Jak lekko podkrecic.

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

WhiteRabbit
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:58
Lokalizacja: Irlandia

02 sie 2008, 12:43

Witam. Mam prosbe do klubowiczow o garsc porad. Jestem posiadaczem mx5 nb z silnikiem 1.6. Jad dodac jej troche mocy, nie ingerujac istotnie w budowe silnika. Czy instalacja np. sportowego filtur powietrza ma wogole jaks sens? Czy efekt bedzie tak niewielki, ze szkoda zabawy. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

02 sie 2008, 13:12

cientki z klubu ostatnio mi wspominal ze robil u siebie bodajze caly wydech kolektor glowice i pewnie cos jeszcze o czym nie pamietam. wzrost mocy u niego podobno 10 koni. a ma silnik 1.8 w NB
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2008, 13:54

blaise,
Wzrost mocy to nie 10 km lecz ok 40 :wink:
Mody to kolektor, wydech, dolot, glowica i lekki zamach.

WhiteRabbit,
Montujac sam filt nic nie zyskasz, jedynie moze dzwiek sie zmienic i troche szybsza reakacja na gaz ale nie licz na mase dodatkowch koni.
Krok 1 :
- wydech i dolot.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 sie 2008, 14:41

Cientki jak nie zobaczę wykresu z hamowni to nie uwierzę :) Prędzej dam wiarę we wzrost momentu o 40Nm.
Łoś
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2008, 14:47

mehau pisze:Cientki jak nie zobaczę wykresu z hamowni to nie uwierzę :) Prędzej dam wiarę we wzrost momentu o 40Nm.


Na hamowni wyszlo 155 km. Seria - 140 km czy li na klach pewnie ze 115.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 sie 2008, 14:49

Cientki pisze:blaise,
Wzrost mocy to nie 10 km lecz ok 40 :wink:


to skąd Ci się wzięło 40?? :P A może ja jakiegoś joke'a nie załapałem??
Łoś
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 sie 2008, 14:50

Wrzuć skan, ciekaw jestem przebiegu mocy i momentu w stosunku do serii :)
Łoś
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2008, 15:22

Ale sie nakabinowalem. Po formacie nie mam zadnych programow graficznych zeby zmniejszyc rozmiar a nie chcialo mi sie instalowac :p troxhe poprzycinalem ale to co najwazniejsze widac. Skan z przedostatniego moda.
Załączniki
wykres1.JPG
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 sie 2008, 15:40

I w rzeczywistości te przyrosty są jeszcze inne niż podawałeś :P
11 kucy przy tak dużych modyfikacjach to IMHO wynik bez rewelacji. Fajnie moment wzrósł, robiłeś strojenie silnika? Może tutaj byś coś jeszcze wydrapał :)
Łoś
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2008, 15:49

11 kucy to tylko po glowicy. 1 pomiar jest po wydechu i dolocie.Nie robilem strojenia. Zastanawiam sie teraz nad wymiana walkow i wtedy bym wystroil.
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

02 sie 2008, 16:00

Spokojnie da rade wycisnąc 30-45 koni z 1.8 bez turbo czy kompresora.
To nie zadne cuda.Tylko ktoś kto wzioł sie do pracy.Jednak takie parametry po 2 latach spadają do 20 koni.Zuzycie tych czesci,brud i luzy ale to normalne...

Przykladem jest mój sąsiad który w civic 1.6 osiągnoł wynik lepszy o 2 sekundy i zrobiłpodobne mody co Kolega.Mazda może nie jest tak podatna ale takie 1.8 można do 7,5 do 100 podkręcic.Efekt jest wiekszy przy wyższych obrotach np z dolotem czy kolem zamachowym-na niskich obrotach silnik nie chodzi juz tak dobrze jak na wyższych.
Z waga kola zamachowego trzeba uważać i nie przesadzać to moja rada :cool:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 sie 2008, 16:19

Ale takie wzrosty to przy ostrych wałkach :)
Łoś
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

02 sie 2008, 18:09

mehau pisze:Ale takie wzrosty to przy ostrych wałkach :)

A wtedy w korku nie postoisz :lol: Generalnie dałoby się wycisnąć te 40 km bez turbo/kompresora ale jaki sens ma N/A jeśli FI da lepszy wynik a wyjdzie taniej? Charakterystyka pracy silnika i turbodziura? Takie rzeczy się da ominąć bez problemu.
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 sie 2008, 19:17

40 koni to jest ale przy greddy turbo@0,4 bar, wiec bez bajek panowie bo jeszcze ktos uwierzy.

40 koni w NA najprosciej i najtaniej zrobic wydechem i ITB + Standalone....
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 sie 2008, 22:25

Nie wiem jak sie zachowuje silnik Mazdy, ale widziałem już Clio 1.8 16V (seria 130 KM) z mocą podniesioną do ponad 180 kucy bez turbo. Fakt, takie auto nie nadaje się do codziennej jazdy, ale w sporcie sprawdza się wyśmienicie :)
Łoś
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

02 sie 2008, 23:11

Pamiętajmy że 20 hp to już spoko i nie kazdy mod daje hp a daje do 100 lepszy wynik :)
Liczy sie czas na kresce a nie na papierze :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 sie 2008, 23:12

Tak, ale nei mowimy o rozsadnej kasie i kompletnej przebudowie silnika, bardzo ostre walki, tloki o bardzo wysokiej kompresji, wysokooktanowe paliwo, ITB, wydech na kompletnym przelocie itp itd jednym slowem taka kasa, ze zaturbilbys i zakuł 2 miaty.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2008, 11:43

yyy jakie bajki.... 40 hp to chyba nie jest problem , kwestia wydanej gotowki.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

03 sie 2008, 14:39

Mailem okazje jechać mazda Cientkiego, i naprawdę ma kopa...
i sadze ze moc mu wzrosła przynajmniej o te 30KM

Bylem kiedyś w el-tecu dowiadywać sie o koszta zrobienia wydechy dolotu...
człowiek z którym rozmawiałem powiedział, ze kiedyś robili miate, wydech z kolektorem przelotka i dolot cały. Miala podobno przyrost mocy w okolicach 30KM.

ale tak czy siak pierwszy krok jak chcesz coś podkrecic to dolot najlepiej cały z doprowadzeniem zimnego powietrza oraz wydech z kolektorem przelotka na 2 tłumikach aby był cichszy... tylko pytanie czy chcesz sobie tylko podkrecic auto czy będziesz chciał robić np turbo? jeśli tak to ja bym sie wstrzymał bo niema sensu wydawca 2 razy tyle kasy.... a na za bardzo odprężonym wydechy tylko stracisz mocy
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

03 sie 2008, 22:41

180KM z pojemnosci 1.8L bez ostrych walkow i krecenia przynajmniej w okolicach 7,5-8tys obr nie da sie uzyskac. Takie moce uzyskuja Honda i Toyota tylko przy zastowaniu zmiennych faz rozrzadu + skoku zaworow a tego niestety w MX5 nie ma.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

04 sie 2008, 5:40

Nie grzesz kolego, BP-Z3 ma zmienne fazy rozrządu i przez 4 lata był montowany w NBFL :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

04 sie 2008, 10:30

ma ktos moze wykres przebiegu mocy i momentu dla silnikow w serii. najlepiej 1.8 z nbfl ;)
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

04 sie 2008, 13:00

leDiable pisze:Nie grzesz kolego, BP-Z3 ma zmienne fazy rozrządu i przez 4 lata był montowany w NBFL :wink:

ma tylko zmiane fazy walka ssacego i to ma polowa aut, a nie ma ani przestawianego wydechu ani drugich krzywek umozliwiajacych zmiane wzniosu zaworow - ktore to dopiero daja wzrost mocy (niestety bo szkoda ale Mazda na tle japonskiej konkurencji sie nie popisala)
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

06 sie 2008, 13:02

blaise pisze:ma ktos moze wykres przebiegu mocy i momentu dla silnikow w serii. najlepiej 1.8 z nbfl ;)


Przyłączam się do prośby, też bardzo chętnie bym to zobaczył.
ODPOWIEDZ