Opony na tor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

22 cze 2019, 19:07

U siebie ustawiłem według "cywilnych" zaleceń FM - wyszło tak:
geometria.jpg
geometria.jpg (2.97 MiB) Przejrzano 5679 razy
Nie jeżdzę hardkorowo więc trudno mi ocenić - ale na pewno przy ciasnych zakrętach fabryczna opona mniej kładzie się na boki a auto stabilniej zachowuje się przy autostradowych prędkościach; imo warto spróbować i porównać samemu.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

22 cze 2019, 21:57

Mam identyczne ustawienia z tym że pochylenie na przednich kołach mam około -0.5 nie wiem czy dobrze zrobiłem bo wydaje mi się trochę mniej stabilnie niż jak wszystkie koła były równo pochylone. Nie wiem czy to tylko złudzenie ale te -1,25 widać gołym okiem
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

24 cze 2019, 6:40

im wiekszy negatyw tym auto na zakretach jest bardziej stabilne. odczucie przy minus 3 stopniach przod tyl jest takie ze jak wchodzisz szybko w zakret auto samo uklada sie do zakretu bez zadnej walki na kierownicy. po prostu po luku jedzie sie jak na prostej bez napinki.
-1,5 stopnia jest ok na ulice kiedy nie jezdzimy na tor i jezdzimy autem na 80%.
do tego zbieznosc tylu razem +30 minut dla lepszej stabilnosci by nie miotalo ciagle i zbieznosc przodu od -10 do +10 lacznie dla nie wymuszania bezsensownej podsterownosci.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

24 cze 2019, 9:35

W nc przy - 3 negatywu auto wymaga też juz dość twardego zawiasu by to wykorzystać. Robienie takiego kątu na drogowym setupie daje tylko efekt zużycia wrwn krawedzi opon i przy jezdzie na normalnej drodze auto trochę wrzuca się w zakręt. Traci swoja naturalną neutralność przez ten efekt bo potrzebuje chwile by sie ustawić. Jest po prostu chwila niepewności przy inicjacji zakrętu. Przy szybkich zmianach kierunku tego już nie czuć.
Na -1.5 nc bardziej neutralne na wejściu ale jak napisał piwo jest mniej stabilne w samym zakręcie i trzeba ostrożniej zmieniać kierunek. Moim zdaniem -3 jak ktoś ma tendencje do brutalnego traktowania auta i lubi je za morde trzymać. -1.5 nie żre opon na codzień po wewnetrznej ale wymaga większego spokoju i płynności zwłaszcza przy zmianie kierunku co na niektórych obiektach może kosztować czas. Dla mnie w czasie okrążenia nie ma różnicy. A np na łodzi szybszy byłem na 1.5 jak na 3 ale to była kwestia bardziej dnia i pogody jak geometrii. Ja jednak lubie jeździć precyzyjnie i płynnie.
Oczywiście to moje prywatne odczucia wywnioskowane z mojego auta.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 lip 2019, 13:52

Witajcie,

Czy pojawiły się może jakieś ciekawe opcje opon do NA/NB w 14calach? Zdziwiłem się bowiem ostatnio gdy na 30leciu wyszło że przyspieszenie 0-100 mojej Mx jest w okolicach 11sek. Jakby trochę słabo jak na shamowane 114KM jakiś czas temu.

Mam akurat dużo seryjnych sloneczek w stanie na tor. Tylko opon do nich brak.

Moglyby być drogówki, byle wytrzymały upalanie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

27 lip 2019, 15:01

Wydaje mi się, że Nankangi NS2R się nadają... ale niech się wypowie Czester, bo chyba na nich śmigał.
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2019, 12:12

Na deszcz i jesień tak. Na lato i wiosnę płyną jak r1r

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

02 sie 2019, 13:11

Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 sie 2019, 15:16

francmiko pisze:
02 sie 2019, 13:11
Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą :)
Stara wersja jest jeszcze do dostanie u niektórych sprzedawców.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

02 sie 2019, 15:22

francmiko pisze:
02 sie 2019, 13:11
Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą :)
Jeśli planujesz zakładać na oem felgę 7 cali to osobiście polecałbym 205. Bardzo ładnie siada na felgę. Nie ma ani naciągu ani balona. Do pełni szczęścia jakiś dystans i będzie fajnie działać i wyglądać.
Jak masz szerszą felgę to bierz 215.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

02 sie 2019, 16:11

Felga to 7 cali więc chyba zostanę przy 205 ale wtedy już zostaje tylko nowa wersja opony a czy ona też tak dobra jak stara tego nie wie nikt bo wszystkie opinie są do starych co znalazłem czyli bez s na końcu
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 sie 2019, 17:15

Z drugiej strony przejście między AD08 a AD08R było na plus tej nowszej, więc można mieć nadzieję, że podobnie będzie tutaj.
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 sie 2019, 18:45

Zawsze też jest sport cup2 215/45r17 za 500zl/szt. Znacznie ( około 2kg na oponę) lżejsza i szybsza opona.
Są też vr2 które są tanie i bardzo szybkie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 lis 2019, 14:52

Test paru semislikow
http://colesa.ru/news/22245
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 lis 2019, 9:26

pojawily sie kolejne semisliki z homologacja e
Obrazek
Ceny podane w Funtach

Cooper Discoverer Tarmac DT1
195/50R15 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 140 GBP
195/50R16 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 150 GBP
205/45R17 XS / S / M / H 6.5-7.5 - 160 GBP

Cooper Discoverer Tarmac DT02
225/40R18 XS / S / M / H 7.5-9.0 -190.00 GBP

Cooper Classic Tarmac CT01
225/45R13 XS / S / M / H 8.0-10.0 -140.00 GBP
215/45R15 XS / S / M / H 7.5-9.0 -150.00 GBP
235/40R17 XS / S / M / H 8.0-9.0 -170.00 GBP

Cooper M+S
160/605R15(185/60R15) S 5.5 - 6.5 -133.90 GBP
160/640R15(195/65R15) S / M / H 5.5 - 6.5 - 139.10 GBP
170/650R15(205/65R15) S / M / H 6.5 - 7.5 -141.65 GBP

Cooper M+S Evo
215/65R15 S / M / H 6.5-7.5 -144.20 GBP

Cooper Discoverer Gravel DG1
175/70R15 XS / S / M / H 6.0-7.0 -150.00 GBP
205/65R15 XS / S / M / H 6.5-7.0 -175.00 GBP

https://www.facebook.com/odsserwis/phot ... eu6cdrQkGY


wyglada ciekawie. ciekawe jak z przyczepnoscia w stosunku do avon zzr
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

27 lis 2019, 6:33

Ktos w sezonie miał stycznosc z oponą TOYO TR1? Wiem, ze T1-R oraz T1 Sport były... Jakie były :D

Ale oponka kosztuje smiesznie mało 200/szt 195/50R15 i pytanko czy warto jej dawac szansę? Na tor pewnie pojedzie ale głównie FastRoadDriving :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

03 gru 2019, 19:04

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
beecon
Posty: 94
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
Model: NA
Wersja: 1.8T
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

22 gru 2019, 10:37

Nie widziałem wczesniej, takze wnioskuje ze fedek w szerokości 225 w r15 to nowość:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/federa ... #275274167

Panowie jak to w Polsce jest, jakich szerokości opon używacie?
Mam wrażenie ze takie 195-205 to średnia u nas, a na zachodzie, angli albo u hamburgerów śmigają mx5'kami nawet z takimi balonami jak 225

Gdyby nie felgi 6,5j to bym spróbował tych 225, ale wymiana felg do opon nie widzi mi sie w 2020 :(
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

23 gru 2019, 9:59

Ja przez jak to mówi moja żona moją "manię małości" wsadziłem zamiast 205/45/17 215/45 AD08RS i z oryginalną felgą tzw. diamond cut waży to prawie 20kg no i profil jest minimalnie wyższy, ciężko dziadostwo podnieść przez co mam wrażenie że auto jest mniej żwawe następnym razem wsadzę na 100% coś 205. Bardzo się zastanawiam nad jakimiś 16 cali na tor ale nie widzi mi się inwestycja w opony i felgi. Co do jazdy na suchym po dobrym rozgrzaniu i odpowiednim ciśnieniu kleją super na mokrym już dużo mniej
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

05 sty 2020, 18:05

[youtube]https://youtu.be/kVJDwXQpWw8[/youtube]

https://www.rennsportforum.de/phpbb/viewforum.php?f=5
Fajna baza opini o oponach.
No i poczytałem sporo o a052. Oponka zbiera mega opinie. Szybko łapie temperaturę i szybko się zużywa. Za to czasy bardzo bliskie trofeo r a więc najszybszych semislikow. Na jednym filmie na YT koleś wykręcił na 2m przejeździe 5s lepszy czas niż na ad08r. I dodatkowo chwala ludziachy zachowanie na mokrym. ;)
Wada szybko się ściera na rantach i krawędziach, płytki 5mm bieżnik i kosmiczna cena.

Poza tym

https://www.rennsportforum.de/phpbb/dow ... hp?id=2970
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

13 sty 2020, 6:27

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

14 sty 2020, 7:26

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 sty 2020, 13:50

Komentarz zostawiam tylko po to byś nie myślał, że nikt nie czyta ... czyta i notuje :)

Czyli w przypadku moich ulubionych AD08R ... znowu ekologia się wtrąciła i wszystko zepsuła (w każdym razie tak mi google translate wytłumaczyło).

Ehhhh...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

14 sty 2020, 16:51

Arvi pisze:
14 sty 2020, 13:50
Czyli w przypadku moich ulubionych AD08R ... znowu ekologia się wtrąciła i wszystko zepsuła (w każdym razie tak mi google translate wytłumaczyło).
nie korzystałem z google translate i wyczytałem, że ekologia, która wymusiła nową mieszankę, nie zepsuła niczego: są to w rzeczy samej te same opony, sprawiają wrażenie że są lżejsze, praktycznie nie robią różnicy w osiągach i powielają mankament poprzedników, tzn. po kilku przegrzaniach tracą bezpowrotnie swe pierwotnie zdolności
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 sty 2020, 17:16

A widzisz - drobne zmiany w tłumaczeniu, bo u mnie jest/było, że szybciej się przegrzewają.

A ja z recenzji na recenzję żałuję, że nie wlazłem w Cup 2 do NCeka.
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 sty 2020, 16:45

Porównanie szerokości 215 ar1 vs a052
Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

17 sty 2020, 19:28

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 sty 2020, 19:27

Test opon
Ford puma 1,7
195/50r15
R888r vs zzr vs ar1:
1) Ar1: 2m24,28s
2)zzr: 2m24,80s
3)r888r: 2m25,26s

https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... RxVb1DAnfw

https://drive.google.com/file/d/0B8DY4R ... p=drivesdk
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 21:54

Piwo, Ty powinieneś założyć jakąś firmę oponiarską. Byłbyś obrzydliwie bogatym człowiekiem 😆
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

21 sty 2020, 2:17

Przeczytalem prawie caly watek:) - dziekuje za oklaski!

Staram sie dobrac budzetowe (do cca. 2k pln za komplet) semi slicki do mojego ND2 przy feldze Konig Hypergram 17x8 ET45 i mam problem ze zdecydowankiem sie na rozmiar:
235/40 - proponowany przez wiekszosc ludzi I bardzo promowany na Miata.net wydaje mi sie za szeroki: 3cm wiecej miesa na kolo przy i tak bardziej przyczepnej oponie niz drogowa - boje sie ze to nie bedzie skrecac, do tego ten rozmiar bardzo ciezki (wg danych producentow ponad 11kg)
225/40 - w teorii wydaje sie lepszym wyborem ale niestety nie ma za duzo SS w tym rozmiarze
225/45 - przy oponach z szerszym bieznikiem a takie sa zwykle SS moze przez swoja o ponad centymetr wieksza wysokosc obcierac plastiki w nadkolach, opona w tym rozmiarze wyglada jak zdjeta z traktora
215/45 - wydaje sie ze za waska na 8" przynajmniej z tabelek producentow
215/40 - niby ta sama szerokosc ale juz jest ok dla 8", minus ze troche mniejszy obwod (powieksza przeklamanie predkosciomierza), plus za niska wage (ponizej 10 kg)

Z powyzszego wydaje mi sie ze zostaly mi tylko dwa rozmiary do wyboru 235/40 i 215/40, rzucac moneta?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
ODPOWIEDZ