeby uaktywnić vvt (zmienne fazy) konieczna była także wymiana ECU (i w efekcie przeprogramowanie immobilisera w ASO)
Oczywiście potrzebna wymiana ecu od 2.0 ale również wiązka do akutatora zmiennych faz której nie ma w 1.8.
Nie trzeba w aso, ja płaciłem 50 zł w dorabianiu kluczy. Z ciekawości jaki koszt w ASO?
Przeprogramowanie immo chyba 800 w ASO. Rzeczywiscie taniej przerobic oba kluczyki.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 gru 2019, 14:00

pavlacos pisze:
06 gru 2019, 11:39
Ma komputer obslugujacy fazy rozrządu, to chyba slowo klucz :)
Reszta zalezna od wersji.
ECU z 2.0 kupilem 2 lata temu na ebayu w USA z gwarancja za bodajze 65 USD (z demontazu oczywiscie). Razem z przesylka i clem to bylo ok 100 USD door to door. Dziala bez problemow
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

10 gru 2019, 11:14

Thx.
Temat zostal rozpoznany, niestety poki co powieszony na kołek (niestety, rozne wzgledy) ale obserwuję :)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 cze 2020, 19:18

Dlaczego pokrywę zaworow świece i bagnet używamy od 2.0? 2.5 ma inną głowice więc czy świece nie powinny być od 2.5? Mają zdaje się dłuższą gwintowana część.

Bagnet od 2.0 pomijając że ma beznadziejny kształt utrudniający zasadniczo kontrolę poziomu oleju to z tego co piszą na miata.net przy zastosowaniu w 2.5 jego kreska min staje się max. Przelewanie powyżej daje ponoć efekty dymne. Trochę słabo.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 cze 2020, 10:02

Filtry jak dobieracie do 2.5? Olej caly czas 5w30? Ile wchodzi wraz z wymiana filtra?
Ktos ważył swoja NC po swapie? Ciekawe ike kg dochodzi po swapie
+ dystanse + midpipe + kolektor + silnik itp.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ