NCFl 2.0 na wolnossąco

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2014, 8:45

Hantkus pisze:Ja mam -1,5 przód i -2,0 tył...i jakoś sobie radzę 8-)

A zbieżność? Bo moje autko stoi u Mielcarka i się reperuje wraz z geometrią ;)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2014, 8:52

szymek pisze:
Hantkus pisze:Ja mam -1,5 przód i -2,0 tył...i jakoś sobie radzę 8-)

A zbieżność? Bo moje autko stoi u Mielcarka i się reperuje wraz z geometrią ;)


Zbieżność oem dla Miaty, czyli to co tam im komp pokaże po wbiciu rocznika, silnika itd.
Rules are made to be broken
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2014, 8:58

Hantkus pisze:
szymek pisze:
Hantkus pisze:Ja mam -1,5 przód i -2,0 tył...i jakoś sobie radzę 8-)

A zbieżność? Bo moje autko stoi u Mielcarka i się reperuje wraz z geometrią ;)


Zbieżność oem dla Miaty, czyli to co tam im komp pokaże po wbiciu rocznika, silnika itd.


OK Dzięki. Czyli minimalna rozbieżność na przodzie o ile pamiętam.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

13 maja 2014, 9:06

No i widzisz, geometria NB vs NCFL tym się może różnić w serii Wy macie oem rozbieżny, a ja miałem zbieżny - przynajmniej pan od geometrii tak twierdzi. A dla mnie bez rozbieżnego przodu auto ma duże problemy i w Kamieniu Śląskim pewnie nie raz bym coś przestawił.

A tak przy okazji po rundzie w kamieniu mój ncfl się chyba trochę dotarł zawieszeniowo lub oponowo do mojego stylu jazdy bo jakby lepiej po winklach chodzi :lol:
...może jakiś seryny przeszkadzacz odpadł :lol:

I jeszcze pyt jakie są w teorii różnice między przód -2 tył -1,5 VS przód -1,5 tył -2 ? Zanim zacznę kombinować
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

13 maja 2014, 11:02

Hantkus pisze:Ja mam -1,5 przód i -2,0 tył...i jakoś sobie radzę 8-)


hehe, Ty to byś sobie poradził nawet przy +2 ... :P
Pytanie, czy w tym aucie miałeś kiedyś inaczej i porównanie ..
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2014, 15:26

remik pisze:
Hantkus pisze:Ja mam -1,5 przód i -2,0 tył...i jakoś sobie radzę 8-)


hehe, Ty to byś sobie poradził nawet przy +2 ... :P
Pytanie, czy w tym aucie miałeś kiedyś inaczej i porównanie ..


Wcześniej miałem mniejsze negaty i było gorzej, btw właśnie takie sugeruje Miata net do ostrej jazdy ulicznej lub autocrossu(na samym dole)
http://www.miata.net/garage/align.html
Flyin Miata sugeruje -1.0 przód i -1,5 tył
http://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
Gdzieś jeszcze były ustawienia Spec Miata których teraz nie mogę znaleźć ale pamiętam że tam negat z przodu był większy niz z tyłu...
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

13 maja 2014, 16:19

Hantkus pisze: Gdzieś jeszcze były ustawienia Spec Miata których teraz nie mogę znaleźć ale pamiętam że tam negat z przodu był większy niz z tyłu...


Przód ma być więcej - i to znacznie - jeśli jest tam sztywno - tak jak u mnie , gdy stab jest 28 mm . Jak jest też z tyłu sztywno - to może Twoje ustawienia będą OK .. Tyle pamiętam , a dokładnie to mam w komputerze Mielcarka :lol:\\

jak się wymieniamy linkami, to tutaj również warto zerknąć:
http://949racing.com/miata-race-alignment-info.aspx
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 wrz 2014, 20:29

Sebof01 pisze:I jeszcze pyt jakie są w teorii różnice między przód -2 tył -1,5 VS przód -1,5 tył -2 ? Zanim zacznę kombinować


Kontunująć , ale już wątek o geometrii - to przetestowane w Gostyniu , przód na ok 1,20-1,30 , a tył 2,15 i ..... tragedia :mrgreen:

Oczywiście przy moim setupie , czyli sztywny przód (stab RB) + tył seria , plus sprężyny FM + opony "deszczówki" .

To był po prostu dramat :) Brak trzymania wszędzie, a najgorsza podsterowność na łukach/nawrotach .
Ale ja się lubie uczyć na własnych błędach - i już wiem - w którym kierunku idę w stage 3 , mimo wszystko świetne doświadczenie ..
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

22 wrz 2014, 21:00

remik pisze:To był po prostu dramat :)

A już myślałem, że zrobiłeś swapa na 1.2 z Corsy B ;) ...a tak serio, to mocno przekombinowałeś i te Falkeny, to chyba przereklamowana opona... i to mocno.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

22 wrz 2014, 22:16

Jeżeli chodzi o geometrię na pojeżdżawki to moim zdaniem minimum 1,5 przód 2 tył może nawet wbrew powszechnym opiniom powinno być 2,5 przód 2 st tył
przód rozbieżny po 15 min tył zbieżny po 15 min(może po 10 min) i zwykłe opony rozpieprzają federale... ale na co dzień szybciutko się opony skurczą.

Z moich obserwacji wynika że tył miacie jest bardzo bardzo klejący przy dobrej geometrii, a z przodem są problemy więc sugeruję skupić się na przodzie - tylko że ja mam zbyt małą wiedzę i doświadczenie żeby brać to za pewną drogę...
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

22 wrz 2014, 22:47

Sebof01 pisze: i zwykłe opony rozpieprzają federale... ale na co dzień szybciutko się opony skurczą.


Możesz rozwinąć? O ile kojarzę w naszej klasie nikt z pierwszej piątki nie miał "zwykłych" opon.
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

22 wrz 2014, 23:07

zajcol pisze:
Sebof01 pisze: i zwykłe opony rozpieprzają federale... ale na co dzień szybciutko się opony skurczą.


Możesz rozwinąć? O ile kojarzę w naszej klasie nikt z pierwszej piątki nie miał "zwykłych" opon.


na tej rundzie, po raz pierwszy miałem półslicki ( i jak się okazało, cały czas miałem za wysokie ciśnienie- pomimo tego że spuszczałem co jakiś czas). Do tej pory miałem większe kąty i ostrzejsze nastawy geometrii, seryjne gumy i uwierz mi że pomimo tego że jeździłem bardzo źle w Gostyniu (po obejrzeniu twojego filmu i Matpilcha jest mi zwyczajnie wstyd - ale więcej Wam nie powiem :mrgreen: ) to poprzednie ustawienie robiło miazgę z obecnego.
Przy złym wchodzeniu w zakręty/nawroty miałem 4x taką przyczepność jak obecnie (dopiero w gostyniu chłopaki z kontrola nauczyli mnie o co kaman - jeszcze tego nie umiem w 100%, ale się nauczę...). Półslicki nadrabiają jak się dogrzeją (czyt 2 kółko), ale 1/2 pierwszego jest słaba - i tak trenując na rozgrzanych, miałem problemy na zimnych. W takich sytuacjach zyskuje doświadczenie i obeznanie z samochodem.

Moim zdaniem w miacie To przede WSZYSTKIM:
kąt przedni kół i rozbieżność przednich kół. Reszta to kwestia setup-u i osobistych preferencji, ale podkreślę jeszcze raz że to są wstępne obserwacje. Pewien będę za jakieś 2/3 lata :mrgreen:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

23 wrz 2014, 6:53

Sebof01 pisze:
Moim zdaniem w miacie To przede WSZYSTKIM:
kąt przedni kół i rozbieżność przednich kół. Reszta to kwestia setup-u i osobistych preferencji, ale podkreślę jeszcze raz że to są wstępne obserwacje. Pewien będę za jakieś 2/3 lata :mrgreen:


Z moich doświadczenie, które również potwierdzają dane SuperMiata i 949racing, optymalnye kąty na takie pojeźdzawki to ok 2 % przód , 1,30 - 1,40 tył . Tylko to jest niewykonalne przy moim obecnym zawieszeniu . Przodu nie da się ustawić więcej jak 1,30 - żeby nie pogorszyć - trzeba ustawić podobnie tył . Na Tor Poznań i inne szybkie całość powinna być jeszcze więcej - odpowiednio 3 i 2,5 . Moje wątpliwości rozwiałą też rozmowa z chłopakiami z Kontrroll , sprzedali trochę wiedzy w temacie .
I jeszcze jedno, przy takim ustawieniu jak moje - zwykła opona sobie zupełnie nie radzi
@Szymek: nadal uważam, że falkeny - to b. dobre opony...
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

24 wrz 2014, 18:59

Ja tam obawiam się, że Rocatansky wklepałby nam wszystkim seryjnym autem na dębicy nawigator ;-)
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
ODPOWIEDZ