NCFl 2.0 na wolnossąco

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 10:46

Proszę o rady oraz komentarz do moich planów.
Niebawem pojawi się nowa lub prawie nowa NCFL 2.0 160KM i po zakończeniu docierania zamierzam dodać jej odrobinę wigoru, oto mój plan na zmiany:

1. Sprężyny eibach (penie pojawią się pierwsze ze względu na dostępność w PL i cenę modyfikacji)

2. Dolot + koło zamachowe + short shifter(jak starczy kasy) :

Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1348R.html]Dolot[/URL]

Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/21-1048B.html]Koło zamachowe Fidanza[/URL]

Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0091.html]Short Shifter[/URL] (czy jest sens zasotować dodatkowo to z short shiftem : Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0711.html]BEATRUSH Shifter Collar[/URL] )

3. Układ wydechowy:
Postaram się kupić wszystko naraz dla pełnego efektu, natomiast bardzo bym chciał osiągnąć jak najwyższą moc, i jak najcichszy wydech (tzn bardziej sportowe brzmienie niż seria ale nie wiele głośniejsze - zamierzam jeździć autem w trasy, jako pierwsze w aucie znajdzie się audio więc również ryczenie jest nie wskazane).

Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-1078.html]Kolektor + część środkowa[/URL]
Kolektor zostałby owinięty dodatkowo taką taśmą Link --> [URL=http://www.tomson.com.pl/product-pol-7-DEI-010127-tasma-izolacyjna-kolektora-Titanium-2x50.html]DEI[/URL]

Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1337.html]Tłumik końcowy[/URL] Choć nie podobają mi się końcówki :kciukdol:

4. Prawdopodobnie na przyszłą wiosnę pojawią się nowe, czarne, błyszczące, lekkie koła w fabrycznym rozmiarze. Na razie myślę o jakiejś rocie, bo enkei niewiele lżejsze, a dużo droższe.
Może jest coś do czego warto dopłacić lub odwrotnie...

5.Jak skończą się hamulce to zmienię fabryczne tarcze i klocki na coś lepszego, ale w fabrycznym rozmiarze. Dorzucę przewody w oplocie stalowym i mega płyn i będzie gitara.

Do tej pory stosowałem w mojej szybkiej maszynie zaciski brembo, tarcze brembo oro (przód i tył), klocki ferodo ds2500.
Nie wiem czy oro występują do mx-5 ncfl, a mam coś problem z odnalezieniem katalogu.
Klocki ds 2500 strasznie pylą (przynajmniej na białych felgach strasznie to widać), więc chciałbym inne.
Auto toru nie zobaczy, ale wiadomo im lepiej, tym lepiej... Przystępna cena, również nie zaszkodzi (to w końcu element który się eksploatuje).

6. Czy jest sens montować takie coś do seryjnego sprzęgła Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/15-10152.html]Linka sprzęgła[/URL]
Czy zmieni to odczucie/wydłuży żywotność, czy raczej jest to pic na wodę?

7. Po wszystkim strojenie(może nawet po gwarancji), choć nie wiem czy jest sens, kompletny wydech + dolot rodzi nadzieję, ale jednak jest to wolnossący silnik.
Spodziewam się około 10km z mechaniki i miło byłoby uzyskać kolejne 10 ze strojenia. Dodatkowe niuty, zwłaszcza nisko i średnio obrotowo też pozytywnie wpłyną na doznania.

8. Mam jeszcze diabelski pomysł :twisted: wzorowany na 200sx-ach (choć nie spotkałem nikogo w PL kto by się tego dopuścił). Chodzi mi o wał napędowy wykonany z aluminium. Istnieją gotowce do nissanów w stanach (ważą połowę serii). Czy znacie jaieś gotowce lub zakład w Polsce, który mógłby się tego podjąć?
Połowa wagi koła zamachowego + połowa wagi wału napędowego do silnika wolnossącego, w moim wyobrażeniu, mogłaby dać lepszy efekt niż wydech i dolot. Może to tylko łudzenie się, ale dodatkowe osiągi bez wysilania silnika, to coś co bardzo mi się podoba.
Może znaleźliby się jacyś chętni na zakup grupowy, pewnie cena byłaby przyjemniejsza i łatwiej nakłonić wykonawcę...

Dodam jeszcze że na razie odbyłem jedynie jazdę testową egzemplarzem identycznym, jak wybrany przeze mnie.

Idealnie gdyby odezwały się osoby które mają/miały zamontowane wyżej wymienione elementy, ale każde doświadczenie i przemyślenie jest mile widziane.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 20:07 przez Sebof01, łącznie zmieniany 2 razy.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

24 kwie 2013, 11:13

Z dostępnością Eibach Pro-Kitu do NCFL jest różnie - oficjalny dystrybutor ma mieć je (E10-55-010-05-22) gdzieś w sierpniu :bang:

Moim zdaniem mieszanie w dolocie i wydechu bez strojenia może dać efekt odwrotny do zamierzonego.

Ja będę robił odwrotnie - zacznę od wystrojenia serii (pewnie w Moto East), a potem pozmieniam kilka gratów i dostosuje do nich tune. Dlaczego przejmujesz się gwarancją w przypadku strojenia, a jednocześnie olewasz ją przy potencjalnie dużo poważniejszych ingerencjach mechanicznych? Zawsze przed wizytą gwarancyjną w serwisie można wrzucić seryjny stuff do ECU, ale tak jak piszę; jakie to ma znaczenie w przypadku gdy i tak mamy zmiany zamachu, wydechu i dolotu?
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 11:54

zajcol pisze:Z dostępnością Eibach Pro-Kitu do NCFL jest różnie - oficjalny dystrybutor ma mieć je (E10-55-010-05-22) gdzieś w sierpniu :bang:

Moim zdaniem mieszanie w dolocie i wydechu bez strojenia może dać efekt odwrotny do zamierzonego.

Ja będę robił odwrotnie - zacznę od wystrojenia serii (pewnie w Moto East), a potem pozmieniam kilka gratów i dostosuje do nich tune. Dlaczego przejmujesz się gwarancją w przypadku strojenia, a jednocześnie olewasz ją przy potencjalnie dużo poważniejszych ingerencjach mechanicznych? Zawsze przed wizytą gwarancyjną w serwisie można wrzucić seryjny stuff do ECU, ale tak jak piszę; jakie to ma znaczenie w przypadku gdy i tak mamy zmiany zamachu, wydechu i dolotu?


Z dolotem, zwłaszcza takim mogą mi lekko mówią skoczyć (osłona termiczna, powietrze z tego samego miejsca co serii- mniej więcej). Nie jest to żadną podstawą do usunięcia gwarancji.
Kolektor wydechowy mógłby być problemem, ale myślę że z serwisem sobie poradzę, nie jest to moje pierwsze modyfikowane auto, choć pierwsza mazda.
Czasy gdzie zmiana radia powodowała usunięcie gwarancji na elektronikę w aucie minęły.
Nawet powstały jakiś czas temu przepisy które zakazują ograniczać gwarancję na auto przy stosowaniu zamienników części oryginalnych.
Pewnie muszą być jakieś TUV-y itp na części, ale spoko, przeżyję bez wydechu do końca gwarancji.
Ingerencja w elektronikę pracy silnika (wolałbym przeprogramować komputer, niż dokładać świnkę, zazwyczaj efekty są dużo lepsze, zwłaszcza jeżeli chodzi o nm - przynajmniej tak wynika z moich obserwacji ofert strojenia aut), nie ma zbyt wielkiej szansy się obronić.
Orientuje się ktoś czy komputer z ncfl jest programowalny?

Dobrym patentem, który zawsze stosowałem, to montaż wyżej wymienionych elementów w serwisie fabrycznym (choć już nie ma wymogu), wychodzi drożej niż samemu, ale w większości przypadków eliminuje sytuację o której piszesz.

P.S. oprócz wymienionych modów planuję zmienić świece na irydowe (denso lub ngk) - choćby dla świadomości że siedzą najlepsze :lol:
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 12:08 przez Sebof01, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 12:06

zajcol pisze:Z dostępnością Eibach Pro-Kitu do NCFL jest różnie - oficjalny dystrybutor ma mieć je (E10-55-010-05-22) gdzieś w sierpniu

Jak nie ma polski, to jakiś ma. Sklep w DE, UK, US jest przecież tak samo dobry.
Sebof01 pisze:Auto toru nie zobaczy

To ja części tych planów modyfikacji nie rozumiem...
zajcol pisze:Moim zdaniem mieszanie w dolocie i wydechu bez strojenia może dać efekt odwrotny do zamierzonego.

zajcol pisze:Ja będę robił odwrotnie - zacznę od wystrojenia serii

Hmm... Imho powinieneś zrobić jeszcze inaczej. Porządnie zmierzyć serię, potem przeprowadzić modyfikacje i je przemierzyć powtórnie. Wtedy będziesz wiedział, w jaki sposób seryjne sterowanie zareagowało na zmiany. Współczesne sterowniki to nie są statyczne skrzynki, do pewnego stopnia dopasowują się do otoczenia. Z powtórnego pomiaru parametrów będzie wiadomo, gdzie się polepszyło, gdzie pogorszyło, a gdzie są jeszcze rezerwy do wydobycia. I wtedy można zaprojektować nową konfigurację. No chyba że chcesz po prostu kopiować czyjś projekt na ślepo, na zasadzie zapakowania gotowych tabelek z nadzieją że odwzorujesz wyniki, które już gdzieś inna mazda osiągnęła.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

24 kwie 2013, 12:07

Jest programowalny. http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Programming-Kit.aspx
Wrzucanie piggy-back itp mija się z celem.
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 12:16

majkel pisze:
Sebof01 pisze:Auto toru nie zobaczy

To ja części tych planów modyfikacji nie rozumiem...


A których?

majkel pisze:Hmm... Imho powinieneś zrobić jeszcze inaczej. Porządnie zmierzyć serię, potem przeprowadzić modyfikacje i je przemierzyć powtórnie.


Taki zamiar posiadam :kciuk:

zajcol pisze:Jest programowalny. http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Programming-Kit.aspx
Wrzucanie piggy-back itp mija się z celem.


No i gitara, choć wolałbym nie kupować niczego, a jedynie oddać do przeprogramowania szpecjaliście i już...

PS można tu przyznawać punkty za pomoc? Przeglądając forum widziałem w odpowiedziach +1, ale kliknięcia nie mogę nigdzie znaleźć...
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 12:25 przez Sebof01, łącznie zmieniany 1 raz.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

24 kwie 2013, 12:18

majkel pisze:Hmm... Imho powinieneś zrobić jeszcze inaczej. Porządnie zmierzyć serię, potem przeprowadzić modyfikacje i je przemierzyć powtórnie.


To byłaby dobra droga, gdybym chciał robić wszystko mniej więcej na raz, a ja będę prawdopodobnie dosyć długo jeździł bez zmian mechanicznych, korzystając już z kilku ficzerów zawartych w zmodyfikowanym sofcie (kąt wyprzedzenia zapłonu, reakcja przepustnicy itp).

Odniosłem się natomiast do pierwszego postu, w którym autor napisał o zupełnie odwrotnej sytuacji, czyli modyfikacji mechanicznej, a potem po długim czasie (upływie gwarancji) grzebaniu w ECU.

Cytuję Sebofa:
"Po wszystkim strojenie(może nawet po gwarancji)"

Moim zdaniem taka droga prowadzi zwykle do obiektywnego pogorszenia osiągów.

Oczywiście piszę to w myśl zasady nie znam się, więc się wypowiem. :mrgreen:
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 12:28

Sebof01 pisze:A których?

koło i heble :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 12:46

zajcol pisze:Oczywiście piszę to w myśl zasady nie znam się, więc się wypowiem. :mrgreen:


Ja posiadam jedynie doświadczenie z samochodami turbo. Modyfikowałem co prawda corsę c gsi 1.8,
dolot wydech z kolektorem, .... ale czy to pomogło poza dźwiękiem to nie wiem, bo nie mierzyłem.
Auto było szybsze ale zdjąłem mu prawie 100kg...

Przeczytałem na tym forum że ten dolot + zbliżony wydech (nawet w starszej wersji - z katem w kolektorze) daje 15 koni, a ze strojeniem 25.
Jak napisałem liczę na 20km po strojeniu, a 10 bez.

Przyczyną osłabiania samochodu przez dolot w mojej ocenie jest ich niekompletność (zestawów dedykowanych), przez co zasysają gorące powietrze z komory silnika. Przy korzystnym umiejscowieniu podczas jazdy (zwłaszcza szybszej) ten problem prwdopodbnie nie występuje. Są jednak samochody gdzie stożek umiejscowiony jest obok silnika, "za chłodnicą wody", która nawet podczas jazdy powoduje docieranie ciepłego powietrza.

Dolot który wybrałem poprzez "dodmuch", dużą powierzchnię oraz pełną osłonę powinien mieć same pozytywy, choć niewielkie (sam w sobie).
Oczywiście na razie to teoria, którą zmierzę.

Miata to autko, na którym nie zamierzam oszczędzać bo wg planu (jak fundusze pozwolą) to zostanie u mnie na zawsze. Nowa wersja która miałaby się pojawić, nie odpowiada mi zupełnie - mniejsza, mini silniczek + turbo, itd.
Może kiedyś jak mi coś strzeli to dojdzie kompresorek + kucie + większa chłodnica oleju + customowa większa miska oleju (na wzór greddy z nissana, którego posiadam - taki dodatkowy litr oleju w obiegu to zawsze pozytyw - no może dłużej się rozgrzewa).

PS 1 Dobrze doczytałem że ncfl posiada chłodnicę oleju, taką jakąś śmieszną jako podkładkę pod filtr oleju? Bo w salonie to nie wiedzą :>

PS 2 Chciałbym jeszcze dołożyć porządny zegar temperatury oleju, aby zawsze mieś pewność, kiedy olej ma optymalną temperaturę pracy. Potrzebuję więc pomocy z doborem zegara pasującego designem i podświetleniem do nc. Musi oczywiście być dobrej jakości, produkty typu auto gauge mnie nie interesują.
Nad umieszczeniem będę się zastanawiał później, ale sugestie (najlepiej poparte zdjęciami) mile widziane.

[ Dodano: 24-04-2013, 13:54 ]
majkel pisze:
Sebof01 pisze:A których?

koło i heble :mrgreen:

Po
eM


Koła, bo lubię mieć 2 pary, lato/zima, co by opon nie przerzucać bez sensu. Dodatkowo im lżejsze tym lepiej - może różnica mała, ale jakoś tak lepiej na duchu... :lol:

Heble, wymienię dopiero jak będą do zmiany, tak jak pisałem (a może zapomniałem) interesuje mnie fabryczny rozmiar, brak zmiany zacisków, więc jedynie mały upgrade. A nie powiesz mi chyba że posiadanie lepszych hamulców to niepotrzebna rzecz? Głupie 2 metry mogą uratować auto, albo komuś życie.

Modyfikacje które zaplanowałem zajmą mi trochę czasu, jako że na auto pójdzie więcej pieniędzy niż początkowo zakładałem, szukając auta na co dzień... Nawet nie wspomnę że ze prawie 3 razy, co zrobić zakochałem się :slinotok: .
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 12:55

zajcol pisze:Moim zdaniem taka droga prowadzi zwykle do obiektywnego pogorszenia osiągów.

Nie zawsze, wszystko zależy w jaki sposób (tzn jak bardzo z głową) mody się przeprowadza. Chociaż faktycznie, szczególnie jeśli chodzi o dolot N/A (równiez w NC) bardzo łatwo go "popsuć" a dość trudno usprawnić...
Sebof01 pisze:PS można tu przyznawać punkty za pomoc? Przeglądając forum widziałem w odpowiedziach +1, ale kliknięcia nie mogę nigdzie znaleźć...

Nie mamy punktów :mrgreen: Te "+1" oznaczają jedynie "też tak sadzę" :mrgreen:

tyle na razie...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

24 kwie 2013, 13:41

majkel pisze: Chociaż faktycznie, szczególnie jeśli chodzi o dolot N/A (równiez w NC) bardzo łatwo go "popsuć" a dość trudno usprawnić...


Do tego właśnie piję. Myślę, że trzeba iść utarta ścieżką, tzn. jeżeli coś się sprawdziło u kogoś, to powinno się też sprawdzić u mnie (ale nie musi :mrgreen:)

Tak, czy inaczej Sebof kupuj samochód :!: :wink:, będzie kolejny wątek do kibicowania.
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 17:41

zajcol pisze:Tak, czy inaczej Sebof kupuj samochód :!: :wink: , będzie kolejny wątek do kibicowania.


Kupię kupię. Najwyżej na początku oleję dolot i zastosuję samą wkładkę K&N, będzie +1-2KM. Chociaż dźwięk stożka jest zazwyczaj piękny i nie męczy w trasie...
Hmm, wkładka, shortshift i koło zamachowe, sprężyny, świece to niczego nie popsuje, a fanu doda...

Czekam również na odpowiedzi na pozostałe pytania. Najbardziej nurtują mnie numery 8, końcówka 1 oraz czy auto posiada chłodnicę oleju. (jak kupię to sam będę mógł sprawdzić, ale na razie nie mam, a jestem :slinotok: to dopytuję niecierpliwie...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 kwie 2013, 18:30

Osobiscie wychodze z zalozenia, ze najlepiej tuninguje sie auto, ktore sie ma. Wirtualny tuning najlepiej wychodzi w fotoszopie ;) Jeden rzut okiem pod maske pozwoli odpowiedziec na pytanie np. na ile dobry jest seryjny dolot lub czy jest chlodniczka oleju. Otoz istnieje ona w postaci wymiennika ciepła olej-woda w podkladce pod filtrem oleju. Ponoc dziala a jak jej nei ma to wszyscy dlubiacy na nia nalegaja.
Dalej - seryjny dolot jest mega trudno poprawic, powietrze bierze dluga rura ze zderzaka. Kazda ingerencja w rure wokol przeplywki wiąże sie z ryzykiem check engine lub pogorszeniem osiagow / kultury pracy. Polecam lekture forum miata.net , sporo osob juz zjadlo na tym zeby.
Ecu jest programowalne albo interfacem Sniper/Delta Force albo ecutek. Mozesz wystroic auto zdlanie przez email np w www.moto-east.com albo lokalnie w Promotorze .
Shortshifter w NC? To nie autobus :mrgreen: Lepszym pomyslem jest sztywniejsze mocowanie silnika.
Kolo zamachowe nie zwieksza mocy silnika, podobnie jak i lekki wal(!).
Jesli zalozysz inne swiece niz sugeruje producent to narobisz sobei tylko biedy.
Bardzo mnie cieszy, ze masz zapał ale droga jest tylko jedna w NC - dolot renomowanej firmy, kolektor wydechowy bez pre kata, ew. reszta wydechu, pb98 i przestrojenie ecu. Wtedy dojdzie ~20 km.Zakladany budzet ~5 tys.
Co do hamulcow to ja jeszcze swoich seryjnych porzadnie nie zagotowalem wiec nie boj sie o fabryke. Daja rade i sa mocna strona tego auta. Gdyby co jest fajny zestaw brembo z wieksza tarcza i lekkim zaciskiem na przod za dobre pieniedze. Uzytkownik Adino mocno stara sie je sprzedac w dziale Giełda ;)
Dziwne, ze nie zaczales od pytania o zawias bo od tego powinna rozpoczac sie cala historia...
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 kwie 2013, 18:52

Bo to historia a nie projekt. :razz:

Ponieważ chłopaki do większości kwestii się już odnieśli, poruszę jedynie punkt dotyczący zamachu. Mnie osobiście strasznie irytuje prędkość spadania z obrotów wysprzęglonej NC i ostatnią modyfikacją jaką bym przeprowadził byłoby właśnie odelżenie zamachu. Szczególnie w samochodzie eksploatowanym na co dzień.

Proponuję zakupić samochód, pojeździć, wyciągnąć pierwsze wnioski i wówczas zabrać się za modyfikacje. W NC układ napędowy to jeden z mocniejszych punktów. Chyba że celem modyfikacji ma być poprawa samopoczucia, a nie skuteczności...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

24 kwie 2013, 19:13

Dżunior pisze:Mnie osobiście strasznie irytuje prędkość spadania z obrotów wysprzęglonej NC i ostatnią modyfikacją jaką bym przeprowadził byłoby właśnie odelżenie zamachu. Szczególnie w samochodzie eksploatowanym na co dzień.


Nie wiem o co ci chodzi, nie stwierdziłem problemu :ryjezesmiechu:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

24 kwie 2013, 19:21

samochód jest do jeżdżenia, a nie stania po warsztatach :cool:
miata lov!
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 kwie 2013, 19:29

Sebof01 pisze:, lekkie koła w fabrycznym rozmiarze. Na razie myślę o jakiejś rocie, bo enkei niewiele lżejsze

Które felgi roty są lekkie? Przy odelżonym docisku i wale, każdy dekagram na felgach jest wart walki.
Nie chcę cię zniechęcać, ale wydasz dużo dla efektów troszeczkę większych niż kosmetyczne, albo pójdziesz w oklepane turbo.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 19:37

Kolego Fiveopac

Chyba nie przeczytałeś dokładnie pierwszego posta.

Pierwszy punkt zakłada zmianę sprężyn na eibach - czyli zawieszenie załatwione.

Lekkie koło i wał nie zwiększa mocy silnika, zgoda, ale znacząco poprawia wspinaczkę po obrotach. Swoją drogą są to moje ulubione modyfikacje (oprócz odchudzania auta).

Co do dolotu to nie jest to takie straszne, o ile pamięta się o podstawowych rzeczach (zachowanie pojemności i umiejscowienia (wolę tu nie drążyć, bo nie jest to czarno białe i powtarzałbym tylko to co kiedyś gdzieś wyczytałem i sądzę że zabrakłoby mi wiedzy), zwiększenie powierzchni zasysania powietrza, OSŁONA przed gorącym powietrzem - to jest główny powód niepowodzeń wg moich obserwacji - jak pisałem wcześniej jest to pierwszy dolot który (wg zdjęć) spełnia wszystko co powinien).
Nie widziałem jeszcze takiego zestawu - co najwyżej w pół-osłonach, poza jakimiś śmiesznymi pipercrosami, k&n apollo (zawsze wyglądały na trochę śmiesznie małe) - generanie giętki rurki, uniwersalne wkłady.
Jest na forum auto z tym dolotem (ciekawie opisane przez właściciela :mrgreen: ), liczę na opinię tej osoby, niestety nie zapamiętałem nika, ani auta (chyb czarna miata).

Napisałeś również o powietrzu ze zderzaka, wg opisu wybranego dolotu oraz zdjęć nie dość że powietrze bierze się ze zderzaka, to jeszcze wykorzystuje "dodmuch dynamiczy" (cold air ram effect).
Sądząc po umiejscowieniu serii, być może ona też to wykorzystuje - więc pogorszenia nie będzie.
Jeżeli seria nie wykorzystuje, to czary raczej nie zadziałają (ale też nic nie popsują), przynajmniej bez strojenia i to w mojej ocenie podczas jazdy na ulicy/torze, na hamowni pęd powietrza byłby zbyt mały.

Oczywiście znam samochody gdzie montaż innego dolotu powodował problemy, np nissan s13, gdzie trudno było go złożyć, aby powietrze dobrze wpadało do przepływki (między innymi z tego powodu popularnym modem była przepływka od 300zx).

Reasumując dobry dolot ze stożkiem, przyniesie co najmniej tyle korzyści co wkładka do oryginalnej puszki + ładny dźwięk. A często podwójny efekt jak wkładka (to i tak nie wiele, ale zawsze coś). Mam nadzieję że wybrany dolot będzie ok, bo jednak parę zielonych kosztuje.

Sory za trochę chaotyczny styl, ale staram się przekazać wszystkie obserwacje oraz przemyślenia. I chyba nie trudno zauważyć że ostro bronię swego :twisted:

BARDZO WAŻNY PS
Właśnie wpadło mi do głowy że chyba zbyt słabo oznaczyłem linki to części, które wybrałem, zaraz postaram się zedytować post nr 1.




Które felgi roty są lekkie? Przy odelżonym docisku i wale, każdy dekagram na felgach jest wart walki.
Nie chcę cię zniechęcać, ale wydasz dużo dla efektów troszeczkę większych niż kosmetyczne, albo pójdziesz w oklepane turbo.


Chyba Grid IK-f 17x8. Importer powiedział że ważą 8,5 kg cena katalogowa 772zł
Enkei Fujin 17x7,5 waga ~8kg (czyli raczej 8,1 niż 7,9) cena katalogowa 1161zł
A teraz opis ze strony importera enkei:
Nowy Fujin jest jednym z najlżejszy kół z oferty Enkei Tuning

Ja rozważam felgi 17x7 więc różnica powinna być mniejsza, a cena no cóż...
Ale jestem otwarty na propozycje.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 19:50 przez Sebof01, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 19:45

Sebof01 pisze:zmianę sprężyn na eibach - czyli zawieszenie załatwione.


:ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:

kolego Five, pamiętaj, że to samochód, który ma nigdy nie zobaczyć toru, więc kolega sebof01 pewnie raczej chce poskładać coś, co sprawnie wystartuje ze świateł, a nie sprawnie przejdzie zakręt :P stąd pewnie zestawienie zawieszenia na dalszy plan, a mocne zastanawianie się nad odelżeniem wszystkiego co się da i szukanie dupereli tam, gdzie ciężko cokolwiek wyciągnąć.

sebof01, od razu zastrzegam, że to porada z cyklu "nie znam się to się wypowiem" - mam NA i ogarniam NA, także nie wiem, jak się sprawa ma z NC.

Ale generalnie tak, jak mówi Five mx-5 jest dość dobrze zaprojektowanym i wyliczonym samochodem, także zmiana takich rzeczy jak umiejscowienie/długość/poprowadzenie układu dolotowego rzadko kiedy odbija się pozytywnie na ogólnej mocy. oczywiście każdy się zastanawia, jakby to lepiej zrobić, ale zazwyczaj zejście do garażu i krótki rzut oka pod maskę kończy się stwierdzeniem "nie no, inaczej nie da rady".

Ogólny wniosek - popierając przedmówców - kup, pojeździj, przyjrzyj się i dopiero potem zastanawiaj się, co i jak chcesz zmienić.

P.S. co do "ciekawego dolotu" jedyna czarna mx-5, która mi się kojarzy, że miała ciekawie zrobiony dolot to auto Śluby, dostępnego teraz pod nickiemDr. Kokon tam było ITB, które teraz już ustąpiło miejsca turbo, a aktualnie powędrowało do tmx89. Śluba też przez pewien czas próbował wyciągnąć jak najwięcej z N/A NA, więc możesz sobie przejrzeć jego wątek i poszukać ew. analogii

P.S.2 w kwestii felg znowu nie jestem pewien, ale felgi w NA i NB należały do najlżejszych na rynku, więc wszyscy, którym zależało na najlżejszych w końcu i tak kupowali oryginalne :D ale czy podobnie jest w NC nie mam pojęcia.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 19:59 przez Szczupak, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 19:58

Szczupak pisze:
Sebof01 pisze:zmianę sprężyn na eibach - czyli zawieszenie załatwione.


:ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:


Czy mógłbyś sprecyzować. Auto ma być nr1 na co dzień, więc samo obniżenie bywa problematyczne.
A ja już przeżyłem gwint h&r + stabilizator przód h&r na corsie c gsi(całkiem znośny gdy nie siedział za nisko),
tein superstreet + stabilizator whiteline przód, wszystkie gumy poliuretan (czerwony0, łaćznie z wózkiem itd. w obecnej s13.
Jeździłem sporo civikiem vi gen na zawieszeniu koni (najniższe ustawienie + h&r)
nie będę może wymieniał wszystkiego...
Oczywiście wszędzie rozpórki, niskie profile, czasami kubły itd.
Mazdą jechałem i myślę że jako dupowóz, z seryjną rozpórką i niezłym prowadzeniem, sprawdzi się idealnie po wymianie samych sprężyn.

Czasami mam dosyć tłuczenia, trzaskania i niewygody.

zoharek pisze:
Dżunior pisze:Mnie osobiście strasznie irytuje prędkość spadania z obrotów wysprzęglonej NC i ostatnią modyfikacją jaką bym przeprowadził byłoby właśnie odelżenie zamachu. Szczególnie w samochodzie eksploatowanym na co dzień.


Nie wiem o co ci chodzi, nie stwierdziłem problemu :ryjezesmiechu:


Słyszałem już podobne opinie, choć mi w mojej s13 to nie przeszkadza absolutnie, może dlatego że tam jest inny problem, turbo bardzo późno wstaje. Świetnie buduje adrenalinę, bo na początku jest nic, a potem dupę urywa, ale jako dupowóz śrenio się daje. Dla maniaka owszem ale ja się chyba pomalutku starzeję. Albo mam zbyt duże wymagania (tudzież za mało kasy aby osiągnąć wszystko...)
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 20:04 przez Sebof01, łącznie zmieniany 1 raz.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 kwie 2013, 20:00

Sebof01 pisze:Pierwszy punkt zakłada zmianę sprężyn na eibach - czyli zawieszenie załatwione

Nie załatwione, wymiana sprężyn to tylko jeden z etapów i to chyba najtańszy.

Gdzie nowe/inne amortyzatory o odpowiedniej charakterystyce do sprężyn (regulowane), gdzie wzmocnione stabilizatory, poliuretany?
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 20:06

mógłbym sprecyzować, aczkolwiek są tu inni, którzy jeszcze dokładniej pewnie sprecyzują. generalnie upraszczanie "załatwienia zawieszenia" przez wymianę sprężyn jest kiepskim wyborem. o ile mi wiadomo w NC zawieszenie jest najsłabszym punktem (przechylanie na zakrętach). a i ogólnie w kwestii sekund na torze zasadą jest, że najpierw zawieszenie, później moc. ale oczywiście Ty nie budujesz samochodu na tor.

Tym niemniej w kwestii zawieszenia radziłbym zacząć od wymiany stabilizatorów na grubsze, a później wymienił sprężyny + ew. amortyzatory. co do amortyzatorów niech się wypowie ktoś, kto ma NC, bo nie wiem, jakie są seryjnie montowane, ani jakie konkretnie Ty będziesz miał, bo o ile wiem to różnią się w pakietach

edit:
wojteks, z poliuretanami bym nie przesadzał, później będzie na nas, że trzęsie :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 20:13

Sama zmiana sprężyn nie załatwia nic, chyba że weźmiesz wersję nc która ma seryjne b6... Do tego wypadałoby dać staby z rexa, skoro to tak tani mod.

Swoją drogą, skoro chcesz i tak robić strojenie, to może pójdź w itb? Brzmi jeszcze lepiej, przyrost mocy większy. Cosworth oferował kiedyś kit itb do nc, teraz jeszcze jedna firma w hamburgerowni robi, koszt 1100$, do ogarnięcia w pl dużo taniej. Problem polega wtedy tylko na tym, że seryjny komp nie ogarnie.

To oczywiście nie moja sprawa, ale jakbym miał wyskoczyć z 5k dla, obiektywnie, 15km, to zastanowiłbym się drugi raz. Chyba że pójść w itb, wydech, ostrzejsze wałki, tłoki o wyższej kompresji, porting głowicy i wykrzesać jakieś poważniejsze liczby.

Mazdy nie są specjalnie podatne na mody N/A :smile:

Sebof01 pisze:Przeczytałem na tym forum że ten dolot + zbliżony wydech (nawet w starszej wersji - z katem w kolektorze) daje 15 koni, a ze strojeniem 25.


No nie wiem, to nie honda.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 kwie 2013, 20:17

Szczupak pisze:że trzęsie

A niech trzęsie, jeżeli dźwięk ze stożka jest miły w trasie i do tego zestaw audio to będzie klasyczne WRC (Warczy Ryczy Czeszczy), to audio to najmniej będzie słychać :ryjezesmiechu:
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 20:17

Jeżeli chodzi o amorki, to są seryjne blisteiny, więc sprężyny powinny poprawić.

O stabilizatorach myślę bardzo wstępnie - podoba mi się zaczytany pomysł z tego forum o stabilizatorach z rx-8. Będę polował na wersję czerwoną (jeżeli dobrze zrozumiałem, pochodzi z najnowszych wersji i jest najtwardsza).
Planowałem jednak pojeździć najpierw po wymianie sprężyn.

Poliuretany odpadają.

Co do zarzutów odnośnie wirtualnego tuningu, to musicie mi wybaczyć, bo leżę w szpitalu i marzę i kombinuję (auto prawdopodobnie pojawi się u mnie w przeciągu tygodnia- miesiąca - opisałem sytuację w temacie "tu się witamy").
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

24 kwie 2013, 20:32

Sebof01 pisze: leżę w szpitalu i marzę i kombinuję


I dopiero teraz mogę Twój post zrozumieć, podchodzę podobnie jak Five
Zdrowiej, kupuj auto i działaj :cool:
Rules are made to be broken
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

24 kwie 2013, 20:34

Fiveopac pisze:Jesli zalozysz inne swiece niz sugeruje producent to narobisz sobei tylko biedy.


Nie rozumiem. Proszę o wyjaśnienie.
Świece dobiera się z katalogu, a nie na czuja. Irydowe świece mają dużo mocniejszą iskrę (może dodać, no nie wiem z 1km :) - nigdy nie zagłębiałem się w temat, uznałem że nie warto, a nie wierzyłem w przyrosty 3-4km np w sejczento :) ), i cholernie długą żywotność (+ śiwadomość posiadania najlepszego produktu :) ).
Nigdy nie słyszałem aby były powodem biedy.

wojteks pisze:Warczy Ryczy Czeszczy

Oj właśnie ma być przciwnie.
Dzwięk stożka to to czego szukam, wydechu nie zamówię jak nie usłyszę przynajmniej zbliżonego - najwyżej zostanie seria.
A Czeszczy to już zupełnie odpada, będę walczył z tym do upadłego.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

24 kwie 2013, 20:39

Sebof01 pisze:Chyba Grid IK-f 17x8. Importer powiedział że ważą 8,5 kg cena katalogowa 772zł

Enkei Fujin 17x7,5 waga ~8kg (czyli raczej 8,1 niż 7,9) cena katalogowa 1161zł


oem NC 17x7, 7.7kg, cena: zero.

a czarna miata o której mówisz, to chyba marcin30, tu link to tematu auta:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=7006
miata lov!
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

24 kwie 2013, 21:01

Wątek w typie "Jebax Teoretix", idese na bok popaczyć :kciuk:

Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi, disclaimer: była humorystyczna, bo jeżdżę automatem.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

25 kwie 2013, 4:51

matpilch pisze:oem NC 17x7, 7.7kg, cena: zero.


Czyli co, kupię ciężkie Roty/ enkei na zimę... o lol :turla:
Jeżeli tak jest to znaczy enkei ludzie kupują bo są szersze, twardsze? i niewiele cięższe? + Wygląd może...

I nie przesadzajcie proszę z teoretixsami. Pytam bo nie chcę kupować sprężyn eibach, h%r,
stabilizatorów rx, eibach
dolotów takich i śmakich
różnych wydechów
zakładać wszystkiego i mierzyć na hamowni (a może jeszcze stroić każdą konfigurację)
...
To nie jest turbo a być może jest coś już obcykane, ale wolałbym usłyszeć coś od osób posiadających elementy na zasadzie:
Mam ten dolot i kupiłbym go jeszcze raz (lub nie) bo dał 2km (lub stracił) ale zajebiście brzmi, etc.

Na razie mam przemyślenia:
wkładka k&n
sprężyny eibach
stabilizatory rx-8 (może sam przód - wtedy tył będzie bardziej przewidywalny)
audio (a może zostawie fabryczne bose-zazwyczaj są kiepskie, ale zobaczymy)
koło zamachowe + wał (choć nie jestem już pewien - może na jakim spocie mi ktoś zaprezentuje)
bardzo ciekawi mnie podejście do świec irydowych - więc proszę bardziej zorientowanych o wyjaśnienie, zwłaszcza autora wpisu Fiveopac-a.
wydech chyba odpuszczę...
ODPOWIEDZ