[NB] 1.6l 00` Turbo kit z Begi

Jak to wysterowac ?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

02 sty 2013, 22:39

Witam.
Po przeczytaniu dosc sporej ilosci postow.
Kontakcie z Begi.

Pozostaje mi ciagle kilka pytan.

Po pierwsze:
Begi do mojego silnika poleca
BEGI-S kit
lub BEGI-S1 kit
oba bez Intercoolera
Podobno oba moga osiagnac bez problemu 180-200HP ?
Cos mi sie to wydaje podejzane :-/

Po drugie:
Powiedzmy ze kupilem
BEGI-S
Polecaja do tego XEDE jako sterowanie
Czy to dobre rozwiazanie ?
Czy lepiej poszukac czegos u nas ?

Nie wiem jak w NB ale w NA podobno do takiej mocy nawet nie trzeba zmieniac kompa?

Co byscie polecili ?
Mocniejsze zestawy niestety sa poza zasiegiem finansowym jak narazie.

Sa tez zestawy w chinolami (sporo tansze) warto wogole na to patrzec ?

Chcial bym uzyskac okolo 160HP
Chyba nie potrzeba do tego magii ?

Dziekuje za pomoc i za opinie.

Krzysiek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sty 2013, 22:48

1) BEGI-S to nie wersja Shanghai na chińskiej turbince testowanej przez Begi aby?
2) Bez intercoolera z 1.6 silnika góra 150hp (0.3bara). Wyżej pojawi się stuk.
3) XEDE jest słabym świniakiem, lepszy już EM + strojenie na miejscu.
4) Żaden seryjny komputer nie obsłuży doładowania większego niż 0.1bara :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

02 sty 2013, 23:03

Begi przyslalo mi taka odpowiedz:

All of our systems will fit your Miata. 200 wheel hp is right at the maximum of a non intercooled system and the minimum of an intercooled system. The deciding factor would be your budget. The BEGI-S (non intercooled system) can achieve 200 whp at 8 psi with a larger exhaust system. The S1 kit can do it with a stock exhaust. Both systems might be able to use stock injectors, but it will depend on what you want to use for engine/fuel management. The BEGI Fuel system will only work to 6 psi, so I would not recommend it. We can use the Xede, MegaSquirt, or any device you would prefer.

Depending on the system, it will come with everything you need except tools. The BEGI-S does need a drill and tap for the oil pan, which is purchased separately for $25.99. The S1 kit includes the drill and tap. All oil lines, coolant lines, fasteners and hardware are included in both systems.

Tlumaczenie na szybko. Tak ja to rozumiem i taka odpowiedz dostalem.

"Oba nasze systemy pasuja do tego auta. System bez intercoolera osiaga max 200HP. (przy 8 psi)
Oba systemy uzywaja stockowych wtryskow.
Wszystko zalezy od sterowania.
-Begi obsluguje do 6psi dlatego go nie polecamy
-Polecamy XEDE lub MegaSquirt

W zestawie jest wszystko oprucz narzedzi."

Wiec kolejne pytanie:
-to co napisali to bajka ?
-jak juz kupie MS czy tam XEDE to jak to ustawic?
-przeciez nie pojade do Begi na strojenie :-/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 sty 2013, 23:13

Mea culpa - XEDE pomyliłem z power cardami. To jest akurat przerost formy nad treścią (zwłaszcza finansowo).

8psi dla 1.6 raczej na pewno nie da 200 i to whp. W XEDE faktycznie można sterować zapłonem, ale wykastrujesz w ten sposób silnik - do takiego doładowania IC to kompletny mus.

Znajdź najprostszy kalkulator spadku temperatury powietrza na intercoolerze i wzrostu przy danym sprężeniu, a zobaczysz dlaczego to tak ważny element.

PS Bajki, bajki, bajki. Tak jak p&p kit do NC.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 sty 2013, 23:17

Jak juz kupujesz cos z begi, co po zlozeniu zamowienia dostaniesz za rok czasu, to kup juz z intercoolerem. Balbym sie jezdzic doladowanym autem bez chlodnicy powietrza. 200 koni na kolach bez IC to bujda albo wydarzenie jednorazowe poprzedzajace remont silnika.
Xede ogaranie sterowanie ale nikt ci tego zapewne w pl nie dotknie palcem a mapy od begi zapewne ssą pałkę. MS jest rozwiazaniem duzo lepszym ale drozszym. Plus jest taki, ze duzo osob w PL ci to wystroi.
Nie kupuj zestawu S bo jest z chinska trubina. Jak juz bierzesz nowy zestaw to nie oszczedzaj na najwazniejszym jego elemencie !
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2013, 0:10

Kolega mnie zainspirował swoim pomysłem.

Stwierdziłem, że głupio tak mieć dłubnięte całe auto a silnik seryjny, co prawda po swapie ale wciąż seryjny. Tym bardziej że jeszcze nie jest wystrojony a wydech czeka na zrobienie, no i tutaj jest dylemat czy lepiej soft turbo czy kompresor? Efekt końcowy jaki mnie interesuje to 180-200KM, na pewno nie więcej. Silnik jest z 1.8 BP Miracla Łukasza. No i wiadomo jestem w fazie poza budżetem na ten projekt więc niższa cena też jest istotna.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 1:49

Generalnie, kit Begi lub FM to bardzo droga opcja, szczególnie płacąc cło.

Fiveopac pisze:MS jest rozwiazaniem duzo lepszym ale drozszym


Begi chce za Xede 1500$, wydaje mi się że MS jest opcją dużo tańszą :smile: nawet jeśli weźmiesz od nich wersję drogą wersję pnp, MS wychodzi 700$ taniej.

Cena 700$ za najmniejszy intercooler również wydaje mi się przesadzona, to podchodzi pod ceny marek z naprawdę wysokiej półki, a chińskie icki po 300-400 zł doskonale dają radę w wielu projektach...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

03 sty 2013, 2:20

Begi chce za Xede 1500$, wydaje mi się że MS jest opcją dużo tańszą :smile: nawet jeśli weźmiesz od nich wersję drogą wersję pnp, MS wychodzi 700$ taniej.

No to tym bardziej xede to bezsens. Nic tylko brac ms'a :)
swimmer pisze:Cena 700$ za najmniejszy intercooler również wydaje mi się przesadzona, to podchodzi pod ceny marek z naprawdę wysokiej półki, a chińskie icki po 300-400 zł doskonale dają radę w wielu projektach...

Nie jest to wygorowana cena za cale orurowanie z mocowaniami chlodnicy wraz ze sprawdzonym rdzeniem ic. Jak wroci do mnie moj IC z przerobki to cykne porownanie lamelek chinola z lamelkami od begi. Jak na moje maja 2x wieksza powierzchnie - sa ponacinane w poprzek i rozsuniete tak ze z pojedynczej lamelki robia sie dwie. Co jak co ale ic od begi sa warte swojej ceny.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

03 sty 2013, 20:18

Poczytalem. Przemyslalem

Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$
Ich chyba pogielo to 12tys zlotych :P
i to bez strojenia.

To juz wole uturbic auto w polsce.
Tak sie sklada ze akurat mam tu taki warsztacik pod reka.
Zawolali sobie 8-10 tys zl.

Dzieki za odpowiedzi ale na to wychodzi ze te cale kity
to sie moze i oplaca ale w USA a nie u nas :-/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 21:21

Blackman1981 pisze:Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$

Blackman1981 pisze:Ich chyba pogielo

dlaczego ?

Blackman1981 pisze:Tak sie sklada ze akurat mam tu taki warsztacik pod reka.
Zawolali sobie 8-10 tys zl.

To sobie w głowie załóż +50%. Tak dla pewności, aby nie być zdziwionym, że projekt nabiera wartości w trakcie robienia :mrgreen:

Blackman1981 pisze:Dzieki za odpowiedzi ale na to wychodzi ze te cale kity
to sie moze i oplaca ale w USA a nie u nas :-/

Czemu ? Każdy ma inne priorytety, nie zawsze cena jest na pierwszym miejscu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 sty 2013, 21:24

Ile osób, tyle opinii. Uturbisz, pojeździsz i wówczas będziesz mógł ocenić.
Cena jaką zaproponował Ci okoliczny zakład to IMO korzystna oferta, pod warunkiem że nie wpakują Ci starej (umierającej) turbiny, ogarną sterowanie (chociażby EM'a) i dadzą na to choćby podstawową gwarancję (5000km?).

Edit: majkel mnie uprzedził. :mrgreen: Ja również nie wierzę w uzyskanie porównywalnej jakości do kitu BEGi za zaproponowaną w PL cenę, ale może się nie znam... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 sty 2013, 21:27

Dżunior pisze:Ile osób, tyle opinii. Uturbisz, pojeździsz i wówczas będziesz mógł ocenić.
Cena jaką zaproponował Ci okoliczny zakład to IMO korzystna oferta, pod warunkiem że nie wpakują Ci starej (umierającej) turbiny, ogarną sterowanie (chociażby EM'a) i dadzą na to choćby podstawową gwarancję (5000km?).


Nie ma opcji - ktoś byłby szaleńcem, żeby to wszystko dać za tą cenę.

Robociznę - może. Ale dobrze zrobiony projekt - nie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 sty 2013, 21:29

Dlatego napisałem to z przekąsem. Ja również nie wierzę, a mając na uwadze powyższe, wolałbym zainwestować w gotowy kit od BEGi (pomimo nie do końca dobrych opinii).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

03 sty 2013, 22:53

Blackman1981 pisze:Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$
Ich chyba pogielo to 12tys zlotych :P
i to bez strojenia.

Osobiscie uwazam, ze to dobra cena. Na kolanie policzone koszty uturbienia w PL ocieraja sie o 10 tys na nowych czesciach ale bez robocizny..
Na poczatku mozna oszczedzic kupujac uzywane elementy ale po pol roku i tak bedziesz szukal nowych czesci wiec juz na starcie traci sie czas i pieniadze.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2013, 0:04

Yf Ju sej sou :smile: chociaż to nie wyjdzie 12kpln, tylko sporo więcej.

Tak czy tak, koło 20k wyjdzie, pytanie co będzie lepsze jakościowo.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 sty 2013, 20:16

To pytanie do Fiva :

Czy wiedząc wcześniej jakie są problemy z kitem Begi czy skorzystał byś z ich części jeszcze raz ?
( mam na myśli rozciągnięcie czasowe, niepasujące części i inne historie )

??
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 sty 2013, 22:41

Tomai, ponoc ostatnio ktos przejal ta firme i nie czytalem ostatnio narzekań na nich. Nawet dorobili sie autorespondera na skrzynce pocztowej :lol: Mysle, ze bym skorzystal, bylo nie bylo kupilem bardzo sprawny zestaw z ogromnym potencjałem, niemniej choroby wieku dzieciecego trzeba bylo tak czy siak przejsc. Po prostu tym razem zapytalbym 10 razy o termin realizacji i o upust procentowy za kazdy miesiac spoznienia - mialbym kit za darmo :lol:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Łapa
Posty: 116
Rejestracja: 10 lip 2012, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2013, 22:49

na turbo się nie znam :) ale zacząłbym od zmiany 1,6 na 1,8. Sam tak zrobiłem i teraz wiem, że to był dobry wybór 1,8 do 1,6 to po prostu pocisk :) wydech, dolot... długo chyba mi nie będzie potrzeba więcej mocy.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 sty 2013, 20:47

Łapa pisze:1,8 do 1,6 to po prostu pocisk


Ale żeś poojechał :mrgreen: Pocisk to chyba trochę przesada :roll:
Ale różnica jest znacząca - zgadzam się, 1,6 bym nie chciał. Osoby posiadające 1,6 jadąc moją 1.8 często mówią że różnica jest w dolnych obrotach. Elastyczność w 1.8 jest lepsza co czyni jazdę w trasie np. przyjemniejszą.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Łapa
Posty: 116
Rejestracja: 10 lip 2012, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2013, 12:14

widzę że nie miałeś 1,6 wiec skąd znasz różnicę. Jeździłem 1,6 pół roku i przesiadłem się z dnia na dzień na 1,8 lekko podrobiną i nie wycofam się 1,8 do 1,6 to pocisk, ale to tylko moje zdanie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 sty 2013, 13:16

Miałem 1.8 NB, mam 1.6 NA. Różnicy mianem "pocisku" bym nie nazwał. Ale to tylko moje zdanie... ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 sty 2013, 15:02

Wg danych NB 1,6- 9,8s do setki, NA 1,6 115km 8,8s do setki. Może na tym polega różnica :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 sty 2013, 19:44

Łapa pisze:na turbo się nie znam :) ale zacząłbym od zmiany 1,6 na 1,8. Sam tak zrobiłem i teraz wiem, że to był dobry wybór 1,8 do 1,6 to po prostu pocisk :) wydech, dolot... długo chyba mi nie będzie potrzeba więcej mocy.

Hehe....lekko byś się zdziwił gdybyśmy stanęli na kresce :mrgreen: Moja turbo 1,6 zjadłaby na śniadanie Twoją wolnossącą 1,8 :wink:
Ale do rzeczy - do NB 1,6 powinien podejść kit Greddy dedykowany do NA 1,6 :wink: (żeliwny kolektor wydechowy i turbina Mitsubishi chłodzona jedynie olejem) koszt to około 1300 USD ale kilka elementów musiałbyś dokupić : jakieś używane wtryski 420cc z RX8, intercooler za kilkadziesiąt dolków, BOV-a (krajowy Properfekt za 250-300zł styknie) no i MS-a. Orurowanie ogarnia każdy tuningowy warsztat :wink: Licz się z wymianą sprzęgła bo seria tego nie ogarnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 sty 2013, 19:56

Łapa pisze:widzę że nie miałeś 1,6 wiec skąd znasz różnicę.


Ale nie trzeba posiadać 1.6 żeby znać różnicę :wink: Poprostu będąc w klubie już 5 rok zdarzyło mi się jeździć na spotach/zlotach 1.6 NA, 1.6 NB - myślę że spokojnie było to z 8 -10 takich aut.
Również pozdrawiam :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

12 sty 2013, 6:42

Dzieki ze wszystkie podpowiedzi.

4k $ to troche za duzo dla mnie jak narazie.
Ale co byscie powiedzieli na taki zestaw:
BEGI-S Turbo System
- Material : Stainless Steel
- Wideband O2 Bung : None
- Cruise Control : yes
- Turbo Size : GT2554
- Color : Black Powdercoating
- Intercooler Size : none
- Fueling Option : FMU/ FPR 90-97 Included
- Heat Shield : yes
- Add Bypass Valve : yes
- Add Oil Pan Drill and Tap : yes
- Add Stainless Braid Coolant line : no
- Year of Car : 1999-2000
- Add Separated Gases Downpipe : No
- Ceramic Coating-Turbine Housing : None
- Ceramic Coating-Manifold : None
- Add Stainless Oil Drain Line : No
- Add Gauge Mount : Single
- Add Boost Gauge : Yes

Reszte czesci dokupil bym prawdopodobnie w polsce.

Z tego co sie orientuje to brakuje mi:
- intercoolera (pewnie jakis chinol)
- orurowania do niego
- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
- wieksze wtryski (tego pewien nie jestem narazie chyba te 0.6 mi starczy?)
- jakies sondy jeszcze (tutaj czytalem dosc sporo ale nadal pewny nie jestem
co moze zostac z serii a co trzeba wymienic. Tematy NA-NB sa dosc pomieszane.)

Jak by nie patrzyl to raczej taniej wyjdzie niz pelny zestaw z Begi.

Prosze o ocene i ewentualne poprawki mojego setupu.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2013, 8:50

Blackman1981 pisze:Dzieki ze wszystkie podpowiedzi.

4k $ to troche za duzo dla mnie jak narazie.
Ale co byscie powiedzieli na taki zestaw:
BEGI-S Turbo System
- Material : Stainless Steel
- Wideband O2 Bung : None
- Cruise Control : yes
- Turbo Size : GT2554
- Color : Black Powdercoating
- Intercooler Size : none
- Fueling Option : FMU/ FPR 90-97 Included
- Heat Shield : yes
- Add Bypass Valve : yes
- Add Oil Pan Drill and Tap : yes
- Add Stainless Braid Coolant line : no
- Year of Car : 1999-2000
- Add Separated Gases Downpipe : No
- Ceramic Coating-Turbine Housing : None
- Ceramic Coating-Manifold : None
- Add Stainless Oil Drain Line : No
- Add Gauge Mount : Single
- Add Boost Gauge : Yes

Reszte czesci dokupil bym prawdopodobnie w polsce.

Z tego co sie orientuje to brakuje mi:
- intercoolera (pewnie jakis chinol)
- orurowania do niego
- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
- wieksze wtryski (tego pewien nie jestem narazie chyba te 0.6 mi starczy?)
- jakies sondy jeszcze (tutaj czytalem dosc sporo ale nadal pewny nie jestem
co moze zostac z serii a co trzeba wymienic. Tematy NA-NB sa dosc pomieszane.)

Jak by nie patrzyl to raczej taniej wyjdzie niz pelny zestaw z Begi.

Prosze o ocene i ewentualne poprawki mojego setupu.

Weź sobie kup kolektor i Shanghai turbo i downpipe od nich, resztę zrób w PL
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

12 sty 2013, 10:22

Blackman1981 pisze:- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)

najtańsza opcja to DET3
Blackman1981 pisze:- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)

do 190-200 kucy seryjna pompa z 1.8 powinna styknąć, a wydaje mi się że jest to tańsza opcja od DW/Walbro
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 sty 2013, 11:28

tekkenfan pisze:Blackman1981 napisał/a:
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)

do 190-200 kucy seryjna pompa z 1.8 powinna styknąć, a wydaje mi się że jest to tańsza opcja od DW/Walbro


Kiedy jeździłem z manometrem wpiętym przed listwą wtryskową to w NBfl 1.6 nawet przy 0,7bara przy samej odcince ciśnienie zachowywało sie identycznie jak w serii, lekki spadek przed 7k obr wynikający z konstrukcji układu paliwowego ;)

Oczywiście założyłem inną pompę na wszelki wypadek, zresztą dmucham teraz też więcej ale do 0,6-0,7 bara nie ma potrzeby wymieniać pompy jeśli nie ponosimy ciśnienia na listwie paliwowej :kciuk:
110@???KM
134@???Nm
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 sty 2013, 12:34

prędzej wtryski się skończą :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

12 sty 2013, 17:08

Po kilku kolejnych podpowiedziach zaczynam juz do czegos dochodzic.
Opcja z chinskim turbo raczej odpada az tak "oszczedzac" to chyba nie chce.
Ale jako za Kolektory sa ciezkie do dorobienia tak zeby pasowaly jak oryginaly
oraz turbine tez trzeba kupic nowa. To zostaje Begi.
Dochodzimy do momentu w którym trzeba zadac sobie pytanie
Czy za te kilka rurek i kolanek warto placic Begi 500$?
Chyba nie :P

Co do sterowania - doczytalem sobie co nieco w sprawie DOT3 i chyba rzeczywiscie
dla mnie to najlepsza opcja cena/jakosc/mozliwosci.

Pozostaje poszukac u nas sklepu który mnie zaopatrzy w orurowanie, intercooler,
zegary (boost, temp cieczy ewentualnie temp oleju), blov off, westgate (jeszcze nie doczytalem dosc daleko ale chyba mi sie nie przyda- w kicie begi go nie ma :P)

Oraz sprawa najwazniejsza.
Kto mi to pomoze ogarnac jak juz zbiore czesci?
Mozecie polecic kogos ze Śląska? Okolice Rybnika Katowic
Najlepiej dobra dusza z klubu. (jak wydam tyle kasy na czesci to chociaz poskladac bym to chcial sobie sam.)
O ile montaz mechaniki jakos ogarne to w temacie elektroniki (podlaczenia)i sterowania wolal bym sie tego sam nie tykac.
Na start przydal by sie ktos kto to robil juz.

Dzieki za odpowiedzi. Jak dobrze pojdzie to za miesiac dwa zaczne zbierac czesci ;)
Jesli ktos ma jakies uwagi to zawsze mile widziane.

Ps. Obiecuje poprawe i uzupelnienie w dziale Moje auto oraz pelna foto relacje z modowania miniVipera :razz:
ODPOWIEDZ