Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Te są lekkie
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... zbEALw_wcB
Będzie Pan zadowolony.
Na semi 8' przy 215 nie ma tragedii.
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... zbEALw_wcB
Będzie Pan zadowolony.
Na semi 8' przy 215 nie ma tragedii.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
No wlasnie z tym 8 cali taka ciekawostka:, ze rozni producenci rownie o swoich wyrobach piszapiwo pisze: ↑21 sty 2020, 4:44Te są lekkie
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... zbEALw_wcB
Będzie Pan zadowolony.
Na semi 8' przy 215 nie ma tragedii.
I yokohama I federal mowia mniej wiecej to samo:
https://www.yokohamatire.com/tires/advan-neova-ad08r
https://www.federaltire.com/spec/spec.p ... el=595RS-R
Ze na 8 cali lepiej pasuje 215/40 bo ma wiecej miesa niz 215/45 - federal w ogole mowi ze ich 215/45 nie beda "pasowac" na 8".
Pilot sport cup nie bralem szczerze mowiac pod uwage, kurcze ale mi skomplikowales tym linkiem:)
dla Michelina nie znalazlem parametrow na stronie producenta, znalazlem jakies dane na tirerack: https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... port+Cup+2
Z tego co pamietam to Michelin troche zawsze ma wezszy bieznik w stosunku do deklarowanego rozmiaru, moze nawet 225/45 podpasuje bez obcierania, jeszcze popatrze.
Zeby miec pelen przeglad powinienem wyciagnac jeszcze 888R ale cenowo tego co pokazales pewie nie pobije:)
Ja wiem porownuje chinska marke budzetowa z japonska i europejska premium, straszny grzech:)
Dzieki!
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Przy doborze nie zapominaj o trwałości opon. Jeżeli dobierasz tylko na tor to ok, ale jeżeli chciałbyś użytkować te same opony jako daily i od czasu do czasu poupalać je na torze to sprawa przestaje być już taka oczywista.
to sie kupy nie trzyma. latwiej jest naciagnac na szeroka felge opone ktora ma wyzszy profil niz nizszy wiec jest zupelnie na odwrot niz piszesz. 215/40 ma mniej miesa na boku niz 215/45.Ze na 8 cali lepiej pasuje 215/40 bo ma wiecej miesa niz 215/45 - federal w ogole mowi ze ich 215/45 nie beda "pasowac" na 8".
8' na 215 spokojnie nawet na semi slicku nie zauwazysz naciagu. mam obecnie 225 zzr na 9' i naciagu nie widze.
sport cup 2 to lekki cywil ktory nie zuzywa sie dosc szybko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Kola raczej tylko na tor i dojazd do niego na kolach (co prawda czasem pareset km, ale na spokojnie, w razie deszczu mozna zwolnic/przeczekac:) ). Do daily/wycieczek mam inny komplet ktory chcialbym zuzyc zanim sie zacznie starzec:)
Pisze to co przeczytalem w specyfikacji.piwo pisze: ↑21 sty 2020, 8:02to sie kupy nie trzyma. latwiej jest naciagnac na szeroka felge opone ktora ma wyzszy profil niz nizszy wiec jest zupelnie na odwrot niz piszesz. 215/40 ma mniej miesa na boku niz 215/45.Ze na 8 cali lepiej pasuje 215/40 bo ma wiecej miesa niz 215/45 - federal w ogole mowi ze ich 215/45 nie beda "pasowac" na 8".
8' na 215 spokojnie nawet na semi slicku nie zauwazysz naciagu. mam obecnie 225 zzr na 9' i naciagu nie widze.
sport cup 2 to lekki cywil ktory nie zuzywa sie dosc szybko.
Na chlopski rozum wychodzi mi to samo co piszesz.
Z drugiej strony rozumiem ze moga byc bledy w specyfikacji, ale u 2 producentow?:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
dunlop 03g w akcji
http://www.gt3resource.com/resources/Do ... e_test.pdf
http://www.gt3resource.com/resources/Do ... e_test.pdf
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ad08r 2:29,8s vs a052 2:24,98s
https://video.search.yahoo.com/video/pl ... =12oia96c7
https://video.search.yahoo.com/video/pl ... =12oia96c7
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
I kolejne opinie ad08r vs a052
https://s2k.de/forum/index.php/Thread/5 ... post580590
https://s2k.de/forum/index.php/Thread/5 ... post580590
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Małe porównanie z różnych opon na nie polskiej stronie
https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=763674
Northeast
NJMP Lightning
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Hoosier A7) ----- 1:13.14
dre99gsx <E86 2jz swap> (R888R) ----- 1:13:9
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:16.3
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:19.9
NJMP Thunderbolt - No Chicane
dre99gsx <E86 2jz swap> (R888R) ----- 1:30:035
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Hoosier R7) ----- 1:31.25
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:36.5
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:36
NJMP Thunderbolt - With Chicane
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Extreme VR2-R7) ----- 1:36.87
dre99gsx <E86 2jz swap> (Toyo R888R) ----- 1:39.9
Lime Rock park
3002 tii <E86 N52 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:03.1
Watkins Glen International [* post-repave]
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Extreme VR2-R7) ----- 2:14.5
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 2:16
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Toyo R888) ----- 2:20
Tonybest <E86 S54 Stock> (Dunlop SS ZII) ----- 2:22
New York Safety Track (NYST)
BKLYNZED <E86 N52 Stock> (Bridgestone RE050) ----- 1:58.512
Pocono - North
dre99gsx <E86 2jz swap> (R888R) ----- 1:01.991
Pocono - Double Infield South (CW)
dre99gsx <E86 2jz swap> (Tokyo R888R) ----- 1:53.0
Mid-Atlantic & Southeast
Dominion Raceway
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 1:34.1
Summit Point - Main
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 1:22.5
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:26
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Toyo R888) ----- 1:27
Virginia International Raceway - Full
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 2:12.9
SpeedN8 <E85 S54 Stock> (Toyo R888R) ----- 2:15
RandysV10 <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 2:16
sabbanick <E86 S54 Stock> (Dunlop SS ZI) ----- 2:22
Roebling Road Raceway
gmd2003 <E85 S54 ESS 525> (Michelin PSC2) ----- 1:19.68
Sebring
dc_wright <E85 N52 Stock> (????) ----- 1:25
Central
PittRace - Combined
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 2:02.1
Autobahn Country Club - Full Course
jns_e85 <E85 S54 Stock> (Bridgestone RE71R) ----- 2:51.121
intoflatlines <E85 S54 Stock> (BFG Rival) ----- 2:54.9
Mid-Ohio - Pro-Course
Kgolf31 <E86 S54 Stock> (Hankook RS3) ----- 1:47
Mid-Ohio - Club-Course (with chicane)
Karacticus <E86 N52 Stock> (Michelin PSS) ----- 1:53
schoby <E86 S54 Stock)> (Michein PSS) ----- 1:53
Grattan Raceway
Karacticus <E86 N52 Stock> (Michelin PSS) ----- 1:39
Road America
Karacticus <E86 N52 Stock> (Michelin PSS) ----- 2:55
NorCal
Laguna Seca
AriuSen <E86 S54 Stock> (Pirelli Slicks) ----- 1:37.6
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:43
kvnchu <E85 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:44
mfanatic325 <E86 S54 Stock> (Nitto NT05) ----- 1:47
desbak <E85 S54 Stock> (Michelin PSS) ----- 1:48
Thunderhill - East
_christopherlee99 <E86 S54 Stock> (Hoosier R7) ----- 1:56.1
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 2:06
Finnegan <E86 S54 Stock> (Bridgestone RE71R) ----- 2:09.02
Thunderhill - Cyclone - CCW
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 2:11.37
runnerx <E85 S54 Stock> (Dunlop SS ZI) ----- 2:12
Thunderhill - Full 5 mile
brother i <E85 S54 Stock> (Hankook V12) ----- 4:05
Thunderhill - West
arllc <E86 S54 Stock> (Hankook Z214) ----- 1:23
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 1:30.43
Sonoma Raceway
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 1:58.75
SoCal
Autoclub Speedway ROVAL - CCW
AriuSen <E86 S54 Stock> (Maxxis RC-1) ----- 1:52.6
Ontrack <E86 S54 Stock> ( ? ) ----- 1:54
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:55
terryltl<E86 S54 Stock> (Yoko AD08) ----- 1:56
Buttonwillow - #13 - CW
AriuSen <E86 S54 Stock> (Pirelli Slicks) ----- 1:49.9
AriuSen <E86 S54 Stock> (Maxxis RC-1) ----- 1:56.3
terryltl <E86 S54 Stock> (Yoko AD08R) ----- 1:58
colatkitty <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 2:00
Ontrack <E86 S54 Stock> ( ? ) ----- 2:00
Small Yellow <E86 S54 Stock> ( Hankook RS-3 ) ----- 2:01
Chuckwalla Raceway - CW
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 2:02
AriuSen <E86 S54 Stock> (Maxxis RC-1) ----- 2:04.2
Willow Springs Big Track - CW
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:35
Ontrack <E86 S54 Stock> ( ? ) ----- 1:35
Streets of Willow Springs - CCW
AriuSen <E86 S54 Stock> (Nitto NT-01) ----- 1:25.8
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:26
kvnchu <E85 S54 Stock> (Dunlop SS ZII) ----- 1:29
CANADA
MoSport
CMTP4me <E86 S54 Stock> Hankook RS4) ----- 1:35.7
3GFX <E85 M54 ESS TS2 SC> Nankang NS2R) ----- 1:45.74
Toronto Motorsport Park - Gayuga
BookerM3 <E86 S54 Stock> Pirelli Trofeo) ----- 1:20.828
https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=763674
Northeast
NJMP Lightning
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Hoosier A7) ----- 1:13.14
dre99gsx <E86 2jz swap> (R888R) ----- 1:13:9
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:16.3
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:19.9
NJMP Thunderbolt - No Chicane
dre99gsx <E86 2jz swap> (R888R) ----- 1:30:035
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Hoosier R7) ----- 1:31.25
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:36.5
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:36
NJMP Thunderbolt - With Chicane
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Extreme VR2-R7) ----- 1:36.87
dre99gsx <E86 2jz swap> (Toyo R888R) ----- 1:39.9
Lime Rock park
3002 tii <E86 N52 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:03.1
Watkins Glen International [* post-repave]
Azeka1 <E86 S54 Stock> (Extreme VR2-R7) ----- 2:14.5
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 2:16
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Toyo R888) ----- 2:20
Tonybest <E86 S54 Stock> (Dunlop SS ZII) ----- 2:22
New York Safety Track (NYST)
BKLYNZED <E86 N52 Stock> (Bridgestone RE050) ----- 1:58.512
Pocono - North
dre99gsx <E86 2jz swap> (R888R) ----- 1:01.991
Pocono - Double Infield South (CW)
dre99gsx <E86 2jz swap> (Tokyo R888R) ----- 1:53.0
Mid-Atlantic & Southeast
Dominion Raceway
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 1:34.1
Summit Point - Main
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 1:22.5
sabbanick <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:26
3002 Tii <E86 N52 Stock> (Toyo R888) ----- 1:27
Virginia International Raceway - Full
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 2:12.9
SpeedN8 <E85 S54 Stock> (Toyo R888R) ----- 2:15
RandysV10 <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 2:16
sabbanick <E86 S54 Stock> (Dunlop SS ZI) ----- 2:22
Roebling Road Raceway
gmd2003 <E85 S54 ESS 525> (Michelin PSC2) ----- 1:19.68
Sebring
dc_wright <E85 N52 Stock> (????) ----- 1:25
Central
PittRace - Combined
Ryan13 <E86 S64 Stock> Bridgestone RE71R) ----- 2:02.1
Autobahn Country Club - Full Course
jns_e85 <E85 S54 Stock> (Bridgestone RE71R) ----- 2:51.121
intoflatlines <E85 S54 Stock> (BFG Rival) ----- 2:54.9
Mid-Ohio - Pro-Course
Kgolf31 <E86 S54 Stock> (Hankook RS3) ----- 1:47
Mid-Ohio - Club-Course (with chicane)
Karacticus <E86 N52 Stock> (Michelin PSS) ----- 1:53
schoby <E86 S54 Stock)> (Michein PSS) ----- 1:53
Grattan Raceway
Karacticus <E86 N52 Stock> (Michelin PSS) ----- 1:39
Road America
Karacticus <E86 N52 Stock> (Michelin PSS) ----- 2:55
NorCal
Laguna Seca
AriuSen <E86 S54 Stock> (Pirelli Slicks) ----- 1:37.6
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:43
kvnchu <E85 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 1:44
mfanatic325 <E86 S54 Stock> (Nitto NT05) ----- 1:47
desbak <E85 S54 Stock> (Michelin PSS) ----- 1:48
Thunderhill - East
_christopherlee99 <E86 S54 Stock> (Hoosier R7) ----- 1:56.1
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 2:06
Finnegan <E86 S54 Stock> (Bridgestone RE71R) ----- 2:09.02
Thunderhill - Cyclone - CCW
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 2:11.37
runnerx <E85 S54 Stock> (Dunlop SS ZI) ----- 2:12
Thunderhill - Full 5 mile
brother i <E85 S54 Stock> (Hankook V12) ----- 4:05
Thunderhill - West
arllc <E86 S54 Stock> (Hankook Z214) ----- 1:23
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 1:30.43
Sonoma Raceway
zachbooze <E86 S54 Stock> (?) ----- 1:58.75
SoCal
Autoclub Speedway ROVAL - CCW
AriuSen <E86 S54 Stock> (Maxxis RC-1) ----- 1:52.6
Ontrack <E86 S54 Stock> ( ? ) ----- 1:54
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:55
terryltl<E86 S54 Stock> (Yoko AD08) ----- 1:56
Buttonwillow - #13 - CW
AriuSen <E86 S54 Stock> (Pirelli Slicks) ----- 1:49.9
AriuSen <E86 S54 Stock> (Maxxis RC-1) ----- 1:56.3
terryltl <E86 S54 Stock> (Yoko AD08R) ----- 1:58
colatkitty <E86 S54 Stock> (Nitto NT01) ----- 2:00
Ontrack <E86 S54 Stock> ( ? ) ----- 2:00
Small Yellow <E86 S54 Stock> ( Hankook RS-3 ) ----- 2:01
Chuckwalla Raceway - CW
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 2:02
AriuSen <E86 S54 Stock> (Maxxis RC-1) ----- 2:04.2
Willow Springs Big Track - CW
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:35
Ontrack <E86 S54 Stock> ( ? ) ----- 1:35
Streets of Willow Springs - CCW
AriuSen <E86 S54 Stock> (Nitto NT-01) ----- 1:25.8
colatkitty <E86 S54 Stock> (Hankook RS-3) ----- 1:26
kvnchu <E85 S54 Stock> (Dunlop SS ZII) ----- 1:29
CANADA
MoSport
CMTP4me <E86 S54 Stock> Hankook RS4) ----- 1:35.7
3GFX <E85 M54 ESS TS2 SC> Nankang NS2R) ----- 1:45.74
Toronto Motorsport Park - Gayuga
BookerM3 <E86 S54 Stock> Pirelli Trofeo) ----- 1:20.828
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Cały czas obserwujesz temat dzięki!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Kolejne porównanie paru semislikow
https://www.suzukimania.de/forum/index. ... ennreifen/
https://www.suzukimania.de/forum/index. ... ennreifen/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Testował ktoś może jak zachowują się 595rsr-r w stosunku do zwykłych rsr? Bo czytałem głownie pochlebne recenzje. Co by się najlepiej nadało głównie na tor ale z dojazdem na kołach? W zeszłym sezonie miałem rsr i r1r (które się dość szybko przegrzewały ale na deszczu robiły robote)
Co ty chcesz porównać? 595 rs-r z 595 rs-r czy może z 595 ss a może z 595 rs-rr?
Jeśli chodzi o przyczepność na suchym torze po nagrzaniu to rs-r najszybszy potem rs-rr ciut wolniej a potem dużo dużo wolniej 595 ss które sa dużo wolniejsze od większości opon cywilnych.
Jeśli chodzi o przyczepność na suchym torze po nagrzaniu to rs-r najszybszy potem rs-rr ciut wolniej a potem dużo dużo wolniej 595 ss które sa dużo wolniejsze od większości opon cywilnych.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Miałem na myśli 595 rs-r i 595 rs-rr. A wiesz może jak na mokrym radzi sobie nankang Ar-1? Bo na suchym z tego co wstawiałeś to bardzo szybka opona
Tu masz test rs-r vs rs-rr robiony przez racingtires czyli głównego sprzedawcę federali na Polske
Rs-r czas okrążenia 1m38,9
Rs-rr czas okrazeniA 1m39,9
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... EfQCnoSLpg
No na pewno na mokrym dużo gorzej niż nakang ns-2r chociazby przez brak jakiegokolwiek rowka obwodowego. To już r888 ma więcej nacięć a ta opona na deszczu to dramat. Tak jeździłem sporo na r888 w deszczu i wiem że się da. Ale jak na pilot sport 4 polecisz w deszcz 140km/h i nawet cię nie bujnie to na r888 zaczyna auto nosić na boki przy 80. Taka mała różnica. Jak się zastanawiasz nad ar1 to w podobnej cenie jest a052 które na deszczu jest rewelacyjne jak na semi slika i czasy kręci prawie jak trofeo r na suchym.
https://allegro.pl/oferta/4x-yokohama-a ... dAQAvD_BwE
Rs-r czas okrążenia 1m38,9
Rs-rr czas okrazeniA 1m39,9
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... EfQCnoSLpg
No na pewno na mokrym dużo gorzej niż nakang ns-2r chociazby przez brak jakiegokolwiek rowka obwodowego. To już r888 ma więcej nacięć a ta opona na deszczu to dramat. Tak jeździłem sporo na r888 w deszczu i wiem że się da. Ale jak na pilot sport 4 polecisz w deszcz 140km/h i nawet cię nie bujnie to na r888 zaczyna auto nosić na boki przy 80. Taka mała różnica. Jak się zastanawiasz nad ar1 to w podobnej cenie jest a052 które na deszczu jest rewelacyjne jak na semi slika i czasy kręci prawie jak trofeo r na suchym.
https://allegro.pl/oferta/4x-yokohama-a ... dAQAvD_BwE
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
porownanie trofeo r do a052
trofeo r 1: 24,9s
a052 1.25.2s
https://www.lotustalk.com/threads/new-a ... st-5999272
trofeo r 1: 24,9s
a052 1.25.2s
https://www.lotustalk.com/threads/new-a ... st-5999272
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Kolejna ciekawa opinia o a052. Wydaje się że to najfajniejszy semi na ulice i na tor. Bardzo szeroki zakres działania tzn na zimno i w deszczu klei a na torze kręci bardzo dobre czasy.
napisany 11 lutego
W dniu 01.02.2020 o 19:02 erdi24 napisał :
A więc A052 z suchej przyczepności nad Cup 2 i Trofeo / Direzza? A na mokrej nawierzchni bardziej przypomina Cup 2 lub gorzej?
Powiedziałbym, że przyczepność na sucho wyraźnie powyżej Cup2, Cup2 wygląda bardziej jak opona UHP w bezpośrednim porównaniu.
To, jak daleko można teraz sklasyfikować na sucho pod Trofeo, jest trudne do oszacowania i zależy całkowicie od konfiguracji i pojazdu.
Jeśli miałeś teraz ten sam pojazd 2x, raz z Trofeo, raz z A052, oba z konfiguracją, która była idealna dla opony, Trofeo może być nieco szybszy, przynajmniej dopóki jest świeży. Słyszałem też mniej pozytywnych rzeczy na temat stałości w ciągu życia. Niektórzy nazywają też Trofeo „półfinałami kwalifikacyjnymi”.
Ale kiedy mój następny zestaw A052 nie działa, prawdopodobnie również przetestuję Trofeos, po prostu, aby móc bezpośrednio porównać moje M2. Kosztują mniej więcej tyle samo w 18 "tutaj w Szwajcarii.
Na mokrej nawierzchni uważam, że A052 jest nawet lepszy od Cup2, niewiarygodne jest, jak dobrze sobie radzi na mokrej nawierzchni. Również znacznie lepsza niż AD08R, co nie jest złe na mokrej nawierzchni ( moim zdaniem lepszy niż Cup2, ale nie pół)
Trzeba tylko uważać na stojącą wodę, jeśli nie masz już dużej głębokości bieżnika. Nawet jeśli jest zimniej (np. Podczas przejazdu, rano przy 10 stopniach, a = 52 nie gryzie). Jeśli jest naprawdę ciepło, trzyma się o wiele więcej, oczywiście, nie muszę ci tutaj mówić. Ale to naprawdę zabawne, że nawet w niskich temperaturach trzyma się lepiej niż niektóre opony sportowe UHP na szczycie.
O tak, kolejność przyczepności na mokro wszystkich opon, którymi jeździłem na M2: Cup2 <AD08R <A052 <PS4S
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=16
Więc ogólnie wygląda że opona na codzien dużo lepsza niż cup2. Lepsza na deszczu, cichsza, a na torze kręci lepsze czasy niż cup2 czyli wygląda to dosc imponująco. Opona dla kogoś kto lubi szybką jazdę na codzien.
No i najśmieszniejsze że rozmiarowka jest mega szeroka od niskich średnic felg po duże szerokości.
Jedyna wada tak naprawdę to cena zakupu i szybkie zużycie. Ale jak się patrzy na jakość opony i to co oferuje a oferuje więcej wszędzie niż cup2 to wygląda to mega fajnie.
napisany 11 lutego
W dniu 01.02.2020 o 19:02 erdi24 napisał :
A więc A052 z suchej przyczepności nad Cup 2 i Trofeo / Direzza? A na mokrej nawierzchni bardziej przypomina Cup 2 lub gorzej?
Powiedziałbym, że przyczepność na sucho wyraźnie powyżej Cup2, Cup2 wygląda bardziej jak opona UHP w bezpośrednim porównaniu.
To, jak daleko można teraz sklasyfikować na sucho pod Trofeo, jest trudne do oszacowania i zależy całkowicie od konfiguracji i pojazdu.
Jeśli miałeś teraz ten sam pojazd 2x, raz z Trofeo, raz z A052, oba z konfiguracją, która była idealna dla opony, Trofeo może być nieco szybszy, przynajmniej dopóki jest świeży. Słyszałem też mniej pozytywnych rzeczy na temat stałości w ciągu życia. Niektórzy nazywają też Trofeo „półfinałami kwalifikacyjnymi”.
Ale kiedy mój następny zestaw A052 nie działa, prawdopodobnie również przetestuję Trofeos, po prostu, aby móc bezpośrednio porównać moje M2. Kosztują mniej więcej tyle samo w 18 "tutaj w Szwajcarii.
Na mokrej nawierzchni uważam, że A052 jest nawet lepszy od Cup2, niewiarygodne jest, jak dobrze sobie radzi na mokrej nawierzchni. Również znacznie lepsza niż AD08R, co nie jest złe na mokrej nawierzchni ( moim zdaniem lepszy niż Cup2, ale nie pół)
Trzeba tylko uważać na stojącą wodę, jeśli nie masz już dużej głębokości bieżnika. Nawet jeśli jest zimniej (np. Podczas przejazdu, rano przy 10 stopniach, a = 52 nie gryzie). Jeśli jest naprawdę ciepło, trzyma się o wiele więcej, oczywiście, nie muszę ci tutaj mówić. Ale to naprawdę zabawne, że nawet w niskich temperaturach trzyma się lepiej niż niektóre opony sportowe UHP na szczycie.
O tak, kolejność przyczepności na mokro wszystkich opon, którymi jeździłem na M2: Cup2 <AD08R <A052 <PS4S
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=16
Więc ogólnie wygląda że opona na codzien dużo lepsza niż cup2. Lepsza na deszczu, cichsza, a na torze kręci lepsze czasy niż cup2 czyli wygląda to dosc imponująco. Opona dla kogoś kto lubi szybką jazdę na codzien.
No i najśmieszniejsze że rozmiarowka jest mega szeroka od niskich średnic felg po duże szerokości.
Jedyna wada tak naprawdę to cena zakupu i szybkie zużycie. Ale jak się patrzy na jakość opony i to co oferuje a oferuje więcej wszędzie niż cup2 to wygląda to mega fajnie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
No ale za to szerszą. A052 jest jedną z szerszych opon przy danej szerokości.
ADVAN A052 ® ROZMIAR I SPECYFIKACJE
185 / 55R14 80 V.
WAGA JEDNOSTKI (LBS)
15.2=6.9kg
CAŁKOWITA SZEROKOŚĆ (CALE)
7,64=194mm
OGÓŁEM ŚREDNICA (CALE)
21,97=558mm
SZEROKOŚĆ BIEŻNI (CALE)
6,69=170mm
Cena może nie najniższa ale skoro opona nadaje się i na ulice i na deszcz i na torze dużo dużo lepsza niż rsr no to cena uzasadniona.
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 6rEALw_wcB
ADVAN A052 ® ROZMIAR I SPECYFIKACJE
185 / 55R14 80 V.
WAGA JEDNOSTKI (LBS)
15.2=6.9kg
CAŁKOWITA SZEROKOŚĆ (CALE)
7,64=194mm
OGÓŁEM ŚREDNICA (CALE)
21,97=558mm
SZEROKOŚĆ BIEŻNI (CALE)
6,69=170mm
Cena może nie najniższa ale skoro opona nadaje się i na ulice i na deszcz i na torze dużo dużo lepsza niż rsr no to cena uzasadniona.
https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 6rEALw_wcB
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Kolejny tescik w którym a052 wypada dobrze
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... favorites/
Jest też w tym teście porównanie czasow na różnych ciśnieniach tyle że trzeba sobie przeliczyć psi na bary czyli
36 psi=2,5 bara
30psi=2,1 bara
25psi=1,7 bara
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... favorites/
Jest też w tym teście porównanie czasow na różnych ciśnieniach tyle że trzeba sobie przeliczyć psi na bary czyli
36 psi=2,5 bara
30psi=2,1 bara
25psi=1,7 bara
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
A052 na mokrym torze. Wygląda to dość dobrze
https://youtu.be/I8cd5pTVPRc
https://youtu.be/I8cd5pTVPRc
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Porównanie ar2 r888r i rainsporta
https://trackobsession.co.uk/nankgang-a ... p-or-slip/
https://trackobsession.co.uk/nankgang-a ... p-or-slip/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Takie cus o a08r i a052
https://s2k.de/forum/index.php/Attachme ... aflet-pdf/
A052 temperatura optymalną 70stopni
A08r 60 stopni
Obie nie należy przechowywać poniżej 0stopni i na obu nie zaleca się jeździć poniżej 10 stopni.
https://s2k.de/forum/index.php/Attachme ... aflet-pdf/
A052 temperatura optymalną 70stopni
A08r 60 stopni
Obie nie należy przechowywać poniżej 0stopni i na obu nie zaleca się jeździć poniżej 10 stopni.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Podobnież od 2019 roku w nankangach ar1 od 17 cali w górę w osnowie też zaczęli stosować Kevlar. Nastąpiła też zmiana treadwear z 80 na 100 i pojawiła się nowa mieszanka n17. Ktoś porównywał starszy ar1 z nowszym? Podobnież nankang mocno rozwija ar1 i co roku wprowadza ulepszenia do tej opony.
https://shopbhp.com/products/nankang-ar ... 0277687394
https://shopbhp.com/products/nankang-ar ... 0277687394
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Pamiętacie hiszpański test extreme vr2 r9 vs nankang ar1 265/35r18
http://onlytrack.es/ampliar_noticia.php ... =6&desde=1
Ar-1 BMW M3 1: 52: 1s
Vr2 r9 BMW M3 1: 51: 5s
Ar-1 BMW M2 1: 52: 0s
Vr2 r9 BMW M2 1: 51: 5s
Pojawiła się druga część porównawcza extreme r7a 265/35r18 vs zestino gredge 07rs
Vr2 r7a BMW M2 1m53,2s
Zestino BMW M2 1m51,8s
Vr2 r7a BMW M3 1m49,5s
Zestino BMW m3 1m49,3s
https://youtu.be/_JurMIgYBw4
Cena zestino gredge twardszej r bo rs niedostępna w Polsce 265/35r18 268 zl
http://onlytrack.es/ampliar_noticia.php ... =6&desde=1
Ar-1 BMW M3 1: 52: 1s
Vr2 r9 BMW M3 1: 51: 5s
Ar-1 BMW M2 1: 52: 0s
Vr2 r9 BMW M2 1: 51: 5s
Pojawiła się druga część porównawcza extreme r7a 265/35r18 vs zestino gredge 07rs
Vr2 r7a BMW M2 1m53,2s
Zestino BMW M2 1m51,8s
Vr2 r7a BMW M3 1m49,5s
Zestino BMW m3 1m49,3s
https://youtu.be/_JurMIgYBw4
Cena zestino gredge twardszej r bo rs niedostępna w Polsce 265/35r18 268 zl
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2020, 5:27 przez piwo, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Nieźle wygląda to Zestino, byłem bliski kupienia na próbę jako opony daily/okazjonalnie tor ale cena na poziomie RSRów i brak wiarygodnych testów oraz opinii sprawiły, że ostatecznie weszły fedki. Przy kolejnej okazji może jednak się skuszę
Po miesiącu na Zestino RS, jako opona do bardzo żwawej jazdy na zakrętach, bardzo polecam. Nawet w temperaturach około 10 stopni bardzo dobrze klei. Twarda ścianka, łatwo wyczuwalny i przewidywalny górny limit przyczepności, na rozgrzanej oponie ciężko zerwać przyczepność startując z 5-6k obrotów.
Typowo jak dla semi slicków jest szersza niż normalna cywilna opony, rozmiar 195 mniej więcej jak 205.
Do tego nie jest głośna w porównaniu do Fedków lub Nankangów NS2R, można spokojnie do daily montować.
Jak się spisze na RCP Time Attack, okaże się miejmy nadzieję niedługo
Widziałem że w Intercars jest za 215 pln sztuka 195 50 15, za semislick to wręcz śmieszna cena