Czaterja działu ciemnej strony Mocy
pytania różne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
ApAcHoS pisze:temat osiagów:
NA z motorem 1,8 NBFlki + EMS = jakie osiągi 0-100 i tp.
kontra seryjna NBFLa z motorem 1,8...?
Szału nie będzie, bo jeśli dobrze rozumiem mówimy o w pełni seryjnych mechanicznie silnikach. Różnica tylko w budzie i sterowaniu. SA w zupełnie seryjnym silniku wątpię aby dał 10% wzrostu mocy (w sumie to zapewne max z 10KM). Różnica wagi NA/NB zależy znacząco od wyposażenia, tzn jak do NA wsadzisz wszystkie rozpórki od NBfl to już różnice nie są takie ogromne, wątpię aby było to podawane często 100kg.
Dlatego sądzę że różnice w przyśpieszeniu 0-100kmh w przypadku j.w. obstawiam na poniżej 1 sek.
ps. sporo zależy jeszcze od konfiguracji przeniesienia napędu.
ree pisze:Szału nie będzie, bo jeśli dobrze rozumiem mówimy o w pełni seryjnych mechanicznie silnikach. Różnica tylko w budzie i sterowaniu. SA w zupełnie seryjnym silniku wątpię aby dał 10% wzrostu mocy (w sumie to zapewne max z 10KM).
Bo pytanie jest nieco bez sensu. Wymiana sterowania w silniku 1.8 Nbfl (przy seryjnych gratach dolot/wydech) nie znajduje cudownie jakiś niesamowitych zapasów mocy, że się 100 koni wiecej nagle zrobi. Może zmienić natomiast znacząco seryjną charakterystykę silnika z NBfl (ree, seryjny NBfl 1.8 to wiertarka, mało na dole, żeby moment się pojawił trzeba deptać mocno) pojawia się moment na dolnym/średnim zakresie i to stanowi istotę takiego moda. Oczywiście jak to zwykle modyfikując program pewne rezerwy można wydobyć ale w granicach rozsądku Jeśli apachos chcesz zrobić torpedę do jazdy po prostej wstaw turbo.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Nie chcesz nbflki
ApAcHoS pisze:motam sie czy robic swap do NA czy zmienić na NBFLKę 1,8
jak zaczniesz od NBFLki to zawsze kilka koni wiecej na start w drodze do Turbo/kompresora
ja wybrałem NBFl-ke i ...... kierunek też
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
odświeże temat
mam jutro chwile wolnego i pomyślałem że podjade gdzieś zhamować auto, ktoś coś poleci w Wawie otwartego w sobote najchętniej obszar południe (Raszyn, Ochota, Włochy, Piaseczno itp...) ???
mam jutro chwile wolnego i pomyślałem że podjade gdzieś zhamować auto, ktoś coś poleci w Wawie otwartego w sobote najchętniej obszar południe (Raszyn, Ochota, Włochy, Piaseczno itp...) ???
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Słuchaj, może zbierzemy trochę osób i pojedziemy razem = taniej?
Na 41*C to nie wiem czy SZMOC wyjdzie poprawna:)
Na 41*C to nie wiem czy SZMOC wyjdzie poprawna:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
czester_ pisze:Na 41*C to nie wiem czy SZMOC wyjdzie poprawna:)
Będziecie mieli z minimum 70 stopni w dolocie. Szkoda się w takich warunkach mierzyć, naprawdę.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Też tak myślę, czuć nawet na zwykłej drodze jak auto jedzie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
polokokt pisze:Ale jak się coś schłodzi, albo na jesieni, możnaby coś ogarnąć grupowo. Ja w każdym razie wstępnie bym się pisał, jeśli termin by się zgrał.
Ja bym sie pisal, zaleznie od terminu bo jestem swiezo po remoncie serducha i musze je delikatnie traktowac narazie. Planowalem wybrac sie do ECU Performance na Parowcową.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Mam takie ogólne pytanie. Jak się jest laikiem mechanicznym, to gdzie w okolicach Warszawy można myśleć o oddanie MX-5 na swap silnika lub dołożenie kompresora (obecnie bardziej rozważam to pierwsze)?
To co udało mi się do tej pory doszukać, to np Promotor. Tylko do nich już zapala mi się lampka ostrzegawcza, bo od prawie miesiąca nie jestem w stanie nawiązać kontaktu. Nie odpisują na maile, jak się do nich dzwoni to słyszę "tak tak, byłem na urlopie 2 tygodnie, już odpisuje" i tak już trzy razy. Nie żeby to skreślało ich, ale źle wróży o jakiejkolwiek współpracy. Tym bardziej, że chwilka googlania ujawniła, że to nie tylko ja mam takie do nich zastrzeżenia. Tutaj na forum przewinęła się jeszcze gdzieś nazwa VTG i kilka innych, ale bez szczegółów.
Może ktoś coś doradzić, wskazać do kogo można zagadać? W takich momentach żałuję, że nie mam w zasięgu kilkuset kilometrów MotoEast albo GWR...
To co udało mi się do tej pory doszukać, to np Promotor. Tylko do nich już zapala mi się lampka ostrzegawcza, bo od prawie miesiąca nie jestem w stanie nawiązać kontaktu. Nie odpisują na maile, jak się do nich dzwoni to słyszę "tak tak, byłem na urlopie 2 tygodnie, już odpisuje" i tak już trzy razy. Nie żeby to skreślało ich, ale źle wróży o jakiejkolwiek współpracy. Tym bardziej, że chwilka googlania ujawniła, że to nie tylko ja mam takie do nich zastrzeżenia. Tutaj na forum przewinęła się jeszcze gdzieś nazwa VTG i kilka innych, ale bez szczegółów.
Może ktoś coś doradzić, wskazać do kogo można zagadać? W takich momentach żałuję, że nie mam w zasięgu kilkuset kilometrów MotoEast albo GWR...
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli swap na 2.5, to na Twoim miejscu męczył bym Five'a i jego ukrywającego się na forum mechanika Oni na pewno mają know-how jak to zrobić, Kokon chyba za wiele NC nie robił, ale możesz też się zapytać czy się podejmie.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Dzięki za odpowiedź Do Five'a to już napisałem kilka dni temu, ale nie odczytał jeszcze wiadomości, więc w między czasie chciałem się czegoś mimo wszystko dowiedzieć Wiecie kto jeszcze miałby doświadczenie w tej materii?
Dokopałem się w zakamarkach internetu, że często są polecane Promotor, VTG i Tomson. Każda z nich miała jakieś "wpadki" i jak to zwykle w necie bywa, sporo jest opinii negatywnych (bo po co ktoś ma pisać, że jest zadowolony), ale suma sumarum sprawiają wrażenie wiarygodnych, którym można by powierzyć auto. Ktoś tutaj może się jakoś wypowiedzieć?
PS, nie wiem czy nie warto wydzielić tej dyskusji do osobnego wątku, żeby następne osoby szukające takiej informacji miały prościej.
Dokopałem się w zakamarkach internetu, że często są polecane Promotor, VTG i Tomson. Każda z nich miała jakieś "wpadki" i jak to zwykle w necie bywa, sporo jest opinii negatywnych (bo po co ktoś ma pisać, że jest zadowolony), ale suma sumarum sprawiają wrażenie wiarygodnych, którym można by powierzyć auto. Ktoś tutaj może się jakoś wypowiedzieć?
PS, nie wiem czy nie warto wydzielić tej dyskusji do osobnego wątku, żeby następne osoby szukające takiej informacji miały prościej.
Ja mialem plan na kupno NC z uszkodzonym silnikiem i swap na 2,5 zanim znalazłem swoją 2,0. Największe doświadczenie w temacie ma chyba nynuch z forum mazdaspeed. Ma swój warsztat i z tego co wiem był pionierem w PL w tym temacie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Z nynuchem też próbowałem się kontaktować, jeszcze mi nie odpisał. Jego swap jest o tyle jeszcze dla mnie ciekawy, bo z tego co się orientuje swapował 1.8 -> 2.5, a nie jak większość 2.0 -> 2.5. Dodatkowy ewentualny problem jest taki, że on jest chyba z okolic Bydgoszczy, więc trochę słabo jak dla mnie.
B4ndit pisze:Dokopałem się w zakamarkach internetu, że często są polecane Promotor,
Jak chcesz wydać masakryczną ilość pieniędzy i miec masakryczną ilość problemów z emiksem, to rzeczywiście jest to świetne miejsce.
B4ndit pisze:Dodatkowy ewentualny problem jest taki, że on jest chyba z okolic Bydgoszczy, więc trochę słabo jak dla mnie.
Przy takim projekcie, jak zamierzasz wykonać, imho jest to argument bardzo słaby i nie wróży dobrze. To znaczy zamierzasz zaoszczędzić 1 dzień i 250 PLN na lawetę. Himber to kiedyś dobrze nazwał "głupie oszczędności". W klubie takie swapy były tylko 2 lub 3 więc tłumu tych, co już to przeszli nie znajdziesz. W Waw części mechanicznej nikt nie robił więc tu na miejscu nie znajdziesz nikogo. Z elektroniką nie byłoby problemu, ale z mechaniką doopa. Poczekaj aż się Fajf odezwie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
majkel pisze:Jak chcesz wydać masakryczną ilość pieniędzy i miec masakryczną ilość problemów z emiksem, to rzeczywiście jest to świetne miejsce.
Powoli odpuszczam sobie Promotora. Raz że z powodu właśnie takich opinii, ale też z powodu braku kontaktu (olewania klienta?). Jeśli miałyby być jakieś problemy i bym miesiąc czekał aż mi odpiszą, to to nie ma sensu. Dla porównania od Tomson'a jakąś banalną zwrotkę, że przyjęli zapytanie i odpowiedzą w najbliższym czasie (niby jeszcze dzisiaj), to dostałem po 2h roboczych - jest różnica.
majkel pisze:B4ndit pisze:Dodatkowy ewentualny problem jest taki, że on jest chyba z okolic Bydgoszczy, więc trochę słabo jak dla mnie.
Przy takim projekcie, jak zamierzasz wykonać, imho jest to argument bardzo słaby i nie wróży dobrze. To znaczy zamierzasz zaoszczędzić 1 dzień i 250 PLN na lawetę. Himber to kiedyś dobrze nazwał "głupie oszczędności". W klubie takie swapy były tylko 2 lub 3 więc tłumu tych, co już to przeszli nie znajdziesz. W Waw części mechanicznej nikt nie robił więc tu na miejscu nie znajdziesz nikogo. Z elektroniką nie byłoby problemu, ale z mechaniką doopa. Poczekaj aż się Fajf odezwie.
Ciekawy argument. Martwię się, że w razie jakichś problemów, to nie byłby jeden dzień i jedna laweta, a wiele dni. Kilka dniówek poświęconych na takie coś i robi się też jakaś suma pieniędzy. Poza tym wolałbym, żeby to robiła jedna osoba/warsztat od A do Z, żeby nie było przerzucania się odpowiedzialnością. Zresztą taki argument też Five gdzieś przytaczał na bazie swoich problemów z Begi. Ponadto podobno taki swap tego silnika to prosty jest. Pewnie dobrze by było, żeby ktoś miał w tym doświadczenie, ale chyba nie jest takie kluczowe. Tą opinię bazuje na zarówno miata.net, jak i wypowiedzi kolegi nynucha, z którym udało mi się skontaktować.
jqb pisze:Z nynuchem chyba będzie ciężko się skontaktować, ja pisałem do niego rok temu jak też chciałem kupić 1.8 i swapować, ale nie odpowiedział. Dlatego chyba polecałbym five'a jako contact point.
Mi akurat odpisał nynuch na forum mazdaspeed, a Fiveopac nie odpisał, więc chyba nie ma reguły
Ja osobiście brałem pod uwagę tylko swap w Bydgoszczy i innej opcji nie było. Jak miałem kupować silnik za 5tys i płacić za robotę kolejne 2tys (Fiveopac pisał gdzieś na forum, że taki jest koszt) to wolałem oddać to w sprawdzone ręce, a nie obawiać się, że mi coś pieprznie w silniku i 7koła będę w plecy jak inny warsztat tego nie ogarnie, bo robi to pierwszy raz. No ale ostatecznie NC z uszkodzonym 1,8 się sprzedała, a ja znalazłem sprawne 2,0 więc tematu nie kontynuowałem. Może w przyszłości
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
potrzebuje króciec do spływu oleju w misce może ktoś coś wie gdzie
ten przy turbinie mam - nigdzie nie mogę znaleźć tego do miski
i skąd wziąć nowe oringi na wtryski - w sklepie takie zwykłe dadzą rade ?
ten przy turbinie mam - nigdzie nie mogę znaleźć tego do miski
i skąd wziąć nowe oringi na wtryski - w sklepie takie zwykłe dadzą rade ?
MIATA nim jak szatan
SponeR pisze:i skąd wziąć nowe oringi na wtryski - w sklepie takie zwykłe dadzą rade ?
Tak, tylko polecam je nasmarować czymś przed zakładaniem (np. smarem silikonowym), tylko bardzo oszczędnie.
Jaki kruciec potrzebujesz? Choinkę, ANa?