Kolektory pod turbo firmy OBX - odradzam

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 sie 2010, 15:35

Raczej mógłbym wskazać miejsce, w którym nie pękał. Zrobię później zdjęcia przed wlóżeniem nowego i zrobię zdjęcia starego - zobaczysz sam. Tak czy inaczej się rozpada(ł).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 sie 2010, 16:25

Mój się co prawda nie rozpadł, jednak od całkowitego oderwania się turbiny od kolektora przed ostatecznym demontażem owego świecącego g...a dzieliło mnie może 500-1000km. :roll:
Na temat swojego OBX'a mógłbym napisać elaborat, ponieważ jednak dmk opisał dokładnie swoją historię a u mnie rzecz się miała podobnie, oszczędzę Wam czytania.
U mnie dodatkowo wypaczeniu uległa flansza od strony bloku silnika co zakończyło się demontażem kolka i koniecznością jego planowania.
Poza tym dwa lub trzy razy kolektor był cerowany (za każdym razem przez ogarniętego spawacza, posługującego się odpowiednim sprzętem i posiadającego należytą wiedzę i doświadczenie). U mnie ścianka rur nie miała nawet 1mm grubości, przez co kolejne próby spawania prowadziły do przegrzewania materiału, występowania silnych naprężeń spawalniczych i w konsekwencji do pęknięć w zupełnie innych miejscach.
Zaoszczędźcie sobie kasy, a przede wszystkim czasu i nerwów i nie kupujcie produktów OBX!

Chwilowo nie mam dostępu do opisywanego złomu, jednak w czasem dodam odpowiednie fotki.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 sie 2010, 17:07

Dżunior, czy określenie "dziadowską oszczędnością" będzie od nas wspólnie dobrym komentarzem :twisted: :?:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 sie 2010, 17:26

Myślę że tak :twisted:
A nawiązując do hasła ze strony internetowej OBX Racing, pamiętajcie: "Shit isn't good" :evil:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

24 sie 2010, 18:35

ciekawe kiedy moj sie posra..... czekam z utesknieniem!
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 sie 2010, 18:46

A ile rafałku zrobiłeś na nim km?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

24 sie 2010, 18:48

okolo 1000. mieliscie na poczatku wrazenie ze jest jakby gdzies przedmuch? chociaz dzis ogladalem go bardzo dokladnie i nie widac na razie nic niepokojacego. przynajmniej z gory....
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 sie 2010, 3:15

rafal pisze:mieliscie na poczatku wrazenie ze jest jakby gdzies przedmuch?

Tak, u mnie zabawa rozpoczęła się po ok. 2-3kkm od charakterystycznego odgłosu spod maski. :roll:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 sie 2010, 10:13

Dżunior pisze:
rafal pisze:mieliscie na poczatku wrazenie ze jest jakby gdzies przedmuch?

Tak, u mnie zabawa rozpoczęła się po ok. 2-3kkm od charakterystycznego odgłosu spod maski. :roll:


No dokładnie tak to się zaczyna. Mikropęknięcia - ciekawy jestem gdzie będzie pierwsze, czy na kanałach wylotowych i połączeniu z flanszą, czy przy flanszy turbiny....
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 sie 2011, 18:27

Ponieważ temat zszedł także na ogólne dyskusje dotyczące kolektorów do turbo, prosiłbym o wskazanie konstrukcji które dzielnie znoszą trudy eksploatacji i które możecie polecić.
Głównie zależy mi na wskazaniu firmy/osoby/producenta który na naszym rodzimym rynku byłby w stanie wyspawać kolektor który bezawaryjnie pokona 10-20kkm.
By nie przerabiać układu wydechowego, chciałbym by była to kopia mojego obecnego kolka. Mogę dostarczyć modele flansz w pliku dwg/dwt lub przekazać gotowe wycięte flansze.

Wiem że wiele osób walczyło i testowało kolejne konstrukcje, ale czy komuś z Was udało się ogarnąć temat w sposób ostateczny i satysfakcjonujący?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 sie 2011, 18:44

Mój obecny po poprawkach, które wskazałem przejechał bezawaryjnie od lutego/marcaś 10k km już, w tym dłuższe trasy, jazdę po mieście i tor. Generalnie sprowadziło się to do:

- przecięcia wszystkich kanałów na flanszy wydechowej głowicy
- rozwierceniu otworów pod szpilki na "jajka" (luz po 1-2mm w każdą stronę)

I to chyba załatwiło sprawę. Jest skrzynkowy (foto w moim temacie), kopia OBXa. Generalnie wcześniej kilka razy był spawany bo pękał na łączeniach kolanek. W tej chwili jest szczelny bez rys (kontroluję co jakiś czas, oby tak zostało).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ