Strona 7 z 14

Re: Opony na tor

: 22 cze 2019, 19:07
autor: mike_d
U siebie ustawiłem według "cywilnych" zaleceń FM - wyszło tak:
geometria.jpg
geometria.jpg (2.97 MiB) Przejrzano 5765 razy
Nie jeżdzę hardkorowo więc trudno mi ocenić - ale na pewno przy ciasnych zakrętach fabryczna opona mniej kładzie się na boki a auto stabilniej zachowuje się przy autostradowych prędkościach; imo warto spróbować i porównać samemu.

Re: Opony na tor

: 22 cze 2019, 21:57
autor: francmiko
Mam identyczne ustawienia z tym że pochylenie na przednich kołach mam około -0.5 nie wiem czy dobrze zrobiłem bo wydaje mi się trochę mniej stabilnie niż jak wszystkie koła były równo pochylone. Nie wiem czy to tylko złudzenie ale te -1,25 widać gołym okiem

Re: Opony na tor

: 24 cze 2019, 6:40
autor: piwo
im wiekszy negatyw tym auto na zakretach jest bardziej stabilne. odczucie przy minus 3 stopniach przod tyl jest takie ze jak wchodzisz szybko w zakret auto samo uklada sie do zakretu bez zadnej walki na kierownicy. po prostu po luku jedzie sie jak na prostej bez napinki.
-1,5 stopnia jest ok na ulice kiedy nie jezdzimy na tor i jezdzimy autem na 80%.
do tego zbieznosc tylu razem +30 minut dla lepszej stabilnosci by nie miotalo ciagle i zbieznosc przodu od -10 do +10 lacznie dla nie wymuszania bezsensownej podsterownosci.

Re: Opony na tor

: 24 cze 2019, 9:35
autor: Bimbak
W nc przy - 3 negatywu auto wymaga też juz dość twardego zawiasu by to wykorzystać. Robienie takiego kątu na drogowym setupie daje tylko efekt zużycia wrwn krawedzi opon i przy jezdzie na normalnej drodze auto trochę wrzuca się w zakręt. Traci swoja naturalną neutralność przez ten efekt bo potrzebuje chwile by sie ustawić. Jest po prostu chwila niepewności przy inicjacji zakrętu. Przy szybkich zmianach kierunku tego już nie czuć.
Na -1.5 nc bardziej neutralne na wejściu ale jak napisał piwo jest mniej stabilne w samym zakręcie i trzeba ostrożniej zmieniać kierunek. Moim zdaniem -3 jak ktoś ma tendencje do brutalnego traktowania auta i lubi je za morde trzymać. -1.5 nie żre opon na codzień po wewnetrznej ale wymaga większego spokoju i płynności zwłaszcza przy zmianie kierunku co na niektórych obiektach może kosztować czas. Dla mnie w czasie okrążenia nie ma różnicy. A np na łodzi szybszy byłem na 1.5 jak na 3 ale to była kwestia bardziej dnia i pogody jak geometrii. Ja jednak lubie jeździć precyzyjnie i płynnie.
Oczywiście to moje prywatne odczucia wywnioskowane z mojego auta.

Re: Opony na tor

: 27 lip 2019, 13:52
autor: Alex
Witajcie,

Czy pojawiły się może jakieś ciekawe opcje opon do NA/NB w 14calach? Zdziwiłem się bowiem ostatnio gdy na 30leciu wyszło że przyspieszenie 0-100 mojej Mx jest w okolicach 11sek. Jakby trochę słabo jak na shamowane 114KM jakiś czas temu.

Mam akurat dużo seryjnych sloneczek w stanie na tor. Tylko opon do nich brak.

Moglyby być drogówki, byle wytrzymały upalanie.

Re: Opony na tor

: 27 lip 2019, 15:01
autor: Arvi
Wydaje mi się, że Nankangi NS2R się nadają... ale niech się wypowie Czester, bo chyba na nich śmigał.

Re: Opony na tor

: 28 lip 2019, 12:12
autor: turbo pchała
Na deszcz i jesień tak. Na lato i wiosnę płyną jak r1r

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Re: Opony na tor

: 02 sie 2019, 13:11
autor: francmiko
Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą :)

Re: Opony na tor

: 02 sie 2019, 15:16
autor: mutra
francmiko pisze:
02 sie 2019, 13:11
Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą :)
Stara wersja jest jeszcze do dostanie u niektórych sprzedawców.

Re: Opony na tor

: 02 sie 2019, 15:22
autor: irekJ
francmiko pisze:
02 sie 2019, 13:11
Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą :)
Jeśli planujesz zakładać na oem felgę 7 cali to osobiście polecałbym 205. Bardzo ładnie siada na felgę. Nie ma ani naciągu ani balona. Do pełni szczęścia jakiś dystans i będzie fajnie działać i wyglądać.
Jak masz szerszą felgę to bierz 215.

Re: Opony na tor

: 02 sie 2019, 16:11
autor: francmiko
Felga to 7 cali więc chyba zostanę przy 205 ale wtedy już zostaje tylko nowa wersja opony a czy ona też tak dobra jak stara tego nie wie nikt bo wszystkie opinie są do starych co znalazłem czyli bez s na końcu

Re: Opony na tor

: 02 sie 2019, 17:15
autor: Arvi
Z drugiej strony przejście między AD08 a AD08R było na plus tej nowszej, więc można mieć nadzieję, że podobnie będzie tutaj.

Re: Opony na tor

: 02 sie 2019, 18:45
autor: piwo
Zawsze też jest sport cup2 215/45r17 za 500zl/szt. Znacznie ( około 2kg na oponę) lżejsza i szybsza opona.
Są też vr2 które są tanie i bardzo szybkie.

Re: Opony na tor

: 20 lis 2019, 14:52
autor: piwo
Test paru semislikow
http://colesa.ru/news/22245

Re: Opony na tor

: 21 lis 2019, 9:26
autor: piwo
pojawily sie kolejne semisliki z homologacja e
Obrazek
Ceny podane w Funtach

Cooper Discoverer Tarmac DT1
195/50R15 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 140 GBP
195/50R16 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 150 GBP
205/45R17 XS / S / M / H 6.5-7.5 - 160 GBP

Cooper Discoverer Tarmac DT02
225/40R18 XS / S / M / H 7.5-9.0 -190.00 GBP

Cooper Classic Tarmac CT01
225/45R13 XS / S / M / H 8.0-10.0 -140.00 GBP
215/45R15 XS / S / M / H 7.5-9.0 -150.00 GBP
235/40R17 XS / S / M / H 8.0-9.0 -170.00 GBP

Cooper M+S
160/605R15(185/60R15) S 5.5 - 6.5 -133.90 GBP
160/640R15(195/65R15) S / M / H 5.5 - 6.5 - 139.10 GBP
170/650R15(205/65R15) S / M / H 6.5 - 7.5 -141.65 GBP

Cooper M+S Evo
215/65R15 S / M / H 6.5-7.5 -144.20 GBP

Cooper Discoverer Gravel DG1
175/70R15 XS / S / M / H 6.0-7.0 -150.00 GBP
205/65R15 XS / S / M / H 6.5-7.0 -175.00 GBP

https://www.facebook.com/odsserwis/phot ... eu6cdrQkGY


wyglada ciekawie. ciekawe jak z przyczepnoscia w stosunku do avon zzr

Re: Opony na tor

: 27 lis 2019, 6:33
autor: Grzybohun
Ktos w sezonie miał stycznosc z oponą TOYO TR1? Wiem, ze T1-R oraz T1 Sport były... Jakie były :D

Ale oponka kosztuje smiesznie mało 200/szt 195/50R15 i pytanko czy warto jej dawac szansę? Na tor pewnie pojedzie ale głównie FastRoadDriving :)

Re: Opony na tor

: 03 gru 2019, 19:04
autor: piwo

Re: Opony na tor

: 22 gru 2019, 10:37
autor: beecon
Nie widziałem wczesniej, takze wnioskuje ze fedek w szerokości 225 w r15 to nowość:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/federa ... #275274167

Panowie jak to w Polsce jest, jakich szerokości opon używacie?
Mam wrażenie ze takie 195-205 to średnia u nas, a na zachodzie, angli albo u hamburgerów śmigają mx5'kami nawet z takimi balonami jak 225

Gdyby nie felgi 6,5j to bym spróbował tych 225, ale wymiana felg do opon nie widzi mi sie w 2020 :(

Re: Opony na tor

: 23 gru 2019, 9:59
autor: francmiko
Ja przez jak to mówi moja żona moją "manię małości" wsadziłem zamiast 205/45/17 215/45 AD08RS i z oryginalną felgą tzw. diamond cut waży to prawie 20kg no i profil jest minimalnie wyższy, ciężko dziadostwo podnieść przez co mam wrażenie że auto jest mniej żwawe następnym razem wsadzę na 100% coś 205. Bardzo się zastanawiam nad jakimiś 16 cali na tor ale nie widzi mi się inwestycja w opony i felgi. Co do jazdy na suchym po dobrym rozgrzaniu i odpowiednim ciśnieniu kleją super na mokrym już dużo mniej

Re: Opony na tor

: 05 sty 2020, 18:05
autor: piwo
[youtube]https://youtu.be/kVJDwXQpWw8[/youtube]

https://www.rennsportforum.de/phpbb/viewforum.php?f=5
Fajna baza opini o oponach.
No i poczytałem sporo o a052. Oponka zbiera mega opinie. Szybko łapie temperaturę i szybko się zużywa. Za to czasy bardzo bliskie trofeo r a więc najszybszych semislikow. Na jednym filmie na YT koleś wykręcił na 2m przejeździe 5s lepszy czas niż na ad08r. I dodatkowo chwala ludziachy zachowanie na mokrym. ;)
Wada szybko się ściera na rantach i krawędziach, płytki 5mm bieżnik i kosmiczna cena.

Poza tym

https://www.rennsportforum.de/phpbb/dow ... hp?id=2970

Re: Opony na tor

: 13 sty 2020, 6:27
autor: piwo

Re: Opony na tor

: 14 sty 2020, 7:26
autor: piwo

Re: Opony na tor

: 14 sty 2020, 13:50
autor: Arvi
Komentarz zostawiam tylko po to byś nie myślał, że nikt nie czyta ... czyta i notuje :)

Czyli w przypadku moich ulubionych AD08R ... znowu ekologia się wtrąciła i wszystko zepsuła (w każdym razie tak mi google translate wytłumaczyło).

Ehhhh...

Re: Opony na tor

: 14 sty 2020, 16:51
autor: Mattia
Arvi pisze:
14 sty 2020, 13:50
Czyli w przypadku moich ulubionych AD08R ... znowu ekologia się wtrąciła i wszystko zepsuła (w każdym razie tak mi google translate wytłumaczyło).
nie korzystałem z google translate i wyczytałem, że ekologia, która wymusiła nową mieszankę, nie zepsuła niczego: są to w rzeczy samej te same opony, sprawiają wrażenie że są lżejsze, praktycznie nie robią różnicy w osiągach i powielają mankament poprzedników, tzn. po kilku przegrzaniach tracą bezpowrotnie swe pierwotnie zdolności

Re: Opony na tor

: 14 sty 2020, 17:16
autor: Arvi
A widzisz - drobne zmiany w tłumaczeniu, bo u mnie jest/było, że szybciej się przegrzewają.

A ja z recenzji na recenzję żałuję, że nie wlazłem w Cup 2 do NCeka.

Re: Opony na tor

: 15 sty 2020, 16:45
autor: piwo
Porównanie szerokości 215 ar1 vs a052
Obrazek

Re: Opony na tor

: 17 sty 2020, 19:28
autor: piwo

Re: Opony na tor

: 20 sty 2020, 19:27
autor: piwo
Test opon
Ford puma 1,7
195/50r15
R888r vs zzr vs ar1:
1) Ar1: 2m24,28s
2)zzr: 2m24,80s
3)r888r: 2m25,26s

https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... RxVb1DAnfw

https://drive.google.com/file/d/0B8DY4R ... p=drivesdk

Re: Opony na tor

: 20 sty 2020, 21:54
autor: MMRS
Piwo, Ty powinieneś założyć jakąś firmę oponiarską. Byłbyś obrzydliwie bogatym człowiekiem 😆

Re: Opony na tor

: 21 sty 2020, 2:17
autor: AaaA
Przeczytalem prawie caly watek:) - dziekuje za oklaski!

Staram sie dobrac budzetowe (do cca. 2k pln za komplet) semi slicki do mojego ND2 przy feldze Konig Hypergram 17x8 ET45 i mam problem ze zdecydowankiem sie na rozmiar:
235/40 - proponowany przez wiekszosc ludzi I bardzo promowany na Miata.net wydaje mi sie za szeroki: 3cm wiecej miesa na kolo przy i tak bardziej przyczepnej oponie niz drogowa - boje sie ze to nie bedzie skrecac, do tego ten rozmiar bardzo ciezki (wg danych producentow ponad 11kg)
225/40 - w teorii wydaje sie lepszym wyborem ale niestety nie ma za duzo SS w tym rozmiarze
225/45 - przy oponach z szerszym bieznikiem a takie sa zwykle SS moze przez swoja o ponad centymetr wieksza wysokosc obcierac plastiki w nadkolach, opona w tym rozmiarze wyglada jak zdjeta z traktora
215/45 - wydaje sie ze za waska na 8" przynajmniej z tabelek producentow
215/40 - niby ta sama szerokosc ale juz jest ok dla 8", minus ze troche mniejszy obwod (powieksza przeklamanie predkosciomierza), plus za niska wage (ponizej 10 kg)

Z powyzszego wydaje mi sie ze zostaly mi tylko dwa rozmiary do wyboru 235/40 i 215/40, rzucac moneta?