alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

18 maja 2016, 11:46

Taki zestawik bedzie sie sprawowal sporo twardziej niz seria w NA?

Obrazek
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 maja 2016, 14:14

Szukaj bili z nb, z na są mega twarde.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2187
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

18 maja 2016, 21:33

autopaga, masz na myśli że seryjnych Billi z NA nie trzeba już w Zerkopolu utwardzać do krótkiej sprężyny i seria wystarczy?
Pozdrawiam, Danillo
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 maja 2016, 22:42

miałem nówki b6 ze sprężynami eibacha i nie dało się tym jeździć po mieście, nie wiem czy takie twarde są seryjne bilsteiny. Generalnie w NA jest słabe górne mocowanie, to z nb jest lepsze.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2016, 7:42

No tak, ale jak wsadzisz zestaw z NB to mając Prokit auto będzie mniej więcej na wysokości serii z NA. Never ending story. ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

19 maja 2016, 7:54

Pomijając oczywiście teorię "to wszystko zależy od...".
W moim przypadku chciałem niżej i sztywniej... po przejechaniu pierwszych dwóch/trzech szybkich zakrętów po zamontowaniu zestawu B6+ProKit (dedykowanego do NA) zakochałem się w MX-5 od nowa.

Miałem chwilę słabości i jeździłem na baloniastych 14'' by zrekompensować sztywność zawieszenia, ale połowica krzyczała, że za miękko i za bardzo buja, więc wróciliśmy do 15''.

Ale to wszystko zależy od tego czego oczekujesz po samochodzie, bo dedykowany zestaw do NA uczyni z Mazdy sztywny i twardy bolid... co w zależności od oczekiwań, może wywoływać uśmiech na gębie lub grymas niezadowolenia.

A tak BTW to zdjęcie jest chyba mega popularnego zestawu B6 + Tein do NB, bo w NA chyba mało ludzi bawi się ze sprężynami Teina?
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 maja 2016, 18:43

rrutek pisze:No tak, ale jak wsadzisz zestaw z NB to mając Prokit auto będzie mniej więcej na wysokości serii z NA. Never ending story. ;)

Nie, u mnie jest niżej niż seria, użyje precyzyjnego"po dwa palce z tyłu i z przodu" :)
White NA BP'95
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

19 maja 2016, 19:18

Zawsze jest jeszcze opcja zamontowania górnych mocowań NB na zawiasie z NA.
Potrzebne do tego są takie sprytne nakrętki.
Obrazek

Dzieki temu mamy komfort lepszych topmountów oraz obniżenie o około 2cm przy praktycznie nie zmienionym skoku amortyzatora.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2016, 22:56

Pepeg, mógłbyś napisać coś więcej? Brzmi ciekawie. Masz jakieś zdjęcia jak siedzi topmount zamontowany na takie śruby?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2016, 2:03

pepeg pisze:Zawsze jest jeszcze opcja zamontowania górnych mocowań NB na zawiasie z NA.
Potrzebne do tego są takie sprytne nakrętki.
Obrazek

Dzieki temu mamy komfort lepszych topmountów oraz obniżenie o około 2cm przy praktycznie nie zmienionym skoku amortyzatora.

I gdzie to można kupić? :-)
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

20 maja 2016, 5:44

Zdjęć niestety nie zrobiłem. Jeździ taki zastaw u jednego z klubowiczy i, z tego co wiem, jest zadowolony.
Kupić ciężko, produkuje to fatcatmotorsports ale wołają po kilkanaście $ za sztukę. Ja dorabialem u tokarza i komplet płaciłem 120zł
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 cze 2016, 8:31

Cześć
Nbfl Silver Blues,wlecialy dedykowane b6 i sprężyny eibach - ale nie siadła nic ,nawet chyba w górę poszła ( z tyłu) .
500 km po montażu,ktos może zweryfikować że zdjęcia czy aby eibachy są tymi którymi miały być ? Numer na sprężynie to DW 5530001VA chyba :?: Z przodu na dłuższej z tyłu muszę na aucie sprawdzić
Załączniki
DSC_0385-1.JPG
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

12 cze 2016, 10:14

Mnie Apex ulozul sie po 3ch tygodniach, gwint tak samo i teraz dyfer szoruje po drogach :lol: oba byly uzywane.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 cze 2016, 9:36

Pamiętam jak się cieszyłem po założeniu sprężyn Vogtland + nowe Bile B6 że nie jest za nisko, a tu po 2 tygodniach szoru-szoru przy wjeździe do garażu i z dnia na dzień coraz gorzej :mrgreen:
Jeszcze usiądzie ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2187
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

13 cze 2016, 12:02

To ja słowem komentarza co do odczuwalności twardości zawieszenia: właśnie założyłem do sprężyn H&R skrócone i utwardzone w Zerkopolu Bille B6 z NA i nie uważam tego zestawu za przesadnie twardy.
Raczej skłaniałbym się do nazwania go "sprężystym".

Podobnie jak Arvinski odkryłem Madzię na nowo :)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 cze 2016, 18:50

No cały czas liczę na " usiądzie" - dzięki za słowa otuchy :D .Analizowałem miejsca możliwego błędu , montaż odwrotnie, i pojawiło się " pewnie się sprzedawca pomylił i wysłał jakieś takie - zwykle , :D . kolego Danillo przypne się do Twojej opinii że jest bardziej sprężyscie -nie straszne stały się poprzeczne torowiska i inne niespodzianki .
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 cze 2016, 13:29

Siema, mam taki problem iz chcialbym moje sprezyny (nie wiem co to za firma, -40mm) zmienic na eibachy prokit (wedle opisu -25mm), mam amory Sachs Super Touring, o ktorych nie wiadomo niemal nic (google tez nie za wiele opowiada), nie wiem czy one sa w ogole spasowane, dopasowane do -40mm. Czy to mozna jakos zweryfikowac czy amory pasuja do sprezyn obnizajacych?

Niemniej, jaka jest szansa,ze eibachy beda z tymi amorami wspolpracowac? Czy najlepiej zmienic tez amory? Oprocz trzepakow jest jakis inny test amorow (oczywiscie oprocz organoleptycznego, czyli cyz nie ciekna itp)?

Kiedys mialem przypadlosc ze volvo mi okrutnie myszkowalo, okrutnie, kiwalo sie na drodze, na trzepakach mialem wyniki 65-75% przod tyl, prawa lewa - a jednak amory byly do wyrzucenia. Co polecacie? Co myslicie?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 cze 2016, 13:55

mam amory Sachs Super Touring

nie wiem czy Ci to dużo pomoże ale kilka lat temu kupiłem takie amory do astry kombi jako zamiennik oryginalnych. To chyba normalny stockowy amortyzator. Te sportowe/obnizone nazywają się chyba advantage czy jakos tak
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 cze 2016, 14:02

mutra pisze:nie wiem czy Ci to dużo pomoże ale kilka lat temu kupiłem takie amory do astry kombi jako zamiennik oryginalnych. To chyba normalny stockowy amortyzator. Te sportowe/obnizone nazywają się chyba advantage czy jakos tak
zawsze to jakies info, masz jakies doswiadczenia, spostrzezenia z tymi amorami? i jesli one sa rzeczywiscie stokowe to czy moga efektywnie wspolpracowac ze sprezynami -25mm a co dopiero z -40mm?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 cze 2016, 14:29

bjorm pisze:
mutra pisze:nie wiem czy Ci to dużo pomoże ale kilka lat temu kupiłem takie amory do astry kombi jako zamiennik oryginalnych. To chyba normalny stockowy amortyzator. Te sportowe/obnizone nazywają się chyba advantage czy jakos tak
zawsze to jakies info, masz jakies doswiadczenia, spostrzezenia z tymi amorami? i jesli one sa rzeczywiscie stokowe to czy moga efektywnie wspolpracowac ze sprezynami -25mm a co dopiero z -40mm?


to była astra f kombi 1.6 :mrgreen: nie obniżałem jej ;) także nie wypowiem sie na temat współpracy z krótszymi spręzynami. Amortyzatory troche twardsze niż oryginalne (ale oryginały miały 10 lat)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 lip 2016, 15:31

[quote="waldi"]Cześć
Nbfl Silver Blues,wlecialy dedykowane b6 i sprężyny eibach - ale nie siadła nic ,nawet chyba w górę poszła ( z tyłu) .
500 km po montażu,ktos może zweryfikować że zdjęcia czy aby eibachy są tymi którymi miały być ? Numer na sprężynie to DW 5530001VA chyba :?: Z przodu na dłuższej z tyłu muszę na aucie sprawdzić[/quo
Minoł miesiąc -prawie 3 tyś km na sprężynach eibach - ostatni tyśiąc 50 kg cementu w bagażniku , , jak było tak jest .
Tył jest tak wysoko że moge tłumik wymieniać bez podnoszenia auta , chyba by się nawet udało z "kucaka" lub z kolan nie koniecznie leżąc. :bang: Jak coś przychodzi Wam do głowy dajcie znać , jeździłem na poluzowanych śrubach zawieszenia,(oprócz tych od geometrii) , bilki i eibachy - wyjetę na oględzinach u mechaniora - wszystko jest ok .Może ruda tak zźarła że miata z 200 kg lżejsza :) .Może po prostu eibachy gumówki potrzebują ? :shock: Coś w stylu "indywidualne ustawienie parametrów" bzzzyt i jeden zwój mniej.
Dodam tu co by potomni nie poczynili podobnego moda jak ja :poklony:
Dzięki Xenocyd - za fatygę zbadania swoich eibachów po kątem numerologii przód -tył
Jak pisałem wleciały eibachy - tyle że odwrotnie przednie na tył , a tylnie na przód :winner: Taki o to mod poczyniłem .
A teraz wysokości od osi do ranta przód 34,5 cm tył prawie 36 cm na takim secie :bicz: .
W Najbliższym czasie robię podmianę , poskręcam zawieszenie ,wyciągne cement z bagażnika. :omgomg:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 lip 2016, 9:53

siema, kupilem to gwintowane zawieszenie na naszym forum, ale oprocz tego ze dziala nic o nim nie wiem, napis na amorze wpisany w Google, nic nie generuje. troche moze noobowskie pytania ale coz:

1) czy te zawieszenie tez normalnie moge zawiezc do sprawdzenia i przy ewentualnych brakach w funkcjonalnosci moge je regenerowac?

2) oczywiscie geometria pozniej po zalozeniu, ale czy robic to w jakims szczegolnym miejscu? co musze wiedziec o ustawieniu tego gwintu?

3) czy potrzebuje jakis czesci dodatkowych do zamontowania tego na nbfl? jakies obejmy, pokrowce, gumy lub inne duperele ktore glupio by zapomniec wstawic/wymienic podczas instalacji gwintu?

Z gory dzieki za pomoc.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2016, 10:22

bjorm pisze:napis na amorze wpisany w Google, nic nie generuje.

Źle sprawdzałeś. Zrobiłem to samo i wyszło mi, że to TA Technix.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 lip 2016, 13:22

Regeneracja będzie kosztować więcej niż ten nowy gwint ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 lip 2016, 13:58

Fifkers pisze:Regeneracja będzie kosztować więcej niż ten nowy gwint ;)
tak, poczytalem troche w tym watku... pewnie jednak skoncze na uzywanych b6 i sprezynach -25-30mm... tylko tych b6 jak na lekarstwo...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 lip 2016, 17:40

przedni amor sachs ze sprezynami -40mm wyciagniety i z na maksa odkreconym ta technix em jest... dluzszy od technixa o prawie 3cm... jakim cudem?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 lip 2016, 7:13

Sam nie mam, a o Ta Technixie słyszałem, że ich maksymalna wysokość to jakieś 3 - 4 cm niżej niż seria, więc to by się zgadzało.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

26 lip 2016, 7:46

dzieki za opinie ale pogubilem sie w maks! czyli jak to jest? zakladajac ze mam amory OEMowej wysokosci ale ze sprezynami -40mm, to nadal TA powinien byc krotszy o te 3-4cm niz OEM zawias i sprezyna -40mm na nim? czyli po wrzuceniu tego TA zamiast OEM + -40mm, samochod pojdzie jeszcze nizej?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2016, 7:53

bjorm, trochę niżej prawdopodobnie. Zobacz np. na auto Galazki, które wg mojej wiedzy jest na tym zdjęciu na najwyższym możliwym ustawieniu TA Techniksa:
Obrazek
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

26 lip 2016, 8:00

dzieki, wiadomo, co to za opony i felgi Galazka ma na swojej? dystanse?
bo mam zagwozdke teraz: mam seryjne sachs + -40mm, TA technixa, i dystanse, i jak to wszystko pogodzic zeby dystanse weszly?
najblizej prawdy i balansu jest opcja zalozenia na obecne amory sprezyn vogtlanda (rozwazam zakupc na allegro) i wtedy niemal na bank lekko auto podskoczy i dystanse da sie zmescic, dobrze kombinuje?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ