Hamulce - modyfikacje elementów

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

29 cze 2015, 9:47

janekpower pisze:
R.E.D. pisze:pmcomp mial chyba wilwoody, ale nie wiem czy nie jakies wieksze jeszcze ;)


Tarcze z willwooda to są rozmiarowo Big breake'i


wieksze w sensie zaciskow bo chyba wiecej tloczkow
Obrazek
Macio_82
Posty: 7
Rejestracja: 23 mar 2015, 21:14
Model: NB
Wersja: Sport (Nardi)
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

29 cze 2015, 18:39

Aha, dziękuję za opinie.

Masa własna MX-5 NB to 10.8 kN. Możliwe, że trzeba będzie nosić szersze kapcie. :) Ale to też jest w planach po zmianie obrączek na O.Z./Sparco Asetto Gara. :)

Moja nie jest do katowania bo #szkodajejnator , ale safety first. W Focusie mam takie heble, że ostatnio po przesiadce z Miaty osmarkałem przednią szybę przy dohamowaniu przed światłami. Nie będę się kopał o te 4 kN, ale zależy mi na tym aby były wyraźnie mocniejsze. Owszem, i przy tych obecnych potrafi zblokować koło - przy wdepnięciu w podłogę. Trudno to opisać, ale ja chciałbym mocne, aby hamować nimi z wyczuciem, ale skutecznie.

BP-10 nie jest mieszanką na tor - dlatego jej nominalna temperatura pracy jest o połowę niższa od torowej Compound E (a nawet ta ostatnia nie jest mieszanką wyczynową). BP-10 Wilwood podaje jako "Street Performance". Ten zestaw, który podałem pod linkiem to jest Stage-1, czyli "ulica, nie wymagająca dalszych przeróbek typu pompa, rozdzielacz siły, czy przewody".

Na pewno odpada u mnie jakieś wiercone, nacinane badziewie, bo zalatuje mi to wiejskim tuningiem jak dwa pasy na Maluchu. Tarcze chcę gładkie.

Zrobię tak jak radzi Alex: najpierw wymienię węże na oplecione, żeby nie puchły. Tarcze i klocki mam w tej chwili standardowe, wymienione 5k km temu. Płyn nowiuśki. Uszczelniacze na tłoczkach tak samo.
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 cze 2015, 18:48

Macio_82 pisze:W Focusie mam takie heble, że ostatnio po przesiadce z Miaty osmarkałem przednią szybę przy dohamowaniu przed światłami


Taki urok aut na F. Po przesiadce do francuza trzeba uważać z hamulcem. Wiem z doświadczenia.


Macio_82 pisze: najpierw wymienię węże na oplecione

Bardzo dobry mod i dużo poprawia.

Jeszcze brake stopper jest przydatny. Otwórz maskę, wsadź kogoś do auta i każ mu mocno wcisnąć hamulec, a sam patrz na pompę w komorze.

Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.
Macio_82
Posty: 7
Rejestracja: 23 mar 2015, 21:14
Model: NB
Wersja: Sport (Nardi)
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

29 cze 2015, 19:00

RS pisze:Jeszcze brake stopper jest przydatny. Otwórz maskę, wsadź kogoś do auta i każ mu mocno wcisnąć hamulec, a sam patrz na pompę w komorze.

Bardzo dobry pomysł! Nie przyszło mi do głowy coś takiego. :)

RS pisze:Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.

No tak - ten mod jest niewątpliwie najtańszy... :D
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

29 cze 2015, 19:10

Może masz też troszkę zapowietrzoną pompę ABSu, ciężko się to g**** odpowietrza.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

29 cze 2015, 21:59

R.E.D. pisze:
janekpower pisze:
R.E.D. pisze:pmcomp mial chyba wilwoody, ale nie wiem czy nie jakies wieksze jeszcze ;)


Tarcze z willwooda to są rozmiarowo Big breake'i


wieksze w sensie zaciskow bo chyba wiecej tloczkow


I po założeniu stwierdził że nie ma sensu się w to pakować....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 cze 2015, 22:30

Macio_82 pisze:Masa własna MX-5 NB to 10.8 kN. Możliwe, że trzeba będzie nosić szersze kapcie. Ale to też jest w planach po zmianie obrączek na O.Z./Sparco Asetto Gara.


Nooo... nie tak to działa, totalnie nie tak :)

Macio_82 pisze:Na pewno odpada u mnie jakieś wiercone, nacinane badziewie, bo zalatuje mi to wiejskim tuningiem jak dwa pasy na Maluchu. Tarcze chcę gładkie.

Nacinane tarcze mają sens, jeśli zdarza Ci się przegrzewać klocki. I im wyżej performansowo będą klocki, tym gorętsze będą musiały być do sensownej pracy. Na autostradzie raczej będą zimne i hamować w związku z tym nie będą.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 cze 2015, 10:27

RS pisze:Taki urok aut na F. Po przesiadce do francuza trzeba uważać z hamulcem. Wiem z doświadczenia.

fakt, tez to zauwazylem. Ale poki co rekord to nasza firmowa Kia picanto. Po ktoryms z kolei serwisie hamulcow zrobily sie takie ostre ze naprawde nie idzie sie przyzwyczaic. Dzialaja praktycznie 0-1, dozowalnosc praktycznie zadna. Dziwie sie ze dopiero raz nam w zadek wjechali. Ale ja nie o tym - zastanawialem sie dlaczego teraz jest tak skoro poprzednio bylo zupelnie normalnie. Jakies dziwne klocki o mega wysokim wspolczynniku tarcia sie trafily czy co?


RS pisze:Jeszcze brake stopper jest przydatny. Otwórz maskę, wsadź kogoś do auta i każ mu mocno wcisnąć hamulec, a sam patrz na pompę w komorze.

miales kiedys robic BSa, bedzie cos z tego?


RS pisze:Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.

ale czy to czasem nie powinno byc tak ze hamulce ktore nie sa ostre jak zyletka daja lepsza dozowalnosc/wyczuwalnosc? W MXie mialoby to jak najbardziej sens.


Ja mialem mega tepe hamulce, wymiana tarcz i klockow + pelna regeneracja zaciskow + odpowietrzen tyle ze przestalem liczyc (cholerna pompa ABS czy cos) i jest juz zupelnie przyzwoicie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
maciek72
Posty: 201
Rejestracja: 21 sty 2012, 7:58
Lokalizacja: Radlin

30 cze 2015, 20:52

RS pisze:Najlepszym rozwiązaniem problemu jest przyzwyczaić się do tego.

ale czy to czasem nie powinno byc tak ze hamulce ktore nie sa ostre jak zyletka daja lepsza dozowalnosc/wyczuwalnosc? W MXie mialoby to jak najbardziej sens.



Według mnie tak to właśnie powinno wyglądać,zdarzyło mi się jechać jakimś autem w którym były mega ostre hamulce,nie dało się ich w ogóle wyczuć,tyle że potem nic się nie działo,ciężko było shamować się z większej szybkości.
Kumpel:Ale ta maska z MX-a lekka...
Ja na to:Bo to je amelinium !!
Moja Mizia http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7960
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2015, 21:29

Kto co lubi... ja uwielbiam takie czułe hamulce.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 lip 2015, 8:43

czester_ pisze:Kto co lubi... ja uwielbiam takie czułe hamulce.

wpadnij do Lodzi, dam ci sie przejechac wspomniana Picanto, zobaczymy czy nie dojdziesz jednak do wniosku ze mozna przesadzic w tej kwestii :lol: a ja tez lubie w 100% sprawne i skuteczne hamulce
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Macio_82
Posty: 7
Rejestracja: 23 mar 2015, 21:14
Model: NB
Wersja: Sport (Nardi)
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

03 lip 2015, 12:50

Dzięki za sugestie.

Na razie nie zakładam w takim razie większych hebli.
Wymienię za to wężyki na HEL w oplocie, bo mam wrażenie że puchną przy wciskaniu. Nie będę jeździł performensowo, ale parę razy już mi się zdarzyło shamowywać za tirem ze 180 do praktycznie zera.

Plus jeżdżę często w góry i na serpentynach też się przydaje sprzęt, który nie poddaje się po 10 km. :) Zobaczę, zjadę te klocki, któe mam do końca, przekonam się na ile starczyły i czy taniej mi będzie wymieniać klocki/tarcze czy założyć mocniejsze.

Green Stuffy ktoś z Was próbował? Jest różnica? W Galancie była znaczna...
Obrazek
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

19 sie 2015, 22:39

Mam pytanie czy klocki hamulcowe HAWK HPS HB149F.505 będą pasowały na przód do mazdy nbfl 1.6 r.2001 ?

http://sklep.poturbowani.pl/p/698/20602/klocki-hamulcowe-hawk-hps-hb149f-505-hawk-klocki-hamulcowe-hamulce-tuning-mechaniczny.html
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Face2Face4Race
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:35
Model: Inny

03 kwie 2016, 21:30

Witam :)

A mnie interesowałyby wymiary mocowań zacisku w przedniej zwrotnicy NBFL Sport pod tarczę 270mm. Konkretniej to rozstaw mocowań i ich promień od środka piasty. Posiadam troszkę inną Madźkę z rozstawem 4x100 i piastą 54.1mm, tarcza identyczna jak w NBFL 255mm, a chciałbym leciutko poprawić hamulce bez konieczności dorabiania adapterów i zmiany kół. Ktoś już mierzył mocowania?

Co do sedna tematu - możliwości z rozstawem 4x100 są bardzo ograniczone, jeśli chcemy złożyć samodzielnie kit na podzespołach z innych aut. Prawdziwe możliwości zaczynają się z dostępem do CNC (potrzebne do zrobienia adapterów) i na rozstawie 5x114.3, ale czy ktoś dopasował piasty o tym rozstawie z innego autka pasujące do NB? No i przy innym rozstawie trzeba wymieniać całe koła, co podliczając nowe felgi i opony nie jest tanie. Z drugiej strony na rozstawie 5x114.3 można złożyć naprawdę zacne hamulce domowej roboty hamujące tak, że przy masie MX-5 opony mogłyby nie wyrabiać nerwowo ;)
z miłości leczy
...tylko śmierć
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 kwie 2016, 17:06

Face2Face4Race pisze:ale czy ktoś dopasował piasty o tym rozstawie z innego autka pasujące do NB?


Poszukaj od VW Corrado.
http://clubroadster.net/vb_forum/32-bra ... acing.html
Face2Face4Race
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2016, 20:35
Model: Inny

05 kwie 2016, 20:55

Face2Face4Race pisze:Co do sedna tematu - możliwości z rozstawem 4x100 są bardzo ograniczone, jeśli chcemy złożyć samodzielnie kit na podzespołach z innych aut. Prawdziwe możliwości zaczynają się z dostępem do CNC (potrzebne do zrobienia adapterów) i na rozstawie 5x114.3, ale czy ktoś dopasował piasty o tym rozstawie z innego autka pasujące do NB? No i przy innym rozstawie trzeba wymieniać całe koła, co podliczając nowe felgi i opony nie jest tanie. Z drugiej strony na rozstawie 5x114.3 można złożyć naprawdę zacne hamulce domowej roboty hamujące tak, że przy masie MX-5 opony mogłyby nie wyrabiać nerwowo


To było raczej informacyjne, bo już szukałem hamulców na rozstawy oba i wiem, że 4x100 to NBFL ma chyba najlepsze heble :P Większe wymagają właśnie albo gotowego kitu co jest dla mnie lipą, albo kitu domowego składaka gdzie możemy osobno każdy element kupić :)

Face2Face4Race pisze:A mnie interesowałyby wymiary mocowań zacisku w przedniej zwrotnicy NBFL Sport pod tarczę 270mm. Konkretniej to rozstaw mocowań i ich promień od środka piasty. Posiadam troszkę inną Madźkę z rozstawem 4x100 i piastą 54.1mm, tarcza identyczna jak w NBFL 255mm, a chciałbym leciutko poprawić hamulce bez konieczności dorabiania adapterów i zmiany kół. Ktoś już mierzył mocowania?


To moje pytanie :) Puki co wiem jedynie, że rozstaw mocowań zacisku to 120mm, ale jaka ich odległość od środka piasty? Chodzi mi o promień na jakim są mocowania.
z miłości leczy
...tylko śmierć
honda2911
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2013, 11:33
Lokalizacja: ebe

06 kwie 2016, 14:01

Ale po Ci ta odległość skoro wchodzi tarcza 270 to już masz wymiar
nie każdy może jeździć mazdą dlatego prawie każdy jeździ vw
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

07 kwie 2016, 21:44

honda2911 pisze:Ale po Ci ta odległość skoro wchodzi tarcza 270 to już masz wymiar

nie ma wymiaru bo nie wie czy jarzma w jego mazdzie i mx sa takie same. jesli odleglosc bedzie taka sama, to wlozy sobie bb z mx5 ;)
Obrazek
honda2911
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2013, 11:33
Lokalizacja: ebe

08 kwie 2016, 15:49

No ale jesli w mx5 można zrobić swap na bb bez ruszania zwrotnic to wychodzi na to że odległość jest taka sama więc bez problemu wszystko podejdzie skoro rozstaw śrub mocujących jarzmo w mx3 i mx5 wynosi 120mm
tak czy siak to ja i tak poszedłbym w heble z mazdy 6 :P
nie każdy może jeździć mazdą dlatego prawie każdy jeździ vw
lopullus
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2014, 10:41
Model: NB FL

26 kwie 2020, 19:08

Siema, tak sobie tu czytam i czytam i jakoś nic nie wyczytałem czy ktoś zrobił jakiegoś fajnego moda z hamulcami. Te seryjne są słabe, posiadam BB w NBFL, tarcze 270. Klocki tarcze wszytko niby markowe dobre etc i dalej to ssie. Scenic firmowy lepiej hamował. Mam w planach podnieść moc założyć turbo ale chce zacząć od hamulców. Patrzyłem i czytałem na te kit'y różne, ceny jak dla mnie z kosmosu w sumie doszedłem do wniosku że jakieś sensowne to 10k trzeba wydać na taką modyfikacje. A później to z tymi kitami też może być problem jakieś cudaczne tarcze etc gdzie pogniesz taką bo wody gdzieś dostanie albo klocek się jakiś gówniany trafi i pęknie i pózniej czekaj na paczki z USA i płać $$ za przesyłkę jakoś to mi się nie podoba. Dlatego chciałbym zrobić jakiegoś moda z czegoś co jest u nas na rynku dostępne "normalnie". Robił ktoś coś takiego ? Jakieś lasery czy CNC da radę załatwić żeby dorobić jakieś adaptery do jarzm zacisków. Jestem uparty jak coś się zrobi ale nie widzę sensu koła na nowy wynajdywać i może ktoś się podzieli by doświadczeniem z takiej przeróbki ? W sumie co najważniejsze jakie największe zaciski da rade upchnąć pod 16' felgi i tarcze. Kupno zacisków jakiś ze starszych prosiaków nie jest astronomiczne czy z jakieś bmw 7 starszej a tam sa po 4-6 tłoczków. Używane i jakaś regeneracja to są setki złoty a nie tysiące a jakiś adapter tez setki. Wiadomo że łącznie to wyjdzie też ze 2-3 tyś ale nie 10. A poźniej kupno klocka i czy tarczy to jest kwestia pewno max tygodnia a nie miesięcy.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 kwie 2020, 19:33

Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.

Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.

Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
lopullus
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2014, 10:41
Model: NB FL

26 kwie 2020, 19:51

Alex pisze:
26 kwie 2020, 19:33
Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.

Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.

Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
Może tak, chodzi mi o mod na normalnych gratach od jakiś innych aut. Te co są dla mnie są słabe. Wyglądają jak zabawkowe i są. W japońskich samochodach były i są do kitu hamulce. Uwielbiam jeździć moją mazda jak i ogólnie japońskie samochody ale jestem świadomym użytkownikiem i wiem co tam jest do kitu. Kiedyś w aucie w hondzie civic 6 kostkę skręciłem jak hamowałem na całe szczecie udało się, miałem ze 3cm zapasu inaczej bym mógł już tu do was nie pisać dlatego zanim coś zacznę robić z podnoszeniem mocy chce porządne mocne hamulce które nie będą jakieś wydziwiane. Mam teraz jeszcze bmw e39 kupiłem do niej najtańsze gówno z allegro klocki i tarcze "DACO". Działa, o dziwo dobrze jakoś nie narzekam a komplet na obie osie kosztował mniej jak jedna tarcza jakaś cudaczna. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś z Was robił jakieś sensowne mody na "normalnych" gratach z tymi hamulcami.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 kwie 2020, 20:14

lopullus pisze:
26 kwie 2020, 19:51
Alex pisze:
26 kwie 2020, 19:33
Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.

Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.

Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
Może tak, chodzi mi o mod na normalnych gratach od jakiś innych aut. Te co są dla mnie są słabe. Wyglądają jak zabawkowe i są. W japońskich samochodach były i są do kitu hamulce. Uwielbiam jeździć moją mazda jak i ogólnie japońskie samochody ale jestem świadomym użytkownikiem i wiem co tam jest do kitu. Kiedyś w aucie w hondzie civic 6 kostkę skręciłem jak hamowałem na całe szczecie udało się, miałem ze 3cm zapasu inaczej bym mógł już tu do was nie pisać dlatego zanim coś zacznę robić z podnoszeniem mocy chce porządne mocne hamulce które nie będą jakieś wydziwiane. Mam teraz jeszcze bmw e39 kupiłem do niej najtańsze gówno z allegro klocki i tarcze "DACO". Działa, o dziwo dobrze jakoś nie narzekam a komplet na obie osie kosztował mniej jak jedna tarcza jakaś cudaczna. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś z Was robił jakieś sensowne mody na "normalnych" gratach z tymi hamulcami.
A jakie Ty masz tam opony tarcze i klocki? U mnie NbFl na drogowej tarczy bb i żółtym EBC dawało radę na hungaroringu. A NB na semi-slicku na midach i mintexach 1144 wytrzymuje 6 kółek na każdym trackdayu.


Mod o który pytasz jest opisany w dziale technicznym - wykorzystuje hamulce z marcedesa. Bodajże w210(????) Były też mody z tarczami z VW corrado
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 kwie 2020, 21:39

lopullus pisze:
Alex pisze:
26 kwie 2020, 19:33
Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.

Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.

Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
Może tak, chodzi mi o mod na normalnych gratach od jakiś innych aut. Te co są dla mnie są słabe. Wyglądają jak zabawkowe i są. W japońskich samochodach były i są do kitu hamulce. Uwielbiam jeździć moją mazda jak i ogólnie japońskie samochody ale jestem świadomym użytkownikiem i wiem co tam jest do kitu. Kiedyś w aucie w hondzie civic 6 kostkę skręciłem jak hamowałem na całe szczecie udało się, miałem ze 3cm zapasu inaczej bym mógł już tu do was nie pisać dlatego zanim coś zacznę robić z podnoszeniem mocy chce porządne mocne hamulce które nie będą jakieś wydziwiane. Mam teraz jeszcze bmw e39 kupiłem do niej najtańsze gówno z allegro klocki i tarcze "DACO". Działa, o dziwo dobrze jakoś nie narzekam a komplet na obie osie kosztował mniej jak jedna tarcza jakaś cudaczna. Dlatego chciałbym wiedzieć czy ktoś z Was robił jakieś sensowne mody na "normalnych" gratach z tymi hamulcami.
Nie do końca się zgodzę że japońskie auto = hamulce do kitu. Owszem japończycy maja tendencje do dawania ciut za małych hamulców. Ale tak - w Lancerze 1.6 nacinane tarcze Mikoda plus zwykle klocki Ferodo załatwiły sprawę. W Imprezie GD 160km najtańsze tarcze ServiceParts plus klocki Textar dały radę na Torze Poznań (fakt ze ja wolno jeżdżę ale też za dużo hamuje). W Mx5 w pierwszych dwóch generacjach było za słabe serwo bo konstruktorzy postawili na czucie hamulcow.

Zreszta niech się nikomu nie wydaje że są jakieś mega wielkie hamulce i będzie super. Nie będzie. Raz ze hamowanie ogranicza punkt styku z asfaltem czyli opony pkus zawieszenie. Dwa że w prostych układach hamulcowych jak w pierwszych mx5 ważne jest uzyskanie odpowiedniego balansu hamowania przód-tyl. Inaczej będzie np. slabo na mokrym asfalcie. Trzy że warto mieć współczesne serwo o czym już pisałem. Cztery - duże hamulce zwiększają masę nieresorowana co wpływa na prowadzenie. W Mx5 to akurat bardzo ważne
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pns
Posty: 134
Rejestracja: 20 lut 2016, 0:08
Model: NA
Lokalizacja: Chełm/Lublin

28 kwie 2020, 11:01

Alex pisze:
26 kwie 2020, 19:33
Ale o co Tobie kolego lopullus się rozchodzi? BB w dobrym stanie wraz z przyzwoitym klockami np Stoptech hamują IMHO wystarczająco dobrze. W sensie że zatrzymują auto bez fadingu z dużej prędkości, nie puchna na torze itd.

Moze chodzi Ci o to że trzeba mocno deptac pedał by auto hamowalo? Owszem, tak to konstruktorzy przewidzieli, przynajmniej w NA i NB. Bo NC hamuje o wiele lepiej. Wynika to w NA/NB m. in. ze słabego serwa, wyjątkiem jest nbfl 1.6 które ma inne serwo. Łatwo jest je odróżnić od zwykłego, jest jakieś 2 razy grubsze.

Grube serwo jest pnp, zarówno do NA jak i NB. Jak dla mnie był to najlepszy mod który zrobiłem z hamulcami, przestałem po nim czuć przepaść po przesiadce z/do współczesnych aut które mają generalnie bardzo mocne serwa i bardzo czule układy hamulcowe.
Alex masz może numer części tego serwa? czy to 833-04909??

Poniżej ciekawy post dotyczący serwa BB z NA i NB

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=363284&page=12
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 kwie 2020, 8:23

pns pisze:
28 kwie 2020, 11:01
Alex masz może numer części tego serwa? czy to 833-04909??

Poniżej ciekawy post dotyczący serwa BB z NA i NB

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=363284&page=12
grube serwo z NBFL 1.6 ma numer 862-04927, i zamontowane w mojej NAfl wyglada tak
IMG_20200429_165543.jpg
IMG_20200429_165543.jpg (1.41 MiB) Przejrzano 3918 razy

natomiast w komorce znalazlem:
833-04921 - z NAfl 1.6 z ABS z midbrejkami

833-04909 z wlasnie NB 1.8

dwoch ostatnich chetnie sie pozbede, jesli komus potrzeba. W sumie tego trzeciego tez ale to juz z autem razem wiec bedzie drozej :lol:
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2022, 17:31 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lip 2020, 12:20

cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku

https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/

co myslicie?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 lip 2020, 15:30

Alex pisze:
22 lip 2020, 12:20
cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku

https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/

co myslicie?
Wydaje mi sie że było omawiane albo tutaj albo na mc driver przy okazji modów na bazie części z corvety.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lip 2020, 7:34

mutra pisze:
22 lip 2020, 15:30
Alex pisze:
22 lip 2020, 12:20
cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku

https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/

co myslicie?
Wydaje mi sie że było omawiane albo tutaj albo na mc driver przy okazji modów na bazie części z corvety.
i jakie wnioski byly?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 lip 2020, 7:38

Alex pisze:
23 lip 2020, 7:34
mutra pisze:
22 lip 2020, 15:30
Alex pisze:
22 lip 2020, 12:20
cos takiego znalazlem: ciekawy, niedrogi - mimo uzycia czesci od Porsche - sposob na chlodzenie hamulcow w NCku

https://www.mazdaspeedy.com/brake-cooli ... che-style/

co myslicie?
Wydaje mi sie że było omawiane albo tutaj albo na mc driver przy okazji modów na bazie części z corvety.
i jakie wnioski byly?
Nie pamiętam :mrgreen: nie zwracam wiekszej uwagi na wątki dotyczące NC. Zapytaj na fejsie
ODPOWIEDZ