Strona 5 z 11

: 19 sty 2010, 7:51
autor: pmcomp
Wygląda na to, że u Goodwina zestaw Big Brake Kit do NBFL z 6-o tłoczkowymi zaciskami (zamiast 4-o) kosztuje 1.999,- USD.

Pozdro

: 15 lut 2010, 18:36
autor: irakleo
Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazdaspeed-Miata-Sport-Brakes-Kit-Calipers-and-Rotors_W0QQitemZ130329953595QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1e5845453b

: 15 lut 2010, 18:59
autor: Mayk
irakleo pisze:Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???


Jest napisane, że są takie same z tym, że inaczej wykończone - czytaj stylistyka...

Pozdrawiam

: 15 lut 2010, 22:26
autor: Yoozef
Mayk pisze:
irakleo pisze:Na podstawie tej aukcji wnioskuję że Mazdaspeed ma jakieś inne hamulce od wersji Sportive ???


Jest napisane, że są takie same z tym, że inaczej wykończone - czytaj stylistyka...

Pozdrawiam


Moje Sportive wyglądają tak .Nabyłem trochę złomu i przygotowuję zestaw na przód .
Odlew całego zacisku wygląda jakby go wykonano w dymarkach.Toporna ordynarna robota.Trochę wygładziłem bo to wyglądało okropnie. Będzie ładna stylistyka. Arno poleca farbę do malowania kominków :Srebrną :roll: Może walnę jakiś atrakcyjny kolorek :shock: Poglądowo załączam też zdjęcie klocków: Zmiana z NA na NB już była . Teraz z NB na Sportive. Niestety trzeba też zmienić felgi na minimum 15". Żal będzie też tych małych uroczych kiełbasek.Może mi się jeszcze odmienić :razz: Na wszelki wypadek przyjmuję zapisy na komplet zacisków przód Sportive po renowacji. :lol: Lekko zużyte klocki Sumitomo za niewielką dopłatą :grin: Cena - na dzisiaj bezcenne :mrgreen:

: 16 lut 2010, 7:35
autor: irakleo
Yoozef pisze: Niestety trzeba też zmienić felgi na minimum 15". Żal będzie też tych małych uroczych kiełbasek.Może mi się jeszcze odmienić :razz: Na wszelki wypadek przyjmuję zapisy na komplet zacisków przód Sportive po renowacji. :lol: Lekko zużyte klocki Sumitomo za niewielką dopłatą :grin: Cena - na dzisiaj bezcenne :mrgreen:

Yoozef - przywiązanie do felg to straszna sprawa :mrgreen: .....znam ten ból bo lubię moje Watanaby i wciąż martwię się że zaciski od RX7 jakie idą zbiorową paczką wejdą w kolizję z felgami. Wówczas prędzej zrezygnuję z zacisków niż tych kół :evil:

: 16 lut 2010, 9:46
autor: Yoozef
Yoozef - przywiązanie do felg to straszna sprawa :mrgreen: .....znam ten ból bo lubię moje Watanaby i wciąż martwię się że zaciski od RX7 jakie idą zbiorową paczką wejdą w kolizję z felgami. Wówczas prędzej zrezygnuję z zacisków niż tych kół :evil:[/quote].

A te Watanaby to 15" ? :mrgreen: Twój pomysł z zaciskami od RX7 za póżno do mnie dotarł.
Możesz mieć więcej szcześcia. Cosik mi sie wydaje ,że są rozsądnie odchudzone.
A może to te same co w NCC? to wtedy albo zaciski albo Watanabe.
Zapomniałem dodać ,że przy tym zabiegu z zaciskami trzeba wymienić owiewkę tarczy. Jazda na golasa nie zalecana . Szkoda tarcz. W rozmiar owiewki od NA( 235 mm) to juz 270 mm nie wejdzie. 255 mm po lekkim rozgięciu wchodziła .Aby nie rozbierać łożyska zapakuje całe półosie z zwrotnicą od Sportiva. No powiedzmy ,że przygotuję do założenia. Jak znajdę ciekawe lekkie felgi 15" to wtedy się zdecyduję na całość operacji.Do wiosny jeszcze kawał czasu.

: 19 kwie 2010, 22:06
autor: sebna
A ja mam pytanie z innej beczki - ile płynu hamulcowego potrzebuję do pełnej wymiany? 0,5l wystarczy czy trzeba więcej?

Przeczytałem cały wątek ale odpowiedzi nie znalazłem. Swoją drogą bardzo ciekawa i pouczająca lektura.

Można sobie nawet wyrobić poglądy na potencjalne łupgrejdy.

: 05 maja 2010, 21:48
autor: Dżunior
Podbijam pytanie rafała o [URL=http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=76880]tarcze DBA z miatamania.com[/URL]

Czy dobrze kombinuję, że jest to cena za set=zestaw na całą oś, znaczy się parę? :razz:
Bo jeśli tak to cena wydaje się być bardzo kusząca...

Czytałem wiele bardzo pozytywnych opinii na temat tarcz DBA :???:

: 05 maja 2010, 21:50
autor: rafal
Dżunior pisze:Czy dobrze kombinuję, że jest to cena za set=zestaw na całą oś


wg mnie tak, cena za dwie tarcze. ja bede kupowal.

: 05 maja 2010, 23:41
autor: Mayk
rafal pisze:wg mnie tak, cena za dwie tarcze. ja bede kupowal.


Mam te tarcze, cena za dwie ;)

: 06 maja 2010, 7:58
autor: irakleo
Fajnie że zabezpieczone antykorozyjnie.....moje po roku pokryły się nalotem rdzy w miejscach na których nie pracuje klocek.

: 06 maja 2010, 8:12
autor: rafal
Mayk pisze:Mam te tarcze, cena za dwie


zadowolony z nich jestes? jakie do tego masz klocki?

: 06 maja 2010, 9:15
autor: dmk
rafal pisze:
Mayk pisze:Mam te tarcze, cena za dwie


zadowolony z nich jestes? jakie do tego masz klocki?


Jest zadowolony, służą za przycisk do papieru chwilowo :twisted:

: 06 maja 2010, 9:34
autor: Mayk
dmk pisze:Jest zadowolony, służą za przycisk do papieru chwilowo :twisted:


Dokładnie tak, ładnie się prezentują na półce w pokoju :mrgreen:

rafal pisze:jakie do tego masz klocki?


Chwilowo nie mam, ale zamówię do nich Hawk'i DTC-30...

: 06 maja 2010, 11:49
autor: Dżunior
Mayk, kupowałeś te tarcze w miatamania.com? Wysyłałeś bezpośrednio do PL, czy może za pośrednictwem Polameru/czegoś podobnego?

: 06 maja 2010, 12:19
autor: Mayk
Brałem z http://www.moss-europe.co.uk

Bezpośrednio pod drzwi :)

: 06 maja 2010, 12:28
autor: majkel
Mayk pisze:zamówię do nich Hawk'i DTC-30...

a to fajny setup będzie :wink:

: 06 maja 2010, 14:28
autor: Mayk
majkel_c pisze:a to fajny setup będzie :wink:


Też tak uważam :wink: Mam nadzieje, że nie zdołam ich przytopić i wytrzymają chociaż 30kkm bo są cholernie drogie :evil:

: 10 maja 2010, 11:25
autor: Misza
Wracając do tematu klocków.

Przed sezonem i pierwszą eliminacją YTP dokonałem małego zabiegu - lekko stoczyłem wszystkie tarcze (nie na gładko) i zmieniłem klocki - Ferodo DS Performance przód, zwykłe Ferodo Premier na tył. W Intercarsie cena klocków po zniżkach wyniosła bodaj 490 PLN (w proporcji 3,5:1). Mam tarcze NA 1.8/NB (czyli okolice 10 cali średnicy).

Po 18 przejazdach prób YTP (z czego 9 z kilkoma naprawdę ostrymi hamowaniami z ponad 120-130 km/h, a 15 z ponad 100km/h do ciasnych szykan/nawrotów) i 4 ostrych okrążeniach na Torze Poznań mogę stwierdzić, że klocki "dają radę". Tak jak poprzednio po kilku ostrzejszych hamowaniach (jakieś półtora okrążenia toru) pedał robił się miękko-sprężysty i po prostu brakowało siły hamowania (kiedyś o tym wspominałem, a opisywał to też dokładniej w zeszłym roku Wocio w którymś temacie o YTP), tym razem w ogóle nie zwróciłem uwagi, że coś się dzieje - tzn. hamowało się dobrze i przez całe 4 okrążenia tak samo.

Także moja rada: zacznijcie od klocków połączonych z ewentualną zmianą tarcz na większe (różnicę między małymi a większymi tarczami w NA czuć). Wentylacja i odprowadzanie mogą coś dać, ale z dwojga tych rzeczy - lepsze chyba dobre klocki i zwykłe tarcze niż odwrotnie.

: 12 maja 2010, 17:17
autor: mszczyrek
Powtorze jeszcze raz - zgodnie z ludzmi ktorzy sie MX5 scigaja na serio, seryjne hamulce w daja rade pod warunkiem prawidłowego serwisowania i dobrych klockow. Ba, testy SCC wykazały ze kit Wilwooda z "duzymi" hamplami z przodu WYDŁUŻA HAMOWANIE o ok 4 metry - co wynika z zaburzenia balansu przód/tył.

: 12 maja 2010, 18:15
autor: MiC
jakiego balansu?

: 12 maja 2010, 19:09
autor: spilner
MiC pisze:jakiego balansu?

Podejrzewam że chodzi o rozkład mas - mocne dociśnięcie przodu odciąża tył, którego skuteczność hamowania może na tym ucierpieć.
mszczyrek, podrzuć źródło bo to ciekawe. W porównaniu uczestniczyły które hamulce, najmniejsze 235 z NA 1.6?

: 12 maja 2010, 19:17
autor: MiC
no tez tak wlasnie pomyslalem, ciekawe rzeczywiscie...
czyli rozwiazania sa dwa :D
albo zarzucic wiekszy hebel równiez na tyl albo zostac przy serii ;)
wychodzi na to ze przy zestawie willwooda jest za duza dysproporcja miedzy osiami, ktorej nalezy unikac...

: 12 maja 2010, 19:26
autor: majk
Zwróćcie uwagę, że bardzo często stosuje się większe tarcze z tyłu:)
Co by nie powiedzieć to co się skośnym nie udało w Miacie to chyba jednak hamulce...Ciut za słabe jak do takiego autka z aspiracjami na sport:) Dobrze że są nowsze modele, z których można czerpać części(NA), oraz maaaaaaasaaaaa różnej maści klocków i tarcz mniej lub bardziej wyczynowych.

: 12 maja 2010, 19:29
autor: MiC
zastanawiam się jeszcze czy tłoczki z NB 255mm różnią się czymś od tych 270mm?
jeżeli nie to na laserze jarzmo wyciąć i wrzucić tarcze 280 jak to na bodajże pierwszej stronie ktoś pisał :)

: 12 maja 2010, 21:42
autor: irakleo
Na sprawność działania układu hamulcowego składa się kilka czynników i tylko kompleksowe ogarnięcie tematu zapewnia sukces. Oczywiście klocki i tarcze to elementarna sprawa i w zależności od naszych potrzeb i indywidualnej eksploatacji auta dobieramy zestaw. Nie zgodzę się że najważniejsze są dobre klocki a tarcza może by"byle jaka".....z jakiegoś powodu jedne tarcze kosztują 150-250zł/kpl a za inne musimy zapłacić nawet kilkakrotnie więcej. Oczywiście płyn hamulcowy i przewody w oplotach też mają niebagatelny wpływ na sprawność układu hamulcowego. Jednak to wszystko nie zadziała odpowiednio bez sprawnie działających zacisków które warto co jakiś czas solidnie przejrzeć i przesmarować smarem miedzianym. Wszystkie ruchome elementy powinny pracować gładko bez najmniejszych oporów. Taki przegląd wszystkich zacisków trwa max. 2-3 godziny i warto raz w roku przeprowadzić taką operację.
Daję głowę że pozapiekane i zapyziałe big brake ze zwykłymi tarczami i klockami za kilkadziesiąt złotych będą gorsze od dobrze utrzymanych hebli z NA z wyczynową tarczą i klockiem :wink:
Wielu forumowiczów zachwyca się tarczami 275mm....moje zdumienie nie miało końca gdy pierwszy raz w życiu wziąłem do ręki taką tarczę - jest potwornie ciężka i masywna....nieporównywalnie cięższa od 235mm. Zachwycamy się lekkimi felgami a montujemy pancerne tarcze...to jakiś absurd.
Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.

: 12 maja 2010, 21:51
autor: mszczyrek
Problem polega na tym, ze większośc ludzi uważa że najlepiej mieć "dużo i wielkie". Zwłaszcza w Stanach :mrgreen:
Test kitu Wilwooda:

"The problem of rear lockup is compounded by the huge amount of brake dive from the new front brakes. As more weight is shifted off the rear tires, less traction is available, which makes the rears even easier to lock up. So, a constant battle of getting more braking out of the front without locking up the rear brakes ensued. On average, the new brakes stopped the car in 230 feet, over 20 feet longer than the original setup. "

Oryginalny tekst:
http://www.modified.com/features/0603_sccp_project_miata/index.html

Sprawdzimy empirycznie gdy spotkamy się na Ułężu z Pmcompem :mrgreen: Choć podejrzewam że w jego wyposażonym w ABS samochodzie problem moze nie być tak wyraźny.

Irakleo, nie masz racji :mrgreen:

: 13 maja 2010, 0:55
autor: Dżunior
mszczyrek pisze:
Irakleo, nie masz racji :mrgreen:

To się rozpisałeś... :roll: Może chociaż wskażesz zdanie/zdania z którymi się nie zgadzasz?

: 13 maja 2010, 6:20
autor: mszczyrek
irakleo pisze:Jeśli chodzi o Wilwoody i zaburzenie proporcji hamowaniu pomiędzy tylną a przednią osią to jest to oczywiste. Już w szkole podstawowej na lekcjach fizyki każdy z nas uczył się o zależnościach występujących w naczyniach połączonych.....dlatego wraz z takimi zaciskami należy wymienić pompę hamulcową na bardziej wydajną - inaczej przód będzie hamował słabiej w stosunku do serii i możemy mieć kłopoty zwłaszcza podczas hamowania w zakrętach.


Zaburzenie proporcji następuje wlasnie dlatego, że przód hamuje "za mocno", a nie słabiej w stosunku do serii. I nie ma to nic wspólnego z naczyniami połączonymi :mrgreen:

BTW: Tarcze w 800 konnym samochodzie F1 mają 278mm średnicy - mniej wiecej tyle co w NB sportive - i zatrzymują go ze 100kmh na ok 17 metrach. Przy duzych prędkościch generują opoźnienia rzędu 5g. Myśle że moje hamulce, które sa tylko o cal mniejsze :mrgreen: , sa w Miacie zupełnie wystarczające wszedzie poza wyścigami długodystansowymi.

: 13 maja 2010, 8:16
autor: Jaro
mszczyrek pisze:BTW: Tarcze w 800 konnym samochodzie F1 mają 278mm średnicy - mniej wiecej tyle co w NB sportive - i zatrzymują go ze 100kmh na ok 17 metrach. Przy duzych prędkościch generują opoźnienia rzędu 5g. Myśle że moje hamulce, które sa tylko o cal mniejsze :mrgreen: , sa w Miacie zupełnie wystarczające wszedzie poza wyścigami długodystansowymi.


Tu należy się jeszcze zastanowić na takimi parametrami :
- materiały z których są wykonane tarcze i klocki
- ilu tłoczkowe są zaciski
- jak wydajna jest pompa hamulcowa
- i chyba najważniejsze heble w F1 wymienia się co wyścig - czyli ok. 300 - 350 km.....

Gratuluje porównania :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: