Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dobry czas do zakupu opon. Ceny poleciały w dół
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... CsQAvD_BwE
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... CsQAvD_BwE
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
To ja tylko dodam na szybko
https://m.tirerack.com/tires/tests/test ... sultCharts
Falken Azenis RT660 vs Hankook Ventus R-S4 vs Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (240) vs Yokohama Advan A052
I) hamowanie na mokrym
1) Yokohama Advan A052 107.9feet
2) Falken Azenis RT660 119,5feet
3) Hankook Ventus R-S4 126,4feet
4) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 129,1feet
II) hamowanie na suchym
1) Yokohama Advan A052 73,2feet
2) Falken Azenis RT660 73,6feet
3) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 74,3feet
4) Hankook Ventus R-S4 75,2feet
III) lap time na suchym
1) Yokohama Advan A052 29,33s
2) Falken Azenis RT660 29,4s
3) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 29,6s
4) Hankook Ventus R-S4 29,62s
IV) lap time na mokrym
1) Yokohama Advan A052 33,2s
2) Falken Azenis RT660 33,87s
3) Hankook Ventus R-S4 35,32s
4) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 34,9s
a052 miazdzy cup2 connect w kazdych warunkach
https://m.tirerack.com/tires/tests/test ... sultCharts
Falken Azenis RT660 vs Hankook Ventus R-S4 vs Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (240) vs Yokohama Advan A052
I) hamowanie na mokrym
1) Yokohama Advan A052 107.9feet
2) Falken Azenis RT660 119,5feet
3) Hankook Ventus R-S4 126,4feet
4) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 129,1feet
II) hamowanie na suchym
1) Yokohama Advan A052 73,2feet
2) Falken Azenis RT660 73,6feet
3) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 74,3feet
4) Hankook Ventus R-S4 75,2feet
III) lap time na suchym
1) Yokohama Advan A052 29,33s
2) Falken Azenis RT660 29,4s
3) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 29,6s
4) Hankook Ventus R-S4 29,62s
IV) lap time na mokrym
1) Yokohama Advan A052 33,2s
2) Falken Azenis RT660 33,87s
3) Hankook Ventus R-S4 35,32s
4) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 34,9s
a052 miazdzy cup2 connect w kazdych warunkach
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ciekawa opinia
https://www.lotustalk.com/threads/new-a ... 020/page-6
Wreszcie wróciłem na tor Willow, aby przetestować A052. Taka sama konfiguracja kół, zawieszenia i układu napędowego, jak w Trofeo R. Auto to Elise kompresor ze standardowym silnikiem, 1,8, nieregulowanymi amorami Penskes i felgami 15x8 na przodzie i 15x8,5 na tyle. Rozmiar opon dla obu modeli to 205/50-15 na przodzie i 225/50-15 na tyle.
Czasy przedstawiają się następująco:
Trofeo R : 1:24,90
A052 : 1: 23,36 *
Trofeo R był świeży, podczas gdy A052 miał już 3 dni na torze i 12 cykli grzania.
Wiele osób w Internecie już to powiedziało, ale A052 są mega szybkie. Są z łatwością o sekundę szybsze niż Trofeo R w porównywalnych warunkach i prawdopodobnie nawet więcej.
* Byłem w odpowiednim tempie przez okrążenie, które mogło być w 1:22, zgodnie z czasami sektorów, ale samochód wjechał na tor przede mną i musiałem się z niego wycofać.
https://www.lotustalk.com/threads/new-a ... 020/page-6
Wreszcie wróciłem na tor Willow, aby przetestować A052. Taka sama konfiguracja kół, zawieszenia i układu napędowego, jak w Trofeo R. Auto to Elise kompresor ze standardowym silnikiem, 1,8, nieregulowanymi amorami Penskes i felgami 15x8 na przodzie i 15x8,5 na tyle. Rozmiar opon dla obu modeli to 205/50-15 na przodzie i 225/50-15 na tyle.
Czasy przedstawiają się następująco:
Trofeo R : 1:24,90
A052 : 1: 23,36 *
Trofeo R był świeży, podczas gdy A052 miał już 3 dni na torze i 12 cykli grzania.
Wiele osób w Internecie już to powiedziało, ale A052 są mega szybkie. Są z łatwością o sekundę szybsze niż Trofeo R w porównywalnych warunkach i prawdopodobnie nawet więcej.
* Byłem w odpowiednim tempie przez okrążenie, które mogło być w 1:22, zgodnie z czasami sektorów, ale samochód wjechał na tor przede mną i musiałem się z niego wycofać.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Piwo masz jakieś zdanie na temat Race GC mieszanka średnia jako "broń" na rundy MC?
teraz wychodzi race rgc 02 czyli wzor bieznika z dunlopa 03g. kiedys Jacek testowal w swojej rx8 to opony race gc byly znacznie (ponad 1s na pol minucie) wolniejsze od vr2 czy cup2.
jak co skupilbym sie albo na race rgc 02 albo jednak na vr2.
https://www.facebook.com/racegc
jak co skupilbym sie albo na race rgc 02 albo jednak na vr2.
https://www.facebook.com/racegc
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Warto odnotowac i tu.
1m46s na torze silesii na oponach extreme
205/50r16 vr2 w3 przód i
245/40r17 vr2 r7a tyl
Jakby ktoś miał wątpliwości co do extreme czy jest szybkie i czy da się na nich jeździć.
Mateusz opel speedster (840kg, 306KM)
https://www.protimer.pl/bio/export/resu ... e/827/8658
1m46s na torze silesii na oponach extreme
205/50r16 vr2 w3 przód i
245/40r17 vr2 r7a tyl
Jakby ktoś miał wątpliwości co do extreme czy jest szybkie i czy da się na nich jeździć.
Mateusz opel speedster (840kg, 306KM)
https://www.protimer.pl/bio/export/resu ... e/827/8658
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Czy treadwear o czymś mówi?
Ps4s 72,78s
Cup2 71,14s
F1 supercar 3 71,77s
F1 supercar 3r 70,44s
R888r 72,25s
Ps4s 72,78s
Cup2 71,14s
F1 supercar 3 71,77s
F1 supercar 3r 70,44s
R888r 72,25s
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Fajne porównanie, ciekawe jak na mokrym wypadną!
Kurde Benson mógłby zrobić porównanie dostępnych superUHP w 15 calach 195 lub 205 50...
Kurde Benson mógłby zrobić porównanie dostępnych superUHP w 15 calach 195 lub 205 50...
Co ciekawe ten supercar 3r jest dostępny w USA w 15'
https://m.tirerack.com/tires/tires.jsp? ... &tab=Sizes
https://m.tirerack.com/tires/tires.jsp? ... &tab=Sizes
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
600$ za komplet opon to już sporo, ale fajnie jakby w EU tez takie były. Swoją drogą - czemu nie ma w EU? Kwestie homo czy jakaś polityka marki?
raz ze normy na eu sa inne trzeba tez bulic za testy i homologacje. wiec jak opona ma sie sprzedac w paru sztukach po prostu nie oplaca sie homologowac. tak samo dunlop 03g. na europe dostepne sa tylko mieszanki r2/r3 i h2/h1. mieszanki s2 m3 czyli duzo mieksze sa niedostepne. smieszne no ale coz. troche w tym polityki, troche chlodnej kalkulacji kosztow i poniesionych nakladow. ogolnie jak jest dot na oponie wybite to chyba nikt nie bedzie szukal homologacji e wiec zawsze mozna sobie sprowadzic na zamowienie opony jak ktos chce.
mnie bardziej chodzilo by pokazac jak daleko jest r888r od cup2. zeby ktos sie nie nacial na mine. co ciekawe w testach racingtires r888r byly szybsze od federali rs-r wiec to warto tez miec na uwadze
mnie bardziej chodzilo by pokazac jak daleko jest r888r od cup2. zeby ktos sie nie nacial na mine. co ciekawe w testach racingtires r888r byly szybsze od federali rs-r wiec to warto tez miec na uwadze
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
to ciekawe
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... kiety.html
znikaja z rynku opony o oporach f i przyczepnsoci na mokrym f.
lapia sie na szczescie a052 (e,a), rsrv (e,c), cup2 (e,e)
ale avon zzr ma (g,c) wiec znika z rynku
dunlop 03g wogole chyba nalepek nie daje wiec chyba tez na drogi juz sie nadaje.
trofeo r tez (f,b)
nankang ar-1 tez (f,e)
ogolnie niezly kosmos.
unia znow miesza i niszczy ludziom przyjemnosci z zycia kosztem bezpieczenstwa
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... kiety.html
znikaja z rynku opony o oporach f i przyczepnsoci na mokrym f.
lapia sie na szczescie a052 (e,a), rsrv (e,c), cup2 (e,e)
ale avon zzr ma (g,c) wiec znika z rynku
dunlop 03g wogole chyba nalepek nie daje wiec chyba tez na drogi juz sie nadaje.
trofeo r tez (f,b)
nankang ar-1 tez (f,e)
ogolnie niezly kosmos.
unia znow miesza i niszczy ludziom przyjemnosci z zycia kosztem bezpieczenstwa
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Przepraszam ale pierdolenie straszliwe. Na pierwszy montaż zazwyczaj idą opony A, ew B klasowe, a przy używanych jest kwestia ceny w większości przypadków a nie to czy klasa jest tak czy śmaka. Więcej smogu i syfu generuje hamowanie (klocki pył itp) niż opona o takim oporze toczenia jak 03g...
Ciekawe kiedy się za ciężarówki i samoloty wezmą tak swoją drogą xD
Ciekawe kiedy się za ciężarówki i samoloty wezmą tak swoją drogą xD
o swietne porownanie. czyli patrzac na to te troche ponad 1s na ponad minute okrazenia to:
poziom p4s i ciut gorzej od cup2. no ale to bylo do przewidzenia.
kiedys wklejalem tez test
https://www.youtube.com/watch?v=rr0sUvw ... meOnTarget
a052 1m36,1s
vs
pss 1m40,1s
bo to pokazuje ze rsr to nie szczyt opon drogowych i sa zdecydowanie szybsze opony. wiec tak patrzac realnie jakbys mial cup2 czas by poszedl 0,5s w dol do 1m5,4s a majac 052 pewnie czas lekko by poszedl w dol sekunde mniej 1m4,9s.
poziom p4s i ciut gorzej od cup2. no ale to bylo do przewidzenia.
kiedys wklejalem tez test
https://www.youtube.com/watch?v=rr0sUvw ... meOnTarget
a052 1m36,1s
vs
pss 1m40,1s
bo to pokazuje ze rsr to nie szczyt opon drogowych i sa zdecydowanie szybsze opony. wiec tak patrzac realnie jakbys mial cup2 czas by poszedl 0,5s w dol do 1m5,4s a majac 052 pewnie czas lekko by poszedl w dol sekunde mniej 1m4,9s.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
I pewnie bym wymiotował z powodu większych obciążeń;) nawet z federal już było nie dobrze.piwo pisze: wiec tak patrzac realnie jakbys mial cup2 czas by poszedl 0,5s w dol do 1m5,4s a majac 052 pewnie czas lekko by poszedl w dol sekunde mniej 1m4,9s.
1,1G zamiast 1G co za roznica
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
calkiem sporo opon porownanych
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Załączniki
-
- Screenshot_2021-07-04-10-54-01-014_com.google.android.youtube.jpg (769.13 KiB) Przejrzano 6182 razy
-
- Screenshot_2021-07-04-10-55-57-246_com.google.android.youtube.jpg (747.28 KiB) Przejrzano 6182 razy
-
- Screenshot_2021-07-04-10-58-38-587_com.google.android.youtube.jpg (748.99 KiB) Przejrzano 6182 razy
-
- Screenshot_2021-07-04-10-56-47-608_com.google.android.youtube.jpg (710.09 KiB) Przejrzano 6182 razy
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=hz0LgLSRu0c[/youtube]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=3ASd-kR16kE[/youtube]
Podsumowując:
1) Dunlop 03g 1m59s568
2) Pirelli trofeów r 2m01s134 1m59s85
3) Mrf 2m00s21 2m00s194
4) Nankang ar1 2m00s256
5) Zestino grede rs 2m02s263
6) Nankang ns-2r 2m02s69
Podsumowując:
1) Dunlop 03g 1m59s568
2) Pirelli trofeów r 2m01s134 1m59s85
3) Mrf 2m00s21 2m00s194
4) Nankang ar1 2m00s256
5) Zestino grede rs 2m02s263
6) Nankang ns-2r 2m02s69
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Test semislikow
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Jak widac na torze potenza sport i sportcontact7 niewiele ustepuja cup2.
W deszcz za to miazge robia z semi
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Jak widac na torze potenza sport i sportcontact7 niewiele ustepuja cup2.
W deszcz za to miazge robia z semi
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2714
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Zaskoczyło mnie że Bridgestone najgłośniejszy. Kupiłem licząc że w końcu trasy odrobinę bardziej komfortowo będę robił.
Jeszcze dwa-trzy tygodnie i pewnie będę zmieniał koła. Jestem mega ciekawy wrażeń .
Jeszcze dwa-trzy tygodnie i pewnie będę zmieniał koła. Jestem mega ciekawy wrażeń .
Fakt. Ciekawe ze o ar1 ktora byla cichsza niby od potenzy napisali " nie nadaje się na ulicę bo jest głośna jak diabli." Cos chyba im sie popieprzylo chyba ze potenza wyzabkowala po testach
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Chyba jedne z wazniejszych testow
Artur Turcu
"
#PunktaMiataChallenge I runda. Czarne złoto. Testy.
Zawsze chciałem przetestować popularne semi Federal FZ-201. Dzięki Tomasz Junde , który bezinteresownie oddał mi swój zestaw na ostatnią sesję, w końcu miałem taką okazję. MC rulez
W szranki stanęły więc dwa zestawy:
1. FZ-201 205/50R15 mieszanka miękka, mające szacunkowo 150-180 km torowych na koncie, (6-8 cykli) choć tutaj nie ma pewności, bo odkupione od zawodnika IScup.
2. Direzza 03G R2 (miękka) 195/50R15 po ok 200 torowych km (8 cykli).
Wyniki hot lap nie są w tym wypadku miarodajne, bo w FZty nie wjeździłem się dobrze, nie miałem optymalnego kółka i było chłodniej już po zmierzchu ale konkluzja dla mnie jest jasna: używana 03G jest szybsza od używanej FZ-201.
Best FZ201: 1:58.8s, best 03G 1:57.2s.
Komentarz:
- Na FZ było odczuwalnie mniej przyczepności w zakręcie. Do tego przednia para była nieco świeższa, co dało się odczuć, z tyłu brakowało gripu. Ciekawe czy inni potwierdzą mocny spadek szybkości z ilością torowych km?
- Podobnie szybko kończyły się Yoko A052 ale jako nowe dorównywały jeśli nie przewyższały osiągami 03G hard.
- FZty są bardziej sztywne od 03G, bardzo responsywne i bezpośrednie w prowadzeniu. Podobała mi się na charakterystyka.
- Na korzyść 03G progresywność/łatwość prowadzenia na/powyżej limitu przyczepności.
- Wcześniej na 03G H przejechałem 600km torowych bez subiektywnie odczuwalnej straty osiągów. Na bardziej miękkiej mieszance R2 żywotność będzie zapewne krótsza. Już się nie przekonam bo dalej będę już jeździł na 215 R3.
Konkluzja:
Zostaję przy 03G. Wg. mnie warto zapłacić więcej bo na 03G jak na żadnej innej oponie mam równe osiągi przez cały cykl życia opony. Do tego nie ma ruletki związanej z rokiem produkcji/serii jak u Federala.
"
Az zal dupe sciska ze dunlop 03g nie robi mieszanek srednich r2/3 w 17' chociaz widze 235/45r17 r3
Artur Turcu
"
#PunktaMiataChallenge I runda. Czarne złoto. Testy.
Zawsze chciałem przetestować popularne semi Federal FZ-201. Dzięki Tomasz Junde , który bezinteresownie oddał mi swój zestaw na ostatnią sesję, w końcu miałem taką okazję. MC rulez
W szranki stanęły więc dwa zestawy:
1. FZ-201 205/50R15 mieszanka miękka, mające szacunkowo 150-180 km torowych na koncie, (6-8 cykli) choć tutaj nie ma pewności, bo odkupione od zawodnika IScup.
2. Direzza 03G R2 (miękka) 195/50R15 po ok 200 torowych km (8 cykli).
Wyniki hot lap nie są w tym wypadku miarodajne, bo w FZty nie wjeździłem się dobrze, nie miałem optymalnego kółka i było chłodniej już po zmierzchu ale konkluzja dla mnie jest jasna: używana 03G jest szybsza od używanej FZ-201.
Best FZ201: 1:58.8s, best 03G 1:57.2s.
Komentarz:
- Na FZ było odczuwalnie mniej przyczepności w zakręcie. Do tego przednia para była nieco świeższa, co dało się odczuć, z tyłu brakowało gripu. Ciekawe czy inni potwierdzą mocny spadek szybkości z ilością torowych km?
- Podobnie szybko kończyły się Yoko A052 ale jako nowe dorównywały jeśli nie przewyższały osiągami 03G hard.
- FZty są bardziej sztywne od 03G, bardzo responsywne i bezpośrednie w prowadzeniu. Podobała mi się na charakterystyka.
- Na korzyść 03G progresywność/łatwość prowadzenia na/powyżej limitu przyczepności.
- Wcześniej na 03G H przejechałem 600km torowych bez subiektywnie odczuwalnej straty osiągów. Na bardziej miękkiej mieszance R2 żywotność będzie zapewne krótsza. Już się nie przekonam bo dalej będę już jeździł na 215 R3.
Konkluzja:
Zostaję przy 03G. Wg. mnie warto zapłacić więcej bo na 03G jak na żadnej innej oponie mam równe osiągi przez cały cykl życia opony. Do tego nie ma ruletki związanej z rokiem produkcji/serii jak u Federala.
"
Az zal dupe sciska ze dunlop 03g nie robi mieszanek srednich r2/3 w 17' chociaz widze 235/45r17 r3
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Pozar w fabryce federala
http://colesa.ru/news/71451
http://colesa.ru/news/71451
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód