Nowy zestaw do swapów – K20/K24

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

15 maja 2014, 14:38

Dobre wiesci, magicDC2 z forum K20a zrobil kit do swapowania silnikow Hondy do emiksow.

Obrazek

Kit bazuje na stockowych elementach - uklad kierowniczy, skrzynia i dyfer zostaja niezmienione. Pojawia sie zmodyfikowany wozek bazujacy na tym od V8 Roadsters, plyta laczaca skrzynie z nowym silnikiem, customowe kolo zamachowe i miska olejowa dopasowana do fabrycznego ukladu kierowniczego. Najlepsze jest to, ze samochod po swapie wazy mniej niz stockowa NB.

Wstepne koszty moga przerazic, ale przypuszczam, ze niezawodnosc silnikow Hondy i mozliwosc wymiany silnika na relatywnie latwo dostepne K24 daje duze pole negocjacyjne vs budowanie mocnego silnika BP4W/BP-Z3. Dotarcie do poziomu 250hp z mazdowymi silnikami wg 949 racing to zrobienie z silnika granatu jezdzacego tylko na wyscigowym paliwie ($$$). Tutaj 250 jest po wydechu, dolocie, ostrzejszych walkach i mapowaniu.

Nie mam zadnego doswiadczenia z Hondami, ale przebieg momentu w tych silnikach jest imponujacy – dostepny prawie od samego dolu. Nasze skrzynie szostki podobno bez problemu wytrzymuja takie parametry.

Ciekaw jestem jak poprowadzili wydech po 'zlej' stronie, jeszcze nie pojawily sie zadne zdjecia. Czekam na pierwsze relacje ze swapowania, to moze byc mistrzowskie rozwiazanie na niezawodna i bardzo szybka miatke :winner:

Wiecej info na ich stronie: http://www.kmiata.com
I na forum K20: http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=112309
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

15 maja 2014, 17:52

Ło matko boska, Vtec na pokładzie - toż to marzenie :lol:

EDIT : Już czytam linki ...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 maja 2014, 21:06

Bardzo fajnie ze ktos to robi, ale ceny...
4000 usd bez silnika i sterowania. To taniej sporo turbic. Inna rzecz, ze pewnie gdyby takie elementy robic w pl bylo by taniej duzo, tylko trzeba komplet na wzor.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 maja 2014, 21:18

Apachos, zostaw te ducktaile i inne pierdołki i rób to :D
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

15 maja 2014, 21:22

Jestem w stanie zrozumieć te ceny, bo potrzeba dużo czasu, prób i główkowania, żeby zrobić taki gotowy zestaw.

Ciekawostka ;) crap engineering z UK skopiowali już wózek od V8R i sprzedają je za 350 funtów. Można go łatwo zaadaptować pod silniki hondy, bo brakuje tylko dospawania samych łap.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

15 maja 2014, 21:47

White NA BP'95
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 maja 2014, 22:04

ree pisze:Bardzo fajnie ze ktos to robi, ale ceny...
4000 usd bez silnika i sterowania. To taniej sporo turbic. Inna rzecz, ze pewnie gdyby takie elementy robic w pl bylo by taniej duzo, tylko trzeba komplet na wzor.

no i wydechu. Sam silnik to pikuś, przynajmniej zwykłe 2litrowe K20A, w doskonałym stanie za kilka stówek można kupić. One się nie psują i nikt ich nie potrzebuje. Co do cen, drogo czy nie. U nas może byłoby taniej, zalezy gdzie i jak zrobione. Zapytaj Qbatrona ile go kosztował projekt Nissda :D Tak czy inaczej, gdybym kiedyś chciał włożyć w budę emiksa jakiś obcy silnik to K20 byłby dość wysoko na liście. Ciekawe jak ta hybryda się im będzie zachowywać.

EDIT: jestem na 8 stronie wątku :D z tym kolektorem z s2000 to trochę polecieli sobie. "budżetowe rozwiązanie".... hahaha :(

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

16 maja 2014, 8:52

majkel pisze:Sam silnik to pikuś, przynajmniej zwykłe 2litrowe K20A, w doskonałym stanie za kilka stówek można kupić. One się nie psują i nikt ich nie potrzebuje.


Daj znac gdzie, kupie kilka :mrgreen: K20 K20 nierowny, no chyba ze nie celujemy w okolice 200hp (chyba tylko te z Civicow TypeR/Si, Integr Type R i RSX-S wchodza tutaj w gre; dalej K24A2 z Acury TSX; ewentualnie niektore K24 z glowica K20A2). IMHO, dla zwyklego K20 ze ~160hp zabawa bedzie mocno nieoplacalna.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2014, 11:56

Paulie pisze:IMHO, dla zwyklego K20 ze ~160hp zabawa bedzie mocno nieoplacalna.

szczerze ? nie pogardziłbym nawet zwykłym K20 z Accorda w emiksie (może dlatego że mam taki w cywilu i lubię ten samoobsługowy klocek) :D A z K24A to byłaby już rakieta nawet w serii. Oba silniki dostępne od ręki. Ten projekt jest ciekawy, cena za swapowe graty oczywiście niemała, ale to komercyjny projekt. Chłopaki mocno puścili wodze fantazji jeśli chodzi o osprzet, widać że nastawili się z góry na Hondatę. Podraża koszta, ale jakby dokładnie przemyśleć rozwiązanie to może seryjne sterowanie udałoby się zastosować. Albo coś innego na mniejszym budżecie. Ciekawe do jakiego poziomu kosztów mógłby ktoś zejść robiąc to na własny użytek i u nas na miejscu. gdyby całość wyszła tak na poziomie 12.000, to nie byłoby to głupie. Szczególnie ze patrząc na zdjęcia nie ma grubych modyfikacji samej budy, ten swap wygląda dość elegancko.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

16 maja 2014, 12:46

Za ile można dorwać w naszym kraju kompletny K20A2?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

16 maja 2014, 12:55

Dżunior: nie pojawiaja sie zbyt czesto, ale od 4 do 8 tysiecy za komplet z tego co widze. W UK od 1000 funtow.

majkel: kupujac kit od chlopakow i wozek z UK, szacuje ze trzeba by bylo uzbroic sie w ~20000zl. Mysle, ze gdy pierwszy kit przyplynie do nas, ktos moze zaoferowac tansze rozwiazanie. Opcja mniej wiecej porownywalna do kompresora od JR/turbo od Begi, tylko ze z niezawodnym NA. Kto co lubi 8-)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2014, 18:55

Dżunior pisze:Za ile można dorwać w naszym kraju kompletny K20A2?

Tydzień temu był do wzięcia zestaw K20A2 ze skrzynią biegów za 3kPLN. Działający :D Już go nie ma :D
Paulie pisze:Kto co lubi

Ano. Jak ktoś rozważa doładowanie w takim budżecie to nawet 20k za taki pakiet ma sens. Kompresor też można sobie jeszcze dołożyć, Kraftwerk robi fajne
kity do civików :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

16 maja 2014, 20:05

majkel pisze:Tydzień temu był do wzięcia zestaw K20A2 ze skrzynią biegów za 3kPLN. Działający :D Już go nie ma :D

Przy takiej cenie motorowni temat wydaje się być kuszący...
Pozostaje kwestia sterowania, którego do końca nie kumam. Na stronie sugerują Hondatę, ale przecież to jest elektronika którą dokłada się do seryjnego kompa a nie żaden stand alone, tak? W jaki więc sposób usuwa się problematyczne immo?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2014, 20:45

Dżunior pisze:Pozostaje kwestia sterowania, którego do końca nie kumam. Na stronie sugerują Hondatę, ale przecież to jest elektronika którą dokłada się do seryjnego kompa a nie żaden stand alone, tak?

W wątku założenie jest na użycie Kpro. To takie rozszerzenie seryjnego ECU, kawał elektroniki plus oprogramowanie. Właściwie można powiedzieć że takie ECU + Kpro to jest standalone, kontrola nad parametrami jest prawie nieograniczona. Ta ekipa, która popełniła ten swap to hondziarze, nie dziwne że robią na Hondacie, to dla nich najbliższe rozwiązanie. Przy tego typu swapie do emiksa myslę że można spokojnie założyć użycie dość dowolnego systemu sterowania, to jest sam silnik i nie interesuje nas cała reszta komponentów z budy hondy. Rozwiązań na rynku, które to mogłyby obsłużyć jest od cholery. Kpro to około 4kPLN, w tym budżecie lub mniejszym wybór jest ogromny.
Dżunior pisze:W jaki więc sposób usuwa się problematyczne immo?

Programuje się po prostu. Jak masz hondowską budę do której wkładasz silnik z ECU od innego modelu to problematyczna jest jedynie sytuacja kiedy nie zgadza się oprogramowanie w ECU do obsługi immo z modułem immo, transponderami etc. Wtedy trzeba to wszystko do siebie spasować. Ale jak ma się dostęp do HDSa to można to wszystko przeprogramować.
Paulie pisze:Dotarcie do poziomu 250hp z mazdowymi silnikami wg 949 racing to zrobienie z silnika granatu jezdzacego tylko na wyscigowym paliwie ($$$).

hmmm... Jeśli Emilio gdzieś tak napisał, to znaczy że się czegoś najarał i bredzi jak potrzaskany :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

17 maja 2014, 0:15

majkel pisze:
Paulie pisze:Dotarcie do poziomu 250hp z mazdowymi silnikami wg 949 racing to zrobienie z silnika granatu jezdzacego tylko na wyscigowym paliwie ($$$).

hmmm... Jeśli Emilio gdzieś tak napisał, to znaczy że się czegoś najarał i bredzi jak potrzaskany :D

Po
eM


Też mam dystans do jego postów, ale przyznam szczerze, że 250hp NA w miacie jeszcze nie widziałem ;-)

Dzięki za rozwinięcie tematu elektroniki!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2014, 10:07

Paulie pisze:le przyznam szczerze, że 250hp NA w miacie jeszcze nie widziałem

fakt, jeśli mowa o N/A to coś w tym jest :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

17 maja 2014, 11:04

Jak chcesz zobaczyc kolo 250 PS w N/A to zapraszam do kolegi MiCa ;)
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2014, 11:16

Whaaaaaat?!?!
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2014, 12:20

kociol pisze:Jak chcesz zobaczyc kolo 250 PS w N/A to zapraszam do kolegi MiCa ;)

A mierzył na czymś wiarygodnym ? Pamiętasz, że Twój MSM miał na jednej podwarszawskiej hamowni 500 km ? :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

17 maja 2014, 19:07

A bo Wy w Wawie macie zawsze wszystkiego wiecej :P ;)
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

23 maja 2014, 12:44

co sadzicie http://mazdaroadster.net/showthread.php ... rack-miata

wycinanie grodzi to chyba słaba opcja ?
White NA BP'95
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 maja 2014, 13:51

Trochę słaba opcja. Za dużo rzeźby względem efektu.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2014, 14:01

RS pisze:Trochę słaba opcja.

+1. To są takie rozwiązania na poziomie ziom Heniek i jego gumówka. Dlatego między innymi ten swap K20 mi się podoba, bo jest elegancko rozwiązany.
Dżunior pisze:Przy takiej cenie motorowni temat wydaje się być kuszący...

Może was zirytuję ale trudno :D Kto szuka ten znajdzie, znajomy pozyskał K20A2 za 1kPLN :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 maja 2014, 4:50

hahaha Kocioł nie przesadzaj :facepalm:
więcej niż seria nie oznacza 250 :p
swap fajny :jupi:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

26 maja 2014, 12:17

Olejcie te Honde, jak ktoś chce wolnossący dobry silnik sr20VVL neo 186-204HP dwie wersje występują, Koszt 2750pln.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2014, 15:10

Andy pisze:Olejcie te Honde, jak ktoś chce wolnossący dobry silnik

Ale jakieś argumenty merytoryczne ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

26 maja 2014, 16:41

Ogólnie SR moim zdaniem jest zdecydowanie lepszym silnikiem. dodatkowo bardziej rozwojowym, jeśli komuś nagle zacznie brakowac tych 200HP, to wystarczy zaopatrzyc sie w seryjne elementy sr20DET, i mamy słynny 300KM sr20vet w taki o to prosty sposób . Skrzynia dostępna bez problemu, wszelkiego rodzaju jak kucizna do sr nawet w pl kosztuje 3500PLN, korby razem z tłokami. Do tego jest to silnik niesamowicie bezawaryjny oraz posiadający świetne charakterystyki, że o masie nie wspomne. 100% alu. Ma jeszcze jedną zalete względem k serii, jest sliczny:D

Zapomniałem o waznej rzeczy kolektory ma po tej samej stroni co seryjne silniki miaty. wiec jesli ktos ma wydech to jedynie nowy DP i wszystko.

Jedyny problem to miska. Ale niedługo bede robił tylną miske do SR, wiec będzie na to prosty opis gdzieś u nas na fanpage. JAk nie będę bardzo leniwy to ew stworze gotowca w cadzie :d
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 maja 2014, 17:36

ubek pisze:co sadzicie http://mazdaroadster.net/showthread.php ... rack-miata

wycinanie grodzi to chyba słaba opcja ?

Zacząłbym od tego, że motorownia z NC żadnym szczytowym osiągnięciem inżynierii nie jest. Jedyny istotny, odczuwalny w codziennej eksploatacji plus to elastyczność. Poza tym silnik jest drogi w zakupie, nie pali mało (a jak na osiągi jakimi dysponuje - pali dużo), zdarza mu się nieoczekiwanie odejść na tamten świat a dostępność gratów tuningowych jest znikoma.
Jeśli już ciąć budę to dla czegoś ciekawszego...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zw1erz
Posty: 95
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:55
Lokalizacja: wwa

26 maja 2014, 20:00

Silnik k20 to moim zdaniem rewelacja. Byłem w posiadaniu Civica Type-R EP3 4 lata. Miał zrobiony dolot/ kpl wydech i wystrojony hondatą. 230KM/230NM, kręcił się prawie do 9 tyś obrotów, dzięki VTC moment był już od 3tyś. Dobra reakcja na gaz, spalanie na poziomie 10-12L po Warszawie i zerowa awaryjność. Jakby się udało zmieścić w 10k zł to szedłbym w ciemno.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

27 maja 2014, 21:56

Dżunior pisze:
ubek pisze:co sadzicie http://mazdaroadster.net/showthread.php ... rack-miata

wycinanie grodzi to chyba słaba opcja ?

Zacząłbym od tego, że motorownia z NC żadnym szczytowym osiągnięciem inżynierii nie jest. Jedyny istotny, odczuwalny w codziennej eksploatacji plus to elastyczność. Poza tym silnik jest drogi w zakupie, nie pali mało (a jak na osiągi jakimi dysponuje - pali dużo), zdarza mu się nieoczekiwanie odejść na tamten świat a dostępność gratów tuningowych jest znikoma.
Jeśli już ciąć budę to dla czegoś ciekawszego...


Zresztą jeżeli już kroić pod durtateca to chyba lepiej pod 2,5L, nie?
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
ODPOWIEDZ