Kolektory pod turbo firmy OBX - odradzam
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Raczej mógłbym wskazać miejsce, w którym nie pękał. Zrobię później zdjęcia przed wlóżeniem nowego i zrobię zdjęcia starego - zobaczysz sam. Tak czy inaczej się rozpada(ł).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Mój się co prawda nie rozpadł, jednak od całkowitego oderwania się turbiny od kolektora przed ostatecznym demontażem owego świecącego g...a dzieliło mnie może 500-1000km.
Na temat swojego OBX'a mógłbym napisać elaborat, ponieważ jednak dmk opisał dokładnie swoją historię a u mnie rzecz się miała podobnie, oszczędzę Wam czytania.
U mnie dodatkowo wypaczeniu uległa flansza od strony bloku silnika co zakończyło się demontażem kolka i koniecznością jego planowania.
Poza tym dwa lub trzy razy kolektor był cerowany (za każdym razem przez ogarniętego spawacza, posługującego się odpowiednim sprzętem i posiadającego należytą wiedzę i doświadczenie). U mnie ścianka rur nie miała nawet 1mm grubości, przez co kolejne próby spawania prowadziły do przegrzewania materiału, występowania silnych naprężeń spawalniczych i w konsekwencji do pęknięć w zupełnie innych miejscach.
Zaoszczędźcie sobie kasy, a przede wszystkim czasu i nerwów i nie kupujcie produktów OBX!
Chwilowo nie mam dostępu do opisywanego złomu, jednak w czasem dodam odpowiednie fotki.
Na temat swojego OBX'a mógłbym napisać elaborat, ponieważ jednak dmk opisał dokładnie swoją historię a u mnie rzecz się miała podobnie, oszczędzę Wam czytania.
U mnie dodatkowo wypaczeniu uległa flansza od strony bloku silnika co zakończyło się demontażem kolka i koniecznością jego planowania.
Poza tym dwa lub trzy razy kolektor był cerowany (za każdym razem przez ogarniętego spawacza, posługującego się odpowiednim sprzętem i posiadającego należytą wiedzę i doświadczenie). U mnie ścianka rur nie miała nawet 1mm grubości, przez co kolejne próby spawania prowadziły do przegrzewania materiału, występowania silnych naprężeń spawalniczych i w konsekwencji do pęknięć w zupełnie innych miejscach.
Zaoszczędźcie sobie kasy, a przede wszystkim czasu i nerwów i nie kupujcie produktów OBX!
Chwilowo nie mam dostępu do opisywanego złomu, jednak w czasem dodam odpowiednie fotki.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dżunior, czy określenie "dziadowską oszczędnością" będzie od nas wspólnie dobrym komentarzem
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Myślę że tak
A nawiązując do hasła ze strony internetowej OBX Racing, pamiętajcie: "Shit isn't good"
A nawiązując do hasła ze strony internetowej OBX Racing, pamiętajcie: "Shit isn't good"
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
A ile rafałku zrobiłeś na nim km?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
okolo 1000. mieliscie na poczatku wrazenie ze jest jakby gdzies przedmuch? chociaz dzis ogladalem go bardzo dokladnie i nie widac na razie nic niepokojacego. przynajmniej z gory....
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
rafal pisze:mieliscie na poczatku wrazenie ze jest jakby gdzies przedmuch?
Tak, u mnie zabawa rozpoczęła się po ok. 2-3kkm od charakterystycznego odgłosu spod maski.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dżunior pisze:rafal pisze:mieliscie na poczatku wrazenie ze jest jakby gdzies przedmuch?
Tak, u mnie zabawa rozpoczęła się po ok. 2-3kkm od charakterystycznego odgłosu spod maski.
No dokładnie tak to się zaczyna. Mikropęknięcia - ciekawy jestem gdzie będzie pierwsze, czy na kanałach wylotowych i połączeniu z flanszą, czy przy flanszy turbiny....
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Ponieważ temat zszedł także na ogólne dyskusje dotyczące kolektorów do turbo, prosiłbym o wskazanie konstrukcji które dzielnie znoszą trudy eksploatacji i które możecie polecić.
Głównie zależy mi na wskazaniu firmy/osoby/producenta który na naszym rodzimym rynku byłby w stanie wyspawać kolektor który bezawaryjnie pokona 10-20kkm.
By nie przerabiać układu wydechowego, chciałbym by była to kopia mojego obecnego kolka. Mogę dostarczyć modele flansz w pliku dwg/dwt lub przekazać gotowe wycięte flansze.
Wiem że wiele osób walczyło i testowało kolejne konstrukcje, ale czy komuś z Was udało się ogarnąć temat w sposób ostateczny i satysfakcjonujący?
Głównie zależy mi na wskazaniu firmy/osoby/producenta który na naszym rodzimym rynku byłby w stanie wyspawać kolektor który bezawaryjnie pokona 10-20kkm.
By nie przerabiać układu wydechowego, chciałbym by była to kopia mojego obecnego kolka. Mogę dostarczyć modele flansz w pliku dwg/dwt lub przekazać gotowe wycięte flansze.
Wiem że wiele osób walczyło i testowało kolejne konstrukcje, ale czy komuś z Was udało się ogarnąć temat w sposób ostateczny i satysfakcjonujący?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mój obecny po poprawkach, które wskazałem przejechał bezawaryjnie od lutego/marcaś 10k km już, w tym dłuższe trasy, jazdę po mieście i tor. Generalnie sprowadziło się to do:
- przecięcia wszystkich kanałów na flanszy wydechowej głowicy
- rozwierceniu otworów pod szpilki na "jajka" (luz po 1-2mm w każdą stronę)
I to chyba załatwiło sprawę. Jest skrzynkowy (foto w moim temacie), kopia OBXa. Generalnie wcześniej kilka razy był spawany bo pękał na łączeniach kolanek. W tej chwili jest szczelny bez rys (kontroluję co jakiś czas, oby tak zostało).
- przecięcia wszystkich kanałów na flanszy wydechowej głowicy
- rozwierceniu otworów pod szpilki na "jajka" (luz po 1-2mm w każdą stronę)
I to chyba załatwiło sprawę. Jest skrzynkowy (foto w moim temacie), kopia OBXa. Generalnie wcześniej kilka razy był spawany bo pękał na łączeniach kolanek. W tej chwili jest szczelny bez rys (kontroluję co jakiś czas, oby tak zostało).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/