zapadła decyzja żeby coś zrobić z tym wozem. 200KM - brakuje nawet żeby dobrze kapcia zapalić pod Tesco do tego padajace skrzynie ..
w 1 wersji miał być silnik LFX ( 3.5V6 GM ) ale z racji dostepnosci silnikow / wiedzy w PL / elektroniki / wagi silników + skrzyń - wybór padł na znany silnik Hondy K20
Technicznie z grubsza : motor K20a2 + flansza do skrzyni BMW + customowe koło zamachowe + skrzynia BMW ZF-5 pd manual + dyfer 4.44
Drobiazgów jest dużo dookoła i jak się to pozbiera do kupy to .....
no nic.. pierwsze przymiarki . wygląda wszystko dobrze. dużo miejsca w komorze. silnik został w miejscu oryginalnego. miski nie trzeba było przerabiać jak w przypadku NA/NB
Pod autem nic nie wystaje / maska się bez problemu zamknie łapy silnika wypadają w dobrych miejscach
kolektory się mieszczą bez problemu ( wydechowy i ssący )
tak to się prezentuje
niebawem update.
MX5ND K20 TypeR
trackday upalatoR killeR K20 swap
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dyfer 4.44, to jakie skrzynia ma przełożenia? Jeśli samochód jest używany jako daily to warto mieć na względzie sensowne (nie wysokie) obroty przy prędkościach autostradowych. Osobiście przy oryginalnej skrzyni w NC 5 biegów przy wymianie otwartego dyfra na LSD z 4.11 , poszedłem w drogą stronę na 3.73 żeby trochę zmniejszyć RPM przy prędkościach autostradowych. Auto dalej na suchym obraca kołami w miejscu na 3 biegu... Generalnie to przy 4.11 przełożenia skrzyni wydawały mi sie dość krótkie jak na DD, szczególnie doskwierały dość wysokie obroty przy większych prędkościach...no ale jeśli tor jest priorytetem to ..
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
A jak wsadzi się turbo czy kompresor rotrexa/Jackson Racing to 300-350 można nawet wykrzesać
Kibicuję i trzymam kciuki
Kibicuję i trzymam kciuki