[NB] 1.6l 00` Turbo kit z Begi
Jak to wysterowac ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
- Lokalizacja: Żory
Witam.
Po przeczytaniu dosc sporej ilosci postow.
Kontakcie z Begi.
Pozostaje mi ciagle kilka pytan.
Po pierwsze:
Begi do mojego silnika poleca
BEGI-S kit
lub BEGI-S1 kit
oba bez Intercoolera
Podobno oba moga osiagnac bez problemu 180-200HP ?
Cos mi sie to wydaje podejzane :-/
Po drugie:
Powiedzmy ze kupilem
BEGI-S
Polecaja do tego XEDE jako sterowanie
Czy to dobre rozwiazanie ?
Czy lepiej poszukac czegos u nas ?
Nie wiem jak w NB ale w NA podobno do takiej mocy nawet nie trzeba zmieniac kompa?
Co byscie polecili ?
Mocniejsze zestawy niestety sa poza zasiegiem finansowym jak narazie.
Sa tez zestawy w chinolami (sporo tansze) warto wogole na to patrzec ?
Chcial bym uzyskac okolo 160HP
Chyba nie potrzeba do tego magii ?
Dziekuje za pomoc i za opinie.
Krzysiek
Po przeczytaniu dosc sporej ilosci postow.
Kontakcie z Begi.
Pozostaje mi ciagle kilka pytan.
Po pierwsze:
Begi do mojego silnika poleca
BEGI-S kit
lub BEGI-S1 kit
oba bez Intercoolera
Podobno oba moga osiagnac bez problemu 180-200HP ?
Cos mi sie to wydaje podejzane :-/
Po drugie:
Powiedzmy ze kupilem
BEGI-S
Polecaja do tego XEDE jako sterowanie
Czy to dobre rozwiazanie ?
Czy lepiej poszukac czegos u nas ?
Nie wiem jak w NB ale w NA podobno do takiej mocy nawet nie trzeba zmieniac kompa?
Co byscie polecili ?
Mocniejsze zestawy niestety sa poza zasiegiem finansowym jak narazie.
Sa tez zestawy w chinolami (sporo tansze) warto wogole na to patrzec ?
Chcial bym uzyskac okolo 160HP
Chyba nie potrzeba do tego magii ?
Dziekuje za pomoc i za opinie.
Krzysiek
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
1) BEGI-S to nie wersja Shanghai na chińskiej turbince testowanej przez Begi aby?
2) Bez intercoolera z 1.6 silnika góra 150hp (0.3bara). Wyżej pojawi się stuk.
3) XEDE jest słabym świniakiem, lepszy już EM + strojenie na miejscu.
4) Żaden seryjny komputer nie obsłuży doładowania większego niż 0.1bara
2) Bez intercoolera z 1.6 silnika góra 150hp (0.3bara). Wyżej pojawi się stuk.
3) XEDE jest słabym świniakiem, lepszy już EM + strojenie na miejscu.
4) Żaden seryjny komputer nie obsłuży doładowania większego niż 0.1bara
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
- Lokalizacja: Żory
Begi przyslalo mi taka odpowiedz:
All of our systems will fit your Miata. 200 wheel hp is right at the maximum of a non intercooled system and the minimum of an intercooled system. The deciding factor would be your budget. The BEGI-S (non intercooled system) can achieve 200 whp at 8 psi with a larger exhaust system. The S1 kit can do it with a stock exhaust. Both systems might be able to use stock injectors, but it will depend on what you want to use for engine/fuel management. The BEGI Fuel system will only work to 6 psi, so I would not recommend it. We can use the Xede, MegaSquirt, or any device you would prefer.
Depending on the system, it will come with everything you need except tools. The BEGI-S does need a drill and tap for the oil pan, which is purchased separately for $25.99. The S1 kit includes the drill and tap. All oil lines, coolant lines, fasteners and hardware are included in both systems.
Tlumaczenie na szybko. Tak ja to rozumiem i taka odpowiedz dostalem.
"Oba nasze systemy pasuja do tego auta. System bez intercoolera osiaga max 200HP. (przy 8 psi)
Oba systemy uzywaja stockowych wtryskow.
Wszystko zalezy od sterowania.
-Begi obsluguje do 6psi dlatego go nie polecamy
-Polecamy XEDE lub MegaSquirt
W zestawie jest wszystko oprucz narzedzi."
Wiec kolejne pytanie:
-to co napisali to bajka ?
-jak juz kupie MS czy tam XEDE to jak to ustawic?
-przeciez nie pojade do Begi na strojenie :-/
All of our systems will fit your Miata. 200 wheel hp is right at the maximum of a non intercooled system and the minimum of an intercooled system. The deciding factor would be your budget. The BEGI-S (non intercooled system) can achieve 200 whp at 8 psi with a larger exhaust system. The S1 kit can do it with a stock exhaust. Both systems might be able to use stock injectors, but it will depend on what you want to use for engine/fuel management. The BEGI Fuel system will only work to 6 psi, so I would not recommend it. We can use the Xede, MegaSquirt, or any device you would prefer.
Depending on the system, it will come with everything you need except tools. The BEGI-S does need a drill and tap for the oil pan, which is purchased separately for $25.99. The S1 kit includes the drill and tap. All oil lines, coolant lines, fasteners and hardware are included in both systems.
Tlumaczenie na szybko. Tak ja to rozumiem i taka odpowiedz dostalem.
"Oba nasze systemy pasuja do tego auta. System bez intercoolera osiaga max 200HP. (przy 8 psi)
Oba systemy uzywaja stockowych wtryskow.
Wszystko zalezy od sterowania.
-Begi obsluguje do 6psi dlatego go nie polecamy
-Polecamy XEDE lub MegaSquirt
W zestawie jest wszystko oprucz narzedzi."
Wiec kolejne pytanie:
-to co napisali to bajka ?
-jak juz kupie MS czy tam XEDE to jak to ustawic?
-przeciez nie pojade do Begi na strojenie :-/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mea culpa - XEDE pomyliłem z power cardami. To jest akurat przerost formy nad treścią (zwłaszcza finansowo).
8psi dla 1.6 raczej na pewno nie da 200 i to whp. W XEDE faktycznie można sterować zapłonem, ale wykastrujesz w ten sposób silnik - do takiego doładowania IC to kompletny mus.
Znajdź najprostszy kalkulator spadku temperatury powietrza na intercoolerze i wzrostu przy danym sprężeniu, a zobaczysz dlaczego to tak ważny element.
PS Bajki, bajki, bajki. Tak jak p&p kit do NC.
8psi dla 1.6 raczej na pewno nie da 200 i to whp. W XEDE faktycznie można sterować zapłonem, ale wykastrujesz w ten sposób silnik - do takiego doładowania IC to kompletny mus.
Znajdź najprostszy kalkulator spadku temperatury powietrza na intercoolerze i wzrostu przy danym sprężeniu, a zobaczysz dlaczego to tak ważny element.
PS Bajki, bajki, bajki. Tak jak p&p kit do NC.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jak juz kupujesz cos z begi, co po zlozeniu zamowienia dostaniesz za rok czasu, to kup juz z intercoolerem. Balbym sie jezdzic doladowanym autem bez chlodnicy powietrza. 200 koni na kolach bez IC to bujda albo wydarzenie jednorazowe poprzedzajace remont silnika.
Xede ogaranie sterowanie ale nikt ci tego zapewne w pl nie dotknie palcem a mapy od begi zapewne ssą pałkę. MS jest rozwiazaniem duzo lepszym ale drozszym. Plus jest taki, ze duzo osob w PL ci to wystroi.
Nie kupuj zestawu S bo jest z chinska trubina. Jak juz bierzesz nowy zestaw to nie oszczedzaj na najwazniejszym jego elemencie !
Xede ogaranie sterowanie ale nikt ci tego zapewne w pl nie dotknie palcem a mapy od begi zapewne ssą pałkę. MS jest rozwiazaniem duzo lepszym ale drozszym. Plus jest taki, ze duzo osob w PL ci to wystroi.
Nie kupuj zestawu S bo jest z chinska trubina. Jak juz bierzesz nowy zestaw to nie oszczedzaj na najwazniejszym jego elemencie !
Kolega mnie zainspirował swoim pomysłem.
Stwierdziłem, że głupio tak mieć dłubnięte całe auto a silnik seryjny, co prawda po swapie ale wciąż seryjny. Tym bardziej że jeszcze nie jest wystrojony a wydech czeka na zrobienie, no i tutaj jest dylemat czy lepiej soft turbo czy kompresor? Efekt końcowy jaki mnie interesuje to 180-200KM, na pewno nie więcej. Silnik jest z 1.8 BP Miracla Łukasza. No i wiadomo jestem w fazie poza budżetem na ten projekt więc niższa cena też jest istotna.
Stwierdziłem, że głupio tak mieć dłubnięte całe auto a silnik seryjny, co prawda po swapie ale wciąż seryjny. Tym bardziej że jeszcze nie jest wystrojony a wydech czeka na zrobienie, no i tutaj jest dylemat czy lepiej soft turbo czy kompresor? Efekt końcowy jaki mnie interesuje to 180-200KM, na pewno nie więcej. Silnik jest z 1.8 BP Miracla Łukasza. No i wiadomo jestem w fazie poza budżetem na ten projekt więc niższa cena też jest istotna.
Generalnie, kit Begi lub FM to bardzo droga opcja, szczególnie płacąc cło.
Begi chce za Xede 1500$, wydaje mi się że MS jest opcją dużo tańszą nawet jeśli weźmiesz od nich wersję drogą wersję pnp, MS wychodzi 700$ taniej.
Cena 700$ za najmniejszy intercooler również wydaje mi się przesadzona, to podchodzi pod ceny marek z naprawdę wysokiej półki, a chińskie icki po 300-400 zł doskonale dają radę w wielu projektach...
Fiveopac pisze:MS jest rozwiazaniem duzo lepszym ale drozszym
Begi chce za Xede 1500$, wydaje mi się że MS jest opcją dużo tańszą nawet jeśli weźmiesz od nich wersję drogą wersję pnp, MS wychodzi 700$ taniej.
Cena 700$ za najmniejszy intercooler również wydaje mi się przesadzona, to podchodzi pod ceny marek z naprawdę wysokiej półki, a chińskie icki po 300-400 zł doskonale dają radę w wielu projektach...
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Begi chce za Xede 1500$, wydaje mi się że MS jest opcją dużo tańszą nawet jeśli weźmiesz od nich wersję drogą wersję pnp, MS wychodzi 700$ taniej.
No to tym bardziej xede to bezsens. Nic tylko brac ms'a
swimmer pisze:Cena 700$ za najmniejszy intercooler również wydaje mi się przesadzona, to podchodzi pod ceny marek z naprawdę wysokiej półki, a chińskie icki po 300-400 zł doskonale dają radę w wielu projektach...
Nie jest to wygorowana cena za cale orurowanie z mocowaniami chlodnicy wraz ze sprawdzonym rdzeniem ic. Jak wroci do mnie moj IC z przerobki to cykne porownanie lamelek chinola z lamelkami od begi. Jak na moje maja 2x wieksza powierzchnie - sa ponacinane w poprzek i rozsuniete tak ze z pojedynczej lamelki robia sie dwie. Co jak co ale ic od begi sa warte swojej ceny.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
- Lokalizacja: Żory
Poczytalem. Przemyslalem
Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$
Ich chyba pogielo to 12tys zlotych
i to bez strojenia.
To juz wole uturbic auto w polsce.
Tak sie sklada ze akurat mam tu taki warsztacik pod reka.
Zawolali sobie 8-10 tys zl.
Dzieki za odpowiedzi ale na to wychodzi ze te cale kity
to sie moze i oplaca ale w USA a nie u nas :-/
Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$
Ich chyba pogielo to 12tys zlotych
i to bez strojenia.
To juz wole uturbic auto w polsce.
Tak sie sklada ze akurat mam tu taki warsztacik pod reka.
Zawolali sobie 8-10 tys zl.
Dzieki za odpowiedzi ale na to wychodzi ze te cale kity
to sie moze i oplaca ale w USA a nie u nas :-/
Blackman1981 pisze:Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$
Blackman1981 pisze:Ich chyba pogielo
dlaczego ?
Blackman1981 pisze:Tak sie sklada ze akurat mam tu taki warsztacik pod reka.
Zawolali sobie 8-10 tys zl.
To sobie w głowie załóż +50%. Tak dla pewności, aby nie być zdziwionym, że projekt nabiera wartości w trakcie robienia
Blackman1981 pisze:Dzieki za odpowiedzi ale na to wychodzi ze te cale kity
to sie moze i oplaca ale w USA a nie u nas :-/
Czemu ? Każdy ma inne priorytety, nie zawsze cena jest na pierwszym miejscu.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Ile osób, tyle opinii. Uturbisz, pojeździsz i wówczas będziesz mógł ocenić.
Cena jaką zaproponował Ci okoliczny zakład to IMO korzystna oferta, pod warunkiem że nie wpakują Ci starej (umierającej) turbiny, ogarną sterowanie (chociażby EM'a) i dadzą na to choćby podstawową gwarancję (5000km?).
Edit: majkel mnie uprzedził. Ja również nie wierzę w uzyskanie porównywalnej jakości do kitu BEGi za zaproponowaną w PL cenę, ale może się nie znam...
Cena jaką zaproponował Ci okoliczny zakład to IMO korzystna oferta, pod warunkiem że nie wpakują Ci starej (umierającej) turbiny, ogarną sterowanie (chociażby EM'a) i dadzą na to choćby podstawową gwarancję (5000km?).
Edit: majkel mnie uprzedził. Ja również nie wierzę w uzyskanie porównywalnej jakości do kitu BEGi za zaproponowaną w PL cenę, ale może się nie znam...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dżunior pisze:Ile osób, tyle opinii. Uturbisz, pojeździsz i wówczas będziesz mógł ocenić.
Cena jaką zaproponował Ci okoliczny zakład to IMO korzystna oferta, pod warunkiem że nie wpakują Ci starej (umierającej) turbiny, ogarną sterowanie (chociażby EM'a) i dadzą na to choćby podstawową gwarancję (5000km?).
Nie ma opcji - ktoś byłby szaleńcem, żeby to wszystko dać za tą cenę.
Robociznę - może. Ale dobrze zrobiony projekt - nie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Dlatego napisałem to z przekąsem. Ja również nie wierzę, a mając na uwadze powyższe, wolałbym zainwestować w gotowy kit od BEGi (pomimo nie do końca dobrych opinii).
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Blackman1981 pisze:Za zestaw S1 + MS trzeba by dac 4000$
Ich chyba pogielo to 12tys zlotych
i to bez strojenia.
Osobiscie uwazam, ze to dobra cena. Na kolanie policzone koszty uturbienia w PL ocieraja sie o 10 tys na nowych czesciach ale bez robocizny..
Na poczatku mozna oszczedzic kupujac uzywane elementy ale po pol roku i tak bedziesz szukal nowych czesci wiec juz na starcie traci sie czas i pieniadze.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
To pytanie do Fiva :
Czy wiedząc wcześniej jakie są problemy z kitem Begi czy skorzystał byś z ich części jeszcze raz ?
( mam na myśli rozciągnięcie czasowe, niepasujące części i inne historie )
??
Czy wiedząc wcześniej jakie są problemy z kitem Begi czy skorzystał byś z ich części jeszcze raz ?
( mam na myśli rozciągnięcie czasowe, niepasujące części i inne historie )
??
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tomai, ponoc ostatnio ktos przejal ta firme i nie czytalem ostatnio narzekań na nich. Nawet dorobili sie autorespondera na skrzynce pocztowej Mysle, ze bym skorzystal, bylo nie bylo kupilem bardzo sprawny zestaw z ogromnym potencjałem, niemniej choroby wieku dzieciecego trzeba bylo tak czy siak przejsc. Po prostu tym razem zapytalbym 10 razy o termin realizacji i o upust procentowy za kazdy miesiac spoznienia - mialbym kit za darmo
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Łapa pisze:1,8 do 1,6 to po prostu pocisk
Ale żeś poojechał Pocisk to chyba trochę przesada
Ale różnica jest znacząca - zgadzam się, 1,6 bym nie chciał. Osoby posiadające 1,6 jadąc moją 1.8 często mówią że różnica jest w dolnych obrotach. Elastyczność w 1.8 jest lepsza co czyni jazdę w trasie np. przyjemniejszą.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Miałem 1.8 NB, mam 1.6 NA. Różnicy mianem "pocisku" bym nie nazwał. Ale to tylko moje zdanie...
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Łapa pisze:na turbo się nie znam ale zacząłbym od zmiany 1,6 na 1,8. Sam tak zrobiłem i teraz wiem, że to był dobry wybór 1,8 do 1,6 to po prostu pocisk wydech, dolot... długo chyba mi nie będzie potrzeba więcej mocy.
Hehe....lekko byś się zdziwił gdybyśmy stanęli na kresce Moja turbo 1,6 zjadłaby na śniadanie Twoją wolnossącą 1,8
Ale do rzeczy - do NB 1,6 powinien podejść kit Greddy dedykowany do NA 1,6 (żeliwny kolektor wydechowy i turbina Mitsubishi chłodzona jedynie olejem) koszt to około 1300 USD ale kilka elementów musiałbyś dokupić : jakieś używane wtryski 420cc z RX8, intercooler za kilkadziesiąt dolków, BOV-a (krajowy Properfekt za 250-300zł styknie) no i MS-a. Orurowanie ogarnia każdy tuningowy warsztat Licz się z wymianą sprzęgła bo seria tego nie ogarnie
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Łapa pisze:widzę że nie miałeś 1,6 wiec skąd znasz różnicę.
Ale nie trzeba posiadać 1.6 żeby znać różnicę Poprostu będąc w klubie już 5 rok zdarzyło mi się jeździć na spotach/zlotach 1.6 NA, 1.6 NB - myślę że spokojnie było to z 8 -10 takich aut.
Również pozdrawiam
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
- Lokalizacja: Żory
Dzieki ze wszystkie podpowiedzi.
4k $ to troche za duzo dla mnie jak narazie.
Ale co byscie powiedzieli na taki zestaw:
BEGI-S Turbo System
- Material : Stainless Steel
- Wideband O2 Bung : None
- Cruise Control : yes
- Turbo Size : GT2554
- Color : Black Powdercoating
- Intercooler Size : none
- Fueling Option : FMU/ FPR 90-97 Included
- Heat Shield : yes
- Add Bypass Valve : yes
- Add Oil Pan Drill and Tap : yes
- Add Stainless Braid Coolant line : no
- Year of Car : 1999-2000
- Add Separated Gases Downpipe : No
- Ceramic Coating-Turbine Housing : None
- Ceramic Coating-Manifold : None
- Add Stainless Oil Drain Line : No
- Add Gauge Mount : Single
- Add Boost Gauge : Yes
Reszte czesci dokupil bym prawdopodobnie w polsce.
Z tego co sie orientuje to brakuje mi:
- intercoolera (pewnie jakis chinol)
- orurowania do niego
- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
- wieksze wtryski (tego pewien nie jestem narazie chyba te 0.6 mi starczy?)
- jakies sondy jeszcze (tutaj czytalem dosc sporo ale nadal pewny nie jestem
co moze zostac z serii a co trzeba wymienic. Tematy NA-NB sa dosc pomieszane.)
Jak by nie patrzyl to raczej taniej wyjdzie niz pelny zestaw z Begi.
Prosze o ocene i ewentualne poprawki mojego setupu.
4k $ to troche za duzo dla mnie jak narazie.
Ale co byscie powiedzieli na taki zestaw:
BEGI-S Turbo System
- Material : Stainless Steel
- Wideband O2 Bung : None
- Cruise Control : yes
- Turbo Size : GT2554
- Color : Black Powdercoating
- Intercooler Size : none
- Fueling Option : FMU/ FPR 90-97 Included
- Heat Shield : yes
- Add Bypass Valve : yes
- Add Oil Pan Drill and Tap : yes
- Add Stainless Braid Coolant line : no
- Year of Car : 1999-2000
- Add Separated Gases Downpipe : No
- Ceramic Coating-Turbine Housing : None
- Ceramic Coating-Manifold : None
- Add Stainless Oil Drain Line : No
- Add Gauge Mount : Single
- Add Boost Gauge : Yes
Reszte czesci dokupil bym prawdopodobnie w polsce.
Z tego co sie orientuje to brakuje mi:
- intercoolera (pewnie jakis chinol)
- orurowania do niego
- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
- wieksze wtryski (tego pewien nie jestem narazie chyba te 0.6 mi starczy?)
- jakies sondy jeszcze (tutaj czytalem dosc sporo ale nadal pewny nie jestem
co moze zostac z serii a co trzeba wymienic. Tematy NA-NB sa dosc pomieszane.)
Jak by nie patrzyl to raczej taniej wyjdzie niz pelny zestaw z Begi.
Prosze o ocene i ewentualne poprawki mojego setupu.
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Blackman1981 pisze:Dzieki ze wszystkie podpowiedzi.
4k $ to troche za duzo dla mnie jak narazie.
Ale co byscie powiedzieli na taki zestaw:
BEGI-S Turbo System
- Material : Stainless Steel
- Wideband O2 Bung : None
- Cruise Control : yes
- Turbo Size : GT2554
- Color : Black Powdercoating
- Intercooler Size : none
- Fueling Option : FMU/ FPR 90-97 Included
- Heat Shield : yes
- Add Bypass Valve : yes
- Add Oil Pan Drill and Tap : yes
- Add Stainless Braid Coolant line : no
- Year of Car : 1999-2000
- Add Separated Gases Downpipe : No
- Ceramic Coating-Turbine Housing : None
- Ceramic Coating-Manifold : None
- Add Stainless Oil Drain Line : No
- Add Gauge Mount : Single
- Add Boost Gauge : Yes
Reszte czesci dokupil bym prawdopodobnie w polsce.
Z tego co sie orientuje to brakuje mi:
- intercoolera (pewnie jakis chinol)
- orurowania do niego
- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
- wieksze wtryski (tego pewien nie jestem narazie chyba te 0.6 mi starczy?)
- jakies sondy jeszcze (tutaj czytalem dosc sporo ale nadal pewny nie jestem
co moze zostac z serii a co trzeba wymienic. Tematy NA-NB sa dosc pomieszane.)
Jak by nie patrzyl to raczej taniej wyjdzie niz pelny zestaw z Begi.
Prosze o ocene i ewentualne poprawki mojego setupu.
Weź sobie kup kolektor i Shanghai turbo i downpipe od nich, resztę zrób w PL
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Blackman1981 pisze:- sterowania (prawdopodobnie MS a moze cos innego polecicie? Tanszego?)
najtańsza opcja to DET3
Blackman1981 pisze:- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
do 190-200 kucy seryjna pompa z 1.8 powinna styknąć, a wydaje mi się że jest to tańsza opcja od DW/Walbro
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
tekkenfan pisze:Blackman1981 napisał/a:
- wieksza pompa paliwa (podobno do 0.6 starczy seryjna?)
do 190-200 kucy seryjna pompa z 1.8 powinna styknąć, a wydaje mi się że jest to tańsza opcja od DW/Walbro
Kiedy jeździłem z manometrem wpiętym przed listwą wtryskową to w NBfl 1.6 nawet przy 0,7bara przy samej odcince ciśnienie zachowywało sie identycznie jak w serii, lekki spadek przed 7k obr wynikający z konstrukcji układu paliwowego
Oczywiście założyłem inną pompę na wszelki wypadek, zresztą dmucham teraz też więcej ale do 0,6-0,7 bara nie ma potrzeby wymieniać pompy jeśli nie ponosimy ciśnienia na listwie paliwowej
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
prędzej wtryski się skończą
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
- Lokalizacja: Żory
Po kilku kolejnych podpowiedziach zaczynam juz do czegos dochodzic.
Opcja z chinskim turbo raczej odpada az tak "oszczedzac" to chyba nie chce.
Ale jako za Kolektory sa ciezkie do dorobienia tak zeby pasowaly jak oryginaly
oraz turbine tez trzeba kupic nowa. To zostaje Begi.
Dochodzimy do momentu w którym trzeba zadac sobie pytanie
Czy za te kilka rurek i kolanek warto placic Begi 500$?
Chyba nie
Co do sterowania - doczytalem sobie co nieco w sprawie DOT3 i chyba rzeczywiscie
dla mnie to najlepsza opcja cena/jakosc/mozliwosci.
Pozostaje poszukac u nas sklepu który mnie zaopatrzy w orurowanie, intercooler,
zegary (boost, temp cieczy ewentualnie temp oleju), blov off, westgate (jeszcze nie doczytalem dosc daleko ale chyba mi sie nie przyda- w kicie begi go nie ma )
Oraz sprawa najwazniejsza.
Kto mi to pomoze ogarnac jak juz zbiore czesci?
Mozecie polecic kogos ze Śląska? Okolice Rybnika Katowic
Najlepiej dobra dusza z klubu. (jak wydam tyle kasy na czesci to chociaz poskladac bym to chcial sobie sam.)
O ile montaz mechaniki jakos ogarne to w temacie elektroniki (podlaczenia)i sterowania wolal bym sie tego sam nie tykac.
Na start przydal by sie ktos kto to robil juz.
Dzieki za odpowiedzi. Jak dobrze pojdzie to za miesiac dwa zaczne zbierac czesci
Jesli ktos ma jakies uwagi to zawsze mile widziane.
Ps. Obiecuje poprawe i uzupelnienie w dziale Moje auto oraz pelna foto relacje z modowania miniVipera
Opcja z chinskim turbo raczej odpada az tak "oszczedzac" to chyba nie chce.
Ale jako za Kolektory sa ciezkie do dorobienia tak zeby pasowaly jak oryginaly
oraz turbine tez trzeba kupic nowa. To zostaje Begi.
Dochodzimy do momentu w którym trzeba zadac sobie pytanie
Czy za te kilka rurek i kolanek warto placic Begi 500$?
Chyba nie
Co do sterowania - doczytalem sobie co nieco w sprawie DOT3 i chyba rzeczywiscie
dla mnie to najlepsza opcja cena/jakosc/mozliwosci.
Pozostaje poszukac u nas sklepu który mnie zaopatrzy w orurowanie, intercooler,
zegary (boost, temp cieczy ewentualnie temp oleju), blov off, westgate (jeszcze nie doczytalem dosc daleko ale chyba mi sie nie przyda- w kicie begi go nie ma )
Oraz sprawa najwazniejsza.
Kto mi to pomoze ogarnac jak juz zbiore czesci?
Mozecie polecic kogos ze Śląska? Okolice Rybnika Katowic
Najlepiej dobra dusza z klubu. (jak wydam tyle kasy na czesci to chociaz poskladac bym to chcial sobie sam.)
O ile montaz mechaniki jakos ogarne to w temacie elektroniki (podlaczenia)i sterowania wolal bym sie tego sam nie tykac.
Na start przydal by sie ktos kto to robil juz.
Dzieki za odpowiedzi. Jak dobrze pojdzie to za miesiac dwa zaczne zbierac czesci
Jesli ktos ma jakies uwagi to zawsze mile widziane.
Ps. Obiecuje poprawe i uzupelnienie w dziale Moje auto oraz pelna foto relacje z modowania miniVipera