Opony na tor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

30 sty 2015, 5:41

super wypowiedz.
takich ze swieca szukac.
ja moge dodac porownanie goodyear assymetric 2 ( czyli opona uhp), ad08r, r888, profil xr sredni.
goodyear assymetric 2 miekkie scianki boczne. kiedys zrobilem probe siadania na oponach. to siadajac na assymetricu zapadasz sie calkowicie do ziemi pod delikatnym oparciem tylka. drugi pod wzgledem miekkosci bedzie profil xr. jest twardszy ale jednak tez sie zapada. potem porownywalem tez ad08r i michelina sport cupa. to michelin sport cup juz tak sie nie zapada ale tez jest bardziej miekki w konstrukcji bokow niz ad08r. ad08r ma najtwarsze boki i porownwyalne do r888, ta sprawdzalem bardzo dawno temu juz. :)
i teraz zmieniajac opony z goodyeara na ad08r w tym roku zauwazylem bardzo duza poprawe stabilnosci na przejsciach lewo prawo. roznica w czasach to okolo 2s na 1 minute okrazenia w stosunku do goodeyara na suchym.
goodear jest rpzyczepna opona ale ciezko nad nia zapanowac przy przejsciach lewo prawo lewo. lekko sie uslizguje by do piero po czasie zlapac przyczpensoc i nie wie sie czy auto juz traci przyczpensoc czy nie.
z ad08r nie ma problemu i bardzo latwo jechac na granicy poslizgu. ad08r szybko lapie przyczpensoc i bardzo dlugo ja trzyma. oponka ma tez bardzo gleboki bieznik 8mm i nie powinna sie zuzyc za szybko. nie ejst tak glosna jak r888 ktora slychac jakby sie w pociagu jechalo. tututututututu.
zmienbialem tez profila na r888. i stary 5 letni r888 byl zawsze szybszy niz profil. profil ciezko wyczuc. wiele razy uwazalem ze ta opona powinna byc duzo szybsza niz w rzeczywistosci byla. nie wiadomo w jakich warunkach bylo jej najlepiej. po prostu kiepska mieszanka mimoz zachwalania ze super mieszanka avona i ogolnie opona slabsza niz r888 i na zimnym i na cieplym chodz duzo szybsza niz normalna cywilna opona. ale tez przyczepnsoc jej jest ograniczona i jak juz przekroczymy pewien prog przyczepnsoci opona leci bez opamietania jakby wogole tarcia juz nei bylo. r888 mozna duzo fajniej przeginac i nawet jak przekroczy sie prog przyczpenosci to opona ejszcze cos tam trzyma. r888 bardzo dobrze hamuje. wgryza sie w asfalt.
na mokrym powiem szczerze nigdy nie upalalem zadnych opon. moge napisac tylko jedno.
assymetric 2 na mokrym bardzo dobra trakcja.
profil xr dociety na kaluzach 60-80km/h i pelen aquaplening i brak kontaktu opony do podloza.
r888 lekki deszcze nie przeszkadza. jedna zime na tych oponach przejezdzilem. jezdizlem na sniegu i nie rozbilem sie. gleboka woda i nie daje rady. przy 1-2 mm bieznikach opona robi ssie duzo bardziej sliska.
ad08r jezdizlem turystycznie w deszczu i nie czulem niepewnosci.
co do zuzycia to r888 schodzi zdecydowanie najszybciej.
profil xr czasami sie zle zuzywa i zamiast granulowac odpadaja paski opony (smiech na sali).
super dogrzala mi sie teraaz ad08r. super wlasnie taka lekko podopalana pogranulowana powierzchnia jak na slika przystalo.
w tym roku sprawdzr r888r. zobaczymy jak to sie ma do powyzszych.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

30 sty 2015, 11:45

No no brawo ! Tak przyjemnie sie to czyta :)

Do pelni szczescia brakuje nam jeszcze troche info o ku36 na suchm i re002 adrenalin :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

30 sty 2015, 12:48

To prawda, bardzo ladne wypowiedzi.

Z tymi AD08R moze przesadzilem, ale generlanie ludzie byli nimi zachwyceni. Tylko z tego co teraz wyczytalem, wychodzi na to ze ona potrzebujue dlugich torow na dogrzanie...
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

30 sty 2015, 15:12

Super porównania ;) .

Z innej beczki: brać pod uwagę semislicki z 1-2-letnim DOT? Na alledrogo wisi teraz sporo roczników 2013, zastanawiam się czy w takiej oponie ma to duże znaczenie, skoro jej żywotność to sezon maksymalnie dwa. Chodzi mi o komplet z tym samym DOT, a nie podobierane resztki.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

30 sty 2015, 16:10

ja moge poweidziec ze mialem 5 letnie r888 i zero problemow. na prawde przyczpensoc byla zdecydowanie wieksza niz nowych profili xr.
wazne zeby semi przechowywac w temperaturze powyzej -10 stopni celcjusza bo potrafia wiazania molekularne w oponie pekac.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 sty 2015, 16:26

co do gum na mokre - w zeszłym roku co rundę było 30' i lampa, poza mgłą na allstars która potem również przeszła w 30' i lampę...

mam pewne przemyślenia dotyczące profili xr, ale to muszę siąść na spokojnie i napisać.
miata lov!
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

30 sty 2015, 19:41

Najmocniej przepraszam za mało merytoryczną wypowiedź: nalewki się pije a nie na nich jeździ :D
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

13 lut 2015, 13:29

gzy
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

13 lut 2015, 14:46

Dr.KoKoN pisze:No no brawo ! Tak przyjemnie sie to czyta :)

Do pelni szczescia brakuje nam jeszcze troche info o ku36 na suchm i re002 adrenalin :)


RE002? Zacznijmy od tego że to nie jest żaden semi-slick z przeznaczeniem na tor a dobra opona drogowa.

Szkoda że żadna runda MMC na której byłem, nie była na mokrym, bo tu ciężko mi się odnieść jak ta opona się zachowuje. Wydaje mi się, że np. Uniroyale na mokrym są lepsze, ale dowodów nie mam.

Na suchym natomiast opona (jak na drogową) jest do MX-5 bardzo fajna, dość miękka mieszanka z przyzwoitą sztywnością ścianek bocznych daje sporą pewność w szybkich zakrętach. Dość powiedzieć, że wystartowałem na tych oponach w 4 imprezach, przejeździłem w sumie 15k km (w tym sporo w górach też pod dużym obciążeniem), bieżnika została jeszcze sensowna ilość, a opony nie zużyły się w żaden dyskwalifikujący je sposób (pękanie jak w Fedkach, ząbkowanie i rwanie bieżnika w Uniroyalach przy jeździe torowej na suchym).

Byłem na 3 rundach MMC na tych oponach i 1 rundę wygrałem, w innej byłem drugi, a w finale miałem 4. miejsce w klasie, zawsze pokonywany przez semi-slicki i/lub inne mody, gdzie moje auto jest w 100% seryjne. We Wrocławiu też byłem na jednej imprezie i wplasowałem się w 2. miejsce w klasie 1.6, wplatając się między pomodzone 106/Saxo na semi-slickach.

Oponę polecałbym tym, którzy chcą pojeździć na MMC, ale nie są pewni na co ich stać i czy będzie im się podobało - na pewno po jednej czy dwóch imprezach nie będzie do wyrzucenia, a potencjałem odstaje oczywiście od semi-slicków, ale nie jest to jakaś gigantyczna przepaść, więc można się trochę ponapinać 8-)

No i ostatnim i bardzo istotnym atutem jest cena - w stockowym dla NB rozmiarze - 195/50 R15 nowa opona kosztuje ok. 200-220 zł/szt., co daje bardzo dobry stosunek cena/jakość/wytrzymałość.
Obrazek
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 12:27

hej!
a jak z instukcja obslugi fedka na tor. Kermit powiedzial (plus czytam w komentarzach,ze wygrzewal je przed startem).
Przyjmujac,ze bede mial luksus service cara z oponami za mna
1/ zakladam fedki
2/ pompuje pod 2-2.1
3/ jezdze ile?, zrywam? nagrzewam jakos boki krecac baczki (to moze mi opon na tor juz nie starczyc)
4/schodze na 1,8 przed startem
5/ide na piwo?

pozdrawiam
bezmiatowy //
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 12:32

Chodzi bardziej o to żebyś trzymał je w zakresie ok 1,8 bar bo wtedy najlepiej kleją. Kręcenie bączków to średni pomysł, wystarczy zrobic 1-2 okrążania np na ulezu, zjechać, zobaczyć ile jest i upuścić do tych 1,8 a pozniej obserwować :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 gru 2015, 16:07

a odnosnie nowych federali jak ktos liczyl ze cos zmienia w sprawie pekajacych karkasow to:
Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

04 gru 2015, 10:32

ja latałem na 1.3 - 1.4b w RSRach... a w FZ201 na 1.0b :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 sty 2016, 19:36

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

22 sty 2016, 20:46

Ostatnio na jakims profilu na FB ktos z Subaru Imprezy chwalil Nankang NS2R w miekkiej mieszance. Ponac konkurenci na Dmack smigali, a gosc w Nankangu zajal 2 miejsce....
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

23 sty 2016, 7:32

no tak tylko dmack slaby i nakang tez slaby to takie slabe porownanie.

pewnie chodzi o ten tekst:
Docierają do nas kolejne testy opon Nankang NS 2R Soft Sport, którymi od razu się z Wami dzielimy.
Ciekawe jest to, że kierowca walczył głównie z konkurentami na Dmack-ach DMT-RC T91 Soft.
Zdobyte 2 miejsce w klasie i generalce - Gratulujemy! Emotikon smile
Maciej się postarał, więc lektura jest wyczerpująca Emotikon smile
"W niedziele, 20 grudnia na Torze Rakietowa we Wrocławiu odbył się I Rajd o Puchar Kierownika Katedry Inżynierii Pojazdów, na którym to po raz pierwszy w bardziej bojowych warunkach i przy większych prędkościach mogłem przetestować opony Nankang NS-2R. Kiedy o nich usłyszałem, byłem trochę sceptyczny, ze względu na to, że jest to rdzenna chińska marka, natomiast ponoć w Azji jest uznawana jako marka premium opon klasy high performance i ultra high performance. Atrakcyjna cena i wybór mieszanek spowodował, że postanowiłem spróbować i jak się potem okazało - wybór był strzałem w dziesiątkę.
Szukałem semi-slicka z homologacją o najlepszym stosunku ceny do osiągów, w miarę uniwersalnego, który nie wymaga dużego dogrzewania i który poradzi sobie również wtedy, kiedy będzie wilgotno. Na rynku europejskim nie ma zbyt dużej konkurencji na tym polu. Typowych przedstawicieli tej grupy (Toyo R888, Dunlop Direzza 03G) odrzuciłem od razu, ze względu na bardzo wysoką cenę. Toyo R1R również nie brałem pod uwagę, gdyż jest to wg mnie opona zdecydowanie bardziej na deszcz, niż na suche. Maxxis ZR9 nie jest produkowany w 17”, których wymaga moja rajdówka. Nalewki odrzuciłem, ponieważ chciałem opony, która ma mocny bark i nie pływa na feldze oraz każda sztuka ma zachowane identyczne właściwości. Tak naprawdę jedyną konkurencyjną oponą o zbliżonej cenie jest Federal 595-RSR, bardzo chwalony przez moich kolegów, startujących w rajdach amatorskich.
NS-2R ma do wyboru 2 twardości mieszanki: uliczną (treadwear 180) i torową (120) - jako, że Federal ma treadwear na poziomie 140 lub 160 (nie pamiętam teraz), postanowiłem wypróbować miękkiego Nankanga (120).
Tyle z teorii, wygląd opony jak i parametry oraz cały bełkot marketingowy można sobie poczytać na stronach producenta - wszystko i tak sprowadza się do tego, co opona finalnie może nam zaoferować w walce o sekundy.
Niedziela była słoneczna i wyjątkowo ciepła jak na grudzień (ok 10st), tor suchy, natomiast cały park maszyn był na mokrej, miejscami bardzo błotnistej trawie, która idealnie chłodziła opony i zaklejała bieżnik błotem. Dwóch głównych konkurentów w klasie powyżej 2000cm3 (praktycznie klasie Open) przyjechało na miękkim Dmacku DMT-RC, profesjonalnej oponie rajdowej z homologacją drogową. Bardzo ciekawiło mnie, jak wypadnie konfrontacja, gdyż rozważałem zakup tej opony jako w teorii zapewniającej najlepsze osiągi gumie z homologacją, jednak cena skutecznie mnie zniechęciła. Główny rywal dysponował w pełni rasową Subaru Imprezą N12, z podtrzymaniem turbo i pełnym zapleczem serwisowym, tak więc szykowałem się na pogrom z jego strony.
W trakcie zawodów okazało się, że NS-2R radzi sobie zdecydowanie lepiej, niż zakładałem. Pierwszym zaskoczeniem było to, jak szybko oczyszcza się z błota i innego syfu. Na slicku rajdowym o typowym nacięciu (pirelli rx-9, michelin n22) samochód startujący z zabłoconymi kołami nie miał przyczepności przez dobrych kilka zakrętów, przez następnych kilka stopniowo trakcja się poprawiała, aby dopiero po jakimś czasie być na zadowalającym jak na takie opony poziomie. Tymczasem NS-2R już po samym starcie i pierwszym zakręcie działał tak, jakby wcześniej w ogóle się nie zabrudził. W zasadzie pierwszy zakręt też był już przyczepny, choć profilaktycznie, nauczony doświadczeniem ze slicków, przejeżdżałem go z pewną rezerwą. Tak więc tutaj duże zaskoczenie na plus.
Opona jest bardzo przewidywalna i precyzyjna, pozwalająca czytać drogę i przyczepność. Rozgrzewała się szybko, ale nie traciła właściwości - ze względu na doganianie zawodników startujących przede mną miałem możliwość przejechania próby niedługo po jej wcześniejszym ukończeniu i nie zauważyłem ani zdecydowanej poprawy przyczepności, ani zdecydowanego jej spadku, co może dowodzić temu, że już w pierwszym przejeździe pracowała ona z optymalną temperaturą, przynajmniej z przodu (po skończeniu przejazdu tył był lekko letni).
Wg mnie opona w swym odczuciu bliższa jest slickowi, niż oponie bardziej cywilnej. Wcześniej sporo jeździłem na Bridgestone Potenza RE070, która również jest bardzo dobrą oponą, ale ona była wolniejsza, niż samochód. Wielokrotnie w ciaśniejszych, długich zakrętach trzeba było odpuszczać i czekać na oponę, aby nadążyła. W typowym slicku natomiast to zazwyczaj opona jest szybsza niż samochód czy kierowca, więc cały czas można iść na limicie - w tej kwestii NS-2R było bliżej do slicka - nie zapewnia ona co prawda takiej przyczepności, ale nie pozwala się zrelaksować w oczekiwaniu na koniec zakrętu - cały czas można, a nawet trzeba dochodzić do limitu.
Próby miały ok 2km długości, łączna długość wszystkich moich przejazdów w tym dniu wyniosła ok 23km pełnym ogniem - po zmierzeniu głębokości bieżnika okazało się, że tył praktycznie nie odczuł trudów jazdy, natomiast z przodu ubyło 0,3mm, co jest wynikiem zadowalającym, potwierdzającym zarazem, że opona trzyma, gdyż jak wiadomo, przyczepność nie bierze się z powietrza i nie ma co oczekiwać po takiej oponie, że wytrzyma kilka sezonów. Trzeba natomiast zaznaczyć, że na Torze Rakietowa dwie główne proste są zbudowane z płyt betonowych, co na pewno przyspiesza zużycie opon. Prawdopodobnie w przypadku kilkugodzinnego treningu lub dwóch zdecydowanym tempem na takiej nawierzchni opony mogłyby się skończyć, ale przecież nie są do tego, aby nabijać na nich kilometry.
Tyle o odczuciach, a jaki wpływ miało wszystko powyższe na czasy? Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują i udało się wyjeździć 2gie miejsce w klasie i 2gie w generalce za głównym przeciwnikiem, o którym wspomniałem wcześniej. Co więcej, różnice czasowe nie były przepaścią, której się spodziewałem - odwrotnie, czasy były bardzo podobne. Przy pierwszej próbie straciłem raptem 5,7s przy czasie przejazdu wynoszącym niecałe 3 minuty. W drugim przejeździe straciłem już poniżej 0,5s (!), w trzecim 2,3s, w czwartym 5,3s. Daje to łączną stratę ok 13s przy czasie 10 minut (w rzeczywistości ze względu na kary konkurenta była to różnica ok 3s), co jak na różnicę w sprzęcie jest bardzo zadowalającym wynikiem. NS-2R potrafiło nawiązać walkę z dużo droższą oponą i wyprowadziło mnie z błędu, który polegał na myśleniu, że w przypadku imprez dopuszczających tylko homologowane opony nic nie będzie w stanie nawiązać walki z Dmackiem. Warto nadmienić, że 3/4 miejsce (praktycznie identyczny czas), miało stratę do mnie na poziomie 40s.
Jak opona zachowa się przy wyższych temperaturach, lub w warunkach mrozu lub deszczu? Sam jestem ciekaw - kolejne zawody pewnie to pokażą, póki co opona spełniła pokładane w niej nadzieje i śmiem twierdzić, że jeśli ktoś nie ma komfortu nieograniczonego budżetu, a potrzebuje opony z homologacją, to nie ma co dalej szukać - najciemniej jest pod latarnią, czyli NS-2R."
Dziękujemy i czekamy na więcej opinii z testów! Emotikon smile
https://www.facebook.com/racingtires/po ... 9927863521

nakang miekki jest slabszy od federala r-sra.
https://www.youtube.com/watch?v=xDW0gg9PLcE
best:
ferdek 595 rs-r 1m19s,134
nakang ns2r miekki 1m20.004

a dmack widac jak wypada tutaj (dmack zaleca nie uzywac duzych pochylen katow kol oraz zaleca mega niskie cisnienia pod 1,6bara ze wzgledu na plaski bieznik i mega sztywne boki):

https://www.facebook.com/odsserwis/phot ... =3&theater


Extreme VR mieszanak R

Odcinek 1996m

Czas 1.37.98

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 2,6 bara

werdykt : opona o bardzo miękkich bokach , jadąca podobne czasy od 1 do 4 przejazdu
Bardzo szybko się niszczy na krawędziach
Stabilne czasy od 1 do 4 przejazdu


Dmack DMT-RC

Odcinek 1996m

Czas 1.37.01

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.85 bara

werdykt : opona o twardych bokach to zaleta , jadąca bardzo słabe pierwsze czasy ale z okrążenia na okrążenie poprawiała swoje tempo
Zużywa się dość nierówno


Yokohama Advan A048

Odcinek 1996m

Czas 1.35.11

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.90 bara

werdykt : opona o średnich bokach , szybko łapie temp pracy , bardzo szybko się zużywa
jest stabilna przy dużej ilości jazdy

Toyo R888

Odcinek 1996m

Czas 1.35.03

Ciśnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.85

werdykt : opona o twardych bokach , jadąca bardzo dobre czasy już od pierwszego przejazdu
Bardzo szybko się niszczy w 1/3 bieżnika
Nie toleruje więcej niż 10 min ciągłej jazdy przy 20 st. Zużycie większe niż A048


Direzza 03G

Odcinek 1996m

Czas 1.34.56

Cisnienia startowe 2.0 bara
Po zaleceniach kierowcy zakończone ciśnieniem 1.80

werdykt : opona o bardzo twardych bokach , Jadąca coraz lepsze czasy co okrążenie
Pierwsze i drugie okrążenie było gorsze od R888
Każde kolejne lepsze i to znacznie .
Zużycie na poziomie A048


ogolnie dobre semi to sport cup 2 lub pirelli trofeo r (ewentualnie avon zzr czy dunlop 03g te opony tylko na suchym sa szybkie). to sa szybkie semi. a reszta to raczej smieciowe opony.

tutaj widac co oznaczaja takie trofeo (trofeo r sa duzo szybsze) czy sport cupy + (sporty cup 2 sa duzo szybsze) do r888. 1s szybciej od r888 na 1minutowym okrazeniu to przepasc. na mokrym 17s przewagi nad r888. toz to jakis zart w wykonaniu r888 :)

Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

14 mar 2016, 13:15

Panowie, szybkie pytanie - 595 rs-r do seryjnych 15tek Enkei z NB - 195/50 czy 205/50?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 mar 2016, 13:34

205/50 do felgi 6J to raczej zbyt szeroka opona na tor. Albo inaczej: 195/50 będzie optymalna.
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

14 mar 2016, 13:47

Flatline mi dzisiaj identycznie doradził, chciałem się tylko upewnić, dzięki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

28 mar 2016, 20:03

Co polecicie na tor ale i na deszcz sporadycznie w rozmiarze 215/40/17?
Kupię ładną Mx5
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 mar 2016, 18:42

w sumie jakbys skusil sie na zmiane rozmiaru na 215/45r17 to jest praktycznie najlepsza opona semi slick michelin sport cup 2 za psie pieniadze:
http://www.sklepopon.pl/michelin-pilot- ... Gwod1boF4g
a jak nie to troche gorsza na suchym i mokrym oraz drozsza yoko ad08r:
http://porownywarka.interia.pl/sklep-op ... -83-w.html
sa tez bardzo dobre avony zzr w tym rozmiarze:
http://odsserwis.com/2015/11/30/zzr/
http://allegro.pl/avon-zzr-semi-slick-2 ... 12817.html
lub dosc slabe (raczej gorsze niz poprzednik) r888r:
http://allegro.pl/215-45-r17-toyo-r888r ... 29682.html

jak chcesz wersje budzetowa to sa na suche dni ferdki rs-r (totalnie nie kleja w mokre i na zimne dni co bywa niebezpieczne) lub kumho ku36 (totalnie nie kleja w mokre i na zimne dni co bywa niebezpieczne)
http://www.motostrada.pl/opona/federal- ... m=referral
http://www.inopony.pl/opony,0,57832/kum ... ref=psmido
w bardzo dobrej cenie na necie jest tez opona pzero trofeo r w 205/45r17:
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... ID=7913187

z tych wszystkich opon przyczepnosc bedzie w takiej kolejnsoci:
mokry asfalt:
1. sport cup2, trofeo r
2. ad08r
3. zzr
4.r888r
5.ku36, rs-r


na suchym:
1.trofeo r
2. zzr, sport cup 2
3.r888r , rs-r, ku36
4.ad08r

skontaktuj sie z :
http://odsserwis.com/kontakt/


na pewno Robert udzieli ciekawych informacji. ma tez w magazynie sporo ciekawych uzywanych opon.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

20 kwie 2016, 16:01

Czy ktoś ma praktyczne doświadczenie R1R vs AD08R ???
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 paź 2016, 14:32

Obrazek
Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 lis 2016, 14:51

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 kwie 2017, 17:51

Mam pytanie o Federale,
Po wczorajszym MMC wiem ze muszę kupić jakieś torowe opony.
Padło na Federale w wersji XL ale w takiej specyfikacji znalazłem tylko 205/50/15
Tak więc pytanie czy kupić szersze w XL , czy jednak 195 ale nie w XL?
Czy może ja coś źle szukam i jednak są 195/50/15 w XL?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 kwie 2017, 11:28

Panowie Federale na OPONEO od jakiegoś czasu są po 309 PLN i to była najtańsza oferta , a dziś pojawiły się na allegro po 272 PLN .
http://allegro.pl/4x-195-50-r15-federal ... 22658.html
Nie mam tam udziałów ani żadnych profitów a tylko szukałem od jakiegoś czasu fajnej ceny.
Pozdro
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 kwie 2017, 13:42

piwo pisze:w sumie jakbys skusil sie na zmiane rozmiaru na 215/45r17 to jest praktycznie najlepsza opona semi slick michelin sport cup 2 za psie pieniadze:
http://www.sklepopon.pl/michelin-pilot- ... Gwod1boF4g
a jak nie to troche gorsza na suchym i mokrym oraz drozsza yoko ad08r:
http://porownywarka.interia.pl/sklep-op ... -83-w.html

Po czym wnosisz że Sport Cup 2 będzie na deszczu lepsza od AD08R?
IMO jest całkowicie odwrotnie.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 kwie 2017, 14:25

Czy ktoś widział w PL Kumho V70? Mi sie nie udało ale moze zle szukam.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

06 cze 2017, 6:48

Szybkie pytanie.
Czy warto zakładać różne opony na osie? Obstawiam że 4 takie same ale mam 2 typy do zakupu r1r i ad08r. Czy któraś lepiej sprawdza się na danej osi czy nie kombinować i komplet jednakowych. Chętnie zobaczę odpowiedzi nawet w formie NIE - nie ma sensu kombinować albo TAK - można spróbować.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2017, 9:18

IMO zdecydowanie nie warto - charakterystykę auta zmienia się przez modyfikacje zawieszenia a nie różne opony. Wg mnie w przypadku jazdy torowej różne opony to pomyłka, bo przód i tył będą się różnie zachowywać w zależności od warunków (mokro/sucho, różnica w przyczepności przy danej temperaturze opony). Obie osie mają mieć maksymalnie dużo przyczepności.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ