Strona 7 z 13

: 03 sty 2013, 12:39
autor: majkel
autopaga pisze:W sensie którą lepiej kupić?

RS pisze:kłopoty ze zmianą średnicy koła pasowego

Jeśli nie planujesz zmiany średnicy koła na kompresorze, lub chcesz go napędzać z dodatkowego koła na wale (co powoduje, że jego średnicą możesz przełożenie regulować) to nie ma żadnej większej różnicy. W innym przypadku poszukaj może m65, ma napęd bez sprzęgła a cena powinna być zbliżona, jest również dość powszechnie dostępny.
RS pisze:Może przy optymalnym sterowaniu zaoszczędziłoby się troszeczkę paliwa

Nie bardzo łapię zależności sprzęgła od zużycia paliwa...

Po
eM

: 03 sty 2013, 12:44
autor: autopaga
Chciałem dać napęd z koła od klimatyzacji, bo jej nie mam. A jedna z nich nie ma czasem takiego koła, żeby pasowało bez przeróbek?

: 03 sty 2013, 12:57
autor: RS
Tak jak w Mercedesie, przy wolnych obrotach kompresor był wyłączony.s. Nawet nie nabijający ciśnienia kompresor pobiera jakąś niewielką moc. W zastosowaniu jak u nas to sztuka dla sztuki. Chociaż równie dobrze mogło inżynierom Mercedesa chodzić o przedłużenie życia kompresora.

Edit:
Ile wynosi długość M65?

: 03 sty 2013, 13:28
autor: ree
Może autopaga miał na myśli oszczędność paliwa przez załączanie kompresora w stylu "MadMax" czyli włączamy guzikiem kompresor jak chcemy mieć moc, jak nie to jeździmy N/A.

: 03 sty 2013, 14:10
autor: swimmer
ree, wymaga to grubej rzeźby. Musiałbyś mieć sposób żeby zupełnie omijać kompresor gdy nie jest załączony, co może być problematyczne między innymi ze względu na przeniesioną przepustnicę. No i musiałbyś przełączać w jakiś sposób mapy, bo pewnie masakrycznie by Cie przelewało gdybyś cisnął bez kompresora na jednej mapie. imho bez sensu, jeśli dobrze wystroisz, spalanie przy spokojnej jeździe nie wzrośnie z kompresorem.

: 03 sty 2013, 14:38
autor: autopaga
Nie miałem nic na mysli, po prostu znalazłem dwa takie kompresory na sprzedaż i chciałem się coś dowiedzieć na temat tego sprzęgiełka, bo czasami to głupie patenty jak w dyfrze superfuji, może faktycznie lepiej bez tego, im mniej skomplikowanie tym lepiej, skoro i tak by się z niego nie korzystało.

: 03 sty 2013, 15:37
autor: swimmer
Raczej Ci się sprzęgło nie przyda, bierz ten który jest w lepszym stanie, sprzęgło możesz zdjąć z tego co się orientuję i potem jeszcze sprzedać :smile: .

: 05 sty 2013, 18:54
autor: majkel
Wydzieliłem całość związaną z projektem MEDYKa do osobnego wątku, tam można sobie o nim do oporu gaworzyć --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=10050

A w sprawach tutejszych:

RS pisze:Ile wynosi długość M65?

ja niestety nie mam danych
autopaga pisze:A jedna z nich nie ma czasem takiego koła, żeby pasowało bez przeróbek?

Gdzieś mam dane kółek do różnych wersji, można sprawdzić jakie wyjdzie przełożenie.
ree pisze:Może autopaga miał na myśli oszczędność paliwa przez załączanie kompresora w stylu "MadMax" czyli włączamy guzikiem kompresor jak chcemy mieć moc, jak nie to jeździmy N/A

To nie ma większego znaczenia. Jak obieg kompresora bez obciążenia jest odcięty bypasem, to pozostają jedynie pomijalnie małe opory wewnętrzne na łożyskach rotorów.
Jak pompa nie spręża to energii nie zużywa...
swimmer pisze:No i musiałbyś przełączać w jakiś sposób mapy, bo pewnie masakrycznie by Cie przelewało gdybyś cisnął bez kompresora na jednej mapie.

Gdzie, skąd, jak... To miałoby miejsce jedynie przy czystym sterowaniu AlphaN, które stosuje się jedynie wtedy a/ kiedy nie da się w żaden sposób zmierzyć ilości powietrza b/ w wydziwionych czysto sportowych projektach. W innym przypadku dawka paliwa jest propocjonalna do ilości dostarczonego powietrza i już.

Po
eM

: 25 sty 2013, 15:58
autor: RS
Jeżeli ktoś mógł by spojrzeć na zdjęcia tego m62.
Link:
[URL=http://dfiles.eu/files/93fzy7fjq]http://dfiles.eu/files/93fzy7fjq[/URL]

: 25 sty 2013, 17:31
autor: swimmer
Niewielkie wżery na rotorach są, ale chyba bez tragedii. Ogólnie wygląda nieźle. Niech ktoś jeszcze spojrzy.

: 27 sty 2013, 11:12
autor: RS
Może stworzymy listę osób planujących zakopresorowanie w postaci:
- [Kompresor] [Blok] [Nick].
1. M62 1.8 RS.

Płyta z napinaczem i rolką prowadzącą jest chyba taka sama dla 1.6 i 1.8. Kąt opasania pompy wspomagania drastycznie spada po wymianie napinacza na taki jak TD (przy Ac sytuacja staje się jeszce gorsza). Dobrze by było dołożyć rolkę prowadzącą na dole.

: 29 kwie 2013, 20:10
autor: RS
Zabawę czas zacząć. Napinacz od Tycjana jest u mnie od kilku dni.
Udało się odczytać typ rolek prowadzących na podstawie katalogu i rozmiaru.
"Troszeczkę" się zdziwiłem, gdy dowiedziałem się, że ten wymiar stosowany był w Ładzie 1500 16V
Gates T41101
OPTIMAL 0-N1914
INA 532 0438 10
RUVILLE 57204
TRISCAN 8646 70201
SCT Germany SR 913
Planuję założyć Gatesa, mimo mało ciekawej ceny (około 95pln/ szt.).

Jutro, jeżeli zdążę pojadę do firmy zajmującej się serwisowaniem maszyn i dorabianiem do nich części.
Mam nadzieję, że cena nie zabije pomysłu. oryginał wykonany jest z alu, waży 240g, kopia zrobiona ze stali (ewentualnie kwasówki, zależy od ceny), będzie ważyć 700g.

Ktoś chciałby przyłączyć się do zamówienia?

: 29 kwie 2013, 21:12
autor: rogI
O kurczę dzieje się :shock:
Rozumiem, że to napinacz z kitu JR z MP62? Tycjan miał go w swoim Sportivie?
Możesz wrzucić jakieś fotki? Jeśli będzie pasował do mojego B6 to wchodzę w to zamówienie :mrgreen:
A co do rolek to być może uda mi się załatwić coś taniej - jutro potwierdzę.

: 29 kwie 2013, 21:58
autor: 4Fan
widze że temat kompresora w miacie robi sie rozwojowy, osobiście poczyniłem taki zestawik jakis czas temu home made czyli 1.6 (po lifcie) + eaton m62 na sprzęgle.

Niestety jeszcze nie hamowany setup, ale det pokazuje między około 160-175kmk i 190-220Nm, hamowania dopiero prawdę powie :wink:

poniżej wykres z det'a

bedę miał czas to w końcu sklece swój temat

: 29 kwie 2013, 22:02
autor: majkel
RS pisze:Udało się odczytać typ rolek prowadzących na podstawie katalogu i rozmiaru.

Kiedyś oglądając dokładnie zdjęcia napinaczy TDRa, doczytałem się na nich oznaczeń GMB :mrgreen: Więc wkładają różnie :mrgreen:
RS pisze:Planuję założyć Gatesa, mimo mało ciekawej ceny (około 95pln/ szt.).

Ja bym z tymi rolkami nie przesadzał cenowo, nawet jak złapią trochę luzu to go skompensujesz :razz:
4Fan pisze:bedę miał czas to w końcu sklece swój temat

straszysz nas już z pół roku, weź się w garść i napisz wreszcie :mrgreen:

po
eM

: 29 kwie 2013, 22:49
autor: Kim Son San
ja łyknę chętnie taki napinacz.

: 30 kwie 2013, 7:34
autor: RS
Obrazek


rogI pisze:Rozumiem, że to napinacz z kitu JR z MP62? Tycjan miał go w swoim Sportivie?
Możesz wrzucić jakieś fotki? Jeśli będzie pasował do mojego B6 to wchodzę w to zamówienie

Tak to ten. Jeżeli masz pompę wspomagania, to powinien pasować.

majkel pisze:Kiedyś oglądając dokładnie zdjęcia napinaczy TDRa, doczytałem się na nich oznaczeń GMB :mrgreen: Więc wkładają różnie

Na tym egzemplarzu nie znalazłem jakichkolwiek oznaczeń.

majkel pisze:Ja bym z tymi rolkami nie przesadzał cenowo, nawet jak złapią trochę luzu to go skompensujesz

Problem tkwi też w dostępności, ale może uda się znaleźć coś tańszego.

majkel pisze:straszysz nas już z pół roku, weź się w garść i napisz wreszcie

+1

Powinno mi się dzisiaj udać dowiedzieć czegoś konkretnego.

: 30 kwie 2013, 9:14
autor: majkel
RS pisze:Na tym egzemplarzu nie znalazłem jakichkolwiek oznaczeń.

Ej, to jeszcze inny model :mrgreen: TDR sprzedaje "ulepszone" napinacze z metalowymi rolkami od rozrządu :mrgreen: --> http://trackdogracing.com/info/supercharger/tensioner_compare.jpg

Po
eM

: 30 kwie 2013, 10:17
autor: RS
W sumie tak to się może skończyć.
Rolki od rozrządu mam na półce dwie w dobrym stanie, a Blueprint kosztuje poniżej 60pln.

: 30 kwie 2013, 12:56
autor: rogI
Wygląda identycznie jak napinacz z TRLane - kiedyś szukałem informacji na jego temat i z tego co pamiętam pasuje p&p do B6 NBFL - muszę to tylko potwierdzić :wink:
Obrazek

: 30 kwie 2013, 13:04
autor: RS
Dobra dostałem wstępną wycenę. Znalazłem firmę, która to zrobi. Wstępnie ustalaliłem, żeby tuleje i to do czego przymocowana jest rolka napinająca było z kwasówki.

- 1szt 452,8zł/szt.

- 3szt 280,6zł/szt.

- 5szt 231,4zł/szt.

Przy 5szt. cena robi się bardzo dobra (o więcej nie pytałem). Damy radę?

Oczywiście należy doliczyć koszt rolek, chyba najprościej będzie użyć takiech jak w rozrządzie.

Jeżeli kogoś by to interesowało, to pytałem w firmie Wietpol
http://www.wietpol.com.pl/

Edit:
Niestety nie będzie alu. Dostałem odpowiedź:
"Napinacz będzie wykonany ze stali węglowej ST i ocynkowany, tuleje i prowadnica z nierdzewki."
Myślę, że jest to do przeżycia.

Edit2:
Łapa pompy wspomagania jest taka sama w 89-05, więc napinacz powinien pasować.

: 30 kwie 2013, 23:01
autor: rogI
Co tu dużo gadać wchodzę w to :kciuk:
Kimson pisał, że też jest zainteresowany więc fajnie byłoby znaleźć jeszcze dwóch :wink:

: 01 maja 2013, 7:21
autor: arturo_ga
ja tez wchodze w to
czas zacząć kompletować zestaw

: 01 maja 2013, 7:23
autor: RS
Czyli
1. RS
2. Kmi Son San.
3. Rogi
4. Arturo_ga

W poniedziałek robię zamówienie i wtedy też muszę mieć już pieniądze u siebie na koncie.

: 01 maja 2013, 20:06
autor: rogI
Hej,
prawdopodobnie będę mógł załatwić rolki Ruville za ok. 70zł sztuka. Potwierdzę to na 100% po długim weekendzie. Ktoś byłby chętny? :wink:

: 02 maja 2013, 11:21
autor: RS
Czy ktoś poza mną będzie chciał używać rolek od rozrządu ( użyłbym tych pokrytych plastikiem, tylko mam dwie rozrządowe w dobrym stanie w garażu na półce). Pytam, bo wymaga to innych tulejek.

: 02 maja 2013, 12:32
autor: rogI
Ja zostanę przy oryginale. Tym bardziej, że RUVILLE 57204 mogę mieć za trochę ponad 60zł/szt. Na początku przyszłego tygodnia będę je odbierał, wezmę od razu 4szt. żeby mieć dwie na zapas. Jeśli ktoś chce się podłączyć pod zamówienie to niech da znać tutaj albo na PW.

RS, czekam na ostateczną cenę i dane do wpłaty :wink:

: 02 maja 2013, 13:31
autor: Kim Son San
Mi jest obojętne, to tylko rolka. Poproszę tę tańszą :mrgreen:

: 02 maja 2013, 16:37
autor: tfutfu99
RS proszę dopisz mnie na listę napinacza.

: 02 maja 2013, 16:39
autor: RS
No to mamy komplet. W poniedziałek składam zamówienie.
1. RS
2. Kmi Son San.
3. Rogi
4. Arturo_ga
5. tfutfu99

Edit:
Jeżeli ktoś wysłał PW to mogła nie dotrzeć.