janekpower pisze:R.E.D. pisze:pmcomp mial chyba wilwoody, ale nie wiem czy nie jakies wieksze jeszcze
Tarcze z willwooda to są rozmiarowo Big breake'i
wieksze w sensie zaciskow bo chyba wiecej tloczkow
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Macio_82 pisze:W Focusie mam takie heble, że ostatnio po przesiadce z Miaty osmarkałem przednią szybę przy dohamowaniu przed światłami
Macio_82 pisze: najpierw wymienię węże na oplecione
RS pisze:Jeszcze brake stopper jest przydatny. Otwórz maskę, wsadź kogoś do auta i każ mu mocno wcisnąć hamulec, a sam patrz na pompę w komorze.
RS pisze:Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.
R.E.D. pisze:janekpower pisze:R.E.D. pisze:pmcomp mial chyba wilwoody, ale nie wiem czy nie jakies wieksze jeszcze
Tarcze z willwooda to są rozmiarowo Big breake'i
wieksze w sensie zaciskow bo chyba wiecej tloczkow
Macio_82 pisze:Masa własna MX-5 NB to 10.8 kN. Możliwe, że trzeba będzie nosić szersze kapcie. Ale to też jest w planach po zmianie obrączek na O.Z./Sparco Asetto Gara.
Macio_82 pisze:Na pewno odpada u mnie jakieś wiercone, nacinane badziewie, bo zalatuje mi to wiejskim tuningiem jak dwa pasy na Maluchu. Tarcze chcę gładkie.
RS pisze:Taki urok aut na F. Po przesiadce do francuza trzeba uważać z hamulcem. Wiem z doświadczenia.
RS pisze:Jeszcze brake stopper jest przydatny. Otwórz maskę, wsadź kogoś do auta i każ mu mocno wcisnąć hamulec, a sam patrz na pompę w komorze.
RS pisze:Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.
RS pisze:Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.
czester_ pisze:Kto co lubi... ja uwielbiam takie czułe hamulce.
Face2Face4Race pisze:ale czy ktoś dopasował piasty o tym rozstawie z innego autka pasujące do NB?
Face2Face4Race pisze:Co do sedna tematu - możliwości z rozstawem 4x100 są bardzo ograniczone, jeśli chcemy złożyć samodzielnie kit na podzespołach z innych aut. Prawdziwe możliwości zaczynają się z dostępem do CNC (potrzebne do zrobienia adapterów) i na rozstawie 5x114.3, ale czy ktoś dopasował piasty o tym rozstawie z innego autka pasujące do NB? No i przy innym rozstawie trzeba wymieniać całe koła, co podliczając nowe felgi i opony nie jest tanie. Z drugiej strony na rozstawie 5x114.3 można złożyć naprawdę zacne hamulce domowej roboty hamujące tak, że przy masie MX-5 opony mogłyby nie wyrabiać nerwowo
Face2Face4Race pisze:A mnie interesowałyby wymiary mocowań zacisku w przedniej zwrotnicy NBFL Sport pod tarczę 270mm. Konkretniej to rozstaw mocowań i ich promień od środka piasty. Posiadam troszkę inną Madźkę z rozstawem 4x100 i piastą 54.1mm, tarcza identyczna jak w NBFL 255mm, a chciałbym leciutko poprawić hamulce bez konieczności dorabiania adapterów i zmiany kół. Ktoś już mierzył mocowania?
Może tak, chodzi mi o mod na normalnych gratach od jakiś innych aut. Te co są dla mnie są słabe. Wyglądają jak zabawkowe i są. W japońskich samochodach były i są do kitu hamulce. Uwielbiam jeździć moją mazda jak i ogólnie japońskie samochody ale jestem świadomym użytkownikiem i wiem co tam jest do kitu. Kiedyś w aucie w hondzie civic 6 kostkę skręciłem jak hamowałem na całe szczecie udało się, miałem ze 3cm zapasu inaczej bym mógł już tu do was nie pisać dlatego zanim coś zacznę robić z podnoszeniem mocy chce porządne mocne hamulce które nie będą jakieś wydziwiane. Mam teraz jeszcze bmw e39 kupiłem do niej najtańsze gówno z allegro klocki i tarcze "DACO". Działa, o dziwo dobrze jakoś nie narzekam a komplet na obie osie kosztował mniej jak jedna tarcza jakaś cudaczna. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś z Was robił jakieś sensowne mody na "normalnych" gratach z tymi hamulcami.Alex pisze: ↑26 kwie 2020, 19:33Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.
Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.
Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
A jakie Ty masz tam opony tarcze i klocki? U mnie NbFl na drogowej tarczy bb i żółtym EBC dawało radę na hungaroringu. A NB na semi-slicku na midach i mintexach 1144 wytrzymuje 6 kółek na każdym trackdayu.lopullus pisze: ↑26 kwie 2020, 19:51Może tak, chodzi mi o mod na normalnych gratach od jakiś innych aut. Te co są dla mnie są słabe. Wyglądają jak zabawkowe i są. W japońskich samochodach były i są do kitu hamulce. Uwielbiam jeździć moją mazda jak i ogólnie japońskie samochody ale jestem świadomym użytkownikiem i wiem co tam jest do kitu. Kiedyś w aucie w hondzie civic 6 kostkę skręciłem jak hamowałem na całe szczecie udało się, miałem ze 3cm zapasu inaczej bym mógł już tu do was nie pisać dlatego zanim coś zacznę robić z podnoszeniem mocy chce porządne mocne hamulce które nie będą jakieś wydziwiane. Mam teraz jeszcze bmw e39 kupiłem do niej najtańsze gówno z allegro klocki i tarcze "DACO". Działa, o dziwo dobrze jakoś nie narzekam a komplet na obie osie kosztował mniej jak jedna tarcza jakaś cudaczna. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś z Was robił jakieś sensowne mody na "normalnych" gratach z tymi hamulcami.Alex pisze: ↑26 kwie 2020, 19:33Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.
Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.
Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
Nie do końca się zgodzę że japońskie auto = hamulce do kitu. Owszem japończycy maja tendencje do dawania ciut za małych hamulców. Ale tak - w Lancerze 1.6 nacinane tarcze Mikoda plus zwykle klocki Ferodo załatwiły sprawę. W Imprezie GD 160km najtańsze tarcze ServiceParts plus klocki Textar dały radę na Torze Poznań (fakt ze ja wolno jeżdżę ale też za dużo hamuje). W Mx5 w pierwszych dwóch generacjach było za słabe serwo bo konstruktorzy postawili na czucie hamulcow.lopullus pisze:Może tak, chodzi mi o mod na normalnych gratach od jakiś innych aut. Te co są dla mnie są słabe. Wyglądają jak zabawkowe i są. W japońskich samochodach były i są do kitu hamulce. Uwielbiam jeździć moją mazda jak i ogólnie japońskie samochody ale jestem świadomym użytkownikiem i wiem co tam jest do kitu. Kiedyś w aucie w hondzie civic 6 kostkę skręciłem jak hamowałem na całe szczecie udało się, miałem ze 3cm zapasu inaczej bym mógł już tu do was nie pisać dlatego zanim coś zacznę robić z podnoszeniem mocy chce porządne mocne hamulce które nie będą jakieś wydziwiane. Mam teraz jeszcze bmw e39 kupiłem do niej najtańsze gówno z allegro klocki i tarcze "DACO". Działa, o dziwo dobrze jakoś nie narzekam a komplet na obie osie kosztował mniej jak jedna tarcza jakaś cudaczna. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś z Was robił jakieś sensowne mody na "normalnych" gratach z tymi hamulcami.Alex pisze: ↑26 kwie 2020, 19:33Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.
Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.
Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
Alex masz może numer części tego serwa? czy to 833-04909??Alex pisze: ↑26 kwie 2020, 19:33Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.
Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.
Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
grube serwo z NBFL 1.6 ma numer 862-04927, i zamontowane w mojej NAfl wyglada takpns pisze: ↑28 kwie 2020, 11:01Alex masz może numer części tego serwa? czy to 833-04909??
Poniżej ciekawy post dotyczący serwa BB z NA i NB
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=363284&page=12
Wydaje mi sie że było omawiane albo tutaj albo na mc driver przy okazji modów na bazie części z corvety.Alex pisze: ↑22 lip 2020, 12:20cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku
https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/
co myslicie?
i jakie wnioski byly?mutra pisze: ↑22 lip 2020, 15:30Wydaje mi sie że było omawiane albo tutaj albo na mc driver przy okazji modów na bazie części z corvety.Alex pisze: ↑22 lip 2020, 12:20cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku
https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/
co myslicie?
Nie pamiętam nie zwracam wiekszej uwagi na wątki dotyczące NC. Zapytaj na fejsieAlex pisze: ↑23 lip 2020, 7:34i jakie wnioski byly?mutra pisze: ↑22 lip 2020, 15:30Wydaje mi sie że było omawiane albo tutaj albo na mc driver przy okazji modów na bazie części z corvety.Alex pisze: ↑22 lip 2020, 12:20cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku
https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/
co myslicie?