K&N Typhoon pytanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bucky
Posty: 186
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:45
Lokalizacja: oSw - Ostrów Wlkp.
Kontakt:

11 maja 2010, 15:03

Witam,

niestety nikt nie zaprojektował takowego zestawu do silnika 1.6 z racji iż takich nie ma w usa, czy może ktoś wie jak wygląda pasowalność tego zestawu?? To znaczy mam okazję kupić cały zestaw za 700zł do silnika 1,8 i nie wiem czy podejdzie to do mojego 1.6??


Dodatkowo czy przy tym zestawie odrazu za filtrem myślę że nadal muszę zamontować przepływomierz??

Pozdrawiam
BB
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

11 maja 2010, 16:17

700zł :shock:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

11 maja 2010, 16:55

700 zł to taniocha, normalnie chodzą po 800 (cena + przesyłka z UK), a w Polsce raz znalazłem za 1150 zł... to dopiero szok
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

11 maja 2010, 17:11

dla mnie szok i tak :razz:
za kawałek rurki i filtr bo ile się nie mylę to to jest ten zestaw...
można się wzorować na oryginale i zrobić kopię, albo na hamowni przetestować różne długości itd. a i tak wyjdzie taniej.
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

11 maja 2010, 19:30

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=365558
Polecam jak najbardziej.Pomysł genialny w swojej prostocie. Simota airbox jest na allegro;>
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 maja 2010, 20:48

fajnym usprawnieniem wolnossącego dolotu jest :
http://page9.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/k123373976
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

11 maja 2010, 20:54

irakleo kusisz tym zawiasem :D
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 maja 2010, 1:26

Za tą cenę popatrz na gumy i inne od samco i normalny stożek K&N. Dolot nie powinien się różnić (1.8 i 1.6), ale 700zł za... 0.5KM? 1KM? Nie przekonuje mnie to ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 maja 2010, 9:14

dmk pisze:ale 700zł za... 0.5KM? 1KM? Nie przekonuje mnie to


Nie chodzi o moc tylko o dźwięk :D

Nie wiem jak z kompatybilnością 1.6 i 1.8 :( Może podjedź do jakiegoś dobrego zakładu to zrobią Ci na podstawie Typhoon'a taki sam dolot, a będziesz wiedział że na pewno Ci spasuje :)
florek
Posty: 294
Rejestracja: 18 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2010, 9:15

i +5 do lansu przy otwartej masce :) ale kazdy ma prawo usprawniac miate wedlug wlasnych upodoban, sam kiedys myslalem o dolocie, k&n latwo zainstalowac, ale czesto sa tak poustawiane ze ciagna cieple powietrze, wiec wtedy koniami sie nie pocieszysz :)
Oversteer- you drive down road and turn the wheel, but the back of the car turns round and you go off the road and crash into a tree and you die.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 maja 2010, 9:35

DieSpinnePL pisze:Nie chodzi o moc tylko o dźwięk :D


Ale co ma dolot K&N do dźwięku?!

Stożek? Owszem.. dolot za 700zł? Chyba tylko krzyk drugiej połówki za zmarnowanie kasy :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 maja 2010, 10:05

Byle jaki chiński stożek za 50zł i kawał kwasowej lub aluminiowej rury będą buczały pod maską identycznie jak markowy K&N :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 maja 2010, 10:19

irakleo pisze:Byle jaki chiński stożek za 50zł i kawał kwasowej lub aluminiowej rury będą buczały pod maską identycznie jak markowy K&N :wink:


Jeżeli mówimy o stożku - byle jaki chiński stożek nie będzie tak filtrował jak K&N, gwarantuję :wink:

Jeżeli mówimy o dźwięku - prawda. Kupowanie kawałka sylikonowej rury za 700zł to lekka przesada imo.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 maja 2010, 10:47

dmk pisze:
Jeżeli mówimy o stożku - byle jaki chiński stożek nie będzie tak filtrował jak K&N, gwarantuję :wink:


Zapewne.....ale różnic w mocy i momencie i tak nie będzie żadnych......a jeśli nawet, to tak minimalne że różnica będzie nieodczuwalna :wink: za to nasza kieszeń poczuje niewątpliwie różnicę :mrgreen:
bucky
Posty: 186
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:45
Lokalizacja: oSw - Ostrów Wlkp.
Kontakt:

12 maja 2010, 10:53

AirBox od simoty juz od dawna mam w samochodzie, myslalem teraz nad zamiana tej czarnej plastikowej rury dolotowej na cos ladnego chromowanego ;)

szukalem wstepnie K&N Typhoona ale moze jeszcze przejade sie do kolegi co robi balustrady wtedy moze cos wymysli,

macie moze jakies plany z wymiarami jaka srednice powinna miec ta rura, gdzie sie podlancza dodatkowe przewody od podcisnienia etc?? chodzi mi oczywiscie o rure miedzy filtrem a silnikiem ;)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 maja 2010, 11:22

LeDiable jeśli dobrze pamiętam ma Typhoon'a pod maską ;) Zapytaj go na PW :)
zyzy
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2008, 10:15
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

12 maja 2010, 11:28

byle chiński nie może być...
po pierwsze filtr musi być suchy, żeby nie zabić przepływki
większość filtrów jest mokra czyli należy je oliwić
mx5 10th Anniversary
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 maja 2010, 12:02

Filtr ma filtrować - to jest priorytet. Więc jak już robić jakiś tam dolot to z takim filtrem żeby wyłapał kurz i brud, a nie z jakąś chińską gąbką kąpielową przyciętą na kształt i podobieństwo stożka... No chyba, że koniecznie chcemy cały syf z ulicy mieć w komorze spalania.
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

12 maja 2010, 12:13

Wroniasty pisze:No chyba, że koniecznie chcemy cały syf z ulicy mieć w komorze spalania.


haha dobre
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

12 maja 2010, 13:25

zyzy pisze:po pierwsze filtr musi być suchy, żeby nie zabić przepływki
większość filtrów jest mokra czyli należy je oliwić

Przepływki nie zabija naoliwiony filtr, tylko filtr w który ktoś wpakował cały aerozol oleju naraz, bo myślał że tak trzeba - częsty temat na forach pewnych marek.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
ODPOWIEDZ