[NA] obróbka wsadu ECU BPE8

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

17 kwie 2013, 8:22

Siema :)
udało mi się zczytać zawartość Eproma ze sterownika BPE8
program WinOLS wyszukał mi 9 map niestety nie potrafię ich zdefiniować oraz wyskalować :P

Program TunerPro ma zdefinowane 2 mapy oraz REVlimit dla sterownika BPF3 jednak wyglądan na to że pliki Bin obu sterowników są bardzo podobne a mapy zdefiniowane w tych samych miejscach

fajnie by bylo gdyby znalazł się ktoś kto pomógłby zdefiniować pozostałe mapy i ich skale
no i problem z chcek sumem przydało by się rozwiązać :)

wsad Eproma oraz plik xdf dla tunerPRO w załączniku
Załączniki
BPE8.rar
wsad sterownika BPE8
ustawienia BPF3 dla tunerPRO
(17.25 KiB) Pobrany 224 razy
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2013, 10:08

Kuuurak? :D

Ale tak serio to czy układ nie ma jakiegoś zabezpieczenia przed wgraniem? chyba był już poruszany ten temat.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

17 kwie 2013, 10:40

sterowniki w NA mają zwykły zewnętrzny Eprom 27C256 więc można go odczytać bez najmniejszego problemu, trzeba go jedynie wylutować z ECU
w miejsce seryjnego Eproma zamontowałem podstawkę by w przyszłości wpakować tak kość wielkorotnego zapisu bądz ROMemulator :)

najgorzej tylko zweryfikpować od podstaw co jest co i do czego służy :/
no i po modernizacji map trzeba będzie obliczyć ręcznie checksume no chyba że ktoś dopisze Plugin pod te sterowniki dla Tuner PRO :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 kwie 2013, 10:54

Śledzę z uwagą. :kciuk:
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

17 kwie 2013, 12:01

sporo informacji jest też tutaj :
http://forum.miata.net/vb/archive/index.php/t-226162-p-2.html

ale głównie opisują jak obliczyć i przesunąć odcinkę i bardzo szczątkowo o samych mapach :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 kwie 2013, 13:21

Ło jezu, kod maszynowy, moje ulubione. Nie wiem jednak czy nie prościej jest zrobić ECU od zera.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 kwie 2013, 14:26

Kurak pisze:Nie wiem jednak czy nie prościej jest zrobić ECU od zera.

Pewnie najprościej i najtaniej wyjdzie kupić jakiegoś gotowca, np. MSII. Do tego dochodzi kilka fajnych funkcji.
To teraz może jakaś informacja wnosząca coś do dyskusji. Komp w MX-5 jest chyba produkcji Mitsubishi, kiedyś czytałem jak gość do mxa założył komp od jakiegoś Mitsu i na nim wystroił auto. Była to żółta(chyba) NA 1.6 turbo z wtryskiem wody. Może ktoś pamięta co to było za auto (całkiem fajny filmik ze składania tego był)? Może jakieś informacje o kompie od Mitsu coś rozjaśnią.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 kwie 2013, 16:18

RS pisze:Pewnie najprościej i najtaniej wyjdzie kupić jakiegoś gotowca, np. MSII. Do tego dochodzi kilka fajnych funkcji.


Oj na pewno nie taniej (: Ja mam projekt ECU, 100% programowalnego zrobiony, mam nawet do niego elektronikę, nie ma tylko modułu zapłonu i startu silnika. Na chwilę obecną brakuje mi wiedzy żeby dokończyć. No chyba że ktoś pomoże (:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2013, 17:06

snafu pisze:najgorzej tylko zweryfikpować od podstaw co jest co i do czego służy :/

Na mnie nie liczta. Nakład pracy na taki reverse (a tak naprawdę trzebaby go przeprowadzić osobno dla wszystkich możliwych wersji mx-5 bo sterowniki się bardzo mocno funkcjonalnie od siebie różnią) jest na tyle duży w stosunku do funkcjonalności, że no-way.
Kurak pisze:Ło jezu, kod maszynowy, moje ulubione. Nie wiem jednak czy nie prościej jest zrobić ECU od zera.

+1. Szkoda energii na dłubanie w konstrukcji sprzed 15 lat, aby po spędzeniu iluś tam dupogodzin, zużyciu beczki benzyny na datalogi przesunąć sobie odcinkę czy zmienić trochę któryś z parametrów korekcyjnych. Co i tak żadnej nowej funkcjonalnosci do takiego sterownika nie wniesie. Imho flashowanie ma jedynie sens wtedy, kiedy seryjne ECU zawiera funkcjonalność niemożliwą do zastąpienia, lub której koszta zastąpienia są po prostu za wysokie. I tyle.
Kurak pisze:Oj na pewno nie taniej (: Ja mam projekt ECU, 100% programowalnego zrobiony

Jak projekt przejdzie do wersji produkcyjnej, która zostanie na odpowiednim sprzęcie przemierzona, elektronika sprawdzona i parametry czasowe znane, a potem złożony z elementów klasy automotive, to będzie można prawdziwe koszta porównać. Bo w komercyjnych rozwiązaniach takie są niestety składniki prawdziwego kosztu. Jak się pytasz dla przykładu jakie jest opóźnienie toru odbiornika czujników, to dostajesz konkretną odpowiedź. Ktoś to zmierzył i za to mierzenie zapłacił :mrgreen: Mnie też nieraz wiele rzeczy działa świetnie na stole, a w prawdziwym środowisku d*pa w kwiatach :mrgreen:

RS pisze:Komp w MX-5 jest chyba produkcji Mitsubishi, kiedyś czytałem jak gość do mxa założył komp od jakiegoś Mitsu i na nim wystroił auto.

Wszystkie, które miałem rozebrane były Denso. Ale niewykluczone, że Mitsu coś też popełniło. Teoretycznie rzecz rozważając, można dowolny silnik obsłużyć zestawem sterowania z dowolnego innego silnika. Byleby się chociaż ilość cylindrów zgadzała i w przybliżeniu pojemność. Reszta to jedynie bardziej lub mniej pracochłonna zabawa z czujnikami...

Tak czy inaczej, będę kibicował, mimo że nie widzę celu tego ćwiczenia z grzebaniem w tym epromie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

17 kwie 2013, 17:13

auto obecnie jeździ na Det III w FI więc doskonale wiem ile jest pierniczenia by poprawnie ustawić wszystkie czujniki oraz mapy, a i tak są czasami problemy z zapalaniem lub poszarpywanie podczas jazdy :P
więc jak dla mnie lepiej zmodernizować mapy wtrysku i zapłonu w seryjnym sterowniku

co do kosztów to nagranie nowego Eproma kosztuje mnie mniej niż 20 zł
jedyne co jest w tym momencie bezcenne to wiedza jak zmodernizować seryjny wsad
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

20 kwie 2013, 16:21

ok
udało mi się znaleźć przetworzenie sygnału MAFa
0x6E26 -> 0x6F0C 16bitowa
Mazda mx5 NB 1,8 00r
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

21 kwie 2013, 18:53

O widze ze moj niedupowoz sie posuwa wprzod :-) nice, ja wiec 'snafu' poki co zarabiam jeszcze 2tyg na mody B-) mysle ze jak wroce przetestujemy to na asfalcie ;-)
Ps
Stary mowil ze troche tematu ogarneliscie i wyszlo na prosta w kwestii mechanicznej
Pozdro
Dopadlem sie do neta na chwile :-P
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 wrz 2013, 20:45

podbije troche temat poniewaz nudzi mi sie i wzialem sie za mody B6HA (NA 96 1.6/90) bazujac na informacjach m.in z:

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=226162

Na razie jest niezle poniewaz udalo mi sie wylutowac seryjnego EPROMa, wlutowac podstawke i zmontowac calosc do kupy a auto nadal jezdzi :smile:

Teraz proboje zdobyc DZIALAJACY programator 27C256 27C512 27SF512. Mam jedynie pozyczonego starego Willema ktorego mecze od paru godzin bez sukcesu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 wrz 2013, 15:37

mozna powiedziec ze robie postepy :wink: Starego Willema uruchomilem tzn:

- seryjny EPROM zczytalem, tm razem bez bledow. Co ciekawe jest on nieco inny niz ten ktory sciagnalem od BaktusBrora z Miata.net Roznica jest >5000 rpm przy duzym obciazeniu - moja wersja ma mniejsze wyprzedzenie o ok 4st

- 27C512 moge programowac bez bledow

- niestety na programowaniu 27SF512 Willem polegl, nie wiem czy jest to kwestia wersji hardware (mega stary z 2002r) czy czegos innego ale poki co nie chce mi sie tego drazyc

- NAJWAZNIEJSZE -> bez problemu moge modyfikowac mapy paliwa i zaplonu B6HA oraz odcinke - i to dziala :cool:


W tej chwili mam odcinke 7200rpm (przyda sie do instalacji waleczkow 115KM :twisted: ) i nieco zmodyfikowane mapy zaplonu. Jezdzi calkiem fajnie, oczywiscie w tej chwili wyzsze krecenie niz ok 6500 nie ma sensu bo niewiele daje.

Program B6HA nie ma problemu z suma kontrolna, nic nie trzeba przeliczac ani korygowac, po prostu zmiana parametrow, zaprogramowanie kosci i jazda :smile:

Jutro zamierzam testowac wsad ze zmodyfikowanymi mapami od 1.8 94. Co ciekawe mapy 1.8 94 sa b. podobne do 1.6 95 w specyfikacji kalifornijskiej tzn. mapa paliwa jest dokladnie identyczna, zaplon jest troche inny przy duzym obciazeniu.


Koszty to na razie paredziesiat zl na kosci, podstawki etc, pozyczony programator i kasownik UV i troche czasu. Mysle ze nie jest zle, droga do odzyskania paru konikow, ktore nam uzytkownikow wykastrowanej 90ki Mazda zabrala, uwazam za otwarta :wink:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 wrz 2013, 15:38

Alex pisze:- NAJWAZNIEJSZE -> bez problemu moge modyfikowac mapy paliwa i zaplonu B6HA oraz odcinke - i to dziala


Świetna robota! jestem pod wrażeniem.

Alex pisze:W tej chwili mam odcinke 7200rpm (przyda sie do instalacji waleczkow 115KM ) i nieco zmodyfikowane mapy zaplonu.

Porównywałeś sobie wykresy z 90KM i 115? Nie jest tak fajnie jakby sie mogło zdawać :)
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

23 wrz 2013, 22:23

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=12212
coś poszło nie tak ??
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 wrz 2013, 8:45

snafu pisze:http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=12212
coś poszło nie tak ??

... ano :oops: gdzie drwa rabia tam wiory leca ...

ale pracuje nad rozwiazaniem wierzac ze porazka to krok w dazeniu do sukcesu :smile:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 paź 2013, 19:01

Slicznotka wrocila na drogi z nowym ECU ale tego poki co nie bede rozbebeszac bo za ciezko nowe dostac :onie: Poza tym zeby silnik odpalil trzeba miec komplet ECU+puszka immo + pastylki do kluczykow + byc moze antena (nie jestem pewien ... gdzies czytalem ze moze zawierac kodowany modul). Ze zdobyciem ECU do 1.8 (BPE8, BFP3) jest o ile sie zorientowalem jeszcze gorzej :sad:

Niestety Mazda nie lubi dlubaczy jak np. Honda i te same lub podobne silniki w roznych budach maja inne ECU, niekompatybilne plug-n-play niestety, i malo ktore jest reprogramowalne (ale kilka jest np. od KLDE/KLZE).

Ale pare nowych pomyslow, niekoniecznie madrych :twisted: , jeszcze mam. W ciagu ostatnich paru tygodni troche wiedzy udalo sie zdobyc i mam nadzieje ze nie pojdzie to na marne :wink:
Ostatnio zmieniony 15 lip 2020, 21:48 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2013, 19:06

Alex pisze:z nowym ECU ale tego poki co nie bede rozbebeszac bo za ciezko nowe dostac

Jak chcesz eksperymentować to kup po prostu stare ecu od 1.6 115hp, bez imo i je rozbebesz. Tego leży na pęczki za grosze.

po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 paź 2013, 20:31

majkel pisze:Jak chcesz eksperymentować to kup po prostu stare ecu od 1.6 115hp, bez imo i je rozbebesz. Tego leży na pęczki za grosze.

niestety tego ECU nie da sie wprost pozenic z 90ka (oprocz rodzaju wtrysku jest kwestia czujnika CAS czy czegos ta jeszcze) chyba ze o czyms nie wiem. Poza tym nie jest reprogramowalne - eprom jest wbudowany w mikrokontroler. Oczywiscie i to da sie obejsc ale to juz wiecej zabawy bo trzeba zrobic (lub kupic za 90funtow) modul montowany zamiast seryjnego mikrokontrolera
http://www.rhinopower.org/Mazda/DB5/db5.html

A to juz niestety mija sie z idea taniego remapu ...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2013, 8:51

Alex pisze:niestety tego ECU nie da sie wprost pozenic z 90ka (oprocz rodzaju wtrysku jest kwestia czujnika CAS czy czegos ta jeszcze) chyba ze o czyms nie wiem.

Czujniki CAS mimo odmiennej konstrukcji, elektrycznie na wyjściu są identyczne i bez problemu pasowałyby. Wtrysk nie ma znaczenia, zresztą w 115hp i 90hp sposób obsługi wtryskiwaczy jest identyczny. Inny byłby ewentualnie czas ładowania cewki zapłonowej. Resztę różnic można pominąc, przynajmniej na poziomie tego typu eksperymentu.

Alex pisze:Poza tym nie jest reprogramowalne - eprom jest wbudowany w mikrokontroler.

Ano fakt :bang:

Alex pisze:(lub kupic za 90funtow) modul montowany zamiast seryjnego mikrokontrolera

Do poszukania na brytyjskim ebaju, tam czasem tego typu smieszne używane diwajsy można w niedużych pieniądzach wygrzebać.

ewentualnie jeszcze jedna opcja. poszukaj za wielką wodą taniego ECU do NA18 od wersji przedliftowej (poliftowa ma obd2 i kupę dodatkowego osprzętu musiałbyś na silnik założyć) i przerób dawkę paliwową pod 1.6 :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 paź 2013, 18:48

majkel pisze:Czujniki CAS mimo odmiennej konstrukcji, elektrycznie na wyjściu są identyczne i bez problemu pasowałyby. Wtrysk nie ma znaczenia, zresztą w 115hp i 90hp sposób obsługi wtryskiwaczy jest identyczny. Inny byłby ewentualnie czas ładowania cewki zapłonowej. Resztę różnic można pominąc, przynajmniej na poziomie tego typu eksperymentu.

probowales robic taka roszade? Bo z tego co ja czytalem pare osob probowalo ale w koncu nic z tego nie wyszlo.

90 ma zdaje sie wtrysk sekwencyjny a 115ka polsekwencje, acz latwo to obejsc odpowiednia laczac kabelki. Jakby tylko to wystarczylo zrobic byloby zbyt pieknie.


majkel pisze:ewentualnie jeszcze jedna opcja. poszukaj za wielką wodą taniego ECU do NA18 od wersji przedliftowej (poliftowa ma obd2 i kupę dodatkowego osprzętu musiałbyś na silnik założyć) i przerób dawkę paliwową pod 1.6 :mrgreen:

NA18 przedlift to 1994 i poczatek 1995? Jaki to symbol ECU? Bo juz troche kopalem po necie i glowa boli - co roku jest inne ECU albo i czesciej ... Dodatkowo rozne rynki a nawet stany w USA to rozne ECU - np. 1.6 CA ma wtrysk sekwencyjny jako jedyna w gamie przedliftowych NA1.6. Podobnie z 323, MX3 - niby podobne silniki a ECU oczywiscie inne. Nie ulatwila nam Mazda sprawy, oj nie ulatwila ...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 paź 2013, 19:02

CAS z 1.6 na bank pasuje do 1,8 mimo iż konstrukcyjnie jest inny to pasuje p&p.
Wiem bo tak mam u siebie (1,8 przedlift).
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 paź 2013, 19:11

Alex pisze:probowales robic taka roszade?


Jak odpalałem MSa to miałem zrobiony symulator pracy silnika z Casa od 1.6, a silnik mam na 1.8. Od strony logicznej 0 różnicy.

Alex pisze:90 ma zdaje sie wtrysk sekwencyjny a 115ka polsekwencje, acz latwo to obejsc odpowiednia laczac kabelki. Jakby tylko to wystarczylo zrobic byloby zbyt pieknie.


To prosta technologia, wtryskiwacze łączy się w banki 1-3 i 2-4 i ma się półsekwencję dla przedliftowego ECU.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2013, 19:20

Alex pisze:probowales robic taka roszade? Bo z tego co ja czytalem pare osob probowalo ale w koncu nic z tego nie wyszlo.

U kogoś chyba taka zamiana była robiona. Zresztą nie ma znaczenia, mam przebiegi i pomiary ze wszystkich modeli, one są elektrycznie na wyjściu identyczne, niezależnie od tego jaka jest wewnętrzna konstrukcja.
Alex pisze:90 ma zdaje sie wtrysk sekwencyjny a 115ka polsekwencje, acz latwo to obejsc odpowiednia laczac kabelki. Jakby tylko to wystarczylo zrobic byloby zbyt pieknie.

Sterowanie z ECU nie ma wpływu. Przewody do wtryskiwaczy są zawsze 4, łączą się w banki przed wtyczką ECU lub trafiają niezależnie do wtyku ECU w zależności od wersji na różne rynki. Jakby nie było, zmodyfikujesz w 10 minut. Zresztą i tak wpinając inny model ECU musisz poprzekładać piny, więc robota ta sama.
Alex pisze:NA18 przedlift to 1994 i poczatek 1995? Jaki to symbol ECU?

Tak, to ten. Łatwo poznać po gnieździe, ma 2 sekcje a poliftowa 4 sekcje. Numerków z głowy Ci nie rzucę, ale postaram się w wolnej chwili coś odgrzebac.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 paź 2013, 8:10

majkel pisze:Sterowanie z ECU nie ma wpływu. Przewody do wtryskiwaczy są zawsze 4, łączą się w banki przed wtyczką ECU lub trafiają niezależnie do wtyku ECU w zależności od wersji na różne rynki. Jakby nie było, zmodyfikujesz w 10 minut. Zresztą i tak wpinając inny model ECU musisz poprzekładać piny, więc robota ta sama.

o jakie przekladanie pinow (oprocz wtryskow) chodzi? Rozpiska pinow 90 i 115 wyglada prawie identycznie

ma ktos schemat do 90ki? Bo szukam, szukam po sieci i znalezc nie moge
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 paź 2013, 16:18

no dobra, juz wiem o co chodzi. W 1.6 90KM sygnal CKP jest - dla kawalu chyba albo moze za duzo sake inzynierowie kiedys wypili ? :mrgreen: - na pinie 2F zamiast 2E jak zwykle i jest to kabel bialo-czerwony a nie bialy. Identyczny kabelek bialo-czerwony jest we wtyczce CAS ale tam on zapodaje +12V. Do pinu 2E w kompie jest cos podlaczone: bialo-niebieski kabel, ale nie znalazlem dokad idzie. Moze do nieszczesnego immo?

W kazdym razie przekierowanie sygnalu CKP na miejsce + zmiana konfiguracji wtryskow pozwolily odpalic silnik na kompie z 323 1.6 8V - taka sobotnia rozrywka :smile: Oczywiscie - oprocz tego ze uparcie meldowal blad 12 = TPS (nie wiem dlaczego, wg. schematu jest taki sam) - pracowal jak traktor i slaboooo jechal niemniej jednak po osiedlu sie w ten sposob przejechalem.

No to teraz knuje sobie dalej :mrgreen:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 paź 2013, 18:04

Alex pisze:uparcie meldowal blad 12 = TPS (nie wiem dlaczego, wg. schematu jest taki sam)

1.6 90 KM nie ma TPSu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 paź 2013, 7:56

wojteks pisze:
Alex pisze:uparcie meldowal blad 12 = TPS (nie wiem dlaczego, wg. schematu jest taki sam)

1.6 90 KM nie ma TPSu.

nie czytasz ze zrozumieniem. Blad TPSu meldowal komp od 323. Jedno i drugie auto ma TPS stykowy (WOT i CTP)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2013, 11:41

Alex pisze:na pinie 2F zamiast 2E jak zwykle

Nie ma "jak zwykle" :mrgreen: Wiring jest po prostu w różnych wersjach różny. Musisz się dodatkowo przyzwyczaić do kodów kolorystycznych innych niż w dokumentacji i różnic pomiędzy wersjami tej samej miaty robionej na różne rynki.
Alex pisze:i jest to kabel bialo-czerwony a nie bialy. Identyczny kabelek bialo-czerwony jest we wtyczce CAS ale tam on zapodaje +12V.

To jest objaw niepokojący. Dobrze rozumiem, CKP po stronie ECU masz innym kolorem niż po stronie wtyczki czujnika ? To akurat w przypadku tego sygnału nie powinno mieć miejsca i pachnie rzeźbioną instalacją. Poszukaj wizualnie miejsc, w których wiązki nie wyglądają oryginalnie, może znajdziesz niezłe wynalazki.
Alex pisze:pracowal jak traktor i slaboooo jechal niemniej jednak po osiedlu sie w ten sposob przejechalem.

Do sprawdzenia na początek czy działają wszystkie cylindry i stroboskop na zapłon. Wyprzedzenie zapłonu może być konkretnie rozjechane.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ